×
×

بهترین عایق ساختمان کدامند؟

  • کد نوشته: 17973
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای بهترین عایق ساختمان کدامند؟ بسته هستند
  • بهترین عایق ساختمان به گزارش بازسازی ویلا : time زمان مطالعه: ۵ دقیقه بهترین عایق ساختمان بهترین عایق ساختمان ساختمانهای عایق شده نه تنها انتقال گرما را به حداقل می رسانند بلکه هزینه های انرژی را نیز کنترل می کنند. از اشکال مختلف عایق در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود تا انتقال انرژی گرمایی در […]

    بهترین عایق ساختمان کدامند؟

    بهترین عایق ساختمان

    به گزارش بازسازی ویلا : time زمان مطالعه: ۵ دقیقه بهترین عایق ساختمان

    بهترین عایق ساختمان ساختمانهای عایق شده نه تنها انتقال گرما را به حداقل می رسانند بلکه هزینه های انرژی را نیز کنترل می کنند. از اشکال مختلف عایق در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود تا انتقال انرژی گرمایی در داخل دیوارها ، کف ها و سقف ها کاهش یابد تا فضای راحتی ایجاد شود. طراحی کلاسیک هر ساختمانی سطح عایق بندی مخصوص به خود را دارد که با مقیاسی بنام مقدار R اندازه گیری می شود. هنگامی که ساختمان به تنهایی نمی تواند مقدار R کافی ایجاد کند ، باید با عایق اضافی آن را افزایش داد. عایق اضافی به دیوارها ، سقف ها و کف ها ارائه می شود.

    مراحل ساخت ساختمان

    عایق فوم

    عایق فوم

    با گذشت زمان و پیشرفت در تکنولوژی ، اکنون  انواع مختلفی از مواد عایق  برای ساختمان ها پدید آمده است. انتخاب عایق مناسب به آب و هوای منطقه ای و مقدار R مورد نیاز بستگی دارد.

    در این مقاله انواع قابل توجهی از مواد عایق بندی ساختمان و کاربردهای آنها مورد بحث قرار می گیرد. بر اساس هدف از عایق ، می توان نوع مناسب عایق را انتخاب کرد.

    عوامل موثر بر انتخاب عایق ساختمان

    قبل از انتخاب مواد عایق بندی برای ساختمان ، عوامل زیر باید در نظر گرفته شوند:

    1. شرایط اقلیمی منطقه
    2. اشتعال پذیری مواد در صورت تصادف
    3. سمیت مواد
    4. سهولت جایگزینی مواد
    5. مقرون به صرفه بودن مواد
    6. دوام مواد
    7. سهولت نصب
    8. بهترین عایق ساختمان

    در برخی از پروژه های ساختمانی ، یک نوع عایق ممکن است مقدار R مطلوب را نداشته باشد ، بنابراین برای دستیابی به یک راه حل بهینه باید ترکیبی از مواد مختلف عایق استفاده شود.

    انواع عایق بندی برای ساختمان ها

    در جدول زیر مواد عایق معمول استفاده شده برای ساختمانها همراه با کاربرد آنها ذکر شده است. ساخت تالار جدول ۱ می تواند به انتخاب عایق مناسب بر اساس شرایط ساختمان کمک کند.

    نوع عایق بندی امکانات بهترین عایق ساختمان کاربرد بهترین عایق ساختمان هدف بهترین عایق ساختمان
    عایق باتری عایق بادی از الیاف شیشه ساخته شده است. اینها به صورت نوارهای پف دار موجود است. عایق بادی برای دیوارها ، اتاق زیر شیروانی و تیرچه های خزنده نصب شده است. از اتلاف حرارت به دیواره اتاق زیر شیروانی جلوگیری می شود. عایق بندی دیوار باعث خنک شدن فضا می شود.
    عایق دمیده شده اینها از مواد عایق از نوع فایبرگلاس یا سلولز شل هستند که به اتاق زیر شیروانی منفجر می شوند. از عایق دمیده شده در اتاق زیر شیروانی و دیوار استفاده می شود. تمام اشکال ، شکافها و شکافهای عجیب و غریب را می توان با عایق دمیده شده به راحتی پر کرد.
    عایق فوم سخت این ترکیبی از ورق های ساخته شده از پلی استایرن اکسترود شده یا منبسط شده است. عایق کف سفت و سخت بین تیرچه بالای زیرزمین یا فضای خزنده قرار می گیرد. صفحات کف کف عایق بندی و مانع بخار جزئی است.
    اسپری فوم مواد کف اسپری در طی فرآیند پخت بزرگتر می شوند و هدف عایق کاری را بر عهده دارند. از فوم اسپری معمولاً در محل اتصال ها یا نقاطی که لوله ها یا سیم ها وارد خانه می شوند استفاده می شود. فوم های اسپری برای تقویت عایق ، شکاف ها و ترک ها را به شدت پر می کنند.
    جدول ۱: مواد مختلف عایق و ویژگی های آنها

    انتخاب عایق برای ساختمان ها

    ۱. عایق ها بیشتر در کف ، دیوارهای خارجی ، زیرزمین ، اتاق زیر شیروانی و فضاهای خزنده ارائه می شود.

    ۲. انتخاب مواد عایق بر اساس مقادیر R است. مقادیر R با نوع مواد عایق ، ضخامت و تراکم آن متفاوت است. یک ماده عایق با مقدار R بالاتر از ماده با مقدار پایین عملکرد بهتری دارد.

    ۳- اگر ساختمان در یک منطقه گرم واقع شده است ، ماده ای با مقدار R پایین تر را انتخاب کنید. به همین ترتیب ، مناطق سردسیر مقدار R بالاتری را می طلبند.

    بهترین عایق ساختمان

    بهترین عایق ساختمان

    ۴- لایه بندی عایق ها بر روی دیگری هنگام نصب می تواند مقدار R ساختمان را افزایش دهد. از این رو ، تصمیم به خرید یک ماده عایق با ارزش R بالاتر می تواند به خطر بیفتد. در صورت لزوم می توان یک لایه عایق جدید را روی لایه قدیمی نصب کرد.

    ۵- می توان عایق هایی را برای اتاق زیر شیروانی ، سقف ، فضاهای خزنده ، دیوارها ، زیرزمین ها ، شکاف ها و شکاف های موجود در ساختمان تهیه کرد. عایق بندی فضای اتاق زیر شیروانی خانه را از رطوبت ، سرما و گرما محافظت می کند. همچنین در هزینه های انرژی و انرژی صرفه جویی می شود. عایق بندی زیرزمین به کاهش هزینه های گرمایش و آسیب های رطوبت کمک می کند.

    ۶. عایق بندی سقف ها و دیوارها کنترل رطوبت را بهبود می بخشد. همچنین به کاهش صدای خارج کمک می کند. هنگامی که شکاف ها و ترک ها از نظر هوادهی عایق بندی می شوند ، به کنترل قالب ، آفت و سر و صدای داخل ساختمان کمک می کند. بر اساس نیاز و اهداف ، مناطقی که نیاز به عایق بندی دارند انتخاب می شوند. این می تواند به تعیین نوع مناسب عایق کمک کند.

    ۷. ماده عایق انتخاب شده باید دارای مقاومت فشاری بالا با مقاومت بالا در برابر جذب رطوبت و مواد شیمیایی باشد. همچنین باید غیر قابل احتراق باشد.

    ۸- عمر یک ماده عایق باید حداقل پنج سال باشد.

    ۹. رایج ترین گزینه های عایق بندی دیواری ، کف های اسپری ، سلولز و بت های فایبرگلاس هستند. هر ماده عایق دارای یک منطقه کارایی است. یک ماده عایق بر اساس مقدار R مورد نیاز ساختمان ، نیاز به عایق ، منطقه ای که باید عایق بندی شود و در آخر بودجه انتخاب می شود.

    ساخت ویلا چوبی و طراحی ویلا چوبی

    عایق الیافی

    عایق الیافی

    عوامل موثر در انتخاب مواد عایق بندی ساختمان چیست؟

    قبل از انتخاب مواد عایق بندی برای ساختمانها ، عوامل زیر در نظر گرفته شده است:

    • ۱. شرایط آب و هوایی منطقه
    • ۲. قابل اشتعال بودن مواد در صورت تصادف
    • ۳. سمیت مواد
    • ۴. سهولت جایگزینی مواد
    • ۵. مقرون به صرفه بودن مواد
    • ۶. دوام مواد
    • ۷. سهولت نصب
    • بهترین عایق ساختمان

    بهترین عایق ساختمان چیست؟

    بهترین عایق ساختمان رایج ترین گزینه های عایق بندی دیواری ، کف های اسپری ، طراحی آپارتمان سلولز و بت های فایبرگلاس هستند. هر ماده عایق دارای یک منطقه کارایی است. یک ماده عایق بر اساس مقدار R مورد نیاز ساختمان ، نیاز به عایق ، منطقه ای که باید عایق بندی شود و بودجه انتخاب می شود.

    چگونه عیار را بر اساس مقدار R انتخاب کنیم؟

    بهترین عایق ساختمان انتخاب مواد عایق بر اساس مقادیر R است. مقادیر R با نوع مواد عایق ، ضخامت و تراکم آن متفاوت است. یک ماده عایق با مقدار R بالاتر از ماده با مقدار پایین عملکرد بهتری دارد.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    پتینه کاری

    پوشش سلولزی

    سیلر کیلر

    گچ گیپتون

    نما شسته

    هزینه ساخت ویلا سوئیسی

    هزینه ویلا در مازندران
    هزینه نقشه ویلا

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.