×
×

قیمت سرامیک کف ایرانی در سال ۱۴۰۲

  • کد نوشته: 12773
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای قیمت سرامیک کف ایرانی در سال ۱۴۰۲ بسته هستند
  • قیمت سرامیک کف به گزارش ساخت ویلا : قیمت سرامیک کف بر اساس ابعاد و همچنین کیفیت (درجه ۱ و ۲ بودن آن) تعیین می شود و با یکدیگر متفاوت اند. سرامیک ها از قدیمی ترین مصالحی ساختمانی هستند که در ساخت خانه و سازه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. البته این روزها این ابزارها […]

    قیمت سرامیک کف ایرانی در سال ۱۴۰۲

    قیمت سرامیک کف

    به گزارش ساخت ویلا : قیمت سرامیک کف بر اساس ابعاد و همچنین کیفیت (درجه ۱ و ۲ بودن آن) تعیین می شود و با یکدیگر متفاوت اند. سرامیک ها از قدیمی ترین مصالحی ساختمانی هستند که در ساخت خانه و سازه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند. البته این روزها این ابزارها در طرح ها و مدل های مختلف و جدیدتری ساخته می شوند و کارایی هایی بسیار مفیدتری دارند. یکی از دلایلی که قیمت سرامیک کف با یکدیگر متفاوند و همچنین کیفیت متفاوتی دارند این است که امروزه به جا توجه به کیفیت سرامیک، به رنگ و طرح آن ها توجه بیشتری می شود.

    در هر حال اهمیت فوق العاده زیاد سرامیک موجب شده تا همواره جزو مصالح پرفروش بازار تلقی شوند. قیمت سرامیک کف این روزها افزایش داشته است. در بسیاری از کارخانجات این افزایش قیمت به ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش رسیده است.

    قیمت سرامیک کف

    قیمت سرامیک کف

    سرامیک ها دارای طرح های شیک و متنوعی هستند و در انواع رنگ های تیره و روشن موجود می باشند. سرامیک ها با رنگ روشن برای اتاق های پذیرایی با متراژ کوچک مناسب هستند و باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای پذیرایی می شوند.

    اگر فضای پذیرایی منزل شما بزرگ است می توانید از انواع سرامیک ها با رنگ روشن و تیره در فضای پذیرایی منزل خود استفاده کنید. سرامیک ها با رنگ های تیره دیرتر از سرامیک ها با رنگ های روشن و سفید کثیف می شوند اما خاک و غبار بیشتری روی آنها قابل مشاهده هست. سرامیک ها در انواع طرح ها و رنگ های متنوع تولید می شوند که هماهنگی و مطابقت طرح  و رنگ سرامیک با کاغذ دیواری و رنگ دیوار ها از مهم ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

     

    کاربرد سرامیک کف

    از سرامیک کف در کفپوش خانه ها معمولا بیشتر استفاده می شود، چرا که سرامیک به دلیل جنسی که دارد لیز است و برای استفاده در پیاده رو ها و پارکینگ ها مناسب نیست.

     از این نوع سرامیک در کفپوش بعضی از پاساژ ها نیز استفاده شده است.

    سرامیک چیست؟

    سرامیک ماده ای است که نه از فلزی و نه ارگانیک ساخته نشده است. ممکن است کریستالی، شیشه ای یا هر دو یعنی کریستال و شیشه ای باشد. سرامیک ها به طور معمول سخت و از نظر شیمیایی غیر واکنشی هستند و می توانند با گرما تشکیل یا متراکم شوند. از سرامیک علاوه بر ساخت ظروف و کاسه های سفالی در تولید خاک رس، آجر، کاشی، شیشه و سیمان و غیره نیز استفاده می شود.

     از مواد سرامیکی در الکترونیک استفاده می شود زیرا بسته به ترکیب آنها ممکن است نیمه رسانا، ابررسانا، فروالکتریک یا عایق باشد. سرامیک همچنین برای ساخت اشیا متنوع به عنوان شمع، فیبر نوری، اتصالات مصنوعی، کاشی های شاتل فضایی، صفحه آشپزخانه، ترمز اتومبیل های مسابقه ای، میکروپوزایرها، سنسورهای شیمیایی، یاتاقان های خود روان کننده، زره بدنه و اسکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    قیمت سرامیک کف

    قیمت سرامیک کف

    قیمت سرامیک کف ایرانی

    سرامیک از مخلوطی از مواد معدنی، معمولا سیلیس شن و ماسه  با خاک رس چسباننده ساخته شده که در برخی از آن ها ناخالصی ها تا ۳۰٪ نیز می رسد. سرامیک کف در دمای بالاتر از آجر شلیک می شوند،  به طوری که سیلیس دوباره متبلور می شود و ماده ای شیشه ای تشکیل می دهد که دارای چگالی، مقاومت، سختی، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و یخ زدگی و ثبات ابعادی بیشتر است.

    قیمت سرامیک کف

    قیمت سرامیک کف

    تفاوت سرامیک و کاشی چیست؟

    ابتدا برای روشن تر شدن این مطلب تفاوت قیمت های کاشی و سرامیک را در نظر  بگیریم. همه ما میدانیم که کاشی و سرامیک ها با هم تفاوت هایی دارند. یکی از این تفاوت ها جنس آنها و دیگری طرح و رنگ و در حالت کلی طراحی های مختلف آن ها به حساب می آید.

    عواملی که باعث تفاوت هزینه بین کاشی ها و سرامیک ها می شود نیز به همین دلیل است.همچنین کاشی ها به دلیل اینکه ظریف تر هستند و مقاومت کمتری دارند معمولا در دیوار ها و سرامیک ها به علت استحکام بیشتر، در کف و همچنین دیوار استفاده می شود. به همین دلیل است که قیمت سرامیک کف نسبت به کاشی ها بالاتر است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.