×
×

از طراحی کشتارگاه تا ساخت کشتارگاه با تیم ما

  • کد نوشته: 31272
  • ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای از طراحی کشتارگاه تا ساخت کشتارگاه با تیم ما بسته هستند
  • طراحی کشتارگاه به گزارش ساخت ویلا در شمال : طراحی کشتارگاه و ساخت آن طبق قانون به سازمان دامپزشکی کشور و شهرداری واگذار شده است. سازمان دامپزشکی برای تأمین بهداشت دام، محصولات مرتبط با آن و مبارزه با بیماری‎های دامی موظف است تا بر کار کشتارگاه‎ها نظارت کند. بدین منظور قوانینی جهت ساخت کشتارگاه وضع […]

    از طراحی کشتارگاه تا ساخت کشتارگاه با تیم ما

    طراحی کشتارگاه

    به گزارش ساخت ویلا در شمال : طراحی کشتارگاه و ساخت آن طبق قانون به سازمان دامپزشکی کشور و شهرداری واگذار شده است. سازمان دامپزشکی برای تأمین بهداشت دام، محصولات مرتبط با آن و مبارزه با بیماری‎های دامی موظف است تا بر کار کشتارگاه‎ها نظارت کند.

    بدین منظور قوانینی جهت ساخت کشتارگاه وضع شده است که مهندسین باید نسبت به این قوانین و دستورالعمل‎ها آگاهی داشته باشند.

    جهت طراحی و ساخت با ما در ارتباط باشید

    طراحی کشتارگاه

    طراحی کشتارگاه

    سازمان فائو نیز جهت طراحی کشتارگاه پیشنهاداتی را به کشورها ارائه داده است که این پیشنهادات در کنار قوانین هر کشور برای طراحی نقشه و زیرساخت‎های کشتارگاه استفاده می‎شود.

    البته مکان‎یابی و اجازۀ ساخت کشتارگاه در هر شهری به عهدۀ شهرداری است، چرا که این مجموعه باید خارج از فضای شهر باشد تا در سلامت و بهداشت عمومی شهروندان خللی ایجاد نکند.

    برخی پیشنهادات فائو برای طراحی کشتارگاه

    یکی از نکاتی که در دستورالعمل فائو برای ساخت کشتارگاه صنعتی بر آن تأکید زیادی شده، آماده کردن زمین است. زمین مورد نظر باید کاملاً مسطح و پی ساختمان از هر گونه مواد آلی و رطوبت عاری باشد. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به پی بنا، لازم است تا در صورت نیاز خاک محل تا عمق معینی تخلیه شود و به جای آن با مصالح فشردۀ دیگر پر شود.

    طراحی کشتارگاه

    طراحی کشتارگاه

    در کف‎سازی و ساختِ پی، زه‎کشی صورت بگیرد. همینطور پی‎سازی و زه‎کشی در فضای بیرونی و حیاط کشتارگاه نیز انجام شود.

    پی ساختمان با شن، روی آن با خاک رس (که خاک رس باید با مقدار کافی آب ترکیب و زه‎کشی شده باشد) و سپس ماسه پر و فشرده سازی شود. لازم است تا در این مرحله مهندسین با ساختار و بافتار خاک محلی به خوبی آشنا باشند و استانداردهای بومی را نیز در نظر داشته باشند.

    ساخت کشتارگاه

    سطح کف ساختمان باید صاف و هموار و بدون مواد آلی، چوب یا سنگ بزرگ باشد. در زیرساخت‎ها سیستم آب و فاضلاب اهمیت زیادی دارد. لوله ‎های پی وی سی، پلی بوتیلن و لوله ‎های فولادی گالوانیزه جهت اتصالات آب سرد و گرم، لوله‎ کشی‎های بخار و فاضلاب با استانداردها و اندازه‎های از پیش تعیین شده استفاده شود و پس از نصب جهت نداشتن نشتی آزمایش شود.

    ساخت کشتارگاه

    ساخت کشتارگاه

    همچنین برای تجهیزات مکانیکی و الکتریکی نیز قوانین خاصی وجود دارد که مهندسان مکانیک برای طراحی کشتارگاه باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.