×

آموزش گچ کاری ساختمان

  • کد نوشته: 41388
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای آموزش گچ کاری ساختمان بسته هستند
  • آموزش گچ کاری ساختمان یکی از اولین مراحل در طراحی داخلی ساختمان است و اگر در حال انجام کارهای تزئینی بر روی دیوار و سقف خانه و ساختمان خود هستید، باید سطوح را گچ کاری کنید. در واقع گچ کاری یک ساختمان فرآیند ساده ای نیست، اما این دانش را می توان با مطالعه و […]

    آموزش گچ کاری ساختمان

    آموزش گچ کاری ساختمان یکی از اولین مراحل در طراحی داخلی ساختمان است و اگر در حال انجام کارهای تزئینی بر روی دیوار و سقف خانه و ساختمان خود هستید، باید سطوح را گچ کاری کنید.

    در واقع گچ کاری یک ساختمان فرآیند ساده ای نیست، اما این دانش را می توان با مطالعه و تجربه به دست آورد.

    در این مطلب قصد داریم تا نکات مهمی در مورد گچ کاری و لکه گیری به شما آموزش دهیم تا اگر قسمتی از دیوار خانه شما نیاز به گچ کاری دارد، خودتان آن را با هزینه کم انجام دهید.

    آموزش گچ کاری ساختمان

    آموزش گچ کاری ساختمان

    طراحی نقشه ویلای ۷۰ متری

    مراحل گچ کاری ساختمان

    اولین قدم برای گچ کاری خانه، مخلوط کردن گچ با آب است. مسلماً مخلوط کردن آب و گچ در ابتدا یک چالش است. اما این پروسه ترفندهای خاصی دارد که برای یک گچ درست و اساسی باید انجام دهید.

    برای این کار گچ را به تدریج به آب اضافه کنید تا کنترل بهتری بر میزان استفاده از گچ داشته باشید، برای به حداکثر رساندن اثر گچ، از آب شیرین استفاده کنید و به تدریج گچ را به هم بزنید.

    مخلوط آب و گچ باید کاملاً ترکیب شود تا به صورت یک دست گردد و گچ کلوخه نشود و همچنین در مخلوط نهایی حباب ایجاد نشود.

    در واقع مخلوط آب و گچ باید بلافاصله استفاده شود، زیرا در غیر این صورت تبدیل به ملات خشک و مرده می شود و بر این اساس لازم است میزان گچ با توجه به مقدار مورد نیاز با آب ترکیب شود.

    یکی از ابزارهای اصلی برای گچ کاری، ماله است، برای کار با ماله، باید بدانید که چگونه آن را به راحتی در دست خود قرار دهید.

    مقداری از گچ را بردارید و با ماله روی دیوار به صورت زاویه دار بکشید و سپس گچ را روی کل دیوار صاف کنید.

    گچ کاری ساختمان

    گچ کاری ساختمان

    ممکن است لازم باشد ماله را چندین بار به نقطه مورد نظر بکشید تا به صورت یکنواخت صاف شود.

    پس از گچ کاری در مدت زمان نیم ساعت، آب گچ ناپدید می شود. در این صورت، رطوبت بیشتری را با ماله روی سطح اعمال کنید و ماله را دو تا سه بار روی سطح بکشید.

    ساختمان ال اس اف

    هنگامی که لایه اول اعمال می شود، از یک برس با نخ سوزنی مخصوص برای ایجاد شیار استفاده کنید و لایه دوم را اعمال کنید زیرا این کار باعث می شود که دو لایه با استحکام بیشتری روی هم قرار گیرند و ثابت باقی بمانند.

    برای خشک شدن دیوار گچ کاری شده معمولا سه تا پنج روز زمان لازم است و در این مدت دیوار آسیب پذیر است.

    تعمیر دیوار گچی آسیب دیده

    یکی از رایج ترین مشکلات دیوارهای گچی، کنده شدن یا ترک خوردن گچ است، در واقع دیوار ممکن است به هر دلیلی ترک بخورد و خراب شود و در این صورت اقدامات لازم را برای تعمیر و ترمیم آن باید  انجام گیرد.

    می توان به راحتی دیوار گچی آسیب دیده را با مقداری گچ تازه تعمیر کرد.

    اگر برای آموزش گچ کاری داخلی اقدام کنید، مطمئناً مهارت های لازم برای گچ کاری و تعمیر دیوار خود را به دست خواهید آورد تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

    گچ کاری

    گچ کاری

    برای تعمیر گچ بر روی دیوار لازم است مراحلی انجام گیرد که در اینجا به آنها اشاره می کنیم.

    برای ترمیم دیوار گچی ابتدا گچ آسیب دیده را از روی دیوار جدا کنید و سپس، آستر داخلی را بتراشید، توصیه می کنیم تعمیر را با آستر زیرین شروع کنید تا تمام لایه ها به طور کامل تعمیر شوند.

    هزینه ساخت ویلا در سال ۱۴۰۲

    پس از خشک شدن کامل زیرسازی می توانید به مراحل بعدی تعمیر گچ دیوار بروید و ابتدا سطح مورد نظر را سنباده بزنید تا از صاف و یکنواخت بودن آن مطمئن شوید و سپس با دستمال تمیز  آن را کاملا خشک کنید.

    در نهایت، پس از انجام تمام کارها، نوبت به انجام روکش رویی می رسد، یعنی آن را با مقداری گچ محکم کنید و سطح را به اندازه کافی سمباده بزنید تا با سایر سطوح یکدست شود.

    گچ کار

    گچ کار

    در  پایان توجه به یک نکته مهم لازم و ضروری می باشد و آن نکته این است که پس از تعمیر اولیه زمان بگذارید تا خشک شود زیرا در واقع رطوبت یکی از عواملی است که باعث خراب شدن و ترک خوردگی گچ دیوار می شود و از طرفی اگر رطوبت نباشد چسبندگی دیوار بهتر است و به نتیجه بهتر کمک می کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.