×
×

پکیج تصفیه و گرمایش استخر یا موتورخانه

  • کد نوشته: 38161
  • ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
  • دیدگاه‌ها برای پکیج تصفیه و گرمایش استخر یا موتورخانه بسته هستند
  • پکیج تصفیه و گرمایش استخر یا موتورخانه به گزارش آگهی ساختمان : گرمایش محیط و فضاهایی مانند استخر می تواند با دو وسیله مختلف از جمله پکیج تصفیه و گرمایش استخر و موتورخانه تأمین شود. هر دو وظیفه مشترکی دارند و تفاوت ها و شباهت هایی نیز با هم دارند. ولی اینکه کدام یک بهتر است و می […]

    پکیج تصفیه و گرمایش استخر یا موتورخانه

    پکیج تصفیه و گرمایش استخر یا موتورخانه

    به گزارش آگهی ساختمان : گرمایش محیط و فضاهایی مانند استخر می تواند با دو وسیله مختلف از جمله پکیج تصفیه و گرمایش استخر و موتورخانه تأمین شود. هر دو وظیفه مشترکی دارند و تفاوت ها و شباهت هایی نیز با هم دارند. ولی اینکه کدام یک بهتر است و می تواند جوابگوی نیاز ما به تولید گرما در محیط هایی مانند استخر باشد، موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. مزایا و معایب هر کدام را باید بررسی کرد و سپس با توجه به این مطالب بتوان مقایسه درستی بین آن ها انجام داد.

    پکیج و موتورخانه چیست؟

    قبل از اینکه به مقایسه بین عملکرد و مزایا و معایب موتورخانه و پکیج تصفیه و گرمایش استخر بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با این دو وسیله آشنا شویم.

    پکیج چیست؟

    پکیج یکی از تجهیزات مربوط به تصفیه و گرمایش است که عملکرد آن مربوط به گرم کردن آب استخرها است. ولی انواع دیگری از پکیج ها وجود دارند که می توانند غیر از آب استخر، آب جکوزی، محیط اطراف استخر و همچنین آب گرم برای سرویس های بهداشتی و رختکن و حمام را تامین نمایند. در نتیجه با نصب سریع و راحت پکیج گرمایشی می توان هم هوا و هم آب گرم را به محیط های مختلف انتقال داد.

    موتورخانه چیست؟

    موتورخانه ها یکی دیگر از لوازم گرمایشی هستند که با کمک سیستم های تبادل گرمایی، می توانند محیط را گرم نگهدارند. از این تجهیزات در گذشته بیشترین استفاده را می کردند و در بسیاری از محیط ها، جای بخاری را به عنوان وسیله گرم کردن، گرفته بودند. برای استفاده از این دستگاه، لازم بود تا موتورخانه ای در نظر گرفته شود که ممکن است قسمتی از انبار یا اتاقی در مجتمع باشد. لوازمی که این تجهیزات را تشکیل می دهند شامل سختی گیر، بویلر یا دیگ آب گرم، مشعل برای گرم کردن آب، لوله هایی برای انتقال آب گرم و سرد و … هستند. با استفاده از این تجهیزات می توان آب گرم مورد نیاز را برای استفاده تأمین نمود.

    آشنایی با مزایای پکیج و موتورخانه

    قبل از اینکه بتوان موتورخانه یا پکیج را با هم مقایسه کرد، بهتر است کمی با مزایای هرکدام آشنایی پیدا کنیم. در این صورت انتخاب راحت تر و درست تری خواهید داشت.

    مزایای پکیج گرمایشی

    با انتخاب پکیج تصفیه و گرمایش استخر می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

    نیاز به فضای بزرگی ندارند

    اشغال فضای بسیار کم توسط این تجهیزات باعث شده تا فضای زیادی در اختیار قسمت های دیگر قرار گیرد. نیازی نیست اتاق یا محیط بزرگی را برای نصب و راه اندازی پکیج در نظر بگیرید.

    امکان تنظیم دما وجود دارد

    با توجه به اینکه پکیج می تواند هم‌زمان آب گرم و هوای مطبوع را تولید کند، امکان تنظیم دما و آب گرم محیط یکی از مهم ترین مزایای این وسیله گرمایشی محسوب می شود. امکان تنظیم دمای هر بخش وجود داشته و در هر زمان بنا به نیاز می توان دمای محیط های مختلف را کمتر یا بیشتر کرد.

    تنظیم راحت و بدون دردسر

    امکان نصب و دسترسی راحت را داراست. برای نصب آن ها نیاز به مهارت بالا و تخصص وجود ندارد و فرد با کمی آشنایی با این لوازم، می تواند آن را نصب و راه اندازی نماید.

    سر و صدای بسیار کم

    این دستگاه ها سروصدای بسیار کمی تولید می کنند. در نتیجه آرامش محیط هایی مانند استخرهای خانگی، عمومی و یا تفریحی تامین می شود و صدای بلند موتورخانه را ندارد.

    ضریب امنیت زیاد

    بالا بودن ضریب ایمنی این دستگاه ها بسیار بالا است. در نتیجه نگرانی بابت حریق و یا مواردی از این قبیل وجود ندارد. در این دستگاه ها سنسور حریق وجود دارد که ضریب امنیت آن ها را بالاتر می برد.

    امکان تعمیر و نگهداری راحت

    تعمیر و نگهداری از این لوازم بسیار راحت است. در دسترس بودن پکیج استخری باعث می شود تا در کمترین زمان، بتوان عیوب را پیدا و مشکل را برطرف نمود.

    مزایای موتورخانه چیست؟

    حال که با مزایای  گرمایش استخر با پکیج  انعکاس آشنا شدیم، بهتر است کمی بیشتر به مزایای موتورخانه بپردازیم. در این صورت انتخاب هرکدام راحت تر است. مزایای این تجهیزات عبارت اند :

    بالا بودن طول عمر

    طول عمر بالای این تجهیزات باعث شده تا کمتر نیاز به تعویض و یا جایگزین کردن آن ها باشد. هرچند سرویس آن ها باید به صورت مستمر و مداوم انجام شود، ولی تا سال ها می توانید بدون نگرانی از موتورخانه ها برای گرم کردن آب استخر کمک بگیرید…

    ایمن بودن آن

    با توجه به اینکه موتورخانه معمولاً در فضایی خارج از استخر در نظر گرفته می شود، پس در صورت بروز مشکلاتی مانند حریق یا … مشکلی برای افراد پیش نمی آید. معمولا مکان هایی مانند زیرزمین یا انباری یا قسمتی از مجموعه که رفت و آمدی صورت نمی گیرد یا بلا استفاده است، برای موتورخانه در نظر می گیرند.

    معایب پکیج گرمایشی و موتورخانه چیست؟

    هر وسیله ای غیر از مزایایی که دارد، معایبی نیز ممکن است داشته باشد. بهتر است قبل از انتخاب و خرید این لوازم نیز با معایب هر کدام آشنا شوید.

    معایب پکیج چیست؟

    با اینکه پکیج ها بهترین تجهیزات برای گرم کردن استخر روباز است اما معایبی نیز برای استفاده از آن وجود دارد:

    اشغال فضای داخلی

    یکی از معایبی که برای این تجهیزات می توان در نظر گرفت، فضایی است که در داخل فضای داخلی استخر اشغال می کند. با اینکه این فضا محدود است، ولی ممکن است باعث ایجاد فضای پرتی در داخل شود.

    طول عمر 

    پکیج گرمایشی نسبت به موتورخانه بیشتر دارد.

    عدم امکان استفاده برای متراژهای بالا

    پکیج گرمایشی را نمی توان برای فضاهای بزرگ تر از ۱۰۰۰ متر استفاده کرد؛ زیرا جوابگو نبوده و نمی تواند هوا و آب گرم مورد نیاز را تأمین کند. در صورت استفاده از پکیج، لازم است وسیله گرمایشی دیگری را نیز برای گرم کردن استخرهایی با ابعاد بزرگ تر در نظر بگیرید.

    آشنایی با معایب موتورخانه

    موتورخانه روش قدیمی برای گرم کردن استخر روباز است و از این رو معایب زیادی در استفاده از آن وجود دارد:

    عدم امکان تنظیم دما

    یکی از معایب بزرگ موتورخانه ها، عدم امکان تنظیم دمای محیط است؛ زیرا ترموستات مجزایی استفاده نمی شود و همه قسمت ها باید یک دما باشند. همچنین مشعل موتورخانه قابلیت تنظیم شدن را ندارد.

    هزینه نگهداری بالا

    به دلیل اینکه املاح معدنی زیادی در درون آب رسوب می کنند، بنابراین باید دیگ یا بویلر را در فواصل زمانی رسوب گیری نمود. این کار به صرف هزینه زیادی نیاز دارد.

    پکیج چگونه کار می کند؟

    برای آشنایی بیشتر با عملکرد و مقایسه دو دستگاه، بهتر است با نحوه کارکرد هر کدام آشنا شویم. نحوه کار پکیج به این صورت است که آب ابتدا از ورودی وارد پکیج شده و سپس با کمک سوخت گاز، آب گرم شده و در سرتاسر پکیج گردش می کند. همانطور که گفتیم پکیج هم می تواند هوا را گرم کند و هم آب گرم تولید می کند. در نتیجه قسمتی از این آب گرم شده برای بالا بردن دمای محیط و قسمتی برای گرم کردن آب مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله کشی این دو مسیر جدا است و آب به صورت مشخص در قسمت های مربوطه به جریان می افتد.

    موتورخانه چگونه کار می کند؟

    طرز عملکرد موتورخانه به این صورت است که ابتدا آب وارد سختی گیر شده و تمامی املاح معدنی و سختی های آب گرفته می شود. سپس وارد بویلر یا دیگ آب گرم می شود. آب داخل بویلر با کمک مشعل گرم شده و سپس به سیستم های تبادل گرما منتقل می شود. این سیستم ها می تواند شامل  شوفاژ، سیستم گرمایش از کف، رادیاتور  … باشد.

    پکیج بهتر است یا موتورخانه؟

    با توجه به مطالبی که گفته شد به راحتی می توان این دو وسیله گرمایشی را با هم مقایسه نمود. موارد زیر را برای مقایسه موتورخانه و پکیج گرمایشی می توان عنوان کرد:

    • موتورخانه نسبت به پکیج گرمایشی فضای بزرگ تری را نیاز دارد و محیط بیشتری را اشغال می کند.
    • عدم امکان تنظیم دما در موتورخانه به صورت مستقل برای هر قسمت وجود ندارد. در صورتی که استفاده از پکیج این امکان را می دهد که بنا به نیاز، دما را بالاتر یا پایین تر آورد.
    • ضریب ایمنی موتورخانه به دلیل قرار گرفتن در محیطی خارج از فضای داخلی بالاتر است. احتمال مشکلاتی مانند گازگرفتگی در مورد پکیج وجود دارد. هرچند امروزه قرار دادن سنسورهای مختلف، این احتمال را پایین آورده است.
    • موتورخانه برای اینکه طول عمر بالایی داشته باشد، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. در نتیجه باید هزینه زیادی را بابت خریداری، نصب و نگهداری در نظر گرفت.
    • سروصدای تولید شده در مورد پکیج گرمایشی بسیار پایین تر از موتورخانه است.

    کلام آخر

    در این مقاله به صورت کامل با مزایا و معایب و نیز عملکرد دو دستگاه آشنا شدیم. اگر قصد دارید انرژی گرمایی لازم را برای هر فضا به صورت جداگانه تأمین کنید، همچنین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه عمل کنید، پکیج مناسب ترین گزینه است. همین طور باید گفت سروصدای این دستگاه ها بسیار کمتر بوده و فضای کمی را اشغال می کند. ولی برای فضاهایی با ابعاد بزرگ بزرگ بهتر است از موتورخانه کمک بگیرید؛ زیرا موتورخانه برای فضاهای بالاتر از ۱۰۰۰ متر مربع مناسب تر است. همچنین اگر تمایل به قرار گرفتن وسیله گرمایشی در داخل ندارید، موتورخانه بهتر از پکیج گرمایشی است.

    بزرگترین مزیت پکیج گرمایشی نسبت به موتورخانه، امکان گرم کردن هوای محیط و آب گرم به صورت همزمان است. در صورتی که موتورخانه تنها برای گرم کردن فضا کاربرد دارد. مجموعه انعکاس به عنوان یکی از عرضه کنندگان انواع پکیج های گرمایشی می تواند اطلاعات لازم را در خصوص انتخاب پکیج مناسب در اختیارتان قرار دهد. همچنین می توانید بهترین کیفیت محصولات را با قیمت مناسب از این فروشگاه خرید نمایید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.