×

چگونه امنیت ساختمان را افزایش دهیم ؟

  • کد نوشته: 39975
  • ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای چگونه امنیت ساختمان را افزایش دهیم ؟ بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا : با توجه به افزایش آمار جرائمی مانند سرقت در جهان، امنیت به یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر تبدیل شده است. در همین راستا نیز محصولات متنوع و مفیدی به بازار عرضه شده‌اند که همگی با هدف ارتقا امنیت ساختمان طراحی و تجاری‌سازی شده و در حال حاضر فروش زیادی […]

    چگونه امنیت ساختمان را افزایش دهیم ؟

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا : با توجه به افزایش آمار جرائمی مانند سرقت در جهان، امنیت به یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشر تبدیل شده است. در همین راستا نیز محصولات متنوع و مفیدی به بازار عرضه شده‌اند که همگی با هدف ارتقا امنیت ساختمان طراحی و تجاری‌سازی شده و در حال حاضر فروش زیادی دارند. در گذشته، اکثر افراد برای امنیت بیشتر ساختمان‌های محل سکونت خود، از یک نیرو انسانی به عنوان نگهبان استفاده می‌کردند؛ اما امروزه وفور تجهیزات امنیتی مختلف و کارا در بازار، باعث شده که دیگر کسی از این روش قدیمی برای حفظ امنیت ساختمان محل کار و سکونت خود استفاده نکند. در این مقاله با معرفی برخی از این محصولات به شما کمک می‌کنیم که محیط ایمن‌تری برای کار یا زندگی خود فراهم کنید.

    چرا حفظ امنیت ساختمان‌های مسکونی و تجاری مهم است؟

    حفظ امنیت ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید؛ به معنای مراقبت از اموال و حفظ جان‌تان است. بنابراین هر چقدر منزل خود را ایمن‌تر کنید؛ با خطرات و تهدیدات جانی و مالی کمتری مواجه خواهید شد. از طرفی به عنوان صاحب یک کسب‌وکار این مسئولیت بر عهده شماست که نه تنها از کارکنان، بلکه از دارایی‌ها و اطلاعات ارزشمند خود در برابر هر نوع سرقت و آسیبی محافظت کنید. یک محیط کار قوی و ایمن هم بهره‌وری و هم کارایی کارکنان را بهبود می‌بخشد و به طور مستقیم بر رضایت مشتری تاثیر می‌گذارد. حفظ امنیت ساختمان به شیوه‌ای موثر و قابل اعتماد در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌کند. با این اقدام هزینه‌هایی که بابت بیمه و غرامت ناشی از مشکلات امنیتی باید بپردازید کاهش پیدا کرده و در نهایت منجر به افزایش درآمد کسب‌و‌کارتان و کاهش هزینه‌های عملیاتی آن می‌شود. بنابراین موضوع امنیت ساختمان یک اصل بسیار حیاتی برای صاحبین مشاغل و صاحب‌خانه‌ها محسوب می‌شود.

    تجهیز ساختمان به درب ضد سرقت

    یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن امنیت ساختمان را ارتقا دهید؛ استفاده از نوعی درب جدید برای ورودی ساختمان به نام درب ضد سرقت است. بدنه و ساختار اصلی این درب تفاوت‌های زیادی با یک درب معمولی چوبی دارد. لایه میانی درب‌های ضد سرقت را یک ورق فولادی ضخیم تشکیل می‌دهد که در برابر ضربه و انواع فشارهای مقاومت بالایی دارد. بنابراین با نصب این درب می‌توانید تا حدودی بابت شکسته شدن آن و ورود سارقان با این روش به دورن ساختمان خاطر جمع شوید. چهارچوب، لولاها و دیگر تجهیزاتی که روی این درب‌ها نصب می‌شوند نیز بسیار مقاوم هستند و در مجموع به عنوان یک کل، ابزار مناسبی برای مراقبت از ساختمان در برابر سرقت محسوب می‌شوند.

    ” شرکت سهند درب با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید انواع درب‌ها، یکی از معتبرترین کارخانجات ساخت و عرضه انواع درب ضدسرقت و درب‌ اتاقی است. این شرکت با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات و ماشین‌آلات تولیدی و نیروی کار فنی و متخصص، تولیدات بسیار مدرنی را به بازار روانه کرده است. یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این شرکت، انواع درب‌های ضد سرقت است که با بالاترین استانداردهای ایمنی تولید می‌شوند.”

    نصب قفل هوشمند روی درب ورودی

    صنعت تولید انواع قفل طی چند سال گذشته، تحولات بسیاری را تجربه کرده است. از تولید قفل‌های مکانیکی ساده گرفته تا قفل‌های چند زبانه و در نهایت قفل‌های دیجیتالی و هوشمند، حاصل این تحولات بسیار گسترده هستند.

    در حال حاضر، در این صنعت بسیار مهم با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا محصولاتی تولید می‌شود که هم از نظر ایمنی و هم از نظر دوام و شکل ظاهری چند پله بالاتر از قفل‌های قدیمی و معمولی هستند. نام این محصولات قفل هوشمند است که با استفاده از قابلیت اتصال به شبکه وای‌فای، امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

    این محصول علاوه بر ایمنی بیشتر، به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید نیاز به کلید ندارند و با اثر انگشت یا پین کد باز می‌شوند. شما می‌توانید با بررسی داده‌های ثبت شده روی حافظه داخلی دستگاه، متوجه شوید که چه کسی در چه زمانی وارد ساختمان و یا از آن خارج شده است یا اینکه اگر مهمان سرزده دارید و پشت درب مانده، به کمک نرم‌افزار اختصاصی قفل، یک کد دسترسی موقت برای او تولید کنید که با استفاده از آن بتواند یک بار درب را باز کرده و وارد ساختمان شود. از این رو بسیاری از افراد برای حفظ و ارتقا امنیت ساختمان خود، در کنار تجهیز ورودی به یک درب مطمئن، از قفل هوشمند درب ضد سرقت نیز استفاده می‌کنند.

    تجهیز ساختمان به سیستم دزدگیر حرفه‌ای

    سیستم‌های حرفه‌ای ضد سرقت یا همان دزدگیرهای هوشمند، جدیدترین محصولی هستند که با تکیه بر تکنولوژی‌های مدرنی تولید شده و برای حفظ امنیت ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری کارایی دارند.

    این دزدگیرها نیز مانند قفل‌های هوشمند، یک ابزار الکترونیکی و بسیار ایمن هستند که قابلیت‌های متعددی دارند. برخی از این محصولات مجهز به سنسورهای حرکتی بوده و به محض تشخیص تحرکات در محیط داخلی ساختمان، خطر را تشخیص می‌دهند.

    استفاده از حفاظ آکاردئونی

    بسیاری از افراد هنگام خرید درب ضد سرقت این سوال را از فروشنده می‌پرسند که آیا با وجود درب های ضد سرقت نیاز به نصب درب آکاردئونی و حفاظ داریم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که درب‌های ضد سرقت، یک ساختار مهندسی شده دارند و به همین خاطر در برابر بسیاری از روش‌های متداولی که سارقین برای ورودی به ساختمان از آنها استفاده می‌کنند مقاوم هستند. اما گاهی مشتریان در زمان خرید درب ضد سرقت به فاکتورهای مهمی که حضورشان در محصول ضروری است توجه نمی‌کنند و این بی‌توجهی منجر به خرید محصولی غیراستاندارد شده که هیچ‌کدام از ویژگی‌های یک درب عالی را ندارد.

    بنابراین در این شرایط بهتر است علاوه بر درب ضد سرقت، ساختمان را مجهز به حفاظ آکاردئونی نیز کنید تا ضعف‌های درب غیراستاندارد را پوشش دهد. علاوه بر این، افرادی که به هر دلیلی توان خرید درب ضد سرقت خوب و باکیفیت را ندارند؛ می‌توانند از این محافظ‌های فلزی برای تقویت ورودی ساختمان خود استفاده کنند.

    تجهیز ساختمان به دوربین مداربسته و استفاده از نور کافی

    اگر فضاهای مشاع در یک سازه آپارتمانی مجهز به دوربین مداربسته باشد؛ کمتر سارقان جرات دستبرد به این ساختمان را پیدا می‌کنند.

     این دوربین‌ها با وضوح بالا تمام تحرکات را ثبت کرده و هم در پیشگیری از سرقت و هم در شناسایی سارقان نقش مهمی دارند. علاوه بر تجهیزات ویدئویی، تمام بخش‌های ساختمان باید نور کافی داشته باشد. همانطور که می‌دانید بسیاری از سارقان از تاریکی شب و نبود نور، به عنوان ابزاری برای ورود به ساختمان استفاده می‌کنند. بنابراین اگر تمام نقاط کور ساختمان مانند گوشه حیاط، فضای پارکینگ و راهروها از نور کافی برخوردار بوده و مجهز به دوربین باشد؛ هم گزینه ورود مخفیانه به داخل ساختمان از لیست روش‌های دزدی سارقان حذف می‌شود و هم دوربین‌ها قادر هستند تصاویر دقیق‌تری را ضبط کنند.

    روش‌هایی که در این مقاله از آنها به عنوان راه‌های عملی برای ارتقاء امنیت ساختمان یاد شد؛ تنها چند نمونه از تکنیک‌هایی هستند که در حال حاضر کارشناسان امنیتی استفاده از آنها را توصیه می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید محیط داخلی و فضاهای مشاع یک ساختمان را بسته به شرایط حاکم ایمن‌تر کنید؛ باید با یک کارشناس که در این زمینه تخصص کافی دارد مشورت کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.