×

کانال پیش عایق شده چیست؟

  • کد نوشته: 32151
  • ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
  • دیدگاه‌ها برای کانال پیش عایق شده چیست؟ بسته هستند
  • به گزارش آگهی ساختمان : کانال پیش عایق شده چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا می‌دانستید با استفاده از کانال‌های پیش عایق به جای کانال‌های گالوانیزه قدیمی، می‌توانید در هزینه‌های انرژی مصرفی جلوگیری کنید؟! کانال پیش عایق کارایی بیشتری داشته و بهره‌وری انرژی را نیز افزایش می‌دهد. کانال های از پیش عایق شده یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند که جهت انتقال […]

    کانال پیش عایق شده چیست؟

    به گزارش آگهی ساختمان : کانال پیش عایق شده چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا می‌دانستید با استفاده از کانال‌های پیش عایق به جای کانال‌های گالوانیزه قدیمی، می‌توانید در هزینه‌های انرژی مصرفی جلوگیری کنید؟! کانال پیش عایق کارایی بیشتری داشته و بهره‌وری انرژی را نیز افزایش می‌دهد. کانال های از پیش عایق شده یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا هستند که جهت انتقال هوا از آن‌ها استفاده می‌شود.

    اگرچه این روزها در منازل بیشتر از کولرهای گازی استفاده می‌شود اما اگر هنوز در خانه از کولرهای آبی استفاده می‌کنید، بی شک کانال‌های کولر که باد از طریق آن‌ها جریان می‌یابد را دیده‌اید.

    آیا پیش آمده است که در روزهایی گرم تابستانی که بیشینه دمای هوا بالا است احساس کنید که کولر نمی‌تواند محیط خانه را چندان خنک کند؟ یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، عایق نبودن بدنه کانال‌های فلزی و قدیمی کولر است. از آنجایی که بدنه کانال عایق نیست، باد به جای آنکه تمام و کمال به محیط داخلی برسد، از طریق دیواره‌های کانال هدر می‌رود. کارخانه آریا بارون توس با سابقه طولانی در تولید کننده فرآورده های ساختمانی  به شما برای خرید کانال پیش عایق شده کمک می کند.

    کانال پیش عایق شده چیست؟

    کانال پیش عایق شده چیست؟

    کانال‌های از پیش عایق شده صرفا کاربری خانگی ندارند چراکه از آن‌ها در اماکن زیادی می‌توان برای انتقال هوا استفاده کرد. به عنوان مثال اگر به نمایشگاه‌های بزرگ یا سالن‌های سرپوشیده ورزشی و صنعتی مراجعه کرده باشید حتما کانال‌های انتقال هوا را دیده‌اید که برای تهویه هوای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    کانال پیش عایق شده برای این منظور گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. این کانال‌ها دارای انواع متفاوتی هستند که عبارتنداز:

    • کانال پیش عایق PU
    • کانال پیش عایق PIR
    • کانال پیش عایق Phenolic
    • کانال پیش عایق فلکسیبل

    هر یک از کانال های پیش عایق فوق بسته به ویژگی‌هایی که دارند، دارای کاربری‌های متفاوتی نیز هستند. در ادامه این مطلب ویژگی‌های این دسته از کانال‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر شناخت کافی راجع‌به آن‌ها ندارید بهتر است پس از خواندن این مقاله برای سفارش یک کانال از پیش عایق شده اقدام کنید.

    انواع کانال پیش عایق

    همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد این کانال دارای انواع متفاوتی و به عبارتی جنس‌های متفاوت است. این ۳ مدل کانال از پیش عایق شده در بسیاری از ویژگی‌ها مشابه یکدیگر هستند. بنابراین برای انتخاب مناسب از میان آن‌ها باید به دو عامل مهم یعنی کاربری کانال و محلی که قرار است نصب شود توجه داشته باشید.

    کانال از پیش عایق شده PU پلی یورتان

    یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین کانال‌های از پیش عایق شده، کانال‌های PU هستند. جنس این کانال از پلی یورتان است. پلی یورتان به صورت ذاتی خاصیت عایق کنندگی دارد به همین خاطر استفاده از آن موجب عایق شدن بدنه کانال خواهد شد. مزیت بزرگ این کانال پایین بودن ضریب انتقال حرارت آن است به همین خاطر اتلاف انرژی ندارد و اگر داشته باشد نیز بسیار ناچیز است.

    انواع کانال پیش عایق

    انواع کانال پیش عایق

    بیشترین کاربرد کانال‌های از پیش عایق شده PU در مصارف مسکونی، تجاری یا اداری است. کانال‌های پلی یورتانی PU با کلاس حریق B1 تولید شده و طول عمر بالایی دارند.

    کانال پیش عایق PIR

    اگر به دنبال کانالی باکیفیت‌تر از مورد قبل هستید بهتر است به سراغ کانال های از پیش عایق شده PIR بروید. این دسته از کانال‌ها نه تنها طول عمر بالاتری دارند بلکه مقاومت آن‌ها در برابر آتش نیز بیشتر است چراکه کلاس حریق بالاتری نسبت به کانال‌های PU دارند بنابراین برای مکان‌هایی که امکان وقوع آتش سوزی در آنجا بیشتر است، بهتر است از این نوع کانال استفاده شود.

    کانال از پیش عایق شده Phenolic

    جنس این کانال از ماده‌ای به نام Phenol است که مقاومت بالایی در برابر شعله‌های آتش دارد به همین خاطر این نوع کانال پیش عایق شده منحصرا برای مکان‌هایی استفاده می‌شود که بیشتر مستعد وقوع آتش سوزی هستند. یکی از معایب این نوع کانال طول عمر پایین آن است.

    عمر مفید کانال های پیش عایق Phenolic چیزی حدود ۱۰ الی ۱۵ است به همین خاطر توصیه می‌شود برای پروژه‌های مسکونی یا تجاری که عمر بیشتری دارند از این نوع کانال استفاده نشود چراکه بعدها برای کانال کشی مجدد و تعویض کانال مجددا متحمل پرداخت هزینه خواهید شد.

    کانال از پیش عایق شده فلکسیبل

    نوعی دیگری از انواع کانال‌های پیش عایق شده با عنوان کانال فلکسیبل شناخته می‌شود. این نوع کانال نیز از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است. معمولا برای انتقال هوای اسپیلت از این نوع کانال استفاده می‌شود.

    چرا بهتر است از کانال پیش عایق شده استفاده کنیم؟

    • عدم نیاز به عایق کاری مجدد کانال
    • دارای طول عمر مفید بالاتر
    • مقاوم در برابر حریق
    • کاهش هزینه‌های انرژی با جلوگیری از اتلاف آن
    • مقاوم در برابر خوردگی
    • ضریب انتقال حرارتی پایین
    • سازگار با محیط زیست
    • مقاوم نسبت به رطوبت
    • جاذب صدا
    • سرعت بالا در ساخت، نصب و اجرا
    • وزن کم
    • دارای ضخامت ثابت در همه جای کانال

    چرا برای سالن‌های همایش کانال پیش عایق شده گزینه بهتری است؟

    عموما برای سالن‌های همایش یا اتاق‌های برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها اگر نیاز به کانال‌های تهویه هوا باشد بهتر است از کانال‌های پیش عایق شده استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید برخی از کولرها یا سیستم‌های تهویه هوا حین کار آلودگی صوتی زیادی دارند.

    این موضوع حتی در روزهای گرم تابستانی که می‌خواهید استراحت کنید نیز اذیت کننده خواهد بود. اما برای مکان‌هایی چون سالن‌های همایش یا کنفرانس جلوگیری از ایجاد صداهای اضافه و برقراری سکوت در محیط از اهمیت بالاتری برخوردار است.

    کانال پیش عایق

    کانال پیش عایق

    به همین خاطر توصیه می‌شود در چنین مکان‌هایی اگر به یک سیستم انتقال هوا نیاز بود، از کانال های پیش عایق شده استفاده شود. عایق این کانال‌ها جاذب صوت است؛ برخلاف کانال‌ کولرهای قدیمی که حین کار کردن کولر سروصدای زیادی تولیدی می‌کنند.

    قیمت کانال از پیش عایق شده چقدر است؟

    قیمت این کانال ابتدا به جنس و سپس به ابعاد آن بستگی دارد. کانال‌های فنولیک با توجه به فناوری ساختی که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند در حالی که کانال‌های پلی یورتانPU از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. شرکت سازنده و نوع مواد اولیه و انواع ورق ها به کار رفته نیز در قیمت بی تاثیر نخواهد بود.

    خرید کانال از شرکت‌های ناشناخته و با قیمت پایین می‌تواند در آینده شما را به دردسر بیندازد چراکه برای کانال کشی و نصب آن‌ها زمان و هزینه صرف می‌کنید و چنانچه کیفیت کانال‌ها پایین باشد، مجددا باید آن‌ها را تعویض کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.