×
×

تفاوت اصلی بین CAD و CAM

  • کد نوشته: 17890
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت اصلی بین CAD و CAM بسته هستند
  • تفاوت ظریف بین CAD و CAM به گزارش ساخت خانه : تفاوت اصلی بین CAD و CAM پیش نویس کامپیوتری و ساخت رایانه ای هر دو فناوری هستند که برای طراحی و تولید محصولات توسط طراحان یا تهیه کنندگان از طریق نرم افزار طراحی استفاده می شوند. ارائه دهندگان خدمات CAD مدل های دقیق و مقیاسی را […]

    تفاوت اصلی بین CAD و CAM

    تفاوت ظریف بین CAD و CAM

    به گزارش ساخت خانه : تفاوت اصلی بین CAD و CAM پیش نویس کامپیوتری و ساخت رایانه ای هر دو فناوری هستند که برای طراحی و تولید محصولات توسط طراحان یا تهیه کنندگان از طریق نرم افزار طراحی استفاده می شوند.

    ارائه دهندگان خدمات CAD مدل های دقیق و مقیاسی را بر روی ورودی کاربران ایجاد می کنند. یک مدل CAD منفرد به عنوان اجزای یک مجموعه برای ایجاد یک محصول نهایی است که قطعات قابل تأیید را ثابت می کند انسجام است. ساخت اضافه طبقه مدل سه بعدی با استفاده از نرم افزار اتوکد می تواند برای طراحی قطعات و لوازم آن ساخته شود. قبل از ساخت یک ساختمان یا سازه ، می توان از هر زاویه ای مدل را به طور واقعی مشاهده کرد.

    CAM ابزاری ساختی است که توسط رایانه ها کار می کند و فرآیندهای زیادی مانند برش ، تراش ، فرز ، مسیریابی و چاپ مواد جامد را به طور خودکار انجام می دهد. هنگامی که قسمت طراحی و تجزیه و تحلیل محصول از طریق رایانه برای تولید محصول و بررسی فرآیند و مدت زمان لازم تولید شد.

    تفاوت بین CAD و CAM

    CAD برای تبدیل ایده محصول به طراحی دقیق مهندسی استفاده می شود. این کمک می کند تا مدل هندسی محصول قابل دستکاری ، تجزیه و تحلیل و تصفیه شود. CAM برای اتوماسیون کارهای تولیدی و کنترل ماشین آلات و سیستم ها توسط تیم سازنده استفاده می شود.

    CAD شامل روند تعریف مدل سه بعدی ، ترجمه تعریف ، رابط و مستندات است. CAM شامل فرآیندهای مدل سازی هندسی ، برنامه های کنترل عددی ، بازرسی و بسته بندی است.

    CAD به مفاهیم طراحی و تجزیه و تحلیل محصول نیاز دارد در حالی که CAM به کنترل و هماهنگی فرآیند فیزیکی ، مواد و نیروی کار نیاز دارد.

    مزایای CAD و CAM

    CAD

    این هزینه استخدام طراحان برای طراحی یک محصول را کاهش می دهد و مستقیماً داده های برش را برای ماشین های CNC تولید می کند. مقیاس گذاری و اصلاح مقیاس بندی مجدد در نقشه ها آسان تر و دقیق تر است. فضای ذخیره سازی را در خود جای داده و به راحتی مدل ها را اصلاح می کند. مدل سه بعدی را می توان قبل از تولید محصولات از مواد بررسی کرد. این دستگاه باعث می شود سرعت تولید بیشتر شود و نیروی کار کمتری لازم است زیرا ماشین تمام کارهای یک انسان را انجام می دهد.

    طب مکمل و جایگزین

    این کار به کار کمتری نیاز دارد و باعث صرفه جویی در هزینه کار می شود زیرا می تواند کار را به صورت الکترونیکی انجام دهد که به حداقل نظارت نیاز دارد. ماشین آلات دقیق هستند و روند به طور خودکار با مقادیر زیاد تکرار می شود. وقوع خطاها در اینجا کمتر است و می تواند به طور مداوم اجرا شود. یک ماشین مجازی می تواند به ارزیابی موثر نتایج و روال کمک کند.

    معایب CAD و CAM

    CAD

    وجود سیستم های رایانه ای می تواند باعث ایجاد مشکل در ویروس ها شود و قطع برق می تواند کار را در وسط متوقف کند. نسخه صنعتی این نرم افزار گران است. روش سنتی از بین می رود ، و دقت ماشین محور است. هزینه آموزش بیشتر برای یادگیری نرم افزار است.

    طب مکمل و جایگزین

    این نیاز به یک سرمایه گذاری کلان در نرم افزار دارد ، هزینه نگهداری و هزینه راه اندازی بیشتر است. در انجام مراحل ساخت طراحی ، به نیروی کار کمتری با مهارت دستی سطح بالا نیاز است. برای تنظیم روش ها و ابزارهای لازم ، افراد حرفه ای بسیار آموزش دیده مورد نیاز هستند.

    نتیجه

    CAD و CAM اصطلاحات متصل هستند که در جاهایی که رایانه ها در فرآیند طراحی و ساخت یک محصول درگیر هستند استفاده می شود. طراحی کارخانه اینها فناوری هایی هستند که جوانب مثبت و منفی خود را دارند و به تجزیه و تحلیل عمیق فرآیندهای مختلفی که دارند نیاز دارند. CAD در روند طراحی محصولی دقیق و دقیق کمک می کند. CAM فرآیند تولید محصولی است که بهره وری را سرعت می بخشد و هزینه کمتری را متحمل می شود.

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    معماری خانه ویلایی نقشه

    طراحی باغ های بزرگ

    نقاشی لابی ساختمان

    هزینه ساخت ویلا در نوشهر

    طراحی نما خارجی ساختمان

    طراحی کافه خانگی

    طراحی کافه | طراحی کافی شاپ | دکور کافی

    طراحی آشپزخانه

    پنت هاوس | طراحی پنت هاوس | ساخت پنت هاوس

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.