×

آموزش سیمان کاری دیوار

  • کد نوشته: 41386
  • ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای آموزش سیمان کاری دیوار بسته هستند
  • آموزش سیمان کاری دیوار سیمان به دلیل مقاوم بودن در برابر عوامل جوی و رطوبتی و همچنین مقرون به صرفه بودن یک پوشش عالی برای دیوار ساختمان است. این محصول  مقایسه با مصالحی مانند آجر، سنگ، کامپوزیت و غیره جذابیت خاصی ندارد اما به خوبی از دیوار در برابر نفوذ رطوبت محافظت می کند. در […]

    آموزش سیمان کاری دیوار

    آموزش سیمان کاری دیوار سیمان به دلیل مقاوم بودن در برابر عوامل جوی و رطوبتی و همچنین مقرون به صرفه بودن یک پوشش عالی برای دیوار ساختمان است.

    این محصول  مقایسه با مصالحی مانند آجر، سنگ، کامپوزیت و غیره جذابیت خاصی ندارد اما به خوبی از دیوار در برابر نفوذ رطوبت محافظت می کند.

    در واقع امروزه نماهای سیمانی پیشرفت چشمگیری  دارند و در انواع متنوعی از جمله نمای رومی، نمای چکشی، نمای کلنگی، نمای سیمانی، شیشه ای، نمای تگری و غیره در ساختمان اجرا می شود که از نظر ظاهر متفاوت می باشند.

    در واقع دیوار سیمانی خانه را از ترک، گرد و غبار محافظت‌ می کند و همچنین جذابیت و استحکام بیشتری دارد.

    آموزش سیمان کاری دیوار

    آموزش سیمان کاری دیوار

    از مهمترین مزایای استفاده از سیمان نسبت به سایر نماهای ساختمان می توان به سرعت اجرا بالا، مقرون به صرفه بودن، دوام بیشتر، طول عمر بالا و اجرای آسان اشاره کرد.

    سیمان کاری دیوار یک گزینه معماری و طراحی ساده و ارزان است که دوام دیوار را بهبود می بخشد و از پوسیدگی، ورود گرد و غبار و و حشرات به داخل خانه جلوگیری می کند.

    طراحی ویلا ۷۰ متری

    در واقع سیمان کاری یک روش پیشگیرانه است که باعث زیبایی دیوارها می شود و به ایمن تر و استحکام بیشتر آنها به خصوص در دیوارهای نازک تر کمک می کند.

    آموزش سیمان کاری دیوار سیمان در مقایسه با سایر نماها از نظر هزینه استفاده، سهولت اجرا و مقاوم بودن برتری دارد و امروزه از سیمان برای ایجاد نماهایی مانند کلنگی، چکشی، شیشه ای، تگری و غیره استفاده می شود.

    سیمان کاری دیوار

    سیمان کاری دیوار

    برای آموزش سیمان کاری دیوار ساختمانی از سیمان های مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آنها می توان به سیمان کاری با سیمان سیاه اشاره کرد.

    همچنین سیمان کاری با سیمان سفید و سیمان کاری با سیمان تگری هر کدام مزایایی دارند.

    مراحل اجرای سیمان کاری

    آماده سازی دیوار تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند دیوار قدیمی یا جدید، مصالح به کار رفته در ساخت دیوار و غیره می باشد و انتخاب مناسب مصالح و رعایت اصول سیمان کاری در زیبایی کار تاثیر زیادی دارد.

    البته دیوارهای جدید باید تمیز شوند و سطح به درستی برای سیمان کاری آماده شود. دیوارهای سوراخ شده در هزینه های ساختمان صرفه جویی می کنند و می توانند سیمان کاری را بهبود بخشند.

    • کروم بندی پایین دیوار

    در واقع کروم بندی فرآیند سیمان کاری را افزایش می دهد و از ریزش و جدا شدن ملات سیمان در دیوار جلوگیری می کند.

    اولین مرحله این است که آجر سفید قذافی را به فاصله دو سانتیمتر از الگوی دیوار قرار دهید، سپس ماسه سیمانی را بین آجرهای ملات ریخته و ملات را با ماله فشار دهید تا دو طرف ملات به دیوار بچسبد.

    سیمان کاری دیوار

    سیمان کاری دیوار

    در واقع آجر به راحتی آب داخل ملات را جذب می کند و  از ملات کروم جدا می شود، سطح کروم با تراشه های کوچک پوشیده شده است که می توان آنها را با ماله جدا کرد.

    معایب سازه ال اس اف

    در مرحله بعد کروم  دوم را در گوشه دیگر دیوار قرار دهید و بین دو کروم یک زنجیره ایجاد کنید، در پایان نیمی از آجر برای پرکردن نخ کار  کروم میانی استفاده می شود و نتیجه کروم میانی نیز ساخته می شود.

    • کروم بندی بالای دیوار

    پس از تهیه ملات سیمان آن را داخل کمچه سیمان بریزید و سپس با چرخاندن ملات از پایین به بالا و فشار به کروم مقدار کمی ملات بمالید تا ملات ها در نوارها قرار گیرند.

    سیمان کاری کاری باید با حوصله و دقت زیاد انجام شود و توری روی دیوار گذاشته شود تا از لغزش جلوگیری شود، بعد از زدن ملات به دیوار و ثابت کردن آن، از ماله چوبی برای دور زدن کروم استفاده کنید.

    در مرحله بعد پی دیوار ساختمان با فاصله عمودی  بین کروم های بالا و پایین مشخص می شود.

    از آنجایی که اسکلت سازی ساختمان ها گام بزرگ و گسترده ای در روند کلی ساخت و ساز است، سیمانکاری کروم نیز مهمترین مرحله در فرآیند سیمان کاری دیوار است که سایر مراحل بر روی آن انجام می شود.

    • شمشه گیری ملات

    پس از اینکه دیوار برای سیمان کاری آماده شد و بالا و پایین آن کروم شده است، نوبت به مرحله ریختن ملات می رسد.

    در این مرحله اگر ملات در استانبولی باشد باید با نوک ماله زده شود و به طور متناوب از سطح کروم پایینی تا سطح کروم بالایی  اجرا شود تا هر دو سطح کروم از ملات پوشیده شوند.

    پس از خراشیده شدن صفحات کروم، از یک قطعه چوب و یا یک میله ریز برای فشار دادن سیمان بین دو صفحه کروم استفاده می شود.

    • مرحله پوشش سیمانی

    آخرین مرحله سیمان کاری دیوارها مرحله پوشش سیمانی است، در صورتی که ملات سیمان نقطه شروع ملات باشد، باید لایه ای به نام اسپرس را با پخش شن و سیمان با ماله در زیر کار روی شمشه اجرا کرد.

    سیمان کاری دیوار

    سیمان کاری دیوار

    حالت چرخشی کار بین میله ها انجام می شود و پس از پر شدن اسپروها باید لایه نهایی پر شود، در این مرحله مقداری ملات ماسه و سیمان را با حداقل حرکت از پایین به بالا داخل پرس بپاشید.

    مراحل ساخت ویلا

    در نهایت اگر ملات به طور یکنواخت روی سطح بین شمش ها پخش شود، باید با فشار دادن کناره های شمش آن را صاف کرد.

    برای شکاف های بالای سیمانی، توصیه می شود از یک تخته پالت بزرگ استفاده کنید و پس از قرار روکش سیمانی در هر طرف، سیمان کاری گوشه دیوار انجام می شود و سیمان کاری دیوار ساختمان به پایان می رسد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.