×

بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

  • کد نوشته: 41248
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۹
  • دیدگاه‌ها برای بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها بسته هستند
  • شناخت مصالح ساختمانی مختلف مصالح ساختمانی در واقع متریال هایی هستند که در ساخت و ساز ها به کار گرفته می شوند و شامل مواد مختلفی هستند، این مواد به صورت طبیعی یا مصنوعی می باشند و همچنین مواد خام یا ترکیبی هر کدام منحصر به فرد هستند. در واقع آشنایی با این مصالح برای […]

    بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

    شناخت مصالح ساختمانی مختلف

    مصالح ساختمانی در واقع متریال هایی هستند که در ساخت و ساز ها به کار گرفته می شوند و شامل مواد مختلفی هستند، این مواد به صورت طبیعی یا مصنوعی می باشند و همچنین مواد خام یا ترکیبی هر کدام منحصر به فرد هستند.

    در واقع آشنایی با این مصالح برای تدوین و اجرای طرح های ساختمانی ضروری است، بنابراین فعالان حوزه ساختمانی باید با ابزار و تجهیزات ساختمانی به خوبی آشنا باشند تا از ساخت و ساز مستحکم و قابل  اطمینانی را احداث نمایند.

    بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

    بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

    کاربرد مصالح ساختمانی مختلف

    از زمان های قدیم  برخی مصالح مورد استفاده قرار می گرفته است و هنوز هم جایگاه خود را در معماری و ساخت و ساز را حفظ کرده است که شامل سنگ، آجر، سیمان، فلز و بتن می باشد و امروزه نیز این مصالح پیشرفت چشمگیری داشته اند.

    قیمت ساخت ویلا ۱۴۰۲

    برخی مصالح ساختمانی به دلیل استحکام بالا و مقرون به صرفه بودن به فراوانی در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام از این محصولات با توجه به قدرت و کارایی که دارند در قسمت های مختلف ساختمان قابل استفاده هستند.

    البته مصالح ساختمانی جدید در حال حاضر توسط صنعتگران توسعه یافته است و با کیفیت عالی به بازار عرضه می شوند که عملکردها و مزایای بیشماری را نسبت به مصالح سنتی ارائه می دهند.

    در این مطلب به دو نوع از مصالح ساختمانی پرتقاضا اشاره می کنیم که شامل سنگ های ساختمانی و فلزات می باشند.

    آشنایی با سنگ ساختمانی

    سنگ یکی از مصالح ساختمانی سنتی است که با توجه به کارایی عالی که دارد امروزه نیز به فراوانی و در انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

    انواع سنگ ساختمانی به سه دسته کلی سنگ های آذرین، سنگ های دگرگونی و سنگ های رسوبی تقسیم می شوند.

    عنصر اولیه در تمام سنگ ها سیلیس است، اما بسته به شرایط مختلف، مواد معدنی و مواد تشکیل دهنده متفاوتی در ساختار آنها وجود دارد.

    یکی از مزایای استفاده از سنگ، در دسترس بودن آن می باشد، انواع مختلف سنگ های ساختمانی به دلیل دوام و استحکام عالی انتخاب می شوند و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

    از انواع سنگ های موجود در محیط می توان به گرانیت، مرمریت، تراورتن، کوارتزیت و غیره اشاره کرد که هر کدام مزایای خاصی دارند و برای ساختمان های مسکونی، تجاری ، اداری در انواع مختلفی انتخاب می شوند.

    بسیاری از سنگ های ساختمانی با کیفیت خوب و عالی در نقاط مختلف کشورمان یافت می شوند و بر این اساس با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند.

    از ویژگی های سنگ های ساختمانی مناسب و باکیفیت در واقع زیبایی و استحکام آنها می باشد که در قسمت های مختلف ساختمان مانند نما، کف و راه پله مورد استفاده قرار می گیرند.

    هزینه طراحی ویلا

    آشنایی با فلزات ساختمانی

    آهن به دلیل استحکام و چکش خواری یکی از پرکاربردترین مصالح در ساخت و ساز ها می باشد و  اغلب از این ماده به صورت خالص استفاده نمی شود بلکه با سایر فلزات ترکیب می گردد و در واقع آلیاژ آهن به سبب استحکام بالاتر در ساخت و ساز ها به کار گرفته می شود.

    از جمله مهم ترین آلیاژهای آهن می توان به فولاد اشاره کرد که دارای استحکام بالایی می باشد و کاربرد آن باعث تقویت و افزایش مقاومت ساختمان می شود.

    همچنین چدن، مس و آلومینیوم از جمله موادی هستند که به عنوان آلیاژ به کار می روند و در موارد مصرف متفاوتی دارند.

    البته مهم ترین ضعف آهن این است که در برخورد با رطوبت خیلی زود دچار زنگ زدگی و خوردگی می شود که البته با کاربرد پوشش های مختلف تا حدود زیادی از زنگ زدگی آن جلوگیری می شود و بر این اساس دارای دوام و طول عمر بالایی می باشد.

    از فلزات به عنوان تیر آهن، میلگرد، نبشی، درب های ساختمان و غیره استفاده می شود و امروزه با بهترین کیفیت تولید و در اختیار فعالان ساختمانی قرار می گیرد.

    فروش مستقیم مصالح ساختمانی

    مجموعه ما ارائه دهنده مصالح ساختمانی در انواع مختلف می باشد که این مصالح را به صورت عمده و جزئی در اختیار خریداران در سراسر کشور قرار می دهد.

    قیمت مناسب و کیفیت خوب و عالی این محصولات سبب شده است تا مورد توجه و استقبال خریداران بسیاری در سراسر کشور قرار گیرد.

    شما خریداران ارجمند می توانید جهت کسب اطلاعات کافی و خرید محصولات با قیمت ویژه و استثنایی به راحتی از طریق شماره های موجود در سایت با ما تماس حاصل فرمایید.

    مشاورین ما اطلاعات لازم را در مورد محصولات و قیمت روز آنها در اختیار شما قرار می دهند و همچنین ارسال محصولات در اسرع وقت و هزینه مناسب برای شما انجام می گیرد.

    بررسی انواع مصالح ساختمانی

    بررسی انواع مصالح ساختمانی

    سقف ال اس اف

    مصالح ساختمانی نحوه ساخت و استفاده آنها

    زمانی که به فکر احداث یک ساختمان می افتیم اولین چیزی که نیاز اساسی ما برای ساختن ساختمان است، مصالح ساختمانی است.

    مصالح در واقع متریال هایی است که میتوان با استفاده از آنها یک سازه را ساخت. برای اینکه بخواهیم یک ساختمان را بنا کنیم نیاز به مصالح مختلفی داریم و این مصالح بسته به کارایی آنها در کل بنای ساختمان به کار گرفته میشوند.

    در واقع نه تنها بنّا بلکه تمامی عوامل انسانی موثر در ساخت و ساز باید مصالح ساختمانی را بشناسند تا بر اساس این شناخت بتوانند یک ساختمان محکم و بادوام احداث کنند.

    هزینه ساخت ویلا در سال ۱۴۰۲

    آشنایی با مصالح موجود در بازار

    برخی از مصالح از قدیم تا به امروز جایگاه خود را در ساختمان سازی حفظ کرده و از اساسی ترین نیازهای ساخت یک ساختمان وجود آنهاست.

    این مصالح همان سیمان، گچ، آجر، بتن، فلز و چوب هستند.

    البته علاوه بر این ها مصالح های نوینی امروزه با توجه به نیاز یک ساختمان طراحی و ساخته شده اند و در برخی موارد برای ساخت یک ساختمان از آنها استفاده می شود؛ اما مقاومت بسیار بالا و قیمت مناسب متریال های گفته شده باعث شده است که با وجود مصالح نوین طرفداران مخصوص به خود را حفظ کند. با این وجود مصالح های نوین قابلیت های جدید و کارآمدی را دارند که مصالح قدیمی فاقد آن می باشند.

    هر یک از مصالح در بخشی از ساختمان کارایی دارند و در همان بخش نیز به کار گرفته میشوند.

    دسته بندی انواع مصالح بر اساس جنس آنها

    طراحی باغ ویلا ۱۵۰۰ متری

    مصالح موجود در بازار انواع مختلفی دارند که میتوان آنها را بر اساس جنس شان دسته بندی کرد مصالح ساده و مصالح مرکب دو دسته از مصالح هستند که در این قسمت به آنها اشاره خواهیم کرد.

    مصالح ساده همان مصالح هایی هستند که دارای مواد تشکیل دهنده شبیه به هم هستند و مدت های زیادی است که طرفداران مخصوص به خود را دارند. از جمله این مصالح میتوان به سیمان و آجر اشاره کرد.

    مصالح مرکب برخلاف مصالح ساده تشکیل شده از متریال های مختلف هستند و این تنوع متریال ها در ساخت آنها باعث شده است که به عنوان مصالح مرکب شناخته شوند. ایزوگام بتن و مصالح مرکب موجود در بازار می باشند.

    دسته بندی انواع مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید

    انواع مصالح ساختمانی بر اساس نحوه تولید

    از آنجایی که مصالح ساختمانی خود نیست بر آینده ساخت و تولید دارند و بهتر است که بدانیم هر کدام از انواع مصالح ساختمانی چگونه ساخته می شوند مصالح ساختمانی به دو صورت ساخته می شوند. پیش ساخته و درجا دو نوع روش تولید مصالح هستند.

    مصالح پیش ساخت همانطور که از نامش مشخص است در کارگاه های تولیدی ساخته شده و سپس به محل ساخت ساختمان منتقل می شود و بدین صورت در ساخت ساختمان از آن استفاده می گردد این مصالح هزینه های کمتری را به سازنده ساختمان تحمیل می کنند؛ همچنین دیگر نیاز نیست زمانی را برای ساخت این مصالح صرف کرد.

    این مصالح در ساخت یک سازه بسیار مهم و اساسی هستند و می‌توان گفت نبود آنها را با هیچ نوع مصالح دیگر نمی توان جبران کرد البته این مصالح در برابر تغییرات انعطاف پذیر نیستند و این مورد یکی از معایب این مصالح میباشد.

    انواع آجر و بلوک های از پیش ساخته شده جزء این دسته هستند.

    مصالح ساختمانی در جا نیز همانطور که از اسمشان مشخص است در همان محلی که به تولید و ساخت و ساز ساختمان می پردازیم تولید می شوند. اسکلت ساختمان، انواع ملات و بتن درجا جزء مصالح درجا هستند.

    مصالح پایدار چیست و چه استفاده ای در دنیای امروزه دارد؟

    پخش عظیمی از مصالحی که در ساخت بنا از آنها استفاده می شود قابل تجدید نیستند و استفاده از آن ها می تواند بر محیط زیست و زندگی جانوران تاثیر گذار باشد.

    همچنین منابع تجدید پذیر نیستند و با استفاده تمام میشوند و نسل های آینده نمیتوانند از آنها استفاده کنند.

    آلودگی‌های برخاسته از این مصالح به چرخه طبیعت و اتمسفر زمین آسیب های جدی می رساند در نتیجه باید استفاده از این مصالح تا حدود زیادی محدود شود و به جای آن استفاده از مصالح پایدار جایگزین شود و با این اقدام از خطرات زیست محیطی و آلودگی های ناشی از استفاده از این مواد و همچنین به پایان رسیدن عمر مصالح جلوگیری میشود.

    سازه lsf قیمت سازه ال اس اف

    به طور کلی در این مقاله تلاش ما بر این بود تا شما را با مصالح ساختمانی و نحوه تولید آنها و دسته بندی مصالح آشنا کنیم. برای استعلام قیمت مصالح با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    اگر روند ساختن یک بنا و یا ساختمان را مشاهده کنید، شما شاهد استفاده از انواع مصالح ساختمانی خواهید بود که هرکدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارند. متریال‌هایی که برای ساخت و ساز استفاده می‌شوند دارای انواع مختلفی هستند که بنابر نوع تهیه و همچنین نوع تولید، هزینه حمل‌ونقل و غیره، قیمت مصالح متفاوت خواهد بود.

    برای ساختن یک ساختمان مستحکم و قوی، علاوه بر استفاده از علم روز مهندسین باتجربه، می‌بایست از مصالح ساختمانی مرغوب استفاده شود. استفاده از مصالح باکیفیت می‌تواند تا حد بسیار زیادی از خطرات احتمالی جلوگیری کرده و اطمینان خاطر را برای شما به همراه داشته باشد. همراه ما باشید تا در ادامه به بررسی انواع مصالح ساختمانی، کاربرد آن‌ها بپردازیم و همچنین در مورد قیمت مصالح بحث بیشتری داشته باشیم.

    ساخت ویلا با ۳d پانل

    مصالح ساختمانی را بشناسید!

    مصالح ساختمانی به موادی گفته می‌شود که برای ساختن انواع بنا‌ها و ساختمان‌ها نیاز بوده و بدون وجود مصالح ساختمانی شما عزیزان قادر نخواهید بود ساخت و سازی انجام دهید. مصالح ساختمانی انواع مختلفی دارند و به دو دسته‌ی طبیعی و مرکب: (ترکیب مصالح ساختمانی طبیعی و مصنوعی)، تقسیم می‌شوند.

    احتمالا در طول روند ساخت یک خانه یا هر نوع ساخت‌وساز دیگری، شاهد وجود خاک و سنگ، ماسه و … بوده‌اید؛ این‌ نوع مصالح ابتدایی‌ترین و همچنین اصلی ‌ترین نوع مصالح هستند که افراد با آن‌ها سروکار دارند. افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به ساختمان‌سازی‌ و همچنین گسترش علوم مرتبط با استحکام، زیبایی، معماری و مهندسی ساختمان‌ها، باعث شده است که انواع متریال‌های دیگر به‌عنوان مصالح ساختمانی، معرفی شده اند توسط انسان‌ها تولید شده و راهی بازار مصرف گردد.

    با مصالح ساده ساختمانی بیشتر آشنا شوید!

    مصالح ساختمانی ساده یا طبیعی به متریال‌های ساختمان‌سازی گفته می‌شود که از دل طبیعت یافت شده و برای استفاده از آن‌‌ها نیاز به صرف هزینه‌های زیادی نخواهید بود. برای مثال: انواع سنگ، انواع ماسه، خاک‌هایی مثل رس ، و همچنین مصالح ساختمانی رایجی مانند آجر و بلوک و … که ممکن است مکررا اسم آن‌ها به گوش‌تان خورده باشد نیز جزء دسته مصالح ساده می‌باشند.

    انواع مصالح ساختمانی

    انواع مصالح ساختمانی

    بررسی کاربرد انواع مصالح ساختمانی ساده!

    همانطور که در قسمت فوق اشاره کردیم، مصالح ساختمانی ساده یا طبیعی دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به بررسی کاربردهای برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

    طرح ویلای ۱۰۰ متری

    معرفی سنگ‌ها:

    سنگ‌های طبیعی اکثرا از دل رودخانه‌ها و صخره‌های عظیم استخراج می‌شوند و دارای کاربردهای مختلفی مانند: ساخت تونل، پل، ساخت انواع جاده و کف سازی‌ها، پی‌سازی‌های ساختمانی، ساخت انواع نما و سنگ‌چینی‌ها، دکوراسیون داخلی و… می باشد. قیمت قلوه سنگ مناسب برای خاک‌ریزی و پر کردن شکاف‌های عمیق، برای هر تن ۱۵۰.۰۰۰ تومان الی ۲۰۰.۰۰۰ تومان می‌باشد.

    سنگ‌های دیگری با نام‌های گرانیت، مرمر، سنگ تراورتن وینگ‌های کوارتز و مرمریت وجود دارند که برای اکثرا برای زیباسازی‌های داخلی و بیرونی ساختمان به‌کار می‌روند. قیمت مصالح سنگ‌های نما متناسب با جنس، رنگ و درجه‌بندی کیفیت آن‌ها برای هر متر مربع بین ۱۵۰.۰۰۰ تومان الی ۶۰۰.۰۰۰ تومان متغیر می‌باشد.

    معرفی آجر:

    آجرها نیز جزء متریال‌های ساده هستند که دارای انواع مختلفی می‌باشند؛ این مصالح ساختمانی از پخت مواد و خاک‌های مخصوصی متناسب با نوع آجر مد نظر، تهیه می‌شوند. این نوع متریال جزء ضروری‌ترین مواد مورد نیاز برای ساختن یک ساختمان و یا هر بنای دیگری می‌باشد که از زمان‌های بسیار قدیمی تا به امروزه کارکرد خود را از دست نداده است.

    از آجر ها برای دیوار چینی، سقف‌سازی و کف‌سازی انجام می‌شود؛ برای بررسی قیمت مصالح ساختمانی نظیر آجر می‌بایست از نیاز خود به انواع آن مانند معمولی، سفالی، آجر جوش، آجر سنگ‌فرش و … اطلاعات کافی داشت. قیمت آجرها طبق فاکتورهای ظاهری و رنگ و جنس آنها تعیین شده و بصورت دانه‌ای محاسبه می‌شود؛ قیمت این نوع از مصالح ساختمانی برای هر دانه ۳۰۰ تومان الی ۶.۷۰۰ تومان متغیر می‌باشد.

    برای مثال

    • قیمت آجر سه گل: ۴۲۰ تومان است.
    • قیمت آجر قرمز لفتون ۵، ۵.۵ سانتی ممتاز: ۱.۶۷۰ تومان است.
    • قیمت آجر لفتون ۴ سانتی: ۱.۰۴۰ تومان است.
    • قیمت آجر لفتون ۵ سانتی بزرگ: ۷۸۰ تومان است.
    • قیمت آجر لفتون ۵ سانتی (قالب کوچک): ۳۲۰ تومان است.
    • قیمت آجر سفال ۲۰در۲۰ در۲۰: ۳.۱۰۰  تومان است.

    و….

     قیمت مصالح مورد نیاز دیگر در ساخت و ساز

    • قیمت انواع ماسه ( کفی، خاکی، شکسته، شن، دوبار شور، بتنی و …): قیمت برای هر تن از ۱۱۵.۰۰۰ تومان الی ۱۳۵.۰۰۰ تومان دارد.
    • قیمت گچ سفید ۲۵ الی ۳۰ کیلویی: قیمت بین ۱۶.۰۰۰ الی ۳۰.۰۰۰ تومان
    • قیمت سیمان سیاه پاکتی تیپ ۱ و ۲: قیمتی بین ۵۳.۰۰۰ تومان الی ۶۵.۰۰۰ تومان دارد.
    • قیمت سیمان سفید پاکتی ۲۵ کیلویی: ۷۵.۰۰۰ تومان می‌باشد.
    • قیمت پودر سنگ سفید: قیمتی بین ۱۱.۷۰۰ تومان الی ۱۵.۰۰۰ تومان دارد.

    از انواع دیگر متریال‌های مورد استفاده در ساخت و ساز می توان به چوب، آهن‌آلات، انواع شیشه، کاشی و سرامیک، ورق‌های پلی کربنات، مصالح ساخته شده از نانو، پانل کامپوزیت، مصالح پایدار و … اشاره نمود؛ برای اطلاع از جزئیات قیمت این محصولات می‌توانید از کارشناسان ما سوال کرده و راهنمایی‌های لازم را در این بابت دریافت نمایید.

    بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

    بررسی انواع مصالح ساختمانی و قیمت آن ها

    بررسی قیمت مصالح ساختمانی مرکب

    مصالح ساختمانی مرکب از ترکیب انواع مصالح طبیعی و مصنوعی به دست می‌آیند؛ به عبارتی دیگر از ترکیب چند نوع مصالح به دست می‌آیند. بعنوان مثال مصالحی مانند شن و ماسه و سیمان با یکدیگر مخلوط می‌شوند و ملات را می‌سازند؛ قیمت مصالح ساختمانی مانند ملات‌ها که بر اساس میزان استفاده از هر کدام از مصالح، نوع و کاربرد‌های متنوعی دارند، تحت تاثیر قیمت هر کدام از متریال بکار رفته می‌باشد. قیمت سیمان تحت تاثیر فاکتورهای متفاوتی از جمله مواد پتروشیمی، قیمت ارز و … ممکن است مقداری متغیر باشد.

    از جمله مصالح مرکب دیگر می‌توان به ایزوگام و انواع بتن: (بتن سنگین، بتن سبک، بتن پلیمری، متخلخل، بتن سبک هوادار، بتن با مقاومت بسیار بالا، بتن خود متراکم) اشاره نمود. قیمت ایزوگام بصورت متراژ محاسبه می‌شود و به نوع برند و همچنین میزان دستمزد نیز بستگی دارد؛ قیمت مصالح این چنینی از ۸۰.۰۰۰ تومان الی ۱۲۰.۰۰۰ تومان متغیر می‌باشد.

    بررسی کاربرد مصالح ساختمانی پیش ساخته!

    در این قسمت به معرفی نوع دیگری از مصالح ساختمانی نیمه آماده می‌پردازیم که از قبل توسط مهندسین و در کارگاه‌ها و کارخانه‌جات تولید شده‌اند، به این نوع از متریال‌های ساختمان‌سازی، مصالح پیش‌ ساخته گفته می‌شود. این نوع متریال در هنگام اجرای پروژه به محل ساخت‌وساز و اجرای پروژه منتقل می‌شوند و از ظرفیت و کاربردهای متفاوتی که دارند به بهترین نحو استفاده می‌شود.

    استفاده از مصالح پیش ساخته مزیت‌های فراوانی دارد که از جمله آن‌ها میتوان به صرفه‌جویی در زمان انجام کار و اتمام مراحل پروژه، و همچنین کاهش هزینه‌های کلی ساختمان‌سازی اشاره نمود. استفاده از این نوع متریال و مصالح ساختمانی می‌تواند با کاهش میزان ضایعات و صرفه‌جویی در استفاده از آهن‌آلات، مصالح مرکب و طبیعی، نقشی ویژه‌ و همچنین در جهت حفظ محیط زیست گام بزرگی بردارد. قیمت این نوع مصالح می‌تواند متناسب با متراژ، نوع متریال به‌کار رفته و سایر فاکتورهای مدنظر مهندسین، می‌تواند متغیر باشد.

    متریال از پیش ساخته شده‌ می‌توان به: دیوار‌های سنگی و آجری از پیش ساخته شده، ساندویچ پنل، گچ‌بری‌های پیش ساخته اشاره نمود؛ قیمت این نوع از متریال با هزینه‌ی نصب محاسبه می‌شود.

    سازه ال اس اف سال ۱۴۰۲

    سخن نهایی

    در این مطلب سعی بر آن داشتیم که شما عزیزان را تا حدودی با انواع مصالح ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا سازیم. برای ساختن یک بنای زیبا و مستحکم می‌بایست از مصالح باکیفیت و مرغوب در کنار علم مهندسی روز دنیا، استفاده شود. قیمت مصالح تحت تاثیر فاکتور‌های متفاوتی قرار دارد؛ برای بررسی و اطلاع از جزییات دقیق قیمت انواع مصالح ساختمانی، می‌توانید با کارشناسان ما به راحتی ارتباط برقرار کرده تا شما عزیزان را راهنمایی نمایند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.