×
×

درباره نما شیشه ای ویلا چه میدانید؟

  • کد نوشته: 24377
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای درباره نما شیشه ای ویلا چه میدانید؟ بسته هستند
  • نما شیشه ویلا به گزارش نما شیشه ویلا  چک لیست نظارت معماری : نما شیشه ویلا ، یک نوع طراحی ویلا و معماری ویلا در سبک مدرن به حساب می آید که زیبایی خاصی به محیط می بخشد. امروزه از نما شیشه ای بیشتر در ویلاها و مناطق جنگلی استفاده می شود. انواع نما شیشه ای، […]

    درباره نما شیشه ای ویلا چه میدانید؟

    نما شیشه ویلا

    به گزارش نما شیشه ویلا  چک لیست نظارت معماری : نما شیشه ویلا ، یک نوع طراحی ویلا و معماری ویلا در سبک مدرن به حساب می آید که زیبایی خاصی به محیط می بخشد. امروزه از نما شیشه ای بیشتر در ویلاها و مناطق جنگلی استفاده می شود. انواع نما شیشه ای، برای انتقال زیبایی به درون ویلا و منزل به کار می رود. یکی از مصالح به کار رفته در انواع نماهای شیشه ای ویلا، شیشه سکوریت ویلایی باشد.

    آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چه چیز هایی می تواند یک سازه همچون ویلا را منحصر به فرد نشان دهد؟

    امروزه با پیشرفت در صنعت ساخت و ساز، سبک های ویژه ای به وجود آمده اند که دانستن آن ها، آدم را شگفت زده خواهد کرد. بسیاری از افراد یک باور غلط در ذهن خودشان دارند و آن این است که تنها داشتن استخر و سونا، یک حیاط بزرگ و نزدیکی به دریا می تواند یک ویلا را زیبا نشان می دهد.

    بسیاری از افراد با طرح های مدرن و زیبا آشنایی ندارند و حتی در طول عمرشان یک بار هم این طرح ها را ندیده اند. امروزه سبک های جدید معماری می تواند آدم را متعجب کند.

    نما شیشه ویلا

    نما شیشه ویلا

    طبیعت اطراف و محیط بیرونی، بیشترین تاثیر را در زیبایی یک منزل و ویلا دارد و به کارگیری مصالح مناسب که این زیبایی را به داخل آن منزل به اشتراک بگذارد اهمیت دارد. یک خانه بسیار کوچک، با یک معماری مناسب می تواند بسیار زیباتر از یک خانه بسیار بزرگ با معماری معمولی باشد.

    نمای یک سازه، مهم ترین و تاثیر گذار ترین پارامتر در زیبایی آن است. استفاده از روش های مدرن و مصالح مناسب می تواند مراحل طراحی نما شیشه ویلا را به بهترین شکل ممکن به پایان برساند.

    ویلا دوبلکس کوچک با گذر زمان، ویلاهای مدرن شیشه ای رفته رفته از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند. به گونه ای که امروزه بیشتر حجم خرید و فروش و اجاره، به ویلا های شیشه ای اختصاص یافته است.

    استفاده از مصالح شیشه ای برای ساخت نمای ویلاها، مزایای فوق العاده ای برای مخاطبین به همراه داشته است. برخی از آن ها عبارت اند از:

    • افزایش سطح امنیتی ساختمان
    • جلوگیری از تابش مستقیم خورشید به داخل منزل و ورود اشعه ماوراء بنفش
    • افزایش سرعت در طراحی و ساخت ویلاها (بالا رفتن سرعت انجام کار)
    • کاهش وزن کلی ساختمان و ویلا
    • کنترل صدا های ورودی و خروجی در سازه
    • کاهش هزینه ها در ساخت ویلا
    • ایجاد یک ظاهر زیبا و افزایش میزان دید مخاطبین به محیط بیرونی
    • نما شیشه ویلا

    نماهای شیشه ای و یا همان پنجره های تمام شیشه ای، بهترین گزینه برای ویلاها و سازه هایی است که در محیط های جنگلی و ساحلی ساخته می شوند. استفاده از نماهای شیشه ای می تواند زیبایی اقیانوس، دریا، رودخانه و جنگل را به داخل سازه منتقل کند و آسایش بیشتری برای ساکنین به همراه بیاورد.

    نما شیشه ویلا

    نما شیشه ویلا

    امروزه یکی از پرطرفدار ترین سبک ها در طراحی مدرن، استفاده از نمای شیشه ای می باشد.

    ترکیب سنگ نما با نما شیشه ای دیواره، می تواند زیبایی منحصر به فردی به یک ویلا ببخشد

    ویژگی های نما شیشه ویلا

    نماهای شیشه ای ویلا در عین زیبایی بخشیدن به محیط داخلی منزل، باید امنیت ساکنین را هم تضمین کند. لذا استفاده از مصالح مناسب که استحکام کافی در برابر ضربه و فرسایش را داشته باشند، لازم و ضروری است.

    به صورت روزانه باید از نما شیشه ای ویلا نگهداری و مراقبت به عمل بیاید. تمیز کردن شیشه ها بسیار مهم است. وجود گرد و خاک و آب باران می تواند لکه هایی را بر روی شیشه به وجود آورد. لذا داشتن یک برنامه منظم جهت شستشوی شیشه ها بسیار مهم است. در اینصورت حتی ظاهر زیبای نمای شیشه ای می تواند مشتریان را مجاب کند تا ویلای مذکور را اجاره و یا خریداری کنند.

    برخی از ویژگی هایی که یک نمای شیشه ای باید داشته باشد، عبارت است از:

    • رعایت تناسب بین ساختمان و کاربرد آن
    • مدرن بودن طراحی
    • ایجاد حس آرامش در ساکنین
    • زیبا بودن نما
    • عایق حرارتی، صوتی
    • ایمنی کافی
    • نما شیشه ویلا

    با استفاده از دیوار شیشه ای می توان زیبایی و انعکاس آب استخر را درون ویلا مشاهده کرد.

    نما شیشه ویلا

    نما شیشه ویلا

    برخی از نماهای شیشه ای ویلا

    امروزه با گسترش تکنولوژی و گستردگی در طراحی های معماری، روش های زیادی برای ایجاد نماها به وجود آمده است.

    برخی از نما شیشه ویلا عبارت اند از:

    • نمای شیشه ای فریم لس: فریم لس اصطلاحاً به فریم هایی می گویند دارای قالب دور نیستند و یا خیلی با چشم دیده نمی شوند. در این نوع نما شیشه ای، شبکه بندی دور شیشه دیده نمی شود. در این نما ها از فریم های پلاستیکی به صورت مخفی استفاده می شود تا قالب های دور شیشه دیده نشوند. در دکوراسیون داخلی از این نوع نمای شیشه ای استفاده بسیاری می شود.
    • نمای شیشه ای طرح اسپایدر: این نوع نما بیشتر در ساختمان های تجاری و فروشگاه ها استفاده می شود. در نمای شیشه ای اسپایدر از شیشه سکوریت ساخته می شود. در طراحی نما اسپایدر شیشه ها به صورت مربعی و شبکه بندی شده توسط اتصال دهنده به هم متصل می شوند.
    • نمای شیشه ای کرتین وال: کم هزینه ترین نوع نمای شیشه ای، طراحی کرتین وال است. در معماری کرتین وال از یک لایه نازک آلومینیومی برای دیوار استفاده می شود و در بین این ستون های آلومینیومی، شیشه هایی دوجداره تا قطر ۴۰ میلیمتر قرار می دهند.
    • نمای شیشه ای دو پوسته: بیشترین مزیت نمای دو پوسته، در عایق بندی صوتی و جلوگیری از ورود آلودگی به محیط درونی ساختمان می باشد. در ساخت و طراحی نمای دو پوسته، همواره فاصله ای بین نمای اصلی سازه و شیشه ها در نظر می گیرند.
    • نما شیشه ویلا

    استفاده از رنگ دیواره مناسب در کنار نمای شیشه ای، می تواند زیبایی خاصی به سازه ببخشد

    ویلا شیشه ای مدرن

    ویلا شیشه ای مدرن

    انجام طراحی نما شیشه ویلا

    نما شیشه ویلا می تواند طراحی های متفاوتی داشته باشد. ارتباط بین عناصر داخلی ویلا و نوع مصالح به کار گرفته شده می تواند در زیبایی آن بسیار تاثیرگذار باشد.

    انجام طراحی نما شیشه ویلا باید به درستی و با دانش کافی انجام بگیرد. بهتر است اینکار توسط متخصص و افراد با تجربه انجام شود. طراحی دیوار شیشه ای با ساختن یک دیوار بتنی بسیار متفاوت است. مصالحی همچون شیشه دارای حساسیت بسیار زیادی نسبت به مصالح دیگر می باشند. لذا شناخت کافی و آشنایی با خصوصیات این نوع مصالح و انواع گوناگون آن لازم و ضروری است.

    قیمت دیوار شیشه ای ویلا با توجه به اندازه متراژ و به کارگیری نوع مصالح، می تواند متغیر باشد. برای استعلام قیمت اینگونه معماری ها ابتدا باید قیمت شیشه برای ویلا را بدانید. زیرا با تغییرات ارز کشوری و متغیر بودن قیمت مواد اولیه در ایران، قیمت تمام شده مصالح می تواند متفاوت باشد.

    تیم معماری ما، با داشتن متخصصین و کارشناسان مجرب در زمینه طراحی معماری و انجام طرح های نمای شیشه ای ویلا، با بهترین قیمت و کمترین زمان، پروژه های معماری شما را انجام می دهند.

    نما بهترین نرده و نمای شیشه ایای

    بهترین نرده و نمای شیشه ای

     

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه : 

    سفارش نقاشی ساختمان

    پنت هاوس | طراحی پنت هاوس | ساخت پنت هاوس

    لیست قیمت نقاشی ساختمان

    طراحی حیاط ویلا

    رنگ آمیزی ساختمان

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.