×
×

همه چیز درباره فروش اعتباری آهن‌آلات

  • کد نوشته: 39937
  • ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای همه چیز درباره فروش اعتباری آهن‌آلات بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا : یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر پروژه اجرایی و پیمانکاری، خرید فراورده‌های آهنی مانند میلگرد، تیرآهن و… است. دلیل اهمیت این بخش به نواسانات سیاسی و اقتصادی برمی‌گردد که روی قیمت محصولات تأثیر می‌گذارند؛ فاکتورهایی مانند قیمت تولید، نرخ ارز یا حمل و نقل می‌توانند تغییرات ناگهانی و قابل توجهی در […]

    همه چیز درباره فروش اعتباری آهن‌آلات

    به گزارش بازار کار ساخت ویلایکی از مهم‌ترین بخش‌های هر پروژه اجرایی و پیمانکاری، خرید فراورده‌های آهنی مانند میلگرد، تیرآهن و… است. دلیل اهمیت این بخش به نواسانات سیاسی و اقتصادی برمی‌گردد که روی قیمت محصولات تأثیر می‌گذارند؛ فاکتورهایی مانند قیمت تولید، نرخ ارز یا حمل و نقل می‌توانند تغییرات ناگهانی و قابل توجهی در قیمت فراورده‌ها ایجاد کنند. از این رو خیلی از شرکت‌ها روش فروش اعتباری آهن‌آلات را انتخاب می‌کنند؛ طی این روش می‌توانید با یک ضمانت مطمئن بانکی به معامله و خرید اعتباری میلگرد بپردازید؛ همچنین تایم کافی برای تسویه پول هم برایتان فراهم است. جهت آشنایی بیشتر به ادامه مطلب بپردازید.

    فروش اعتباری آهن‌آلات یعنی چه؟

    فروش اعتباری اسنادی (LC) یعنی پرداخت با ضمانت بانک طی یک بازۀ زمانی مشخص. از آنجایی که امروزه انواع محصولات آهنی مانند میلگرد، تیرآهن، بتن‌آرمه در صنایع ساخت‌وساز کاربرد بالایی دارند، خیلی از مراکز گسترده و معتبر امکان خرید اعتباری آهن و خرید میلگرد با ال سی را برای مشتریان در نظر گرفتند تا افراد راحت‌تر بتوانند پروژه‌های خود را پیش ببرند. با توجه به این نکته که قیمت فراورده‌های آهنی اخیراً روند صعودی داشته است، امکان خرید اعتباری منجر به رضایت مشتریان می‌شود.

    قیمت آهن چه تأثیری روی پروژه‌های ساخت و ساز دارد؟

    فاکتورهایی وجود دارند که قیمت آهن‌آلات را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ از این موارد می‌توانیم به نرخ ارز به ویژه دلار، قیمت آهن خام، بورس کالا، وضعیت فصل و اقلیم، قیمت نفت و آب، هزینه باربری و حمل‌ونقل، میزان عرضه و تقاضا، تورم داخلی و خارجی، وضعیت مسکن و سیاست‌های روز اشاره کنیم. حتی با گسترش ویروس همه‌گیر کرونا در سال‌های اخیر قیمت آهن‌آلات تحت تأثیر چشمگیری قرار گرفته است پس با توجه به شرایط موجود لازم است امکان خرید اعتباری و مدت‌دار برای متقاضیان وجود داشته باشد.

    خرید محصولات آهنی با چک چگونه است؟

    طبق آنچه بالاتر گفته شد به دلیل تغییر شدید و لحظه‌ای قیمت محصولاتی مانند میلگرد یا تیرآهن در بازار، امکان خرید اعتباری برای افراد وجود دارد که باعث می‌شود پروژه‌های انبوه‌سازی و ساخت و ساز از رشد و پیشرفت بالایی برخوردار شوند رکود در بازار به حداقل برسد. از جمله مراکزی که امکان فروش اعتباری آهن‌آلات را ارائه می‌دهند می‌توان به مجموعه عصرآهن اشاره کرد.

    برای خرید اعتباری لازم است روز اول میزان مشخصی از بودجه برای مثال 40 درصد را به صورت نقد پرداخت کنید و باقی هزینه را با چک طی 5 تا 6 ماه بپردازید. به عنوان ضمانت سند معتبری که معمولاً همان سند ملکی است را گرو می‌گذارید و بعد از پاس کردن آخرین چک آن را تحویل می‌گیرید. بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت کمبود نقدینگی و میزان بودجه مالی، شیوه خرید اعتباری را فراموش نکنید تا فرصت کافی برای پرداخت چک داشته باشید.

    مراحل خرید آهن‌آلات با چک

    معمولاً افرادی که خیلی حوصله کارهای اداری ندارند و ترجیح می‌دهند در کمترین زمان نتیجه بگیرند پرداخت با چک را انتخاب می‌کنند. در این شیوه می‌توانید مطمئن و بدون هیچ نگرانی با پرداخت چک خریداری آهن‌آلات را انجام دهید اما باید بعضی نکات را رعایت کنید که عبارت‌اند از:

    • در مرحله اول باید اعتبار مشتری به‌وسیله شرکت تأیید شود.
    • چک باید صیاد باشد و در سامانه صیاد با مشخصات دقیق ثبت شود.
    • با توجه به توافقی که طرفین انجام داده باشند سررسید چک از یک ماه تا 45 روز اعتبار دارد.
    • مالک چک باید خود شخصی باشد که می‌خواهد معامله کند و چک دیگران اعتبار ندارد.
    • موقع معامله جدا از چک، یک فقره چک تضمینی معادل 20 درصد مبلغ معامله گرفته می‌شود و زمانی که چک تسویه شد این فقره چک به فرد عودت داده می‌شود.

    خرید آهن‌آلات با روش اعتباری اسنادی

    روش دیگر، فروش اعتباری آهن‌آلات یا همان خرید میلگرد با ال‌ سی است. طی این روش بانک وارد عمل می‌شود و تعهدی قانونی و معتبر بین خریدار و فروشنده تنظیم می‌کند. این تکنیک هم مراحل خاص خود را دارد که عبارت‌اند از:

    • ابتدا خریدار یک پیش‌فاکتور دریافت و آن را تأیید می‌کند.
    • خریدار این پیش‌فاکتور را به بانک می‌دهد.
    • بعد از گشایش اعتبار، بانک متن آن را به فروشنده می‌دهد.
    • کالای مربوطه که یک محصول آهنی است به‌وسیله شرکت موردتأیید بانک مرکزی بازرسی و تأیید می‌شود.
    • بانک فرد فروشنده بار و مدارک لازم را به بانک فرد خریدار ارسال می‌کند.

    اگر برای پروژه‌های اجرایی و ساختمانی خود دنبال مرکزی معتبر برای خرید انواع آهن‌آلات هستید و می‌خواهید این فراورده‌ها را با قیمت کم ولی جنس عالی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت اینترنتی عصرآهن (asreahan.com) سری بزنید؛ عصرآهن یکی از بهترین مراجع برای خرید محصولات و مقاطع فولادی باکیفیت و بررسی سریع قیمت آهن، به‌شمار می‌رود و می‌توانید از طریق ارتباط با تیم پشتیبانی فروش به راحتی کارهای ثبت سفارش را انجام دهید و در کمترین زمان کالای خود را تحویل بگیرید.

    مزایای خرید آهن‌آلات با روش اعتباری اسنادی

    چرا خرید اعتباری میلگرد طرفدار زیادی دارد؟ به دلیل این که در روش اعتباری بانک هم مداخله می‌کند به صورت رسمی بین دونفر متن اعتبار تأیید و امضا می‌شود خیلی از پیمانکاران «فروش اعتباری آهن‌آلات» را انتخاب می‌کنند. به‌طور کلی این شیوه مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

    • چون پای تعهد بانک در میان است، هیچ گونه ریسک و خطری برای خریدار و فروشنده وجود ندارد.
    • در این معامله به‌صورت شفاهی مدارک کنترل می‌شود و افراد از صحت آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند.
    • اگر خریدار تمایل داشته باشد می‌تواند از بانک درخواست کند تا کیفیت و مشخصات فنی کالا را بررسی کرده و او را از سلامت محصول مطمئن کند.
    • تاریخ دقیق انتقال و تحویل کالا در این معامله قابل سنجش است.
    • در معاملات اعتباری اسنادی، شرکت موردتأیید بانک بر اساس پیش‌فاکتور کالا را از نظر کمی و کیفی بازرسی می‌کند.

    معایب خرید آهن‌آلات با روش اعتباری اسنادی

    ممکن است تعجب کنید اما بله؛ حتی در روش ال سی هم ممکن است خطا یا کلاهبرداری اتفاق بیفتد ولی به صورت خیلی کوچک و ناچیز. معمولاً خیلی کم این اتفاق پیش می‌آید؛ اما باز هم باید با دقت کافی موقع خرید عمل کنید. اولین توصیه این است که درباره شخص فروشنده تحقیق کنید و او را خوب بشناسید؛ اگر شناختتان درباره فرد ذی‌نفع ناکافی باشد، ممکن است او اطلاعات هویتی جعلی درباره خود به شما ارائه دهد و بدون ارائه محصول مقدار زیادی پول دریافت کند!

    مشکل دیگر مربوط به تنش‌های سیاسی در کشورهاست؛ در صورتی که مملکت با چالش‌هایی مثل جنگ، تحریم یا… دست و پنجه نرم کند، این روش برای خرید آهن‌آلات مناسب نیست. اگر تمایل دارید به صورت تخصصی با محصولات آهنی آشنا شوید دانشنامه تخصصی آهن و فولاد را بخوانید؛ این دانشنامه منبع مناسبی برای پاسخگویی به همه سؤالات شماست.

    نتیجه‌گیری

    این‌طور که به نظر می‌رسد فروش اعتباری آهن‌آلات روش مطمئن‌تری است و اگر می‌خواهیم خرید آسان و بی‌استرس را تجربه کنیم بهتر است سراغ خرید میلگرد با ال سی برویم. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز بازۀ زمانی پرداخت پولتان را در نظر بگیرید؛ اگر تایم بیشتری برای پرداخت می‌خواهید، خرید اعتباری اسنادی گزینه مناسب‌تری است. راستی آیا تا به حال خرید آهن‌آلات را تجربه کرده‌اید؟ به نظرتان کدام روش بهتر است؟

    توجه : این مطلب، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.