×
×

از طراحی ثبت احوال تا ساخت ثبت احوال با ما

  • کد نوشته: 31144
  • ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای از طراحی ثبت احوال تا ساخت ثبت احوال با ما بسته هستند
  • طراحی ثبت احوال، اداره‎ای برای امور ثبت وضعیت شهروندان به گزارش ساخت ویلا : طراحی ثبت احوال باید به گونه‎ای باشد که با سلیقۀ مردم بومی هر منطقه سازگار باشد. دفتر ثبت احوال از آن اداراتی است که گذر هر شهروندی به آن می‎افتد، چرا که وظیفۀ ثبت تولد، ازدواج و وفات را بر عهده […]

    از طراحی ثبت احوال تا ساخت ثبت احوال با ما

    طراحی ثبت احوال، اداره‎ای برای امور ثبت وضعیت شهروندان

    به گزارش ساخت ویلا : طراحی ثبت احوال باید به گونه‎ای باشد که با سلیقۀ مردم بومی هر منطقه سازگار باشد. دفتر ثبت احوال از آن اداراتی است که گذر هر شهروندی به آن می‎افتد، چرا که وظیفۀ ثبت تولد، ازدواج و وفات را بر عهده دارد.

    البته برای ثبت ازدواج برخی از خانواده‎ها ترجیح می‎دهند که از سردفتر برای حضور در مراسم عقد دعوت کنند ولی در مجموع هیچ شهروندی نیست که در طول عمر خود حداقل یک بار به دفتر ثبت احوال رجوع نکرده باشد.

    جهت طراحی و ساخت با ما در تماس باشید.

    طراحی ثبت احوال

    طراحی ثبت احوال

    () یکی از وظایف ثبت احوال، ثبت ازدواج است. جمعیت جوان کشور و تعهد زوج‎های ایرانی برای زندگی خانوادگی به شکل قانونی، باعث شده تا در طراحی ثبت احوال اتاقی مخصوص عقد در نظر گرفته شود. بسیاری از دفاتر ثبت احوال حتی سالن‎های اصلی و بزرگ خود را به این امر اختصاص می‎دهند و فضاهای کوچکتر را جهت کارهای اداری و بایگانی اسنادشان استفاده می‎کنند.

    طراحی ثبت احوال

    طراحی ثبت احوال

    استفادۀ مناسب از فضای موجود در طراحی ثبت احوال

    ساخت ثبت احوال عموماً در فضاهای از پیش موجود صورت می‎گیرد. یعنی کمتر پیش می‎آید که از قبل مکانی جهت طراحی ثبت احوال از صفر تا صد در نظر گرفته شود. با این حال در انتخاب یک مکان برای دفتر ثبت احوال به نکاتی که سلامت کارمندان را تضمین می‎کند باید توجه داشت. مواردی چون نور و سر و صدا که برای کارمندانی که عمدۀ ساعت مفید روز خود را در یک فضای بسته می‎گذرانند اهمیت زیادی خواهد داشت.

    ساخت ثبت احوال

    ساخت ثبت احوال

    از آنجایی که مکان یابی ثبت احوال در شهرهای بزرگ بیشتر در مناطق شلوغ و متراکم صورت می‎گیرد، مسائلی چون روشنایی اهمیت زیادی خواهد یافت. در شهری مانند تهران، سایۀ ساختمان‎های بزرگ بر یکدیگر، مسئلۀ نورگیری طبیعی را مختل می‎سازد و در یک کار بصری چون ثبت احوال نیاز به نور امری ضروری است.

    ساخت ثبت احوال

    ساخت ثبت احوال

    ساخت ثبت احوال

    با توجه به آنکه در طراحی ثبت احوال عمدۀ فضا نیز به مراجعه کنندگان ازدواج و اتاق عقد اختصاص داده می‎شود شاید بهترین راهکار طراحی محیط کار به شکل پلان باز باشد. به این ترتیب یک چیدمان مناسب برای مبلمان، استفاده از نور طبیعی و نورپردازی مصنوعی، (ساخت منزل) انتخاب مناسب در طراحی و رنگ دیوارهای جدا کنندۀ کاذب و پارتیشن‎ها می‎تواند به ایجاد یک فضای مناسب اداری با رعایت حریم خصوصی کارمندان کمک کند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.