×
×

از ۰ تا ۱۰۰ آموزش نقشه معماری

  • کد نوشته: 18498
  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ آموزش نقشه معماری بسته هستند
  • آموزش نقشه معماری آموزش نقشه معماری ، انواع مختلفی از نقشه های معماری وجود دارد که در طول مراحل طراحی آپارتمان ، توسعه و ساخت یک ساختمان مورد نیاز است ، برخی از آنها در زمان ها و مراحل خاص مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر مانند کف و نقشه های سایت به […]

    از ۰ تا ۱۰۰ آموزش نقشه معماری

    آموزش نقشه معماری

    آموزش نقشه معماری ، انواع مختلفی از نقشه های معماری وجود دارد که در طول مراحل طراحی آپارتمان ، توسعه و ساخت یک ساختمان مورد نیاز است ، برخی از آنها در زمان ها و مراحل خاص مورد استفاده قرار می گیرند و برخی دیگر مانند کف و نقشه های سایت به طور مداوم تکامل یافته و با توسعه پروژه سازگار می شوند . در ساده ترین سطح خود ، آموزش نقشه معماری به طور ایده آل شامل نقشه های طبقه ، مقاطع ، اندازه ها و واحدهای اندازه گیری ، همراه با منابع و حاشیه نویسی هستند ، با این وجود بسیاری از نقشه های اضافی بسته به وسعت و پیچیدگی ساختمان مورد نیاز است.   

    نقشه های طبقه

    آموزش نقشه معماری نقشه طبقه در اصل نقشه ای است که یک آرایش داخلی ساختمان را با توجه به دیوارهای خارجی و محیط آن نشان می دهد. هر طبقه یا سطح ساختمان به نقشه مخصوص خود احتیاج دارد ، که به عنوان یک قاعده کلی یک برش افقی است که از سطح ساختمان در ۱۲۰۰ میلی متر بالاتر از سطح کف آن گرفته می شود. ما در اینجا یک مقاله کامل داریم که به نقشه مقاله  اختصاص داده شده است.

    برنامه های سایت

    نقشه های سایت نمای هوایی کل ساختمان یا گروهی از ساختمانها را در محدوده همسایگی آن ، با مرزهای مشخص و نقاط دسترسی نشان می دهد. این نقشه همچنین می تواند سازه ها و خیابان های همسایه را نشان دهد اگر مربوط به طراحی ساختمان باشد.

    ارتفاع  

    به طور خلاصه یک ارتفاع ترسیم یک سطح یا صفحه عمودی داخلی یا خارجی است که پوست ساختمان را تشکیل می دهد. از خارج معمولاً برای توصیف رابط عمودی بین فضای داخلی و خارجی ساختمان ، جایی که دیوارهای رو به خارجی و سطوح هر طرف پیشنهاد ترسیم می شود ، از یک ارتفاع استفاده می شود.

    سطح مقطع

    نقشه مقطعی به برش عمودی ، افقی یا مورب گفته می شود که منجر به حذف یکی از قسمتهای انتخاب شده برای آشکار سازی عناصر داخلی اشیا می شود.  یک مثال خوب در این مورد ، روند برش دادن نصف یک سیب برای نشان دادن هسته و پیاله های آن یا یک کیک با تمام لایه های آن است.

    پیش بینی های ایزومتریک و آکسونومتری

    پیش بینی های پرسپکتیو ایزومتریک و پرسپکتیو آکسونومتری ، حجم های سه بعدی و ارتباط فضایی آنها با یکدیگر را به تصویر می کشد.

    نقشه های جزئیات

    یک نقشه دقیق ، بخش کوچکی از یک پروژه ساختمانی را با جزئیات نشان می دهد و هدف آن نشان دادن چگونگی ترکیب عناصر و مواد مختلف ساختمان است. به عنوان مثال دهانه های پنجره ، اتصالات کف و دیوار و اتصالات سازه ای.

    نقشه ها و طرح های مفهومی

    نقشه و طرح مفهومی ، نقشه دستی دستی است که هدف آن برقراری ایده یا مفهوم برای کمک به پیشبرد پروژه است. آموزش نقشه معماری اغلب در ابتدا در داخل تیم طراحی به طور داخلی استفاده می شود ، پس از تاسیس ، بعداً می توان از آنها برای کمک به برقراری ارتباط و ارائه پروژه استفاده کرد.

    نقشه های الکتریکی

    نگاره های الکتریکی عمدتاً بر اساس نقشه طراحی شده اند که از نمادهای خاصی برای برقراری ارتباط نحوه قرارگیری و طرح چراغ ها ، کلیدها و پریزهای برق در ارتباط با ساختمان و کاربرد آن استفاده می کنند. مجموعه ای از نمادهای رایگان را می توان در اینجا یافت

    ترازوی ترسیم معماری

    تمام نقشه های معماری به یک مقیاس کشیده می شوند و همانطور که در اینجا با جزئیات کامل شرح داده شده است ، آموزش نقشه معماری مقیاس هایی تنظیم شده است که بسته به اینکه کدام نقشه تولید می شود ، باید از آنها استفاده شود ، برخی از آنها در زیر است:

    ۱: ۵۰۰ (۱ “= ۴۰’۰”) – طرح سایت

    ۱: ۲۵۰ (۱ “= ۲۰’۰”) – طرح سایت (توجه داشته باشید که ۱: ۲۵۰ مقیاس متریک متداولی نیست)

    ۱: ۲۰۰ (۱/۱۶ “= ۱’۰”) – طرح سایت

    ۱: ۱۰۰ (۱/۸ “= ۱’۰”) – نقشه ها ، ارتفاعات و بخشها

    ۱:۵۰ (۱/۴ “= ۱’۰”) – نقشه ها ، ارتفاعات و بخشها

    ۱:۲۰ (۳/۴ “= ۱’۰”) – نقشه اتاق ، ارتفاعات داخلی

    ۱:۱۰ (۱ ۱/۲ “= ۱’۰”) – نجاری ، جزئیات جز component ، جزئیات ساخت و ساز

    ۱: ۵ (۳ “= ۱’۰”) – جزئیات ساخت و ساز

    سبک های طراحی 

    نقشه های دستی    

    نقشه دستی طراحی سنتی ویلا با قلم بر روی کاغذ است ، اما می تواند از طریق یک قرص طراحی نیز انجام شود . مدت هاست که معماران از نقشه های دستی برای کاوش ایده ها و ارزیابی چندین گزینه در مرحله طراحی استفاده کرده اند. بر خلاف امروز که قبل از تنظیم دقیق با نرم افزار رایانه ای از نقشه های دستی برای ایجاد طرح های خشن استفاده می شود ، آموزش نقشه معماری طراحی دستی سنتی باید بی نقص باشد. نقشه های دست اول در تاریخ معماری به ۱۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد در این زمان این نقشه ها صرفاً هنری بودند ، اما سپس به تدریج تکامل یافتند و از نظر معماری معنی دار شدند. امروزه نقشه های دستی کم رنگ شده اند ، اما در موارد کوچک ، آنها در کنار نقشه های کمکی رایانه وجود دارند.

    تصاویر تولید شده توسط رایانه

    تصاویر تولید شده توسط رایانه (CGI) همانگونه که نام این فرایندها استفاده از یک برنامه رایانه ای برای ایجاد نمایشی از یک پروژه با هدف روح ارتباطات است ، نشان می دهد.

    با پیشرفت تکنولوژی ، CGI نیز پیشرفت کرده است ، و آنها اکنون بخشی اساسی از ارائه و اسناد معماری را در هر مقیاس تشکیل می دهند.

    طراحی به کمک کامپیوتر

    طراحی با کمک رایانه (CAD) در کل مراحل طراحی و ساخت یک پروژه استفاده می شود ، آموزش نقشه معماری کاملاً جایگزین روشهای رسمیت دستی قدیمی. مزیت دقیق تر و دقیق تر ، توانایی تجدید نظر و خنثی سازی عناصر نقشه با سهولت و سرعت است ، و آن را به یک روش بسیار کارآمد ترسیم می کند. آموزش نقشه معماری هر دو معمار و مهندس از نرم افزار CAD دو بعدی و سه بعدی استفاده می کنند. این برنامه ها امکان کاوش عمیق ایده های طراحی را فراهم می کنند. معماران می توانند مفاهیم را تجسم کرده و عملکرد طراحی را در دنیای واقعی شبیه سازی کنند. طراحی های با کمک رایانه در دنیای ساخت و ساز بسیار سودمند است. طراحان می توانند بر روی ابر در اقیانوس ها همکاری کنند. تفسیر این طرح ها حتی برای افراد غیر حرفه ای نیز آسان است.

    انواع نقشه های معماری

    نقشه های ارائه

    از نقشه های ارائه برای ارائه ، برقراری ارتباط و اعتبار سنجی یک ایده و / یا طرح استفاده می شود. این امر اغلب با استفاده از چنین روشهای نمایشی مانند سایه ، بافت ، مردم و پوشش گیاهی به عنوان مثال ، که اغلب از طریق کتابخانه برنامه های CAD ارائه می شود ، کمک می کند.

    هدف نشان دادن چگونگی استفاده از فضاهای ایجاد شده و احساس تصرف آنها است ، بنابراین نشان دادن نور ، مقیاس و جو اغلب مهم است.

    نقشه های نظرسنجی

    نقشه های پیمایشی اغلب اولین نوع نقشه است که معمار یا طراح با آن کار می کند و با آن درگیر می شود و یک رکورد اندازه گیری شده و دقیق از سایت موجود و ساختمانهای اشغال شده را نشان می دهد.

    این به معماران کمک می کند تا سطح سایت و ویژگی های موجود را که می توانند تصویب ، آموزش نقشه معماری حذف یا تغییر دهند ، شناسایی کنند.

    نقشه ها را بایگانی کنید

    نقشه های ثبت شده توسط معماران برای درک پروژه های موجود ساخته می شوند. به عنوان مثال ، در دوره رنسانس ، معماران نقشه های ثبت شده ای از بناها را که پس از تمدن های یونان و روم باقی مانده است ، ایجاد می کنند. سپس آنها از این نقشه ها برای تأثیرگذاری بر طرح ها و پروژه های خود استفاده می کنند.

    آموزش نقشه معماری

    آموزش نقشه معماری

    طراحی نقشه

    نقشه های کاری به تمام مجموعه های نقشه استفاده می شود که در مراحل ساخت استفاده می شود. اینها ممکن است شامل نقشه های معمار و همچنین مهندسان و سایر مشاوران باشد. نقشه های کاری شامل نقشه های محل ، نقشه های مونتاژ و نقشه های ملفه است. نقشه های مکان جزئیات ارتفاعات کف ، بخشها و نقشه های طبقه را نشان می دهد ، موقعیت همه عناصر ساختمانی را نشان می دهد. نقشه های مونتاژ نشانگر چگونگی قرار گرفتن قطعات مختلف در کنار هم است. در نقشه ها می توان نحوه تناسب لایه ها با عناصر سازه ای و چگونگی اتصال لبه ها و اجزای پیش ساخته را بیان کرد آموزش نقشه معماری نقشه های اجزا نشان می دهد که چگونه می توان عناصر مستقل مانند پنجره ها و درها را ساخت و نصب کرد. این نقشه ها همچنین جزئیات اجزای بزرگتر مانند خرپای سقف ، آشپزخانه و نازک کاری را به عنوان مثال نشان می دهند و نوعی کتابچه راهنمای دستورالعمل را هنگام ساخت تشکیل می دهند.

    مراحل ساخت ساختمان

    در گذشته ، معماران نقشه های مکان ، آموزش نقشه معماری نقشه های مونتاژ و نقشه های اجزا را در یک صفحه ترکیب می کردند. این امکان وجود داشت زیرا جزئیات تکنیک های ساختمان کمتر بود. با این حال امروزه ساختمانهای مدرن بسیار پیچیده تر و با جزئیات بیشتری هستند ، بنابراین معماران مجبورند همه این نوع نقشه های کاری را روی ورقهای جداگانه جدا کنند.

    نکات طراحی معماری  

    ۱. از ضخامت خط استفاده کنید

    هنگام ترسیم نقشه یا برش ، دیوارهایی که در حال تراشیدن هستند باید همیشه وزن خط سنگین تری داشته باشند.

    ۲. لکه گیری را به حداقل برسانید

    برای اینکه نقشه های معماری دست ساز معنای خود را منتقل کنند ، باید مرتب باشند. از لکه گیری و کثیف جلوه دادن طرح ها خودداری کنید.

    ۳. وقت خود را بگذارید

    ایجاد یک نقشه معماری کامل به زمان نیاز دارد. این واقعیت را بپذیرید و آماده باشید تا قطعات خود را به تعداد چند بار که میخکوبید ، دوباره کار کنید.

    ۴- از لایه ها استفاده کنید

    هنگام کشیدن در بسته CAD ، وزنه های خط خود را به لایه تقسیم کنید ، به عنوان مثال ممکن است لایه های مختلفی برای دیوارها ، پنجره ها و نازک کاری ها داشته باشید. این موارد را می توان به عنوان الگو ذخیره کرد و هر زمان که نقشه جدیدی را شروع می کنید از آنها استفاده می شود.

    ۵- از دریچه استفاده کنید

    دریچه ها جزئیات و عمق را اضافه می کنند ، و می توانند برای شناسایی و جلب توجه به عناصر و مواد مورد استفاده قرار گیرند ، به عنوان مثال برای نشان دادن پوشش کف و / یا نور و سایه.

    ۶. از اشیا استفاده کنید

    استفاده از اشیایی مانند مبلمان ، اتومبیل و پوشش گیاهی ، آموزش نقشه معماری مقیاس و زمینه را به نقشه ها اضافه می کند و همچنین محدودیت های فضاهای ایجاد شده را مشخص می کند. یعنی اگر مشتری نیازهای تخصصی مبلمان دارد.

    ۷. حاشیه نویسی را اضافه کنید

    حاشیه نویسی به جلب توجه و افزودن اطلاعات اضافی به اشیا and و عناصر موجود در نقشه شما کمک می کند.

    ۸. ابعاد را اضافه کنید

    ابعاد بدون نیاز به قانون مقیاس ، اشاره ای سریع به مقیاس و اندازه فضاهای موجود در نقشه شما دارند

    ۹. با ماوس کار کنید و صفحه لمسی نداشته باشید

    برای ایجاد نقشه های کامل CAD ، به ماوس نیاز دارید ، صفحه های لمسی CAD دوستانه نیستند.

    نقشه معماری

    نقشه معماری

    میکرو ایستگاه  

    Microstation یک پلت فرم طراحی پایدار است که عملکرد بهتری نسبت به اتوکد استاندارد دارد. استفاده از Microstation راحت تر است و دارای بسیاری از ویژگی های مربوط به معماری دنیای واقعی است.

    تنها مشکل این است که کاربران ممکن است با مشکلات سازگاری اتوکد با Microstation روبرو شوند

    Archicad  

    این نرم افزار هم یک برنامه طراحی ۲ بعدی و هم سه بعدی است که می تواند در کل خروجی پروژه به شما کمک کند. آموزش نقشه معماری در مدل سازی و ارائه تصاویر معماری رایانه ای به خوبی کار می کند و همچنین می تواند برای ایجاد مدل های دو بعدی و سه بعدی ، ارتفاعات و نقشه ها مورد استفاده قرار گیرد.

    Archicad دارای یک بستر ابری است که امکان ذخیره سازی و همکاری در طراحی را فراهم می کند.

    معمار ارشد

    Chief Architect یکی از محبوب ترین بسته های نرم افزاری معماری برای طراحی مسکونی است. دارای گرافیک مفید اما محدود با خروجی قابل قبول است.

    ضوابط شهرداری در طراحی معماری

    SketchUp  

    SketchUp ابزاری متعصب برای تولید مدلهای سه بعدی پیچیده و ساده است ، آموزش نقشه معماری یک نسخه آنلاین رایگان و همچنین مجوز پولی را ارائه می دهد و آن را به ابزاری مناسب برای دانشجویان و معماران دارای مجوز تبدیل می کند.

    اتوکد

    اتوکد نرم افزار معماری استاندارد است آموزش نقشه معماری اتوکد بیشترین سهم بازار از کاربردهای طراحی معماری را دارد. همچنین باید مراقب روندها و پیشرفت های تکنولوژیکی باشید تا دانش و مهارت آنها را با گذشت زمان مرتبط نگه دارید. معماری یک رشته گسترده است که به مهارت های فنی در هنر و ریاضیات متکی است. در طول تحصیل و در طول حرفه ، فرد باید به طور مداوم فن آوری های جدید را اتخاذ کند تا دانش و مهارت های خود را در زمینه طراحی مرتبط سازد.

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    معماری ویلای مدرن

    طراحی باغ ۷۵۰متری

    نحوه ی نقاشی ساختمان

    هزینه ساخت خانه ویلایی در شمال

    طراحی نما طرح چوب

    طراحی کافه کلاسیک

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.