×
×

نکاتی طلایی در طراحی نمای ساختمان

  • کد نوشته: 38294
  • ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
  • دیدگاه‌ها برای نکاتی طلایی در طراحی نمای ساختمان بسته هستند
  • نکاتی طلایی در طراحی نمای ساختمان به گزارش طراحی نما : چکیده : طراحی نما امری ساده است که تعداد زیادی از کارفرمایان آن را نادیده می‌گیرند، در مقاله قصد داریم به مهم‌ترین و کلیدی ترین نکات در رابطه با طراحی نما که هر کارفرمایی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد، بپردازیم تا به حال به […]

    نکاتی طلایی در طراحی نمای ساختمان

    نکاتی طلایی در طراحی نمای ساختمان

    به گزارش طراحی نما : چکیده : طراحی نما امری ساده است که تعداد زیادی از کارفرمایان آن را نادیده می‌گیرند، در مقاله قصد داریم به مهم‌ترین و کلیدی ترین نکات در رابطه با طراحی نما که هر کارفرمایی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد، بپردازیم

    تا به حال به این فکر کرده اید که بی توجه‌ای به یک موضوع ساده اما اساسی، ممکن است تمامی وقت و هزینه ای که برای یک پروژه ساختمانی صرف شده است را زیر سوال ببرد؟ کارفرمایان زیادی وجود دارند که با هزینه‌های هنگفت و بسیار زیاد، بر تمامی زوایا و ابعاد یک پروژه کار می‌کنند؛ اما به این موضوع توجه ندارند که با غافل شدن از یک امر مهم به نام طراحی نما چه  اشتباهی مرتکب شده‌اند.

    در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین و کلیدی ترین نکات در رابطه با طراحی نما که هر کارفرمایی باید از آن‌ها اطلاع داشته باشد، بپردازیم. برای بهره بردن از این نکات، تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

    اهمیت طراحی نمای ساختمان

    یکی از مهم‌ترین اموری که قبل از آغاز یک پروژه، برنامه‌ریزی برای آن الزامی است و حتما باید در چک لیست‌ یک کارفرما وجود داشته باشد؛ طراحی نما (Facade design) است. در واقع نمای یک ساختمان، اولین بخش از بنا است که ناظر آن را مشاهده می‌کند؛ همچنین تاثیر بسیار زیادی در بالا بردن ارزش اقتصادی یک ساختمان دارد. با طراحی نما می‌توان به یک بنا شخصیت بخشید و ارتباط خوبی بین فضای داخلی و خارجی برقرار کرد.

    اما نکات کلیدی که به شما وعده اش را داده ایم :  

     سبک های طراحی نمای ساختمان را بشناسید.

    سبک معماری در طراحی نمای ساختمان از فاکتورهای با اهمیت به حساب می‌آید. شرکت های طراحی نما در سبک های متعددی طراحی نمای ساختمان را انجام می‌دهند. اطلاع از این سبک ها یا مشورت با یک شرکت طراحی نمای ساختمان که تمامی این سبک ها را پوشش می‌دهد، می تواند به شما در انتخاب نوع طراحی نمایی که مدنظرتان است، بسیار کمک کند. از انواع این سبک ها در طراحی نما می‌توان به سبک مدرن، کلاسیک، مینیمال و … اشاره کرد.

    سبک های طراحی نما

    درباره اصول و ضوابط طراحی نما تحقیق کنید.

    اصول و ضوابطی در طراحی نما وجود دارند که هر ساله توسط شهرداری تدوین می‌شوند و به نوعی یک کارفرما باید قبل از اجرای نمای طراحی شده، مجوزهای مورد نیاز را دریافت کند.

    زمانی که شما طراحی نما را به یک تیم حرفه‌ای در این زمینه می‌سپارید، معمولا متخصصین و مهندسان طراحی نمای بیرونی ساختمان را با رعایت تمامی ضوابط مورد تایید شهرداری انجام می‌دهند. اما شما می‌توانید برای اطمینان، مراحل گرفتن تاییدیه و مجوز از شهرداری را نیز به عهده آن ها بگذارید.

    به متریال ها فکر کنید.

    متریالی که در طراحی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر زیادی در اثر بخشی نما بر روی مخاطب دارد. متریال های محبوب و پرکاربرد در حال حاضر شیشه، آجر، سرامیک، کامپوزیت و … هستند. هر کدام از این متریال ها به گونه‌ای بر زیبایی بخشیدن به ساختمان شما تاثیر می‌گذارند.

    ‌می‌توانید نوع متریال را خودتان انتخاب کنید و در اختیار طراح قرار دهید یا از طراحانی که وظیفه طراحی نمای ساختمان شما را برعهده دارند، کمک بگیرید. با این روش بهترین متریال برای بنای مد نظر شما تعیین می‌شود.

    در طراحی نمای ساختمان به کاربری آن توجه کنید.

    به نظر شما آیا می‌توان نمای یک ساختمان مسکونی، یک مدرسه و یک مجتمع تجاری را شبیه به یکدیگر طراحی کرد؟ پاسخ این سوال کاملا واضح است؛ هر ساختمان با توجه به ویژگی‌هایش تعریف می‌شود، این ویژگی‌ها نیز با توجه به نوع کاربری ساختمان مطرح می‌شوند. به همین علت نمی‌توان نوع، متریال و … نمای دو ساختمان با دو کاربری کاملا متفاوت را شبیه به یک‌دیگر طراحی کرد.

    شرکت‌های تخصصی که در طراحی و اجرای نما فعالیت دارند به کارفرمایان در زمینه نوع نمایی که باید با توجه به کاربری بنا در نظر بگیرند، مشاوره می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا در طراحی نمای بنای خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

    طراحی نما با توجه به کاربری

    برای طراحی نما هزینه کنید.

    از هزینه کردن برای طراحی نما نترسید، می‌توانید به چشم یک سرمایه گذاری به آن نگاه کنید. یک طراحی نمای منحصر به فرد نه تنها باعث بالا رفتن ارزش مالی بنا می‌شود، بلکه ممکن است ساختمان را به یک بنای شاخص در منطقه تبدیل کند. همه این موارد تاثیر بسیاری در قیمت بنای شما خواهند داشت.

    با توجه به روش های گوناگونی که برای طراحی نما وجود دارد، هزینه ها نیز متفاوت خواهند بود، صرفا کافی است که بودجه ای را برای طراحی نما در نظر بگیرید و با یک شرکت طراحی و اجرای نما تماس برقرار کنید. یکی از مهم‌ترین وظایف آن ها راهنمایی و مشاوره به کارفرمایان با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اند، است.

    طراحی نما را به تیمی حرفه ای بسپارید.

    عواملی مانند نحوه نورپردازی، متریال مورد استفاده و رعایت حریم شخصی در طراحی نما اهمیت زیادی دارند و تمامی آن ها باید هنگام طراحی در نظر گرفته شود، اما می‌توان گفت برای دریافت نتیجه ای که انتظار آن را دارید، نحوه اجرای نما نیز اهمیت بسیاری دارد و باید از این اطمینان حاصل کنید که اجرای نمای ساختمان توسط تیمی با سابقه صورت می‌گیرد.

    از آن‌جایی‌که اجرای نمای طراحی شده از ظرافت بسیاری برخوردار است، تیمی که انتخاب می‌کنید بهتر است علاوه بر طراحی، مسئولیت اجرای نمای ساختمان شما را نیز برعهده بگیرد.

    شرکت ها یا افراد فریلنسر (Freelancer) زیادی وجود دارند که صرفا طراحی نما را انجام می‌دهند، اما زمانی که به مرحله اجرا می‌رسد، کارفرما متوجه ناهماهنگی نمای طراحی شده با بدنه ساختمان می‌شود و حتی اگر طرح با انجام تغییراتی قابل اجرا باشد، ممکن است خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی را به همراه داشته باشد یا نمای ساختمان پس از اجرا از مقاومت کافی برخوردار نباشد.

    طراحی نما با نما دیزاین

    شرکت نما دیزاین با بیش از ده سال سابقه در زمینه طراحی و اجرای نما، یکی از بهترین شرکت های تخصصی طراحی و اجرای نما در ایران است. به واسطه همین سابقه، تهیه متریال‌های مورد نیاز برای طراحی نما به صورت مستقیم از کارخانه صورت می‌گیرد و کارفرمایان با مراجعه به این شرکت می‌توانند شاهد کاهش 40 درصدی در هزینه‌های طراحی و اجرای نمای ساختمان باشند.

    همچنین نقشه های فاز دو طراحی نما توسط نمادیزاین به به صورتی ارائه می‌شوند که متناسب با ابعاد متریال ها بوده و این خود باعث کاهش 15 درصدی به علت کم شدن پرتی مصالح در برآورد هزینه ها می‌شود.

    تمامی طراحی های انجام شده در شرکت نما دیزاین با توجه به اصول و ضوابط شهرداری بوده و نما دیزاین از مرحله طراحی، دریافت تاییدیه از شهرداری، شرکت در جلسات کمیسیون تا اجرای صفر تا صد نما در کنار کارفرمایان خواهد بود.

    پس از طراحی توسط متخصصین نما دیزاین دو پیش فاکتور با توجه به کیفیت مصالح در دو نوع متوسط و عالی در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد تا بتواند برآورد قیمتی از طراحی و اجرای نما داشته باشد.

    مشاوره تخصصی در شرکت نما دیزاین به سه صورت حضوری، آنلاین و تلفنی انجام می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره در زمینه طراحی نمای ساختمان می‌توانید به وب‌سایت نما دیزاین مراجعه کرده و از کارشناسان این شرکت راهنمایی لازم را دریافت کنید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.