×

آموزش ساخت حوض برای حیاط ویلا و ساختمان

  • کد نوشته: 22350
  • ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای آموزش ساخت حوض برای حیاط ویلا و ساختمان بسته هستند
  • آموزش ساخت حوض به گزارش ساخت ویلا: آموزش ساخت حوض، آیا تا به حال به حوضچه باغ خود نگاه کرده اید و فکر می کنید چیزی کم است؟ خوب ، به ما اجازه دهید ایده هایی را برای کمک به شما در تبدیل حوضچه خود به چیزی فوق العاده به شما ارائه دهیم: تنها چیزی […]

    آموزش ساخت حوض برای حیاط ویلا و ساختمان

    آموزش ساخت حوض

    به گزارش ساخت ویلا: آموزش ساخت حوض، آیا تا به حال به حوضچه باغ خود نگاه کرده اید و فکر می کنید چیزی کم است؟ خوب ، به ما اجازه دهید ایده هایی را برای کمک به شما در تبدیل حوضچه خود به چیزی فوق العاده به شما ارائه دهیم: تنها چیزی که ممکن است از دست بدهید یک جریان باغ است! در طراحی باغ ویلا خیلی به کار میاد.

    برای این که بتوانید یک حوضچه را در محیط خانه بسازید، باید نکات مهم و زیادی را مد نظر داشته باشید. اگر تصمیم به ساخت یک حوضچه طبیعی بسیار ساده است چرا که اصلا نیازی به ادوات پیچیده مثل پمپ آب ندارد. احتمالا شما هم چنین حوضچه هایی را در خانه های قدیمی یا ویلاهای کنونی دیده اید. این دسته از حوضچه ها به خاطر این که اساسا نیازی به واترپمپ ندارند، پس موتور برق هم نمی خواهند. می توان این حوضچه ها را داخل حیاط خانه ساخت، چند عدد ماهی داخل آن انداخت و از منظره ی طبیعی و زیبایی که ایجاد میکنند، لذت وافر برد.

     

    انتخاب مکان مناسب

    آموزش ساخت حوض

    آموزش ساخت حوض

    استخر بالا یا چاه کوچک (عمق ۴۰ سانتی متر) را در سطح زمین بالاتر از حوضچه خود حفر کنید.

    آموزش ساخت حوض

    آموزش ساخت حوض

    فونداسیون خود را به تدریج از استخر بالا به داخل حوضچه خود بسازید ، اطمینان حاصل کنید که فونداسیون آنقدر شیب دار است که اجازه می دهد آب آزادانه جریان یابد.

    آموزش ساخت حوض

    آموزش ساخت حوض

    اگر می خواهید یک آبشار ایجاد کنید ، گام هایی را در پایه نهر خود (با ارتفاع ۳۰ سانتی متر) بسازید.

    آموزش ساخت حوض

    آموزش ساخت حوض

    در پایه هر مرحله ، یک سوراخ کوچک (۱۵ سانتی متر) حفر کنید تا آستر حوضچه خود را در آن فرو کنید و در نتیجه یک حوضچه کوچک ایجاد کنید که در آن آب می تواند پر شود و به پله پایینی برود.

    پمپ حوض

    پمپ حوض

    نحوه ساخت حوض

    شما به یک پمپ آب به اندازه کافی قوی (ما از ۲۵۰۰ Gph استفاده کردیم) برای پمپاژ آب از حوضچه شما از طریق یک شلنگ (ما از ۲۰ میلی متر برای پیشرانش اضافی استفاده کردیم) به استخر بالا که آب را به جریان شما وارد می کند ، نیاز دارید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    پس از ساختن فونداسیون ، آستر حوضچه را از حوضچه خود از طریق فونداسیون جویبار عبور دهید و در استخر بالا پایان دهید. 

    • نصب دقیق و دقیق آستر حوضچه احتمالاً مهمترین قسمت کل فرآیند است.
    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برک

    بهتر است آستری را با همپوشانی زیادی در همه طرف فونداسیون خود قرار دهید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    قبل از اینکه آستر را به اندازه خود برش دهید ، مطمئن شوید که جریان خود را با آب پر کنید تا سرعت جریان آب خود را ببینید و سوراخ های احتمالی در پوشش را بررسی کنید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    شلنگ را از پمپ آب حوض خود تا قسمت بالای دستگاه ببرید ، شیلنگ را با دقت در زیر آستر پنهان کنید و مطمئن شوید که پیچ خوردگی را بررسی می کنید ، قبل از پوشاندن روی شلنگ و آستر ، دوباره جریان آب خود را بررسی کنید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    هنگامی که آستر در محل خود قرار گرفت ، محکم شده و لبه ها را با خاک تخت کنید ، مطمئن شوید که خاک مناسب برای رشد گیاه را انتخاب کنید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    اگر پله هایی را به جریان خود اضافه کرده اید ، می توانید پله ها را با تخته سنگ باغ بسازید که به لبه تخته سنگ جلوه می دهد و جلوه آبشار ایجاد می کند ، تخته سنگ نیز لایه زیرین را پنهان می کند.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    از سنگهای با اندازه خوب استفاده کنید . سنگ ها و سنگ های باغی نه تنها یک ویژگی عالی به جریان شما اضافه می کنند بلکه به وزن شما نیز کمک می کنند بنابراین از استفاده از سنگ های سنگین نترسید.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    هزینه ساخت حوض

    هزینه ساخت حوض بستگی به طراحی و خواسته های کارفرما دارد. کمترین ۵ میلیون تومان تا به بالا.

    آموزش ساخت حوض شما می توانید آستر و خاک اضافی را با سنگهای کوچک بپوشانید (ما از کیسه های “نور طلایی” استفاده کردیم) و منطقه را با چوب دریایی ، چوب ، سنگ چوب ، گرانیت و سنگهای ساحل تزئین کنید. 

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت حوض کاشت جایی است که سرگرمی واقعی آغاز می شود ، ویژگی های آب خود را با طیف وسیعی از گیاهان آبزی و نیمه آبزی مزین و آراسته کنید ، ما از چمن آبی ، نیلوفرهای آبی ، افرا ژاپنی ، سرخس ها ، ساکسیفراگ آلپی استفاده کردیم.

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    مقداری نور خلاق اضافه کنید . آموزش ساخت حوض همه ما می دانیم که در روز تابستان کنار استخر شما چقدر باشکوه است ، اما می توانید شب را به همان اندازه زیبا جلوه دهید ، تنها چیزی که نیاز دارید یک نورپردازی خلاق برای روشنایی باغ و ویژگی های آب شما است ، چراغ های چای ساده و روغن های شناور شناور باید ترفند را انجام دهید

    آموزش ساخت برکه

    آموزش ساخت برکه

    بگذارید رشد کند . در حالی که نگهداری و مدیریت حوضچه و جریان باغ مهم است ، “اجازه دهید باغ شما رشد کند” به همان اندازه مهم است. کار سخت و کاشت را در اوایل فصل انجام دهید و بنشینید و از پاداش ها در تابستان لذت ببرید.

    منبع :

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.