×
×

بلندترین ساختمان چوبی در جهان

  • کد نوشته: 17979
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای بلندترین ساختمان چوبی در جهان بسته هستند
  • بلندترین ساختمان چوبی در جهان به گزارش تبلیغات ساختمان : بلندترین ساختمان چوبی در جهان است. این یک گام بزرگ در جهت پذیرش ساخت و ساز سبز است ساخت آپارتمان زیرا الوار را به عنوان جایگزینی استثنایی برای آجر و سیمان به تصویر می کشد. 84.5 متر قد دارد و در ساحل دریاچه در نروژ ایستاده است. […]

    بلندترین ساختمان چوبی در جهان

    بلندترین ساختمان چوبی در جهان

    به گزارش تبلیغات ساختمان : بلندترین ساختمان چوبی در جهان است. این یک گام بزرگ در جهت پذیرش ساخت و ساز سبز است ساخت آپارتمان زیرا الوار را به عنوان جایگزینی استثنایی برای آجر و سیمان به تصویر می کشد. 84.5 متر قد دارد و در ساحل دریاچه در نروژ ایستاده است. این ساختمان 18 طبقه با کاربردهای مختصر دارای آپارتمان ، دفاتر ، هتل و رستوران است.

    بلندترین ساختمان چوبی

    بلندترین ساختمان چوبی

    این محصول ایده آرتور بخارد است و در سال 2017 مفهوم سازی شده است. ساخت و ساز طی دو سال به پایان رسید و ساختمان از سال 2019 برای عموم آزاد است.

    1. چرا الوار به عنوان مصالح ساختمانی؟

    الوار ، در حالت طبیعی خود ، به عنوان ماده ساختمانی مناسب نیست . این ماده تمایل به حفظ رطوبت ، مستعد حملات حشرات و مقاومت ساختاری لازم برای پشتیبانی از ساختاری به بلندی ندارد. با وجود خصوصیات فوق الذکر ، در ساخت ساختمانهایی مانند Treet و با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است. این به دلیل ویژگی های چوب مهندسی مانند انتشار کمتر ، تجدیدپذیری ، کارایی و زیبایی است.

    2. جزئیات ساخت

    در حال حاضر ، بیشترین ارتفاع طبقه اشغال شده ساختمان 2/68 متر است. ارتفاع بالای معماری 85.4 متر و ارتفاع تا انتها 88.8 متر است. ساخت شامل چهار داستان همزمان ، با پنج مرحله ساخت بود. بدون داربست خارجی ساخته شده بود و فقط به یک جرثقیل بزرگ و داربست داخلی همراه با بالابر احتیاج داشت. سازه ای که با الوار مهندسی شکل گرفته است ابتدا در منطقه کنار سایت مونتاژ شده و بلند می شود. ویلا پیش ساخته پس از آن ، دال های کف در جای خود قرار گرفتند.

    3. انواع الوارهای مهندسی 

    3.1 گلولام

    مجلسی متشکل از هفتصد عضو بزرگ Glulam است که بخشی جدایی ناپذیر از ساخت چوب ساختمان است. گلولام یک بلوک ترکیبی از چند تخته چوب است که به طور موازی با هم چسبیده اند. تکه های چوب جداگانه ابتدا برای یکنواختی و صافی خرد می شوند. سپس با استفاده از چسب های صنعتی قطعات به هم چسبیده و یک بلوک محکم ایجاد می کنند. این بلوک چوبی مقاوم به Glulam معروف است.

    الوار چند لایه

    تولید CLT مشابه Glulam است ، تنها تفاوت در جهت گیری تخته های چوبی منفرد است. برخلاف گلولام ، قطعات در حالت CLT عمود بر یکدیگر قرار می گیرند.

    اعضای CLT توانایی تأمین مقاومت ساختاری مشابه با نمونه های بتونی خود را دارند. علاوه بر این ، آنها همچنین انعطاف پذیری ساختار را فراهم می کنند. از آنها به طور گسترده ای در ساخت پله ، بالکن و بالابر استفاده می شود.

    الوار چند لایه

    الوار چند لایه

    3.3 چوب روکش چند لایه

    روکش یک قطعه چوب نازک است و چندین لایه از این نوع روکش ها LVL را تشکیل می دهند. ضخامت روکش حدود 3 میلی متر است و در مقایسه با گللام بسیار نازک تر است. بعد از اینکه لایه ها به رطوبت مناسب دست یافتند ، تحت لایه برداری قرار می گیرند. سپس به آنها یکنواخت پوشش چسب صنعتی داده می شود و پس از آن دائماً گرم می شوند. سپس محصول نهایی به شکل ها و اندازه های مختلف برش داده می شود.

    اگرچه LVL مزایایی مانند شخصی سازی و مقاومت در برابر آتش را ارائه می دهد ، اما به اندازه CLT و Glulam قابل اطمینان نیست. به دلیل حساسیت به رطوبت ، به بازرسی مداوم در محل هنگام ذخیره سازی و همچنین پس از ساخت نیاز دارد.

    روکش لمینت چوب

    روکش لمینت چوب

    4. کف

    عناصر الوار ، مانند تیرها و ستون های گلوم ، صفحات کف ده سطح اول ساختمان را تشکیل می دهند. lsf بقیه طبقات که فقط آپارتمانهای مسکونی دارند ، دارای طبقه بتونی هستند.

    سازه چوبی

    سازه چوبی

    الوار آنقدر مقاومت ندارد که در برابر بادهای شدید یا طوفان مقاومت کند و از این رو صفحات بتونی برای ایجاد ثبات بالای ساختمان در طبقات فوقانی ضروری هستند.

    نه تنها به دلیل ساخت ابتکاری خود بلکه به دلیل امکاناتی که ارائه می دهد شایسته تقدیر است. این ساختمان یکی از غیر متعارف ترین و محبوب ترین مکان های گردشگری در جهان است. این نه تنها نمونه ای از رویکرد سبزتر به ساخت و ساز است ، بلکه یک شگفتی مهندسی واقعی است.

    1. آیا الوار برای ساخت ساختمانهای مسکونی گزینه مناسبی است؟

    همانطور که در مورد مشهود است ، مردم با خوشحالی در ساختمان اقامت داشته اند. این همه اسطوره های ایمن بودن ساختمان های الوار را در صورت آتش سوزی یا سایر بلایا از بین می برد.
    خانه های چوبی علاوه بر کنترل اثر کربن ، از نظر زیبایی و زیبایی نیز جذاب هستند. و مهمتر از همه ، این ساختمانها از نظر مقاومت و دوام از ساختمانهای معمولی کمتر نیستند.

    2. معایب ساخت و سازهای چوبی چیست؟

    ساخت الوار نیز محدودیت های کمی دارد. اولاً ، تولید چوب مهندسی معمولاً بسیار گرانتر از تولید سیمان یا آجر است. دوم ، چوب در صورت عدم درمان صحیح تمایل به حفظ رطوبت دارد.
    سوم ، سازه های چوبی می توانند به راحتی جلوه خود را از دست بدهند. همچنین ، آنها در هنگام ذخیره سازی نیاز به هوشیاری دارند. با این حال ، مزایای آن به راحتی از معایب چوب بیشتر است. به همین دلیل است که ساخت چوب این روزها بسیار محبوب شده است.

    3. آیا گلولام از فولاد قویتر است؟

    یک تیر Glulam می تواند به راحتی قدرت معادل یک فولاد را بدست آورد. به عنوان مثال ، طراحی هتل یک تیر فولادی فلنج گسترده ، W 6×9 (عمق = 6 اینچ و تراکم خطی = 9 پوند / فوت) با پرتو Glulam در ابعاد 5.13×11 اینچ (عمق = 5.13 اینچ و تراکم خطی = 11 پوند / فوت) قابل تعویض است یک تیر سقف
    از این رو ، صحیح نیست که هر یک از آنها از نظر ساختاری قویتر باشند. با این حال ، Glulam بسیار سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر آتش است تا فولاد.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ایده در ویلا

    عکسهای پتینه کاری روی دیوار

    طراحی ویلا هزار متری

    هزینه ساخت ویلای پیش ساخته

    طراحی نمای ساختمان قوس دار

    طراحی در کافه

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.