×

هر آن چیزی که درباره ی جکوزی باید بدانید

  • کد نوشته: 37640
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای هر آن چیزی که درباره ی جکوزی باید بدانید بسته هستند
  • به گزارش آگهی ساختمان : چندین سال است که مردم با خرید وان و جکوزی به دنبال بهره مندی بیشتر از آب، این نعمت بزرگ خداوند هستند. این وسیله مفید هم از لحاظ جسمی برای بدن مفید است و آب درمانی به حساب می آید و هم از لحاظ روحی فرد را شاداب می کند و اندکی […]

    هر آن چیزی که درباره ی جکوزی باید بدانید

    به گزارش آگهی ساختمانچندین سال است که مردم با خرید وان و جکوزی به دنبال بهره مندی بیشتر از آب، این نعمت بزرگ خداوند هستند. این وسیله مفید هم از لحاظ جسمی برای بدن مفید است و آب درمانی به حساب می آید و هم از لحاظ روحی فرد را شاداب می کند و اندکی او را به آرامش می رساند. اگر دوست دارید به اطلاعات خوبی درباره جکوزی دست پیدا کنید با ما در این مقاله همراه شوید.

    تعریف جکوزی

    جکوزی نام شرکتی آمریکایی است که توسط برادران جکوزی تاسیس شده است. این شرکت وسیله ای تولید می کند که به همین نام شهرت دارد و در واقع به بیانی ساده تر جکوزی، محیط بسته ی حوضچه مانندی است که آب درون آن جمع می شود و با نازل ها و جت ها و پمپ هایی که دارد می تواند آب را به بیرون پرتاب نماید و به این طریق، عضلات مختلف بدن را ماساژ نماید. آب از طریق پمپ های قوی و لوله هایی که در دیواره ی جکوزی تعبیه شده اند به داخل حوضچه رانده می شود. فردی که در برابر این نازل ها قرار می گیرد آب با شدت به بدنش برخورد کرده و حس ماساژ را برای او ایجاد می نماید. به همین دلیل جکوزی برای رفع گرفتگی و خستگی عضلات، درد مفاصل و آرامش بدن بسیار موثر می باشد.

    انواع جکوزی

    جکوزی انواع مختلفی دارد که بر اساس معیار های مختلفی قابل تقسیم بندی می باشد. در ادامه به این تقسیم بندی های جکوزی می پردازیم.

    انواع جکوزی از لحاظ ظرفیت

    از لحاظ ظرفیت جکوزی انواع مختلفی دارد. در این تقسیم بندی جکوزی ها به تک نفره و چند نفره تقسیم می شوند. جکوزی های چند نفره نیز دارای ظرفیت های دو نفره، چهار نفره، شش نفره، هشت نفره دوازده نفره می باشند. اگر به دنبال خرید جکوزی آپارتمانی هستید بهتر است بدانید که جکوزی های چند نفره در منازل، ساختمان های مسکونی و محل های عمومی قابل استفاده می باشد.

    انواع جکوزی از لحاظ ساخت

    جکوزی ها در یک تقسیم بندی دیگر به جکوزی پیش ساخته و جکوزی های قابل ساخت در محل تقسیم بندی می شوند. به عبارت دیگر برخی از جکوزی ها از قبل ساخته می شوند و اصطلاحا پرتابل هستند و تنها در محل مورد نظر نصب می شوند به همین خاطر شما برای داشتن این نوع جکوزی فقط به ورودی آب گرم و سرد، خروجی آب ( فاضلاب) و پریز برق نیاز دارید، اما برخی دیگر از جکوزی ها در همان محل مورد نظر ساخته و سپس نصب می شوند. طبیعتا نوع اول دردسر کمتری داشته و روند راه اندازی آن سریع تر انجام می شود.

    جکوزی بادی: یکی از انواع جکوزی پیش ساخته، جکوزی بادی است. جکوزی بادی خیلی سبک است، قابل حمل است و قیمت مناسبی نسبت به سایر انواع آن دارد. این جکوزی به نصب و شلنگ ورودی آب نیازی ندارد.  جکوزی بادی از جنس پی وی سی طرح چرمی الیاف دار ساخته می شود به همین دلیل استحکام و دوام بالایی دارد.

    جکوزی سرامیکی: جکوزی سرامیکی می تواند جزء جکوزی های پیش ساخته به حساب بیاید. استحکام و ماندگاری جکوزی سرامیکی بیشتر از جکوزی بادی است. این نوع جکوزی از نوعی مصالح سخت و شکننده ساخته می شود. برای نصب و استفاده از این نوع جکوزی به دستگاه ها و پمپ های گرمکن نیاز است و حتما باید لوله کشی داخل کار انجام شود. این مسائل باعث بالا رفتن قیمت این جکوزی نسبت به جکوزی بادی می شود.

    جکوزی آکرلیک: نوع دیگری از جکوزی، جکوزی آکرلیک است که کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و به نسبت دارای قیمت مناسبی می باشد. ورق آکرلیک دارای شکل پذیری بالایی می باشد. در صورتی که به دنبال خرید وان حمام باشید خواهید دید که از این ورق در ساخت انواع وان های گرد و جکوزی های مختلف استفاده می شود. این نوع جکوزی نسبت به سایر انواع جکوزی می تواند گرمای آب را تا مدت طولانی تری حفظ نماید به همین دلیل است که می گویند هدر رفت دمایی آن کم است. جکوزی آکرلیک در برابر خوردگی و آسیب های ناشی از مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. همچنین امکان رشد کپک و باکتری و قارچ و … در آن وجود ندارد و آنتی باکتریال محسوب می شود. یک نکته ی مهم دیگر در جکوزی با جنس آکرلیک این است که به مرور زمان دچار تغییر رنگ نمی شود.

    جکوزی فایبرگلاس: جکوزی فایبرگلاس یکی دیگر از بهترین جنس بدنه جکوزی می باشد. فایبرگلاس نوعی پلاستیک است و قیمت آن از آکرلیک کمتر است و از عمر کوتاه تری نسبت به جکوزی آکرلیک دارد. فایبرگلاس نسبت به مواد شیمیایی حساس است به همین دلیل در هنگام نظافت آن نباید از این مواد استفاده کرد چون به مرور زمان باعث تغییر رنگ آن می شود.

    جکوزی ABS: این نوع جکوزی نسل جدید از ورق ها به حساب می آید که دارای مزایای زیادی می باشد. این محصول نوعی پلیمر مصنوعی بر پایه نفت خام است و مقاومت زیادی در برابر خوردگی و مواد شیمیایی دارد، در برابر دما پایدار است و از استحکام زیادی نیز برخوردار می باشد.

    نکات کلیدی قبل از خرید جکوزی

    قبل از آن که جکوزی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید باید به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید.

    • به بودجه ای که دارید توجه داشته باشید. می توانید بررسی کنید و امکاناتی را که برای جکوزی خود لازم می دانید فهرست کرده و بر اساس آن جکوزی انتخاب کنید که با بودجه شما هماهنگ باشد.
    • جکوزی متناسب با تعداد اعضای خانواده و محل نصب آن خریداری نمایید.
    • در زمان خرید حتما به وزن تمام شده جکوزی هم به صورت خالی، هم به صورت پر شده ( جکوزی پُر از آب به همراه مجموع وزن ظرفیت افراد ) توجه نمایید.
    • در هنگام خرید جکوزی به کیفیت پمپ و مشخصات آن دقت کنید. در ضمن توجه داشته باشید که برق جکوزی شما از برق خانگی تامین می شود به همین دلیل هر چقدر تعداد جت ها بیشتر باشد انرژی در دسترس جکوزی محدود می شود. پس جکوزی با تعداد جت زیاد تهیه نکنید و به نیاز خودتان دقت داشته باشید. فشار آبی که از جت ها بیرون می آید باید مناسب باشد و باعث آسیب به بدن افراد نشود.
    • به ضمانت و گارانتی محصول و هم چنین اصالت برند مورد نظر توجه کنید.

    نکات مهم که بعد از خرید جکوزی باید به آن توجه کرد.

    • همیشه نکات بهداشتی را درباره استفاده از جکوزی رعایت کنید، زیرا می تواند برخی از بیماری های پوستی و آلودگی ها را به افراد دیگر منتقل نماید. به همین دلیل بهتر است قبل از رفتن به جکوزی دوش بگیرید.
    • بعد از هر بار استفاده از جکوزی آن را به خوبی تمیز نمایید، زیرا محل مرطوب همیشه بهترین جا برای رشد باکتری ها و قارچ ها می باشد.
    • اگر از لنز استفاده می کنید قبل از رفتن به جکوزی آن را از چشمان خود خارج کنید زیرا حرارت آب می تواند به آن آسیب بزند.
    • در زمان استفاده از جکوزی از خوردن نوشیدن های دارای الکل خودداری کنید.
    • بهترین زمان استفاده از جکوزی ۱۵ الی ۲۰ دقیقه می باشد.
    • قبل از وارد شدن به جکوزی حتما دوش بگیرید تا هم نکته ی بهداشتی مربوط به استفاده از جکوزی را رعایت کرده باشید و هم بدنتان و دمای بدنتان را برای ورود به جکوزی آماده نمایید.

    امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله به شما در گرفتن تصمیم بهتر کمک کرده باشد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.