×

کابینت پلی اورتان چیست؟ +بهترین قیمت کابینت پلی اورتان

  • کد نوشته: 48935
  • ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای کابینت پلی اورتان چیست؟ +بهترین قیمت کابینت پلی اورتان بسته هستند
  • برخی از مدل‌های کابینت بر اساس جنس آن‌ها تعریف و نام‌گذاری می‌شوند؛ منظور از پلی اورتان نیز در واقع جنس این مدل کابینت است؛ پلی اورتان نوعی رنگ دو جزئی است که ترکیبی از هاردنر (نوعی سخت‌کننده) با رزین می‌باشد. جنس بدنه اصلی این مدل کابینت از ام‌دی‌اف است که پس از پرداخت‌هایی که بر […]

    کابینت پلی اورتان چیست؟ +بهترین قیمت کابینت پلی اورتان

    برخی از مدل‌های کابینت بر اساس جنس آن‌ها تعریف و نام‌گذاری می‌شوند؛ منظور از پلی اورتان نیز در واقع جنس این مدل کابینت است؛ پلی اورتان نوعی رنگ دو جزئی است که ترکیبی از هاردنر (نوعی سخت‌کننده) با رزین می‌باشد.

    جنس بدنه اصلی این مدل کابینت از ام‌دی‌اف است که پس از پرداخت‌هایی که بر روی آن انجام می‌شود توسط لایه‌ای از رنگ پلی اورتان بطور کامل پوشش داده می‌شود؛ این نوع رنگ در سه حالت مات، براق و نیمه براق وجود دارد.

    براساس ضخامت بدنه اصلی، حالت رنگ پلی اورتان و پرداخت‌هایی که برروی بدنه یا همان درب اصلی کابینت ایجاد می‌شود کابینت پلی اورتان در سبک‌های مدرن، کلاسیک و به‌ویژه نئوکلاسیک قابل طراحی و استفاده است.

    کابینت پلی اورتان مناسب چه آشپزخانه ای است؟

    اکنون متوجه شدیم که کابینت‌های پلی اورتان کابینت‌هایی با مغذی ام‌دی‌اف و روکشی از جنس رنگ پلی اورتان هستند که از نظر جلا و درخشش حالت‌های مختلفی دارد.

    اما سوالی که بسیاری از افراد در مورد این مدل کابینت دارند این است که کابینت‌های پلی اورتان مناسب چه نوع فضا یا چه آشپزخانه‌هایی هستند؟

    در پاسخ به این سوال فاکتورهای مختلفی حائز اهمیت است اما بطور کلی باید گفت که پلی اورتان جزء معدود کابینت‌هایی است که می‌توان آن را در اکثر آشپزخانه‌ها اجرا کرد.

    نیمارکی – کابینت پلی اورتان به سبک نئوکلاسیک در پروژه شهرک غرب – nimarchy.com

    فاکتورهایی که در یک آشپزخانه طراحی را تحت تاثیر قرار می‌دهند شامل متراژ، مدل یا پلان کلی، میزان نور دریافتی و… آشپزخانه است؛ ازاین‌رو در ادامه به این سه فاکتور مهم و تاثیر آن در اجرای کابینت پلی اورتان اشاره خواهیم کرد.

    • متراژ آشپزخانه

    همانطور که می‌دانید هرچقدر که متراژ آشپزخانه کوچک‌تر باشد باید به سمت کابینت‌های با سطوح ساده و جزئیات کم بروید و در مقابل با افزایش متراژ، دست شما برای اضافه کردن تزئینات و طراحی کابینت با جزئیات بیشتر بازتر خواهد بود.

    کابینت پلی اورتان در این مورد پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد چراکه در هر سه سبک اصلی قابل اجرا است؛ به این منظور برای آشپزخانه‌های کوچک پلی اورتان مدرن ساده، برای آشپزخانه‌های متوسط پلی اورتان نئوکلاسیک با جزئیات ظریف و برای آشپزخانه‌های بزرگ پلی اورتان کلاسیک با تزئینات بیشتر قابل اجرا است.

    • نور دریافتی

    نور یک عنصر مهم در اجرای کابینت است؛ به این منظور هرچقدر که نور دریافتی آشپزخانه شما بیشتر باشد دست شما برای انتخاب رنگ‌های گرم، زنده، تیره و نوآورانه بازتر است.

    نکته مثبتی که وجود دارد این است که کابینت‌های پلی اورتان تنوع رنگ بسیار بالایی دارند؛ به این منظور شما می‌توانید برای آشپزخانه‌های کم‌نور از پلی اورتان رنگ روشن و براق و برای آشپزخانه‌های پرنور برحسب سلیقه از رنگ‌های گرم، تیره مات و… استفاده کنید.

    • فضای آشپزخانه

    فاکتور مهم دیگری که هنگام طراحی آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید فضا یا پلان کلی آشپزخانه است؛ برای مثال برخی مدل‌های کابینت تنها در پلان‌ها باز و برخی دیگر در پلان‌های بسته جلوه بهتری دارند.

    از آنجایی که کابینت پلی اورتان را در رنگ‌ها، سبک‌ها و میزان درخشش متنوعی می‌توان تولید کرد آن‌ را در آشپزخانه‌هایی با پلان کاملا باز یا بسته در مدل‌های اِل، یو، مستطیل، مربعی… اجرا کرد.

    کابینت پلی اورتان سفید، آری یا خیر؟!

    زمانی که صحبت از رنگ کابینت در میان باشد بدون شک رنگ سفید یکی از انتخاب‌های اصلی و همیشگی است؛ اصالت و سادگی این رنگ آن را به یک اولویت برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

    رنگ سفید در هر سه حالت پلی اورتان (مات، براق و نیمه‌براق) جلوه بخصوص خود را دارد و این یکی از شگفتی‌های این رنگ است؛ بنابراین از نظر میزان درخشش، سفید جزء معدود رنگ‌هایی است که در هرسه حالت فوق‌العاده است.

    ازطرفی بسیاری از رنگ‌ها تنها در سبک خاصی از طراحی کابینت معقول و مناسب به نظر می‌رسند، بطور مثال رنگ سبز در پلی اورتان نئوکلاسیک، رنگ قرمز در پلی اورتان مدرن و… تعادل بهتری دارند.

    این درحالی است که رنگ سفید در هر سه سبک اصلی کابینت یعنی مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک بهترین جلوه را دارد و در تمامی سبک‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهد.

    جدا ازاین موارد؛ از نظر میزان نور یا پلان آشپزخانه نیز باید گفت که رنگ سفید در کابینت پلی اورتان جزء معدود رنگ‌هایی است که با هر میزان روشنایی یا هر مدل آشپزخانه‌ای سازگاری دارد و بیشترین تناسب را از خود نشان می‌دهد.

    بنابراین باید گفت که اگر در انتخاب رنگ کابینت پلی اورتان خود به شدت مردد هستید و از نظر فاکتورهای مختلف نمی‌توانید یک تصمیم درست داشته باشید؛ رنگ سفید می‌تواند منطقی‌ترین و متعادل‌ترین انتخاب برای آشپزخانه شما باشد.

    نکته مثبت دیگری که در مورد کابینت‌ پلی اورتان سفید وجود دارد این است که این رنگ در درازمدت دمده و خسته‌کننده نمی‌شود؛ همچنین این رنگ را به راحتی می‌توان به بسیاری از دیگر رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی ست کرد.

    نیمارکی – کابینت پلی اورتان به سبک مدرن در پروژه نازی آباد – nimarchy.com

    سبک دکوراسیون آشپزخانه با کابینت پلی‌ اورتان چگونه است؟

    در هر فضای ازجمله آشپزخانه یکسری المان‌ها وجود دارند که در طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر ویژه و بسزایی دارند؛ به شکلی که با نگاه کردن به آن‌ها می‌توان سبک دکوراسیون داخلی را تشخیص داد؛ در مورد آشپزخانه نیز کابینت‌ جزء این المان‌ها است.

    در مطالب فوق ادعا کردیم که کابینت پلی اورتان جزء معدود کابینت‌هایی است که می‌توان آن را متناسب با هر سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ای اجرا کرد؛ در ادامه این ادعای خود را ثابت خواهیم کرد.

    دکوراسیون آشپزخانه سبک مدرن با کابینت پلی اورتان

    آشپزخانه‌های سبک مدرن طراحی ساده، خلوت، تمیز و مرتبی دارند؛ بنابراین کابینت مدرن پلی اورتان برای این سبک دکوراسیون یک انتخاب فوق‌العاده است.

    دراین سبک پلان کلی کابینت ساده و یکپارچه است، صفحه کابینت‌ها مسطح و با حداقل جزئیات اجرا می‌شود به شکلی که بین درب‌های کابینت حداقل فاصله وجود دارد و دستگیره‌ها مخفی انتخاب می‌شوند.

    بنابراین با کابینت پلی اورتان براق یا مات می‌توانید با انتخاب رنگ‌های روشن و خنثی یا تند و جسورانه یک طراحی مدرن، ساده و شیک متناسب با سبک آشپزخانه خود داشته باشید.

    دکوراسیون آشپزخانه سبک کلاسیک با کابینت پلی اورتان

    آشپزخانه‌های کلاسیک ظاهری مجلل، تزئینات و جزئیات زیاد و فضایی اشرافی دارند؛ در این سبک کابینت پلی اورتان مات یا پتینه‌شده متداول است و استفاده از رنگ‌های اصیل مانند بژ، قهوه‌ای، استخوانی، سفید و… می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

    در این سبک دکوراسیون، کابینت‌هایی با جزئیات، تراش‌ها، نقش‌ها، منبت‌ها، ستون‌های و طاق‌های کارشده، برش‌های پیچیده، تزئینات مختلف، یراق‌آلات چشمگیر و… رواج دارند و پلی اورتان امکان چنین طراحی را در بستر ام‌دی‌اف یا چوب طبیعی به شما می‌دهد.

    دکوراسیون آشپزخانه با کابینت پلی اورتان به سبک نئوکلاسیک

    اگر آشپزخانه شما خلوتی بیش‌از‌حد سبک مدرن و شلوغی و تجمل سبک کلاسیک را ندارد و از فضایی مینیمال برخوردار است کابینت نئوکلاسیک یک انتخاب حرفه‌ای برای شما خواهد بود.

    این مدل کابینت با مغذی ام‌دی‌اف با ضخامت حدود ۲۵ میلیمتر به شما امکان طراحی کابینت به سبک انزو (نئوکلاسیک) یا نئوکلاسیک معمولی را می‌دهد.

    الگوهای قرینه و ظریف، نقش‌های ریز، انحناها و جزئیات ساده خطوط صاف و… در کابینت پلی اورتان نئوکلاسیک می‌تواند دکوراسیون آشپزخانه شما را به خوبی معرفی کند؛ علاوه‌براین در این کابینت امکان اجرای رنگ‌های نوآورانه مختص سبک نئوکلاسیک نیز وجود دارد.

    بنابراین این شما هستید که باتوجه به سبک دکوراسیون آشپزخانه خود باید ضخامت بدنه، جلای پلی اورتان، رنگ کابینت، میزان جزئیات و تزئینات، سادگی و پیچیدگی پلان و… کابینت را تغییر می‌دهید.

    نیمارکی - کابینت پلی اورتان به سبک آوانگارد در پروژه گیشا - nimarchy.com

    نیمارکی – کابینت پلی اورتان به سبک آوانگارد در پروژه گیشا – nimarchy.com

    قیمت کابینت پلی اورتان

    قیمت کابینت پلی اورتان تحت تاثیر عوامل متعددی ازجمله موارد زیر است.

    • جنس بدنه اصلی (ام‌دی‌اف یا چوب طبیعی) و کیفیت آن
    • کیفیت رنگ پولی‌اورتان
    • کیفیت ساده بدنه اصلی و رنگ‌پاشی آن
    • میزان جزئیات، تراش‌ها و منبت‌هایی که برروی بدنه کابینت اجرا می‌شود
    • میزان پیچیدگی پلان کلی کابینت و سختی اجرای آن
    • نوع و کیفیت یراق مورد استفاده
    • نوع و کیفیت متریال مکمل در اجرای کابینت و…

    بطور کل این سبک کابینت را با توجه به بودجه خود می‌توان با رنج قیمتی مختلف طراحی و اجرا کرد.

    معایب کابینت پلی اورتان

    هر سبک و مدل کابینتی دارای یک‌سری معایب خاص خود است و کابینت پلی اورتان نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ به عنوان معایب این مدل کابینت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • حساسیت نسبت حرارت مستقیم
    • حساسیت نسبت خشکی بیش‌ازحد هوا و تابش مستقیم و تیز آفتاب
    • نیاز به مراقبت بیشتر
    • زمان‌بر بودن پروسه تعمیر و…

    مزایای کابینت پلی اورتان چیست؟

    به عقیده‌ی نیمارکی و با توجه به تجربه‌ی چندین ساله در کابینت آشپزخانه، آنچه که کابینت‌های پلی‌اورتان را نسبت به دیگر انواع کابینت‌ها برتری بخشیده است بالا بودن تعداد مزایای این مدل کابینت در مقابل معایب آن است؛ به عنوان مهم‌ترین مزایای کابینت پلی اورتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • مقاومت بالا نسبت به آب و رطوبت به دلیل وجود لایه نانو بر روی پوشش کابینت
    • مقاومت بالای کابینت‌های پلی اورتان در برابرش خراش، سایش، ضربه و پوسیدگی
    • دوام بالای این مدل کابینت در برابر عوامل نامطلوب محیطی ازجمله تغییرات دمایی، اشعه uv، قارچ و حشرات جونده و…
    • نظافت آسان
    • قابل اجرا در سبک‌های اصلی مختلف
    • قابل اجرا در طیف رنگی گسترده در سه حالت براق، نیمه‌براق و مات
    • پتانسیل بسیار بالا در طراحی باتوجه به سبک کابینت
    • قابل اجرا با ام‌دی‌اف با ضخامت مختلف (باتوجه به سبک کابینت)
    • جادار بودن و امکان طراحی پلان کلی کابینت و یونیت (فضای داخلی کابینت) آن با استفاده بهینه از فضای داخلی
    • قابل اجرا بودن اجرای کابینت پلی اورتان در رنج قیمتی گسترده باتوجه به بودجه موردنظر و…
    نیمارکی - کابینت پلی اورتان به سبک نئوکلاسیک در پروژه جنت آباد - nimarchy.com

    نیمارکی – کابینت پلی اورتان به سبک نئوکلاسیک در پروژه جنت آباد – nimarchy.com

    فرق کابینت پلی اورتان با ممبران

    کابینت پلی اورتان تفاوت‌های اساسی و متعددی با کابینت ممبران دارد؛ در کابینت پلی اورتان جنس بدنه اصلی از ورق ام‌دی‌اف ۲۵ میلیمتری است درحالی که جنس بدنه ممبران از ام‌دی‌اف ۱۶ میلیمتری می‌باشد.

    پوشش نهایی که در کابینت پلی اورتان بر روی سطح ام‌دی‌اف کشیده می‌شود پلی اورتان (ترکیبی از رزین و هاردنر) نوعی رنگ پاششی است که بر پایه آب و روغن تولید می‌شود؛ درحالی که روکش نهایی کابینت‌های ممبران حالت وکیوم و یک لایه از جنس pvc است.

    از نظر ظاهری کابینت پلی اورتان تنوع رنگ بیشتری دارد و لبه درب‌ها با دستگاه CNC برش می‌خورد به همین دلیل ضخامت کمتری نسبت به قسمت مرکزی دارد؛ اما در کابینت ممبران لبه درب‌ها برش نمی‌خورد و کابینت‌ها به رنگ سفید تولید می‌شوند.

    ازطرفی در کابینت‌های ممبران نسبت به کابینت‌های پلی اورتان برش‌ها، حکاکی‌ها، خطوط مورب، ستون‌ها و تاج‌های کارشده، کابینت‌های پنجره‌دار، تایل و بطور کل جزئیات بیشتری بر روی بدنه می‌بینید درحالی طراحی و برش‌های روی کابینت پلی اورتان عموما کمتر و ساده‌تر هستند.

    بطور کل می‌توان گفت که کابینت‌های پلی اورتان از نظر جنس، رنگ، جلا، ضخامت، سبک و مدل جزء کابینت‌هایی با پتانسیل و تنوع بسیار بالا هستند.

    به همین دلیل این کابینت‌ها امروزه به بهترین و محبوب‌ترین انتخاب برای اجرا در انواع آشپزخانه‌ها با متراژ، دکوراسیون، فضا، میزان نور و… مختلف تبدیل شده‌اند.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.