×
×

سینا سرلک و ادغام موسیقی سنتی با موسیقی پاپ

  • کد نوشته: 28342
  • ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
  • دیدگاه‌ها برای سینا سرلک و ادغام موسیقی سنتی با موسیقی پاپ بسته هستند
  • سینا سرلک و ادغام موسیقی سنتی با موسیقی پاپ به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه : با پیشرفت علم موسیقی در میان شنونده های موزیک برخی مسائل بوجود آمد و آن توقع بسیار بالای شنونده ها و درخواست تنوع در ریتم های موزیک بود. همین مورد سبب شد تا نام اهنگ جدید تلفیقی را به […]

    سینا سرلک و ادغام موسیقی سنتی با موسیقی پاپ

    سینا سرلک و ادغام موسیقی سنتی با موسیقی پاپ

    به گزارش بازار کار ساخت خانه اویم شاهانه : با پیشرفت علم موسیقی در میان شنونده های موزیک برخی مسائل بوجود آمد و آن توقع بسیار بالای شنونده ها و درخواست تنوع در ریتم های موزیک بود. همین مورد سبب شد تا نام اهنگ جدید تلفیقی را به گوش بشنویم.

    موزیک های تلفیقی در واقع ترکیبی از موسیقی سنتی و پاپ می باشد که با صدای زیبای سنتی خواننده و ریتم احساسی امروزی پاپ آمیخته شده است. سینا سرلک نیز یکی از خواننده های خوب کشور است که اکنون در همین زمینه فعالیت دارد و موزیک های بسیار زیبای تلفیقی را منتشر کرده است.

    منظور از موسیقی سنتی همان استفاده از تحریرهای ایرانی برای ساخت یک ملودی به یاد ماندنی می باشد. در واقع تحریر از چه چه پرندگانی همچون بلبل و یا قناری الگو برداری شده است. اما برای شناخت بهتر است از سینا سرلک به عنوان یکی از مثال های نادر و هنرمند استفاده کنیم.

    اما بهتر است در این میان شناخت کلی نسبت به موسیقی پاپ و سنتی داشته باشید.

    موسیقی پاپ و سنتی ایرانی

    موسیقی پاپ در سده ۱۹ میلاد و در دوره قاجار وارد بازار و مارکت موسیقی ایران شد. پدر موسیقی پاپ ایران استاد احمد عاشورپور می باشد که خواننده اهنگ های فولکلور گیلکی و فارسی با ترانه هایی همچون نوروز، سازو ناقاره، جوما بازار می باشد. این موسیقی با وارد شدن برخی هنرمندان همچون ویگن و وارد شدن هنرهای غربی به این میان به کلی دگرگون شد.

    این جریان تا انقلاب ادامه داشت اما موسیقی پاپ بعد از جنگ میان ایران و عراق باز اوج گرفت و اوج گیری آن توسط علیرضا افتخاری خواننده سنتی کار ایرانی می باشد. این خواننده دوستداشتنی از سبک سنتی به سبک پاپ روی آورده بود.

    اما اکنون که در رابطه با موسیقی پاپ اطلاع کاملی را بدست آوردید نوبت آن است که موسیقی سنتی را نیز درک کنید. برای معرفی مرجع دانلود اهنگ جدید سنتی با ما همراه باشید.

    موسیقی سنتی ایرانی در واقع یکی از قدیمی ترین و موثر ترین موسیقی های موجود در جهان می باشد که از سال ها پیش از میلاد مسیح تا به امروز سینه به سینه چرخیده و اکنون نیز با صدای بسیاری از هنرمندان محبوب به انتشار می رسد.

    سینا سرلک

    سینا سرلک

    از موسیقی سنتی محلی تا کارهای تخصصی سینا سرلک

    سینا سرلک متولد روز ۶ آبان ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه الیگودرز لرستان می باشد. سینا سرلک در کودکی عشق به هنری و موسیقی داشت که این علاقه از پدر او بهرام سرلک نشات گرفته است.

    پدر سینا یکی از استادان سرشناس موسیقی سنتی و هنری اهنگ لری در استان لرستان بود. همین سبب شوق و اشتیاق سینا سرلک به ریتم های موسیقی و امیخته شدن ان ها در ثانیه های زندگی وی می باشد. این هنر از مودکی ملکه ذهن سینا سرلک شده بود.

    بر این اساس وی در سن هفت سالگی در سریال تلویزیونی شاخه طوبی ترانه ای محلی به اجرا رسانید. شنیدن صدایش در رسانه ملی محرکی قوی برای پیش بردن او در علم موسیقی بود. سینا سرلک بعد از کار در رسانه ملی کار در زمینه موسیقی را بصورت جدی ادامه داد.

    تنبک زدن را ابتدا در همان الیگودرز فرا گرفت و برای آنکه استادانه در این زمینه فعالیت داشته باشد به اصفهان سفر کرده زیر نظر استاد جمشید محبی شروع به آموختن نمود. پس از آن سینا سرلک به مدت ۶ سال نزد ناصر فرهنگ فر بود و موسیقی را بهتر از پیس آموخت.

    کار در زمینه موسیقی و بخصوص دستگاه تنبک سبب شد تا وی در چندین دوره در مراسم های جشنواره موسیقی فجر مقام اول آواز و تنبک را بدست بیاورد تا اینک سینا سرلک توانست مهم ترین اتفاق زندگی خود را مشاهده کند. وی بعد از مدتی از طف قربان سلیمانی به استاد بزرگ محمدرضا شجریان معرفی شد و زمان آن بود که آواز را عرفانی یاد بگیرد.

    سینا سرلک در انتشار آلبوم دست توانایی دارد و ۲۵ آلبوم را از سال ۱۳۸۸ تاکنون به انتشار رسانیده است که آلبوم چشم هایم تیام به گویش لری بوده که در همان سال یعنی ۱۳۸۸ به انتشار رسیده است.

    اما سینا سرلک را شنوندها با آلبوم هایش نمی شناسند.

    محبوب ترین تک اهنگ های سینا سرلک

    برخی همکاری ها سبب می شود تا شهرت بالایی برای هنرمند بوجود بیاورد. برای مثال سینا سرلک در سریال شهرزاد و ساخت ان توانست با آقای صدای خاص ایران یعنی محسن چاوشی همکاری داشته باشد.

    سینا سرلک

    سینا سرلک

    همین همکاری و ترکیب این دو صدا با یکدیگر با ریتمی متفاوت و در زمینه پاپ شهرت را بیشتر از پیش برای سینا سرلک بوجود اورد.  وی همکاری های بسیار نیز بصورت تکی و انفرادی برای ساخت تیتراژ های متعدد داشته است و از دیگر همکاری های خوب آن می توان به اهنگ «کجا برم» که  برای ساخت آن به عنوان تیتراژ سریال ساخت ایران به صورت دو صدایی با محمدرضا گلزار همکاری داشته است.

    وی در جدیدترین اثر خود با مهراد جم خواننده نسل جدید موسیقی پاپ ایران همکاری داشته است. نام این موزیک که «چرا ساکتی» نام دارد حاشیه های بسیاری را برای سینا سرلک بوجود آورده است.

    اهنگ جدید سینا سرلک «دوباره» نام دارد که بزودی وی می باشد. می توانید با مراجعه به وب سایت موزیکیشو که یکی از رسانه خوب ایرانی در پخش موزیک می باشد تمامی اهنگ های سینا سرلک را بصورت فول آلبوم دانلود کرده و نهایت لذت را ببرید.

    امیدواریم با مطالعه مطالب فوق نهایت لذت را برده باشید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.