×

چرا گرمایش از کف را انتخاب کنیم؟ معرفی ۵ مزیت کلیدی

  • کد نوشته: 40278
  • ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
  • دیدگاه‌ها برای چرا گرمایش از کف را انتخاب کنیم؟ معرفی ۵ مزیت کلیدی بسته هستند
  • اگر به دنبال یک سیستم گرمایشی ایده‌آل برای موقعیت‌های مختلف بخصوص آپارتمان‌ها هستید، می‌توانید از روش رایج گرمایش از کف استفاده کنید. بکارگیری از این سیستم، امکان برخورداری از دمای یکسان را برای انواع موقعیت‌ها مهیا می‌کند؛ چرا که گرمایش از بخش پایینی به فضای بالای خانه‌ در حال گردش است. البته انتخاب این نوع […]

    چرا گرمایش از کف را انتخاب کنیم؟ معرفی ۵ مزیت کلیدی

    اگر به دنبال یک سیستم گرمایشی ایده‌آل برای موقعیت‌های مختلف بخصوص آپارتمان‌ها هستید، می‌توانید از روش رایج گرمایش از کف استفاده کنید. بکارگیری از این سیستم، امکان برخورداری از دمای یکسان را برای انواع موقعیت‌ها مهیا می‌کند؛ چرا که گرمایش از بخش پایینی به فضای بالای خانه‌ در حال گردش است. البته انتخاب این نوع سیستم گرمایش نیز دارای اهمیت است. حال اگر در حال حاضر به یک سیستم مدرن برای ایجاد گرمایش دلخواه در ساختمان‌ها و دیگر موقعیت‌ها نیاز دارید، کافی است تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

    معرفی انواع سیستم گرمایش از کف

    حتماً می‌دانید که استفاده از این سیستم گرمایشی با نصب لوله در زیر سطح زمین انجام می‌شود. در واقع بکارگیری از این روش، عملکرد کف خانه را شبیه به رادیاتور کرده که گرما از کف زمین به سمت بالا در گردش خواهد بود؛ اما سیستم گرمایش از کف به دو صورت امکان‌پذیر است که عبارتند از:

    سیستم الکتریکی

    برای اجرای این سیستم از المنت با مقاومت الکتریکی نسبتاً زیاد استفاده می‌شود که با نصب روی زمین موقعیت مدنظر گرم خواهد شد. در واقع المنت‌های بکار گرفته شده پس از گرم شدن سبب گرمای خانه، اداره و… می‌شوند.

    گفتنی است که استفاده از این سیستم مزایایی دارد که مهم‌ترین آنها، نصب ساده و گرمایش از کف سریع‌تر است. ضمناً توجه داشته باشید که در این روش نیازی به لوله‌کشی وجود ندارد. البته سیستم کف گرمایش از کف برقی مصرف برق زیادی دارد و می‌توان گفت که از نظر هزینه صرفه اقتصادی ندارد.

    سیستم آبی

    در این سیستم گرمایشی، لوله‌هایی از جنس مس و پلیمر در سطح زمین قرار داده می‌شود تا پس از عبور جریان آب گرم از لوله‌ها موقعیت‌های دلخواه منزل گرم شوند. گفتنی است که این سیستم به پکیج و رادیاتور نیاز دارد و در نظر داشته باشید که برای اجرای سیستم گرمایش از کف آبی باید از کارشناسان باتجربه استفاده شود تا نصب لوله‌ها به جهت جلوگیری از نشتی به دقت انجام گردد. از مزیت‌های این روش، می‌توان به مصرف انرژی مناسب و کاهش هزینه‌ها اشاره کرد.

    فروشگاه بهین فلکس آماده ارائه ۰ تا ۱۰۰ خدمات گرمایش از کف به شما می‌باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۸۸۹۴۴۱۸۸ در تماس باشید.

    مزایای استفاده از سیستم گرمایش از کف

    در کنار گرمایش از کف، روش‌های مختلفی برای گرم کردن انواع ساختمان ها وجود دارد؛ اما اینکه توصیه به استفاده از روش مدرن گرمایش از طریق کف می‌شود، به دلیل مزیت‌های فوق العاده عالی است که در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آنها اشاره کنیم:

    مصرف انرژی بهینه

    انرژی مصرف شده در این روش، به شکل کاملاً بهینه است؛ در واقع برای اینکه موقعیت‌های مختلف از جمله اتاق گرم شود، احتیاجی به مصرف انرژی بیش از اندازه نیست. ضمناً این روش به نسبت سایر روش‌ها گرمایش مانند شوفاژ تفاوت دمایی خاصی ندارد و این بدان معناست که خانه و آپارتمان شما به شکل یکسان گرم خواهد شد و این‌گونه نیست که در یک طرف موقعیت گرما یا سرمای بیشتری احساس شود.

    عدم نیاز به نگهداری و مراقبت

    سیستم گرمایش از کف به نگهداری و مراقبت خاصی نیاز ندارد. البته این موضوع در صورتی صادق است که نصب این روش با استفاده از افراد باتجربه و متخصص انجام شده باشد. در واقع این سیستم در این صورت تا سال‌ها بدون نیاز به تعمیر و هزینه‌های اضافی کار خواهد کرد. همچنین گفتنی است که عملکرد این سیستم نیز، با استفاده از یک کنترل ساده انجام می‌شود و سختی کار در این خصوص وجود ندارد.

    عدم اشغال فضا

    یکی از جذاب‌ترین امتیازات استفاده از این سیستم نسبت به شوفاژ یا حتی بخاری، این است که فضا و موقعیت دلخواه بوسیله هیچ دستگاهی اشغال نمی‌شود. در واقع افراد با دست بازتری می‌توانند به در نظر گرفتن دکوراسیون اقدام کنند که این موضوع برای خانم‌های خوش‌سلیقه بیشتر دارای اهمیت است.

    امنیت ایده‌آل

    امنیت بکارگیری از سیستم گرمایش از کف بیشتر از سایر روش‌هاست. در واقع احتمال سوختگی در زمان استفاده از شومینه، شوفاژ و… وجود دارد و حتی در صورت نصب نادرست، خطر خفگی نیز افراد را تهدید می‌کند. ضمناً در نظر داشته باشید که اگر کودکی در آپارتمان داشته باشید، با سایر روش های گرمایشی درصد احتمال ایجاد آسیب نیز افزایش می‌یابد. همچنین توجه داشته باشید که گرمایش از کف از نظر پزشکی هیچگونه ضرری ندارد.

    سازگاری با انواع کف‌پوش

    از دیگر مزیت‌های این سیستم گرمایشی، هم‌خوانی با انواع کف‌پوش‌هاست. در واقع افراد به راحتی می‌توانند هر نوع کف‌پوشی را برای این سیستم گرمایشی انتخاب کنند، بدون آنکه مشکل خاصی داشته باشند. البته پر واضح است که بعضی از کف‌پوش‌ها به دلیل رسانایی حرارتی مناسب‌تر، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند که در این خصوص لازم است با افراد باتجربه مشورت کنید.

    انواع طراحی نقشه در زمان نصب سیستم گرمایش از کف

    چیدمان لوله‌ها به جهت نصب این سیستم فوق العاده دارای اهمیت است. سه نوع طراحی مختلف عبارتند از:

    1. طرح مارپیچ: اگر موقعیت مدنظر دارای دیوار سرد یا پنجره باشد، معمولاً طرح مارپیچ برای طراحی نقشه این سیستم در نظر گرفته می‌شود. البته بخش‌هایی از آپارتمان‌ها که دارای عرض کم است نیز، از این طرح استفاده می‌شود.
    2. طرح چهارطرفه: با توجه به اینکه این نقشه از بهترین‌ها در این زمینه است، برای همه قسمت‌ها مخصوصاً سالن‌ها بکار گرفته می‌شود. از مزیت‌های این طرح، راندمان حرارتی فوق العاده عالی آن است که سبب شده اکثر افراد از این طرح استفاده کنند.
    3. طرح سه طرفه: اگر اتاق‌ها یا دیگر موقعیت‌ها از سه دیوار سرد برخوردار باشند، این روش نصب ترجیح داده می‌شود. ضمناً طرح دو طرفه نیز وجود دارد که برای بخش‌هایی که دارای دو دیوار سرد یا حتی دو پنجره هستند، بکار گرفته می‌شود.

    جمع‌بندی

    در این مقاله سعی کردیم اشاره کنیم که چرا استفاده از سیستم گرمایش از کف بهتر از سایر روش‌هاست؛ اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که نصب چنین سیستم گرمایشی باید به دست افراد متخصص انجام شود. چرا که در غیر این صورت احتمال ایجاد مشکل، پس از چند وقت کارکرد سیستم گرمایش از کف وجود دارد. حال برای اینکه بتوانید از این سیستم فوق العاده بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که متخصصان شرکت بهین فلکس استفاده کنید که با داشتن افراد باتجربه و متخصص در این زمینه خدمات ارزنده‌ای را به متقاضیان ارائه می‌دهد.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.