×
×

دیوار پیش ساخته بتنی، انقلابی در دیوارهای بتنی

  • کد نوشته: 26961
  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای دیوار پیش ساخته بتنی، انقلابی در دیوارهای بتنی بسته هستند
  • دیوار پیش ساخته بتنی پس از جنگ جهانی دوم، استفاده از دیوار پیش ساخته بتنی به شدت گسترده و مورد استقبال قرار گرفت چرا که ساخت و ساز و گسترش صنعت از الویت بسیاری از کشورها شد. همچنین آبادانی و ساخت شهرها از جمله اهدافی می بود که پس از این جنگ ویرانگر از الویت […]

    دیوار پیش ساخته بتنی، انقلابی در دیوارهای بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی

    پس از جنگ جهانی دوم، استفاده از دیوار پیش ساخته بتنی به شدت گسترده و مورد استقبال قرار گرفت چرا که ساخت و ساز و گسترش صنعت از الویت بسیاری از کشورها شد. همچنین آبادانی و ساخت شهرها از جمله اهدافی می بود که پس از این جنگ ویرانگر از الویت های دولت ها قرار گرفت که خود نیازمند روش هایی بود که بتوان این هدف عمرانی را با سرعت و در کمترین هزینه به سرانجام رساند.

    دیوار بتنی پیش ساخته در ایران حدود ۵۰ سال است که قدمت دارد که با توجه به زمان ورود این سازه به اروپا متوجه می شویم که این صنعت دیر در ایران مورد توجه و استفاده قرار گرفته است؛ با این حال ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و از این صنعت به بهترین نحو جهت آبادانی و گسترش سازه های ساختمانی بیشماری در جهت مدرنیته کردن شهرها، استفاده نموده است.

    دیوار پیش ساخته بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی چیست؟

    دیوار پیشساخته بتنی یکی از محصولات بتن آماده است که با استفاده از ریخته گری و قالب های مخصوص بتن، طراحی و تولید می شود.  دیوار پیش ساخته بتنی در دسته مصالح عمرانی پیش ساخته قرار می گیرد و در اکثر کشورهای پیشرفته، به دلیل مزیت ها و کارایی بالا، بسیار حائز اهمیت و مورد استفاده است. طراحی این سازه به گونه ای است که به دلیل پیش ساخته و آماده بودن، جابجایی آن از شهری به شهری دیگر و حتی از یک کشور به کشوری دیگر امکان پذیر بوده، به همین جهت حمل قطعات پیش ساخته بتنی از دیگر اتفاقات مرسومی است که در این صنعت رخ می دهد و موجب می شود که این قطعات پیش ساخته بتنی محدود به مکان خاص نبوده و در هر جا که نیاز آن حس شود، به راحتی مورد استفاده قرار گیرد.

    به دیوار پیش ساخته بتنی، پانل بتنی نیز اطلاق می شود چرا که هر قطعه از این دیوار به صورت آماده در ابعاد مشخص و استاندارد تهیه می گردد و به صورت پانل در کنار یکدیگر نصب می شوند.

    مشخصات دیوار پیش ساخته بتنی

    به طور کلی در ساخت و در بطن دیوار بتنی، میله های فولادی تقویت شده به کار می رود که باعث افزایش مقاومت این نوع سازه در برابر انواع بلایای طبیعی مانند وزش بادهای شدید و طوفان ها، زمین لرزه، سیل و… می شود. بنابراین این نوع دیوار و سازه در همه شهرهای ایران با هر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی امکان پذیر بوده و بدون در نظر گرفتن شرایط اقلیمی هر منطقه، می توان عمر طولانی این محصول را تضمین نمود.

    اگر بخواهیم به صورت جزئی تر به مشخصات دیوار پیش ساخته بتنی بپردازیم، گفتن این نکته خالی از لطف نیست که مصالحی که برای ساخت دیوار پیش ساخته بتنی به کار می رود، با توجه به نوع و هدف مورد استفاده آن و همچنین با توجه به محل نصب دیوار، می تواند متفاوت  باشد و درصد مواد تشکیل دهنده بتن می توانند تغییر کند اما به طور کلی مصالح تشکیل دهنده این سازه عبارتند از:

    1. آب عاری از هرگونه آلودگی و همچنین مواد اسیدی، بازی و آلی
    2. سیمان تیپ۱ یا تیپ۲
    3. به کار رفتن ترکیبات سنگدانه ای که شامل ترکیباتی همچون شن نخودی، شن عدسی و ترکیبات ماسه ای است.
    4. استفاده از مواد روان کننده با کیفیت جهت صیقل نمودن سطح  و صاف کردن سطح سازه

    مزایای دیوار پیش ساخته بتنی

    یکی از بهترین جایگزین‌های دیوارهای سنتی که با آجر و ملات ساخته می‌شدند، انواع دیوار بتنی پیشساخته هستند که با توجه به پروژه های سنگین و گسترده عمرانی که در حال حاضر در اقصی نقاط کشور در حال انجام هستند، استفاده از این دیوارهای پیش ساخته بتنی از هوشمندترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین هم از لحاظ کیفیت و هم زمان می باشد. بنابراین با اطمینان می توان ادعا نمود که یکی از مهم ترین مزیت های دیوار بتنی پیش ساخته، سرعت بخشی و کاهش هزینه ها در اهداف عمرانی است. از دیگر مزایای دیوار بتنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • ساخت و طراحی دیوار بتنی در ابعاد و طرح های مختلف با استفاده از قالب های استاندارد
    • تعیین مواد تشکیل دهنده دیوار بتنی با توجه به نوع هدف و کاربرد این سازه در یک پروژه عمرانی
    • عمر مفید طولانی و مقاوم در برابر بالای طبیعی
    • قابل استفاده در همه پروژه های عمرانی و محدود نبود طیف کاربردی آن
    • راحتی در حمل و نصب قطعات بتنی پیش ساخته
    دیوار پیش ساخته بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی

    کاربرد دیوار پیش ساخته بتنی

    از دیواره های پیش ساخته می توان به عنوان جداکننده بین زمین ها و دیوارکشی محوطه ها با عرض و ارتفاع مشخص، جهت جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز و افزایش امنیت محوطه شخصی یا سازمانی در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده نمود.

    همچنین با تنوع روزافزون در ساخت این سازه و تغییر در وزن و کاربردهای دیوارهای پیش ساخته بتنی، می توان از آن برای مصارف شخصی برای منازل مسکونی و عایق بندی منازل و ساختان ها تا افزایش امنیت کارخانه ها و سازمان های مختلف استفاده کرد.

    به طور کلی انواع دیوار پیش ساخته بتنی سبب افزایش استحکام سازه های عمرانی، امن ترین دیوارکشی برای سازمان ها و کارخانجات، کاهش اتلاف انرژی با عایق نمودن ساختمان ها و زیباسازی هر نوع سازه عمرانی به دلیل تنوع در طرح و رنگ می شود.

    قیمت دیوار پیش ساخته بتنی

    عامل اصلی و تاثیرگذار بر قیمت دیوار پیش ساخته بتنی، قیمت مصالح و مواد تشکیل دهنده این دیوارها هستند. با نوسان قیمت مصالحی چون شن، ماسه، سیمان، میلگرد و… شاهد تغییر در قیمت دیوار بتنی پیش ساخته نیز خواهیم بود.

    قیمت دیوار بتنی به طور معمول به صورت هر متر مربع تعیین و اعلام می شود که عیار بتن و نوع سیمان بکار رفته تاثیر مستقیم بر قیمت این سازه دارد. قابل ذکر است که در بازار دیوار بتنی پیش‌ساخته دست دوم نیز موجود است که با قیمت دیوار نو متفاوت و قطعا ارزان تر است.

    دیوار پیش ساخته بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی

    خرید دیوار پیش ساخته بتنی

    خرید دیواره پیش ساخته بتنی صرفه اقتصادی قابل قبولی برای انواع سازمان ها و ارگان ها و کارخانه های مختلف که می خواهند محیط مورد نظر خود را دیوار کشی  و عایق بندی کنند دارد. همچنین با توجه به عمر طولانی این سازه، با یکبار هزینه، تا سالیان سال از سلامت سازه خود آسوده خاطر بوده و نیازی به پرداخت هزینه های گزاف تعمیر و نگهداری نمی باشد.

    با توجه به انواع دیوار پیش ساخته بتنی تولید شده در بازار و ساخت و طراحی انواع دیوار بتنی و ایجاد طیف گسترده ای از قیمت برای این سازه، با توجه به بودجه می توان بهترین مورد را انتخاب و خریداری نمود. شرکت کارینا بتن می تواند در زمینه خرید دیوار بتنی خدمات شایانی را در اختیار شما قرار دهد.

    والکریت

    والکریت نوعی دیوار بتنی پیش ساخته است که در آن از مش فولادی استفاده نشده است بلکه در ساختار آن، کاپوزیت به کار رفته و تقویت سازی این نوع پنل با الیاف مینرال، پلیمری و فیلترهای ریزمقیاس صورت می گیرد. شاید در وهله اول اینگونه به نظر رسد که چون مش فولادی در این دیوار به کار نرفته، پس استقامت پایینی نسبت به دیوارهای دارای مش فولادی خواهد داشت اما واقعیت اینگونه نیست.  والکریت به دلیل بهره مندی از دانش روز در طراحی و ساخت، دارای مقاومت فشاری و خمشی بسیار بالایی در عین مقرون به صرفه تر شدن قیمت آن است؛ به گونه ای که به راحتی و با اطمینان خاطر می توان از این دیوار بتنی در دیوارهای داخلی ساختمان ها و حتی دیوارهای خارجی استفاده نمود.

    از دیگر مزایای دیوارهای والکریت، سبک بودن و در عین حال عایق صوت، حرارت و برودت بودن است و در مواقع آتش سوزی و زلزله استقامت بالایی از خود نشان می دهند که به همین جهت والکریت را از دیوارهای ایده آل در ساخت و سازهای ساختمانی و تجاری کرده است.

    ساندویچ پنل بتنی

    یکی از پرکاربردترین دیوارهای پیش ساخته، ساندویچ پانل بتنی است. همانطور که از نام این مدل دیوار مشخص است، از لایه های متفاوت و متصل به هم ساخته می شود. به طور معمول ساندویچ پنل بتنی از ۳ لایه متریال ساخته شده است که دو لایه خارجی معمولا سخت و مقاوم و لایه میانی محصور شده بین این دو لایه، عایق سخت و معمولا از جنس پلی استایرن می باشد.

    به دلیل نوع ساخت ساندویچ پنل بتنی، ساختار دیوار بسیار مقاوم بوده و در عین حال سبب کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی در این نوع دیوار بتنی گردیده است. همچنین به دلیل وجود بتن در لایه خارجی این دیوار، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و از بین رفتن دیوار شاهد هستیم که سبب پرطرفدار شدن این سازه و کاربرد وسیع آن در ساخت و سازهای عمرانی به ویژه ساخت برج ها و مراکز تجاری بزگ شده است. از دیگر مزایای این پنل ها، عایق قوی بودن در برابر هرگونه اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش چشمگیر مصرف انرژی و صرفه جویی در آن می شود.

    دیوار پیش ساخته بتنی

    دیوار پیش ساخته بتنی

    مقایسه دیوار پیش ساخته بتنی و فنس کشی

    در نگاه اول با توجه به تفاوت قیمت شایان میان دیوار کشی با دیوار پیش ساخته بتنی و فنس کشی، انتخاب فنس کشی عملی مقرون به صرفه تر به نظر آید اما هر ارزانی، عواقبی نیز با خود به همراه دارد. اگرچه ممکن است فنس کشی به عنوان دیوار در برخی مکان ها جواب دهد و در ظاهر مشکلی نباشد اما باید بدانید که فنس کشی از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری کامل نمی کند و امکان تجاوز به حریم شخصی منزل یا سازمان وجود دارد.

    همچنین تخریب فنس به آسانی با وسایل اولیه امکان پذیر است، در حالی که دیوارهای بتنی پیش ساخته به دلیل نوع ساخت و مصالح به کار رفته، ورود هرگونه مزاحم به محوطه شخصی را غیرممکن می سازد و امنیت منزل، کارگاه و یا کارخانه را تضمین می کند.

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.