×
×

درباره علت لرزش سقف تیرچه بلوک چه میدانید؟

  • کد نوشته: 35006
  • ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای درباره علت لرزش سقف تیرچه بلوک چه میدانید؟ بسته هستند
  • علت لرزش سقف تیرچه بلوک: به گزارش بازسازی ساختمان : ۱-عدم اجرا کلاف میانی: از موضوعاتی که علت لرزش سقف است، کلاف میانی است و اگر این کلاف اجرا نشود یا تعداد آن کافی نباشد سبب تشدید این علت لرزش سقف خواهد شد. سقف تحت تاثیر نیرو هایی که به آن وارد می شود به […]

    درباره علت لرزش سقف تیرچه بلوک چه میدانید؟

    علت لرزش سقف تیرچه بلوک:

    به گزارش بازسازی ساختمان : ۱-عدم اجرا کلاف میانی: از موضوعاتی که علت لرزش سقف است، کلاف میانی است و اگر این کلاف اجرا نشود یا تعداد آن کافی نباشد سبب تشدید این علت لرزش سقف خواهد شد. سقف تحت تاثیر نیرو هایی که به آن وارد می شود به عنوان یک دیافراگم باید به صورت یکدست و هماهنگ عمل کند. اگر تیرچه ها دچار پیچش شوند ما متوجه می شویم که آن ها یکپارچه نشده اند.

    لرزش سقف تیرچه بلوک

    لرزش سقف تیرچه بلوک

    طراحی سقف با دهانه های بلند باعث لرزش :

    ۲-طراحی سقف با دهانه های بلند: اگر بخواهیم از نظر معماری بررسی کنیم خب در واقع فضاهای مفید خوب است که با دهانه های بلند طراحی شوند. همین موضوع سبب می شود که طراحی سقف تیرچه بلوک در دهانه های بلند انجام بگیرد. پس علت لرزش سقف تیرچه بلوک می تواند دهانه های بیشتر از ۵ متر باشد که این لرزش را می توانیم با اجرای کافی و صحیح کلاف میانی به حداقل برسانیم.

    لرزش سقف تیرچه

    لرزش سقف تیرچه

    ۳-سقف تیرچه یونولیت توخالی باشد: بتن هنگامی که لنگر خمشی وارد سقف می شود، زیر تار خنثی کشیده می شود و به کشش می افتد. اما بتن در برابر کشش نمی تواند مقاومت کند. پس به کار بردن بتن صرفا سبب می شود که وزن دال افزایش پیدا کند. و عملکرد بسیار نامناسبی در مقابل زلزله داشته باشد و این جز علت لرزش سقف به شمار می رود.

    بیشتر بخوانید : قیمت ساخت سوله

     

    لرزش سقف تیرچه

    لرزش سقف تیرچه

    عملکرد لرزش سقف تیرچه بلوک:

    به طور کلی دال های بتنی از نظر عملکرد دو دسته اند:

    1. تیر-دال یک طرفه ( علت لرزش سقف تیرچه یونولیت)
    2. تیر-دال دو طرفه

    این تفاوت در نحوه انتقال نیرو هایی است که به سقف وارد می شود.

    مثلا در تیر-دال های یک طرفه ابتدا بار در امتداد دهانه کوتاه تر منتقل می شود. پس از آن به تیر بلند تر می رسد. این انتقال در یک راستا انجام می شود. در تیر-دال های دوطرفه بار در دو جهت به تکیه گاه وارد می شود و حالت اول علت لرزش سقف تیرچه بلوک است.

    بیشتر بخوانید : بازسازی ویلا در شمال

    لرزش سقف تیرچه

    لرزش سقف تیرچه

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.