×
×

نقش قیمت انواع آجر در هزینه های ساخت یک بنا

  • کد نوشته: 37134
  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
  • ۱ دیدگاه
  • نقش قیمت انواع آجر در هزینه های ساخت یک بنا به گزارش آگهی ساختمان : ساختمان سازی و بنای ساختمان های آسمان خراش یل طولایی در دنیا دارد. اما این موضوع در کشور ما چند سالیست که با کشمکش های زیادی همراه بوده است. جدای اینکه فعالیت در عرصه ی ساخت و ساز همیشه در ایران، شغلی […]

    نقش قیمت انواع آجر در هزینه های ساخت یک بنا

    نقش قیمت انواع آجر در هزینه های ساخت یک بنا

    به گزارش آگهی ساختمانساختمان سازی و بنای ساختمان های آسمان خراش یل طولایی در دنیا دارد. اما این موضوع در کشور ما چند سالیست که با کشمکش های زیادی همراه بوده است. جدای اینکه فعالیت در عرصه ی ساخت و ساز همیشه در ایران، شغلی پر سود بوده است، اما در سالهای اخیر، به خصوص با وجود تحریمها، بسیاری از افراد فعالیت های خود را کم کرده اند. اما همچنان بازار کار در این زمینه جذابیتهای خاصی در زمینه ی سود دهی دارد. مخصوصا که این شغل در دراز مدت بسیار پربازده تر از دیگر بازار های مالیست.  در سالهای اخیر مدیریت پروژه اهمیت زیادی در این زمینه پیدا کرده است. مدیریت بودجه و استفاده از مصالح با کیفیت اما اقتصادی نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارد. یکی از مصالح ساختمانی پر مصرف در این زمینه انواع آجر و آجر نماست که در این مقاله قصد داریم به بررسی دقیق برای انتخاب انواع آجر در قسمت های مختلف ساختمان بپردازیم و آن ها را از نظر هزینه و قیمت بررسی کنیم.

    آجر لفتون و کاربردهای مختلف آن در ساختمان و بررسی قیمت:

    آجر لفتون  یکی از مصالح ساختمانی می باشد که در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. این آجر به دلیل شکل ظاهری و مشخصات فنی، بسیار در بین ساختمان ساز ها محبوب است. لفتون به دلیل سوراخ هایی که در بدنه ی خود دارد، جذب ملات را بیشتر کرده و چسبندگی مناسبی دارد. همچنین به دلیل این فضا های خالی، وزن آن کاهش یافته و هزینه های بارگیری را کمتر می کند. همچنین باعث سبک تر شدن وزن سازه می شود. به همین دلیل به آن، آجر سوراخدار نیز گفته می شود. که انواع مختلفی نیز دارد. بعضی از این آجر ها، دارای ۱۰ سراخ است که به آجر لفتون ده سوراخ معروف است و انواعی چون ، قالب بزرگ و کوچک دارد. بعضی از آن ها نیز دارای ۳ حفره هستند که به آجر سه گل عراقی شهرت یافته اند. از آجر سوراخدار در قسمت های مختلف ساختمان مثل دیوار چینی، سقف زنی ، سوله سازی و… نیز استفاده می شود. به دلیل شکل ظاهری و رنگ های متنوع (زرد و قرمز) از این آجر معمولا در نمای داخلی و خارجی ساختمان نیز بهره گیری می شود.

    آجر سفال، پرکاربردترین نوع آجر در ساختمان:

    آجر سفال یا بلوک سفالی یکی از مصالح ساختمانیست که در جای جای بنا مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر نیز در ظاهر خود دارای حفره است و وزن بسیار سبکی در مقایسه با لفتون دارد. مقاومت فشاری آن کم اما بدلیل ابعاد متفاوتی که دارد در قسمت های مختلف ساختمان استفاده میشود. برای مثال تیغه ۱۵ و ۱۲ برای دیوار چینی دیوار های خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. تیغه ۱۰ معمولا برای دیوار های جدا کننده ی داخلی به کار گرفته می شود. تیغه ۷ و ۸ برای داخل آسانسور و کنار راه پله ها و یا ساخت باربیکیو استفاده می شود. بلوک های سفالی فوم دار، دارای عایق هستند و برای مکان هایی که نیاز به عایق بندی صدا و حرارت دارد بهره برداری می شود.

    به گزارش آجر پلاس، قیمت آجر سفال نقش تعیین کننده ای در هزینه های نهایی ساختمان دارد. هر کارفرما بسته به بودجه و مدیریت خود میتواند از انواع درجه ۱، درجه ۲ و یا درجه ۳ آن استفاده کند. اما معمولا ساختمان ساز های معتبر از نوع اول و یا دوم بهره می گیرند. مشخصات هریک از آنها و همچنین استعلام قیمت مصوب و به روز را میتوانید از سایت آجر پلاس (www.ajorplus.com) مشاهده کنید.

    هزینه های خرید آجر و بارگیری:

    قیمت آجر و آجر نما را پارامتر های متفاوتی تعیین می کنند. خاک و مواد اولیه استفاده شده برای پخت آجر، روش های تولید آن ، نوسانات قیمت گاز، هزینه های کارگر و… از جمله مواردیست که قیمت آجر را تعیین می کنند. با حضور زیاد واسطه گری در آجر، معمولا قیمت هایی که بدست مصرف کنندگان می رسد بسیار بیشتر از قیمت تولید کارخانه است. خرید از کارخانه های بزرگ که حجم تولید بالایی دارند، قیمت نهایی پروژه را به شدت کاهش می دهد. هزینه های بارگیری نیز بسته به تعداد و ابعاد آجر دارد و هزینه ی بارگیری نیز میتواند در قیمت نهایی تاثیر بسزایی داشته باشد. قبل از سفارش پروژه لازم است که با مشاورین کارخانجات در این مورد مشورت صورت گیرد.

    شرایط خرید و تحویل بار در سراسر ایران توسط آجر پلاس :

    آجر پلاس تنها نمایندگی رسمی و انحصاری کارخانه آجر نقش جهان (مسیبی) اصفهان می باشد که بیش از ۲۰ سال سابقه در عرصه ی تولید انواع آجرلفتون و سفال را دارد. شما عزیزان میتوانید با سفارش بار مستقیما از درب کارخانه، بسیاری از قیمت های پروژه خود را کاهش دهید. همچنین میتوانید در هنگام خرید ( چه بصورت آنلاین چه تلفنی) برای تحویل بار ماشین رزرو کنید و بار خود را دقیقا در محل خود تحویل بگیرید. در صورتی که به هردلیلی از خرید منصرف شدید، بدون کسر وجه تمام هزینه به شما باز گردانده خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر به وبسایت آجر پلاس سر بزنید و یا با شماره ی زیر  تماس بگیرید.

    ۰۹۰۲۱۶۸۸۱۲۲۲

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “نقش قیمت انواع آجر در هزینه های ساخت یک بنا”

    1. علیرضا رضایی گفت:

      آدرس کارخانه کجاست ؟ کجای اصفهان میشه ؟