×
×

کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی(نقد و بررسی کامل)

  • کد نوشته: 37692
  • ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
  • دیدگاه‌ها برای کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی(نقد و بررسی کامل) بسته هستند
  • کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی(نقد و بررسی کامل) به گزارش آگهی ساختمان : کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی در مقاوم سازی کف و کفسازی صنعتی کاربرد زیادی دارند که در ادامه به خرید و فروش و تفاوت های کفپوش اپوکسی و گروت می پردازیم. کفپوش های اپوکسی و گروت اپوکسی برای مقاوم سازی کف در مکان […]

    کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی(نقد و بررسی کامل)

    کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی(نقد و بررسی کامل)

    به گزارش آگهی ساختمان : کفپوش اپوکسی و گروت اپوکسی در مقاوم سازی کف و کفسازی صنعتی کاربرد زیادی دارند که در ادامه به خرید و فروش و تفاوت های کفپوش اپوکسی و گروت می پردازیم.

    کفپوش های اپوکسی و گروت اپوکسی برای مقاوم سازی کف در مکان هایی که نیاز به مقاومت بالا دارد استفاده می شوند. این کفپوش ها می توانند در کفسازی صنعتی، پارکینگ ها، مصارف خانگی، بیمارستان ها و … استفاده شوند.

    کفپوش اپوکسی چیست؟

    وقتی نوبت به انتخاب سیستم های جدید کفپوش برای مصارف صنعتی، پوشش کف گاراژ یا هر سطح دیگری حتی در فضای باز می رسد، کفپوش های اپوکسی به دلایل زیادی از سایر گزینه های کفپوش متمایز می شوند. کفپوش اپوکسی که به عنوان کفپوش رزینی نیز شناخته می شود، بسیار بادوام، قابل تنظیم، پایدار و تزئینی برای هر سطحی است.

    چیزی که بیشتر برای کفپوش اپوکسی جذاب است مقاومت در برابر سایش زیاد است که آن را با عمر طولانی مدت، مناسب ترین گزینه برای کفپوش می کند. اگر کفپوش رزین اپوکسی را در نظر دارید، در ادامه توضیحاتی درباره کفپوش اپوکسی، انواع مختلف رزین اپوکسی و محل استفاده از سیستم های کفپوش اپوکسی ارائه شده است.

    جنبه اصلی کفپوش اپوکسی این است که از نظر شیمیایی با رنگ های معمولی کف متمایز است. کفپوش رزینی شامل یک سیستم اپوکسی دو قسمتی است یعنی ترکیبی از رزین های پلیمری و سخت کننده ها (هاردنر) است که درست مانند چسب اپوکسی، هنگامی که رزین اپوکسی و سخت کننده به درستی مخلوط می شوند به یکدیگر واکنش می دهند و در نتیجه یک پیوند شیمیایی ایجاد می شود. پیوند شیمیایی جدید یک ماده سفت ایجاد می کند که با دوام و مقاوم در برابر تخریب است و به طور فوق العاده ای به کف می چسبد.

    تصویری از کفپوش اپوکسی

    تصویری از کفپوش اپوکسی

    انواع کفپوش اپوکسی و مکان استفاده از آن ها

    کفپوش های اپوکسی خود تراز شونده برای اعمال روی سطوح بتنی جدید، قدیمی، ترک خورده یا آسیب دیده استفاده می شود تا بافتی صاف، بادوام و یکدست در سطح کف ایجاد شود. کفپوش های اپوکسی خود تراز شونده نه تنها ظاهری درخشان و یکپارچه را ارائه می دهند، بلکه دارای رنگهای مختلف هستند که برای فضاهای تجاری، صنعتی و مسکونی جذاب است.

    گروت اپوکسی چیست؟

    گروت اپوکسی صنعتی را می توان در زیر صفحات پایه تجهیزات سنگین و ماشین آلات پردازشی به منظور ایمن نگه داشتن آنها بر روی صفحات کفی متصل به پایه های بتنی استفاده کرد. گروت های اپوکسی که استفاده صنعتی نیز دارند، از ترکیب رزین اپوکسی و سنگدانه های مهندسی شده ساخته شده اند و در برابر عوامل مختلفی مانند ارتعاش، حرارت، خوردگی شیمیایی، رطوبت و بارگذاری های دینامیکی مکرر مقاومت می کنند.

    طیف وسیعی از انواع گروت اپوکسی موجود است که عملکرد آن از مقاومت کلی، مقاومت شیمیایی و عملکرد هم ترازی در مقایسه با گروت های سیمانی سنتی بیشتر است.

    به صورت کلی، گروت اپوکسی یک ماده پلیمری است که از ترکیب رزین بیس فنول، هاردنر و پودر سیلیسی که با نسبت معینی با هم ترکیب می شوند. گروت اپوکسی MTOFLOW 650 از جمله گروت های بر پایه اپوکسی است.

    کاربردهای گروت اپوکسی

    گروت های اپوکسی به جای گروت های سیمانی در طیف وسیعی از کارها، کاربرد دارد. این کاربردها را در ادامه بررسی می کنیم.

    نصب و کاهش لنگر ماشین آلات سنگین

    گروت اپوکسی انتقال بار مناسب بین پایه و صفحه را تضمین می کند و سطح کار ایمن و لنگر را در طول عمر عملیاتی تجهیزات فراهم می کند. گروت سیمان سنتی در درجه اول برای بارهای ایستا استفاده می شود و مستعد ترک خوردن است، آسیب پذیری هایی مانند حفره ها، نشت ها و صفحات پایه بدون سطح را آشکار می کند.

    متناوباً، ماشین آلات گروت با محلول اپوکسی نه تنها ضربه های ارتعاشی را از بین می برد، بلکه گرمای بیش از حد را دفع می کند و در برابر حملات شیمیایی قلیاها (بازها)، روغن ها، اسیدها و حلال ها مقاومت می کند. علاوه بر این، گروت اپوکسی دارای انقباض ذاتی کمی است ، در نتیجه اجازه می دهد تا تراز دقیق حفظ شود.

    ترمیم پی های آسیب دیده

    سایش و ترک خوردگی ناشی از ماشین آلات سنگین مانند دستگاه تراش، آسیاب و جرثقیل می تواند تأثیر طولانی مدت بر پایه های سیمانی که آنها را نگه می دارد، داشته باشد. گروت های اپوکسی با ترکیبی خاص و روان می توانند برای ترمیم و پر کردن ترک ها و حفره های مختلف در ماشین آلاتی که قبلاً در سیمان ایجاد شده اند، استفاده شوند.

    تنظیم صفحات فلزی

    صفحه فلزی به صفحه ای اطلاق می شود که مستقیماً روی بتن نصب می شود ، سپس به صفحات پایه ماشین آلات فرآیند یا سایر تجهیزات سنگین پیچ می شود. در بین این لایه های صفحه، گروت اپوکسی به عنوان عامل انتقال بار عمل می کند که صفحات جفت شده را تقریباً در هر شرایطی تراز و تثبیت می کند.

    گروت اپوکسی با استفاده از روش های مناسب جهت قرار دادن آسان است و در مقایسه با گروت های سنتی سیمان عمر مفید بالاتری دارد.

    گروت های اپوکسی می توانند نیازهای ساختاری سختگیرانه در تجهیزات نفتی و گازی دریایی و دریایی را با ارائه استحکام پیوندی مناسب، عملکرد خوب و مقاومت شیمیایی نسبت به گروت های سیمانی سنتی برآورده سازند.

    مزایای گروت اپوکسی

    گروت های اپوکسی مزایای متعددی نسبت به گروت های سنتی سیمانی دارند، از جمله:

    توسعه قدرت سریع

    گروت های اپوکسی صنعتی نه تنها سریعتر از گروت سیمان آماده می شوند، بلکه به توسعه سریع مقاومت فشاری نیز می رسند. گروت اپوکسی در عرض چند ساعت انجام می شود و دارای ویژگی های مشابهی است که گروت سیمان یک ماهه و کاملاً کیورینگ شده دارد. خرابی ماشین آلات عملاً حذف می شود، زیرا راه اندازی دستگاه تزریق به تجهیزات را می توان در یک روز انجام داد.

    استحکام بالا

    گروت اپوکسی را می توان به طور خاص برای طیف وسیعی از محیط های سخت با محدوده های دما، ارتعاشات، عوامل آب و هوایی و فعل و انفعالات شیمیایی تهیه کرد. در حالی که گروت سیمان ارزان تر است و در طیف وسیعی از کاربردها کار می کند، به طور ایده آل برای تجهیزات روان کار می کند که حداقل بار بار یا ایستا را نشان می دهد.

    آسان برای تنظیم لنگر

    گروت های اپوکسی دارای مقاومت فشاری و کششی عالی، پخت سریعتر و استحکام پیوند فوق العاده قوی هستند که امکان لنگر انداز ایده آل را می دهد. گروت های اپوکسی همچنین از ایجاد حفره ها و گیر افتادن در پیچ ها در حین تنظیم تجهیزات سنگین یا ماشین آلات پردازش جلوگیری می کند.

    ژنراتورهای بزرگ، توربین های بادی و کارخانه های فلزکاری به ترکیبی از گروت اپوکسی و پیچ لنگر تکیه می کنند تا آنها را در جای خود نگه دارند.

    کلینیک بتن ایران

    کلینیک بتن ایران

    خرید گروت اپوکسی و گروت سیمانی با کیفیت و سایر انواع گروت

    کلینیک بتن ایران تولید کننده انواع محصولات شیمیایی ساختمان می باشد که می توانید با مراجعه به وب سایت این مجموعه انواع محصولات مورد نظر خود مانند قیمت کفپوش اپوکسی انواع گروت، انواع افزودنی های بتن، واتراستاپ ها، ماستیک و درزگیر بتن و… را با هزینه و کیفیت مناسب خریداری کنید.

    برای خرید هر یک از این محصولات و دیگر محصولات سازه‌ای، می توانید به وب سایت کلینیک بتن ایران (www.clinicbeton.ir) مراجعه کنید.

    کلینیک بتن ایران با هدف ارائه خدمات تخصصی و راه اندازی و ایجاد پایگاهی علمی و پژوهشی در زمینه بتن و در سطح کشور، تاسیس و همواره سعی نموده است با ارائه خدمات مشاوره ای به مهندسین و شرکتهای فعال، در قالب تلاش برای شناخت راهکارهای ارتقا سطح کیفی پروژه های مختلف در سطح کشور گام بردارد. بدین منظور با ایجاد پیوند با اساتید برجسته کشوری و ایجاد سهولت در دست یابی مهندسین محترم به علوم پایه و روز مرتبط با بتن، به تحقق این امر می اندیشد.

    کلینیک بتن ایران در زمینه تولید مواد شیمیایی ساختمان،خدمات مهندسی مرتبط با سازه های بتنی صنعتی و خدمات آزمایشگاهی مخرب و غیر مخرب بتن فعالیت دارد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.