×

آموزش رنگ آمیزی ملامین

  • کد نوشته: 21861
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آموزش رنگ آمیزی ملامین بسته هستند
  • رنگ آمیزی ملامین به گزارش ساخت خانه : رنگ آمیزی ملامین شانس این است که اگر اخیراً در یک خانه مدرن بوده اید ، با ملامین روبرو شده اید. ملامین ، رنگ آمیزی ویلا همچنین به عنوان MDL یا ورقه ورقه با چگالی متوسط ​​شناخته می شود ، ماده ای شبیه پلاستیک است که روی صفحه […]

    آموزش رنگ آمیزی ملامین

    رنگ آمیزی ملامین

    به گزارش ساخت خانه : رنگ آمیزی ملامین شانس این است که اگر اخیراً در یک خانه مدرن بوده اید ، با ملامین روبرو شده اید. ملامین ، رنگ آمیزی ویلا همچنین به عنوان MDL یا ورقه ورقه با چگالی متوسط ​​شناخته می شود ، ماده ای شبیه پلاستیک است که روی صفحه پرس گذاشته می شود و در بسیاری از کاربردهای مختلف در خانه های ساخته شده طی ۲۰ سال گذشته استفاده می شود. ملامین ماده ای همه کاره و بادوام است که برای مواردی مانند کابینت و میزهای بزرگ بسیار مناسب است و در برابر انواع نشت و آسیب دیدگی مقاوم است.

    اگر کابینت یا میز پیشخوان ملامینه دارید ، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می توانید با رنگ آمیزی آنها ، به آشپزخانه خود خوش طعم شوید. چیزی شبیه رنگ جدید برای ایجاد یک آشپزخانه دوباره جدید وجود ندارد. اگرچه ممکن است یک بازسازی کامل از محدوده قیمت شما خارج باشد ، یک رنگ مناسب یک گزینه مناسب و مناسب برای بودجه است که می تواند معجزه کند.

    در این مقاله تفاوت بین ملامین و لمینت را توضیح خواهیم داد و همچنین نکاتی در مورد نحوه درست رنگ آمیزی ملامین با موفقیت به شما ارائه می دهیم. با انجام این مراحل ، می توانید آشپزخانه خود را بدون نیاز به خرید همه کابینت ها یا میزهای نوین ، هزینه بازسازی ساختمان جوان کنید.

    تفاوت بین ملامین و سایر لمینت ها چیست؟

    ملامین ماده ای رایج است و پسر عموی آن ، لمینت ، حتی شیوع بیشتری دارد. در حالی که برخی شباهت ها وجود دارد ، آنها سطح محافظتی مختلفی دارند و دامنه قیمت بسیار متفاوتی دارند. ملامین بسیار ارزانتر است و قوام نازک تری دارد. اغلب از آن در قسمت داخلی کابینت ها استفاده می شود اما در قسمت خارجی آن نیز قابل استفاده است.

    با این حال ، حتی اگر ضخامت آنها متفاوت باشد ، ملامین و لمینت برای اجرای یک لایه رنگ به مراحل مشابهی نیاز دارند. نکته مهم این است که کار را به طور دقیق و صحیح انجام دهید. رنگ آمیزی کابینت های شما کار ساده ای نیست  و آماده سازی زیادی نیاز دارد تا در نهایت به یک محصول نهایی با کیفیت برسید.

    نحوه رنگ آمیزی ملامین

    رنگ آمیزی ملامین

    قبل از شروع به رنگ آمیزی سطح ملامین ، باید مطمئن شوید که درها ، کشوها و سخت افزارهای کابینت را بردارید. به منظور دستیابی به یک کار رنگ آمیزی و حرفه ای ، مهم است که کت به طور کامل کل سطح را پوشش دهد. بدون برداشتن سخت افزار ، دسترسی به هر منطقه بدون نقاشی سهوی خود سخت افزار بسیار دشوار خواهد بود.

    اگر در حال رنگ آمیزی کابینت های ملامینه خود هستید ، درها را بردارید و آنها را به منطقه ای برسانید که خودشان رنگ آمیزی شوند. با برداشتن درب ها و کشوها اطمینان حاصل می کنید که هیچ محلی برای به دام افتادن رنگ وجود ندارد ، مانند ترک های درب ها. هزینه بازسازی ویلا همچنین به جلوگیری از چکه و لکه هایی که در آن رنگ می تواند تجمع یابد و به درستی خشک نشود کمک می کند.

    رنگ آمیزی ملامین

    رنگ آمیزی ملامین

    کاملا تمیز کنید

    کابینت ها و میزهای آشپزخانه قسمت های آشپزخانه شما با لمس بالا هستند. از آنجا که این سطوح به اجاق گاز و سایر وسایل آشپزی بسیار نزدیک هستند ، ممکن است نقاطی در آنها وجود داشته باشد که به مرور زمان چربی ها جمع شده اند. قبل از شروع رنگ آمیزی ، هر سطح را با پاک کننده یا چربی گیر با کیفیت بالا پاک کنید. اگر چربی را پاک نکنید ، رنگ به درستی نمی چسبد.

    با یک کاغذ سنباده خوب ریزه بزنید

    بعد از اینکه ناحیه را کاملاً تمیز کردید ، آن را با یک سنباده ریز خرد کنید. ریزه کاری کاغذ سنباده هرچه درجه بالاتری داشته باشد ، ریزتر می شود ، بنابراین یک عدد درجه مناسب بین ۸۰ تا ۱۲۰ است.

    اگر سطح ملامین شما یک دانه دارد ، مطمئن شوید که در امتداد دانه ها با حرکات طولانی و ملایم سنباده بزنید. سنباده زدن در برابر دانه همچنین می تواند منجر به جوش زدن شود و لازم است که به درستی سمباده کاری شود. ماسه زنی ملامین بسیار دشوار است ، بنابراین بهتر است از این دام جلوگیری شود.

    از یک آغازگر با چسبندگی بالا استفاده کنید

    قبل از استفاده از پایان نهایی ، از یک آغازگر با چسبندگی بالا استفاده کنید. این معمولاً در یک قوطی اسپری وجود دارد و مخلوطی از رنگ و چسب است که به شما یک سطح مات و جامد می دهد تا روی آن نقاشی کنید. برای بهترین نتیجه ، قوطی را ۱۰ تا ۱۲ اینچ از سطح محلول پاشی دور نگه دارید و از ضربه های طولانی و حتی طولانی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین می توانید با استفاده از رول غلتکی یا برس مرغوب این آغازگر را مسواک بزنید و بچرخانید.

    کار را با یک رنگ ساتن یا نیمه براق تمام کنید

    بهترین رنگ برای پایان نهایی سطح ملامین شما یک رنگ ساتن یا نیمه براق است. قیمت نقاشی ساختمان اگر مانند یک پیشخوان یک منطقه با لمس بالا رنگ آمیزی می کنید ، ممکن است رنگ براق قوام چسبنده ای داشته باشد و حتی پس از خشک شدن باعث جذب بیشتر آلودگی و چربی شود.

    هنگام رنگ آمیزی ملامین سطح ، با دانه نقاشی کنید و از رنگ خود به میزان کم استفاده کنید. در صورت لزوم همیشه می توانید کتهای بیشتری اضافه کنید و بهتر است خیلی کم استفاده کنید تا زیاد. استفاده از کت بیش از حد ضخیم می تواند باعث چسبندگی و ایجاد کت ناهموار شود.

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    معماری ویلای دوبلکس

    طراحی باغ یک هکتاری

    نقاشی ساختمان رنگ لیمویی

    هزینه ساخت ویلای نقلی

    طراحی نما خارجی

    طراحی خلاقانه کافه

    طراحی کافه دنج

    طراحی کافه | طراحی کافی شاپ | دکور کافی

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.