×
×

از ۰ تا ۱۰۰ گچ گیپتون را بخوانید ( عکس و توضیحات )

  • کد نوشته: 23389
  • ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ گچ گیپتون را بخوانید ( عکس و توضیحات ) بسته هستند
  • گچ گیپتون یکی از انواع گچ ها، گچ گیپتون می باشد که از آن در اکثر ساخت و ساز ها برای سفید کردن دیوارها استفاده می شود. گچ کاران انتخاب گچ مناسب را با توجه به تنوعی که دارد، براساس زمان گیرایی آن انجام می دهند. به دلیل این که مدت زمان گیرایی این گچ […]

    از ۰ تا ۱۰۰ گچ گیپتون را بخوانید ( عکس و توضیحات )

    گچ گیپتون

    یکی از انواع گچ ها، گچ گیپتون می باشد که از آن در اکثر ساخت و ساز ها برای سفید کردن دیوارها استفاده می شود. گچ کاران انتخاب گچ مناسب را با توجه به تنوعی که دارد، براساس زمان گیرایی آن انجام می دهند. به دلیل این که مدت زمان گیرایی این گچ بین ۵ تا ۶۰ دقیقه می باشد مورد انتخاب اکثر گچ کاران قرار می گیرد.

    گچ گیپتون در دو نوع کوره ی لوبرن و هایبرن بعد از پخته شدن خاک گچ و سنگ گچ ساخته می شود. بعد از آسیاب شدن مواد گوناگونی مانند سریش نیز به آن اضافه می شود و در انتها یک گچ بسیار با کیفیت تر تولید می شود که از آن می توان بر روی انواع سطوح استفاده کرد.

    موارد استفاده از گچ گیپتون در سطوح سیمانی و بتنی و تمامی سطوحی که از فوم ساخته شده است می باشد به دلیل این که بر روی سطوح ذکر شده نمی توان هر نوع گچی را استفاده نمود گچ گیپتون در این مواقع، خاصیت مهم خود را نشان می دهد. چرا که سطوح سیمانی دارای جذب دو درصدی رطوبت می باشد و تنها گچی که با این اندازه ی رطوبتی هم خاصیت چسبندگی خود را حفظ می کند همین گچ گیپتون است.

    به دلیل این که گچ کاری یکی از اصلی ترین و مهم ترین عملیات در تمامی پروژه ها به حساب می آید استفاده از گچ های معمولی ممکن است در صنعت ساختمان سازی با برخی محدودیت های کوچک و بزرگ برخوردار باشد.

    این گچ ها به دلیل برخی مواد افزودنی و پلیمری خاصی که در ساخت آن ها به کار رفته است سعی در برطرف کردن همه ی نقاط ضعف مربوط به گچ های معمولی کرده است. این نوع گچ را می توان با اطمینان خاطر بر روی انواع سطوح استفاده کرد. برای اطلاع از به روزترین قیمت گچ گیپتون می توانید از طریق همین وب سایت با کارشناسان در ارتباط باشید و از قیمت انواع گچ ها و گچ گیپتون کناف مطلع شوید.

    گچ گیپتون

    گچ گیپتون

    بررسی مزایا و معایب گچ گیپتون:

    مزایای گچ گیپتون

    این گچ دارای برخی ویژگی ها و مزیت هایی می باشد به عنوان نمونه، این گچ به عنوان یک عایق صوتی خیلی خوب عمل می کند و می توان مقدار زیادی از صدا را به خود جذب کند. مزیت دیگر آن در عایق حرارتی بودن آن است و در مناطق سردسیر بیشتر از آن برای صرفه جویی در میزان انرژی استفاده می شود. از دیگر مزایای گچ گیپتون در استحکام بالا و چسبندگی زیاد آن نسبت به سایر چسب ها می باشد. امکان افزایش ضخامت لایه های این گچ نیز از دیگر مزایای گچ گیپتون به حساب می آید.

    در بازسازی منزل صرفه جویی در هزینه ها و عدم نیاز به زیرکاری و تسریع در اجرا و انجام پروژه و حذف رابیتس کاری و عدم ریزش گچ و درخشندگی و سفید بودن سطح گچ کاری شده و عدم ترک خوردگی پس از گیرش آن و دوام و مقاومت بالای و فوق العاده و مدت زمان گیرش مطلوب و پیروی از تمامی استانداردهای لازم و امکان پوشش سطوح گچ کاری شده با دیوارپوش های گوناگون و قابلیت شست و شو و مقاومت در مقابل آتش از دیگر مزیت های گچ های گیپتون محسوب می شود.

    این نوع گچ علی رغم این که دارای مزیت های بی شمار و متعددی می باشد ولی خوب برخی ایرادات و نقاط ضعفی را نیز در پی دارد. از جمله معایب گچ گیپتون می توان به محدودیت در اجرای ضخامت چه کم و زیاد و کنترل کمتر بر سرعت و مقدار پوشش آن اشاره کرد. استفاده از این گچ ها برای دیوار سرویس های بهداشتی و حمام که در تماس مستقیم با هوا و بخارآب هستند مناسب نمی باشد.

    گچ گیپتون

    گچ گیپتون

    نحوه اجرای گچ گیپتون

    نحوه ی ساخت و اجرای گچ گیپتون با سایر گچ ها اندکی متفاوت است . به این صورت که پس از پر کردن ظرف آب باید گچ را در داخل ظرف ریخته و تا مدت زمان ۳ دقیقه اجازه دهید گچ خود به خود در آب پخش شود، و برخلاف سایر گچ ها که مستلزم هم زدن سریع هستند این گچ را به آرامی باید هم زد و در صورت بیشتر بودن حجم آن می توان از یک میکسر کمک گرفت.

    ضخامت لایه برای گچ کاری باید در حدود یک سانتی متر باشد چرا که با همین ضخامت اندک نیز می توان طرح های بسیار زیبایی را بر روی آن اجرا نمود. در همین راستا این موضوع بسیار شایان به ذکر است که ضخامت لایه ی این گچ نباید به ۳ یا ۴ سانتی متر برسد، ولی در صورتی که نیاز به ضخامت بیشتری دارید باید حتما در مرحله ی زیرسازی دقت نمایید که به نحو احسنت و به شیوه ی صحیح انجام شود، در این صورت می توانید ضخامت را تا اندازه ای که نیاز دارید برسانید.

    سطح مورد نظر را باید از هر گونه گرد و غبار تمیز و پاکسازی نمود. برای اعمال گچ نیز می توان هم از ماله و هم از پیستوله های مخصوص برای این کار استفاده نمود.

    ذکر این موضوع نیز از قاعده مستثنی نمی باشد که تاریخ انقضای این گچ تا ۶ ماه می باشد و در صورتی که پاکت آن باز شود باید تا یه هفته استفاده شود. در صورتی که قصد استفاده و اجرای گچ گیپتون را به صورت دو لایه ای داشته باشید باید به این نکته نهایت دقت را داشته باشید کخ گرفتن گچ در دو مرحله ی گیرایش اولیه و گیرایش ثانویه انجام می شود.

    مدت زمان گیرش اولیه نزدیک به ۵ تا ۸ دقیقه می باشد و مدت زمان مرحله ی دوم تا ۲۰ دقیقه طول می کشد. از دیگر مواردی که باید در حین اجرای این گچ به آن دقت نمایید این است که سعی کنید تا بین ساخته شدن گچ تا استفاده و اجرای آن بر روی سطح مدت زمان بیشتر از ۱۰ دقیقه طول نکشد چون با گذشت مدت زمان ذکر شده گچ شما بسیار سفت خواهد شد. بعد از خشک شدن کامل این گچ باید آن را در برابر شرایط جوی نامساعد محافظت نمود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.