×
×

پارکت از کجا بخرم؟

  • کد نوشته: 32876
  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
  • دیدگاه‌ها برای پارکت از کجا بخرم؟ بسته هستند
  • پارکت از کجا بخرم؟ به گزارش آگهی ساختمان : از میان انواع متفاوت کفپوش‌های موجود، پارکت زیباترین آن‌ها خواهد بود. گرچه این واژه برای توصیف انواع مختلف کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده و خرید پارکت پرداخته می‌شود. آشنایی با انواع آن می‌تواند به انتخاب کاربردی‌تر این آیتم منجر گردد. مفهوم پارکت؛ پارکت چیست؟ در عمل […]

    پارکت از کجا بخرم؟

    پارکت از کجا بخرم؟

    به گزارش آگهی ساختماناز میان انواع متفاوت کفپوش‌های موجود، پارکت زیباترین آن‌ها خواهد بود. گرچه این واژه برای توصیف انواع مختلف کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی مزایای استفاده و خرید پارکت پرداخته می‌شود. آشنایی با انواع آن می‌تواند به انتخاب کاربردی‌تر این آیتم منجر گردد.

    پارکت از کجا بخرم؟

    پارکت از کجا بخرم؟

    مفهوم پارکت؛ پارکت چیست؟

    در عمل به کفی‌هایی که از چندین تکه چوب تشکیل شده باشند تا سطحی با طرح هندسی را شکل دهند، اطلاق می‌شود. از آنجایی که نحوه نگهداری چوب با سختی‌هایی همراه خواهد بود، استفاده از کفپوش‌ها با الگوها و جنس گوناگون می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای پوشاندن سطوح کفی از موزاییک‌ها، تخته سنگ‌ها یا پارکت‌ها از جنس لمینت استفاده می‌گردد. انتخاب این محصول بسته به کاربرد و محل مورد استفاده می‌تواند با تغییراتی همراه باشد.

    انتخاب پارکت مناسب

    در اولین گزینه هنگام خرید پارکت، بهتر است به نوع جامد یا مهندسی شده آن دقت نمود. نوع پرداخت نیز می‌تواند انتخاب آن را به صرفه‌تر نماید. به محل استفاده این محصول در حین انتخاب و خرید باید دقت گردد. نوع حفظ و مراقبت از این آیتم نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اطلاع از هماهنگی و چیدمان دکوراسیون صحیح هم بر میزان زیبایی خانه یا محل کار می‌افزاید. این عناصر در سبک‌های کلاسیک، مدرن و … کاربرد وسیعی دارند.

    انواع پارکت لمینت در ایران

    انواع این محصول به دو خانواده بزرگ جامد و مهندسی شده تقسیم می‌شود. نوع جامد آن به‌عنوان قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین نمونه انتخاب می‌شود که در مقایسه با گزینه دوم هزینه‌های خرید بیشتری نیز در بر دارد.

    • پارکت جامد: ۱۰۰% جنس آن چوبی است و به کمک شیارها یا زبانه‌ها در کنار یکدیگر چفت می‌شوند. با چسب و یا میخ در کنار همدیگر قرار می‌گیرند. استفاده از چوب‌های بلوط، زبان گنجشک، توس، راش، گردو، افرا، ونگ و … در ساخت آن کاربرد وسیعی دارد. ضخامت آن معمولاً بین ۱۲ تا ۲۳ میلی‌متر متغیر خواهد بود. در کنار هزینه‌های بالا، ماندگاری بسیاری نیز دارند. با اندکی سمباده کشی و روکش جدید، دوباره نو می‌شوند.
    • پارکت مهندسی شده: به گونه‌های کفپوش سه لایه با ضخامتی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر اطلاق می‌گردد. این لایه‌ها از قبل به هم فشرده شده‌اند. تخته پایه آن از جنس فیبر چوبی با چگالی بالا ساخته می‌شود. در قسمت میانی از الیاف چوب یا تخته بلوک استفاده می‌گردد. این عناصر پایداری را افزایش می‌دهند و در عین حال نیز مقرون‌به‌صرفه خواهند بود. لایه رویی، به‌عنوان روکش در نظر گرفته می‌شود. ضخامتی حداقل ۵/۲ میلی متری خواهند داشت و از چوب بلوط یا جامد ساخته می‌شوند. ضخامت بیشتر روکش به معنای دوام بیشتر آن نیز خواهد بود.

    مقوله زیبایی انواع کفپوش

    بدیهی است که هنگام خرید پارکت، زیبایی در کنار دوام اهمیت بسیاری دارد. از لحاظ ظاهری به‌دلیل آن که لایه رویی هر دو مورد جامد و مهندسی شده از جنس چوب است، مشابه هم خواهد بود. هر دوی این محصولات قابلیت بازسازی را دارند گرچه در نوع مهندسی شده، تعداد دفعات کمتری را شامل می‌شود. استفاده از انواع کفپوش مهندسی شده از دهه ۸۰ رواج یافت است. در پارکت لمینت که نوع دیگری از کفپوش هستند لایه رویی، لاک زده می‌شود و از چوب مصنوعی در تهیه آن استفاده می‌گردد که این موارد را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت.

    انواع کفپوش

    انواع کفپوش

    پوشش مناسب برای کفپوش

    انواع پارکت در پوشش‌های گوناگون از لاک‌های سنتی یا مد روز در دسترس عموم قرار دارند. این تخته‌های چوبی می‌توانند در انواع خام یا پیش ساخته تهیه شوند و توصیه می‌گردد برای نصب آن از کمک متخصصین این صنعت بهره برد. استفاده از نوع پیش ساخته امکان مشاهده طرح و رنگ را پیش از نهایی شدن کار، فراهم می‌نماید. در ادامه برخی از انواع آن مورد بررسی قرار می‌گیرد:

    • نوع پولیش شده: گونه‌ای پارکت جامد خشن است و این نوع پرداخت چوب به نگهداری اصولی نیاز خواهد داشت.
    • نوع روغن کاری شده: این کفپوش‌ها از دو یا چند لایه روغن استفاده می‌کنند. برای اتاق‌های مرطوب یا پرتردد نیز گزینه بهتری خواهد بود.
    • نوع لاکی: سطح لاک زده شده از چندین لایه لاک یا لعاب تهیه می‌شود و از نفوذ رطوبت و لکه به کف جلوگیری می‌نماید که تعمیر و نگهداری آن آسان‌تر خواهد بود. رنگ‌های لاکی، سطحی رنگی، مات، براق یا مخملی را بسته به سلیقه فرد ارایه می‌دهند.
    • نوع سفید شده: با دادن رنگ سفید بیشتر به چوب، این گزینه به دست می‌آید. تکنیک بلیچینگ، رگه‌های تخته‌ها را برجسته‌تر می‌کند و برای روشن و بزرگ‌تر شدن فضای داخلی محدود کاربرد وسیعی دارد.
    • نوع رنگی: این پارکت می‌تواند سایه متفاوتی ایجاد نماید؛ از این رو در فرآیند نوسازی محیط اهمیت بسیاری می‌یابد.

    انتخاب کفپوش مناسب هر فضا

    به یاد داشته باشید که خرید پارکت برای هر فضایی کاربرد دارد اما بهتر است به مشخصه‌های ساختاری هر فضا نیز توجه شود. به‌طور مثال مناطق پرتردد مانند اتاق نشیمن یا آشپزخانه به مواد محکم‌تر یا تعمیر و نگهداری آسان و مکرر احتیاج خواهند داشت. افتادن ظروف سنگین، آلودگی، چربی‌ها و … نیاز به تمیز نمودن این مناطق را بیش از پیش  افزایش می‌دهد. در صورت ایجاد لکه بهتر است مرتباً نسبت به تمیز نمودن آن اقدام نمود تا عمر محصولات به کار برده شده کاهش نیابد. شاید این محصولات برای محیط‌های به شدت مرطوب و گرمی نظیر حمام و سرویس بهداشتی گزینه مناسبی نباشند. اما محدودیتی در انتخاب آن‌ها وجود نخواهد داشت و نگهداری مداوم و اصولی آن‌ها را از آسیب‌های احتمالی حفظ خواهد نمود.

    کفپوش

    کفپوش

    مراقبت اصولی از انواع کفپوش

    بهره‌گیری از جارو برقی برای تمیز نمودن انواع پارکت کاربرد وسیعی دارد. استفاده از آب در این زمینه باید به حداقل برسد چرا که چوب و آب میانه خوبی با یکدیگر ندارند! استفاده از انواع واکس یا روغن مناسب با هر جنس توصیه می‌شود. صابون‌های شستشوی بسیاری نیز برای ضدعفونی و پاکسازی این محصولات به‌طور گسترده در بازار عرضه می‌گردد.

    گرچه مراکز بسیاری به فروش این اقلام اقدام می‌نمایند اما بهره‌گیری از خدمات تخصصی فروشگاه دکوراسیون داخلی ویکی دکو با ارائه محصولات باکیفیت از سال ۱۳۹۶ و داشتن کادری مجرب، سهولت انتخاب و به کارگیری این محصولات را افزایش می‌دهد. این مجموعه در طراحی، فروش و اجرای محصولاتی نظیر دکوراسیون داخلی و تزئینات ساختمان شامل پارکت، پرده، انواع کاغذ دیواری، کاور رادیاتور و … به فعالیت می‌پردازد. استفاده از خدمات مشاوره‌ای این مجموعه می‌تواند بر کیفیت و زیبایی محصولات انتخاب شده بیافزاید و پیاده‌سازی اصولی آن را سهولت بخشد. بهره‌گیری از کادری مجرب در این زمینه به افزایش ارتباط با مخاطب و درک بهتر نیازها منجر شده است.

    استفاده از انواع پارکت در ساخت و یا نوسازی ساختمان‌ها اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد. امروزه به مدد تکنولوژی، ارائه طرح‌ها، ابعاد و جنس‌های گوناگون برای هر منظور و با هر بودجه‌ای فراهم شده است. نکته مهم در این زمینه آشنایی با اصول انتخاب هر محصول و پیاده‌سازی ماهرانه آیتم‌های خریداری شده است.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.