×
×

معرفی دریچه کولر و انواع آن

  • کد نوشته: 36847
  • ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
  • دیدگاه‌ها برای معرفی دریچه کولر و انواع آن بسته هستند
  • معرفی دریچه کولر به گزارش آگهی ساختمان : دریچه کولر یکی از ضروری ترین و اصلی ترین تجهیزاتی است که در خانه های مسکونی و ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع دریچه های هوا می باشد. دریچه کولر مقدار و دبی هوای ورودی از کولر به اتاق […]

    معرفی دریچه کولر و انواع آن

    معرفی دریچه کولر

    به گزارش آگهی ساختماندریچه کولر یکی از ضروری ترین و اصلی ترین تجهیزاتی است که در خانه های مسکونی و ساختمان های اداری مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع دریچه های هوا می باشد. دریچه کولر مقدار و دبی هوای ورودی از کولر به اتاق ها را تنظیم می کند و در سیستم های سرمایشی و گرمایشی، بدون محدودیت، مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه کولر ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد و بی نظیری دارد و استفاده از انواع با کیفیت این محصول دارای مزایای زیادی می باشد. در زیر به چند مورد از این ویژگی ها و مزیت های آن اشاره شده است.

    دریچه کولر

    دریچه کولر

    – از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.

    – می توان مقدار و جهت باد خروجی را تنظیم و کنترل کرد.

    – رفاه و رضایت مشتریان و مصرف کنندگان افزایش می یابد.

    – ساخت و تولید کانال های هوا، باز مهندسی و بهینه سازی می شوند.

    – از ورود آلودگی و ذرات گرد و غبار به داخل محیط جلوگیری می کند.

    – می توان مقدار باد خروجی را با توجه به نیاز و سلیقه افراد  تنظیم نمود.

    – به صورت یک عایق صوتی و ذخیره کننده انرژی قوی عمل می کند.

    دریچه کولر انواع مختلفی دارد و از نظر جنس بدنه و نوع نصب دسته بندی می شود که در ادامه به آنها اشاره شده است.

    دریچه کولر آلومینیومی

    دریچه کولر آلومینیومی پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین نوع دریچه است که از قالب پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و دارای پره های عمودی و پره های افقی در جلو و پشت می باشد. این دریچه ساختاری چند منظوره دارد و برای تنظیم فشار هوا یا جلوگیری از ورود هوا، دارای دمپر می باشد. دریچه کولر آلومینیومی به ۲ صورت فابریک و پرسی ساخته می شود و پوشش نهایی آن اغلب رنگ کوره ای است. این دریچه بیشتر به صورت دیواری استفاده می شود و برای نصب آن به پیچ چوبی یا پیچ خودکار نیاز است.

    دریچه کولر

    دریچه کولر

    دریچه کولر آلومینیومی نیز از ویژگی های مثبتی برخوردار است که این ویژگی ها عبارتند از: سبک وزن بودن و قابل تنظیم بودن حجم هوای ورودی. مورد آخر توجه به ابعاد و اندازه های دریچه است. ابعاد استاندارد دریچه های کولر عبارتند از: ۲۰ در ۴۰، ۲۵ در ۴۰، ۳۰ در ۴۰، ۳۵ در ۴۰ و چند سایز دیگر. البته این محصول در سایزها و ابعاد سفارشی و مورد نظر مشتری طراحی و ساخته نیز می شوند.

    دریچه کولر چوبی

    دریچه کولر چوبی از چوب یا ام دی اف ساخته می شود و از نظر ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. این نوع به دلیل برخورداری از زیبایی بی بدیل و کاربرد گسترده در دکوراسیون های داخلی منازل، بسیار پرمصرف است و در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

    دریچه کولر

    دریچه کولر

    دریچه کولر پلاستیکی

    دریچه کولر پلاستیکی نسبت به دیگر دریچه ها از قیمت مناسب تر و ارزان تری برخوردار است و دوام و عمر بالاتری دارد. از دیگر ویژگی ها و مزیت های دریچه پلاستیکی می توان به وزن کم و سبک، داشتن سایزهای مختلف (۱۵ در ۱۵، ۲۰ در ۲۰، ۲۵ در ۲۵، ۲۰ در ۳۰، ۳۰ در ۳۰)، نصب آسان و راحت، مقاوم در برابر ضربه، رطوبت، فرسایش، فشار و خوردگی، داشتن توانایی در تغییر جریان هوا به سمت های بالا، پایین، راست و چپ اشاره کرد. از این نوع دریچه بیشتر در حمام ها و سرویس های بهداشتی و برای کنتورهای برق و پوشش تاسیسات استفاده می شود. دریچه کولر پلاستیکی خود دارای ۲ مدل پرکاربرد و پرمصرف می باشد که عبارت هستند از: دریچه کولر پلاستیکی پی وی سی و دریچه کولر پلاستیکی گرد.

    اگر شما در بخش‌ های شمالی و جنوبی کشور و مناطق مرطوب و شرجی زندگی و کار می کنید، بهتر است از دریچه کولر پلاستیکی استفاده کنید زیرا این دریچه ها در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم هستند و جریان هوای خنک کولر را بهتر و بیشتر پخش می کند.

    دریچه کولر آهنی

    دریچه کولر آهنی یا گالوانیزه، دارای دمپر می باشد و پره های دمپر به صورت عمودی روی قاب اصلی و به صورت افقی در پشت دریچه قرار می گیرند. این نوع دریچه کولر به ۲ شکل دیواری و سقفی تولید می شود و امکان تولید آن به صورت عادی و سفارشی امکان پذیر می باشد. این دریچه از نظر ساختار شبیه به مدل آلومینیومی است اما از نظر جنس و متریال با آن متفاوت می باشد.

    دریچه کولر آهنی عمر بالا و مفیدی دارد و اکثر قسمت های آن مانند تیغه ها، پره ها و فریم از ورق روغنی ساخته می شود. بهتر است بدانید هرچه ضخامت ورق های روغنی استفاده شده بیشتر باشد، صدای پره ها کمتر می شود و لرزش دریچه به حداقل می رسد. در ساخت و تولید این نوع دریچه ها حتما باید از ورق های ضخیم استفاده کرد، زیرا ورق های ضخیم باعث می شوند دریچه در برابر فشار هوای ورودی، صدای اضافی تولید نکند. فریم دریچه کولر آهنی معمولا به صورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک رنگ می شود.

    دریچه کولر سقفی

    دریچه کولر سقفی خود دارای مدل های مختلفی می باشد که عبارتند از: خطی، مشبک یا لانه زنبوری، پره ثابت و پره یک تا چهار طرفه. از این نوع دریچه بیشتر در فضاهای بزرگ و مکان های وسیع مانند هتل ها، سالن های ورزشی، تالارها و سالن های همایش استفاده می شود. دمپرهای موجود برای این دریچه ها، به صورت ثابت طراحی و ساخته می شوند.

    دریچه کولر خطی

    دریچه کولر خطی نیز مانند دریچه کولر سقفی، پرکاربرد و پرمصرف است و دارای خطوط موازی و پره هایی زاویه دار، صفر درجه و اسلوت می باشد. دریچه کولر خطی صفر درجه دارای خطوط موازی و تیغه هایی کوچک و کله قندی از جنس آلومینیوم می باشد. این مدل دریچه، هوا را بدون کوچکترین تغییری، از داخل کانال به محیط انتقال می دهد. دریچه کولر خطی صفر درجه هم برای سیستم های مکنده و هم برای سیستم های دمنده هوا کاربرد دارند و استفاده می شوند. دریچه کولر خطی زاویه دار دارای تیغه ها و پره هایی با زاویه ۳۰ درجه می باشد که هوا را با همین زاویه به محیط منتقل می کند. این مدل دریچه می تواند با دمپر یا بدون دمپر تولید و استفاده شود.

    دریچه کولر خطی که از گران ترین دریچه های کولری به حساب می آید، از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد و دارای خطوط موازی تی شکل است. به فاصله بین هر یک از خطوط موازی این دریچه، یک اسلوت می گویند. این دریچه هوا را متعادل شده، از دهانه کولر به بیرون منتقل می کند. دریچه کولر خطی به صورت کشویی عمل می کند و می تواند بدون دمپر یا با دمپر ساخته شود. فریم این دریچه با رنگ پودری استاتیک رنگ آمیزی می شود و می توان آن را در ابعاد سفارشی، بدون هیچ محدودیتی، تولید و عرضه کرد. دریچه کولر خطی اسلوت هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری قابل نصب و استفاده می باشد.

    دریچه کولر دیواری

    دریچه کولر دیواری نیز دارای مدل های متنوعی می باشد که عبارتند از: معمولی، خطی، مشبک و پره شمشیری. این نوع از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم، چوب و آهن ساخته می شود و می تواند به صورت با دمپر و بدون دمپر تولید گردد. از مهم ترین ویژگی های دریچه کولر دیواری می توان به نصب آسان و اجرای راحت آن اشاره کرد.

    خرید و قیمت دریچه کولر

    ساخت و تولید دریچه کولر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا در کیفیت و مرغوبیت نهایی این محصول نقش دارد. برای ساخت این محصول باید از افراد متخصص و مجرب که تجربه و دقت بالایی دارند، استفاده کرد تا خروجی کار باکیفیت و بی نقص باشد. هنگام ساخت و تولید دریچه کولر باید به رنگ فریم و قاب، نوع و مدل دریچه، ابعاد و طول و عرض دریچه، دمپر، نوع تیغه ها و … توجه کرد.

    هنگام خرید دریچه کولر باید به یک سری موارد و نکات مهم دقت کرد و با توجه به آنها، اقدام به خرید نمود. قبل از اقدام به خرید، شما باید انواع دریچه های کولر را بشناسید و کاربرد هر کدام را بدانید که در بالا در مورد انواع و مدل های این محصول به طور مفصل صحبت شده است. مورد بعدی توجه به جنس دریچه است. در ایران اکثر دریچه های کولر از آهن و آلومینیوم ساخته می شوند که مدل آهنی پرطرفدار تر است زیرا مقاوم تر و محکم تر می باشد و می توان حجم هوای ورودی را با کمک دمپر تنظیم کرد.

    قیمت دریچه کولر با توجه به عوامل و پارامترهای زیادی نظیر نوع، مدل، جنس، ابعاد، ضخامت ورق استفاده شده، کیفیت متریال اولیه، مقاومت محصول، کیفیت رنگ دریچه، نوع ساختار دریچه، داشتن یا نداشتن دمپر، برند و شرکت تولید کننده آن تعیین می شود و قیمت نهایی دریچه به این موارد بستگی دارد. به طور مثال قیمت دریچه کولر آلومینیومی از دریچه کولر آهنی بالاتر و بیشتر است. دریچه دارای دمپر نیز از دریچه بدون دمپر گران تر است و قیمت بالاتری دارد. پیشنهاد میکنیم برای تهیه دریچه های کولری به نولید کنندگان معتبر و باسابقه خوب مراجه کنید. شرکت صنعتی رحمتی یکی از سازندگان معتبر انواع دریچه هوا محسوب میشود.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.