×

وکالت جواز ساخت + اخذ جواز ساخت + اخذ پروانه ساختمان + اخذ مجوز ساخت

  • کد نوشته: 20813
  • ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
  • دیدگاه‌ها برای وکالت جواز ساخت + اخذ جواز ساخت + اخذ پروانه ساختمان + اخذ مجوز ساخت بسته هستند
  • اخذ پروانه ساخت به گزارش ساخت ویلا :بررسی کلی و خیلی مختصر مراحل صدور پروانه ساخت یا همان جواز ساخت در بیشتر سایت ها کلی مطالب نوشتن و گمراه ما سعی کردیم خیلی مفید و مختصر برای شما عزیزان آموزش مراحل صدور پروانه ساختمانی جواز ساخت  را تهیه کنیم. جهت اخذ جواز ساخت در تهران […]

    وکالت جواز ساخت + اخذ جواز ساخت + اخذ پروانه ساختمان + اخذ مجوز ساخت

    اخذ پروانه ساخت

    به گزارش ساخت ویلا :بررسی کلی و خیلی مختصر مراحل صدور پروانه ساخت یا همان جواز ساخت در بیشتر سایت ها کلی مطالب نوشتن و گمراه ما سعی کردیم خیلی مفید و مختصر برای شما عزیزان آموزش مراحل صدور پروانه ساختمانی جواز ساخت  را تهیه کنیم.

    جهت اخذ جواز ساخت در تهران و کرج با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    اخذ جواز ساخت

    در این مقاله سعی داریم به بررسی چگونگی اخذ جواز ساخت یا همان پروانه ساخت بپردازیم. اخذ جواز ساخت یا به اصطلاح همان پروانه ساختمان یکی از مهمترین مراحل در شروع ساخت پروژه های عمرانی می باشد. بدون داشتن این جواز نمی توان به صورت قانونی اقدام به ساخت پروژه های عمرانی نمود.

    کاربرانی که بدون گرفتن این مجوز شروع به ساخت پروژه های خود میکنند از طرف قانون متحمل جریمه می شوند.

    گاه این جریمه به تخریب پروژه نیز ختم می شود. بنابراین لازم است قبل از هرکاری، کاربران نسبت به اخذ جواز ساخت پروژه خود اقدام نمایند. برای گرفتن پروانه ساختمان باید شخص مالک و یا نماینده حقوقی ساختمان به شهرداری منطقه مورد نظر مراجعه نمایند تا بعد طی کردن مراحل قانونی بتواند مجوز لازم را کسب نماید.

    در طی مراحل کسب این مجوز هرگونه عملیات ساختمانی در پروژه غیر قانونی می باشد و مالکان باید صبر کنند تا مجوز را کسب نمایند و بعد اقدام به شروع فعالیت نمایند.

    اگر شما نیز جز کاربرانی هستید که تاکنون در زمینه اخذ جواز ساخت تجربه ای ندارید، لازم است برای این کار از افراد متخصص استفاده کنید و یا از کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت بگیرید.

    هدف اصلی از اخذ جواز ساخت، طی کردن تمام مراحل بصورت قانونی می باشد. همچنین کاربرانی که برای پروژه های ساختمانی خود اقدام به اخذ جواز ساخت می نمایند می توانند از تسهیلات بانکی، بیمه ساختمان و …… بهره ببرند. هر پروانه ساختمانی دارای مدت زمان مشخص برای شروع کار می باشد.

    مدت زمان اعتبار این مجوز به متراژ زمین و تعداد طبقات درخواستی سازنده بستگی دارد. کاربران باید بتوانند بعد از اخذ مجوز سریعا نسبت به شروع پروژه خود اقدام نمایند تا فرصت را از دست ندهند.

    جواز ساخت

    جواز ساخت

    وکالت جواز ساخت

    مراحل اخذ جواز ساخت:

    برای اخذ جواز ساخت باید مراحل قانونی به ترتیب طی شود. در ادامه سعی داریم به معرفی این مراحل بپردازیم:

    گام اول در اخذ پروانه ساخت تشکیل پرونده می باشد. در این مرحله مالک اصلی پروژه یا وکیل قانونی وکالت جواز ساخت او برای تکمیل پرونده باید به شهرداری منطقه یا دفاتر خدمات الکترونیکی مراجعه نمایند.

    در پرونده ارائه شده به شهرداری باید مدارکی از جمله: اصل و کپی سند، اصل و کپی کارت شناسایی مالک، تسویه حساب شهرداری در سال جاری و سال های پیشین و……..موجود باشد. نقص هر کدام از مدارک سبب کند شدن کار می گردد.

    گام بعدی برای اخذ پروانه ساخت، دستور صدور بازدید می باشد. در این مرحله بعد از تکمیل بودن پرونده متقاضی شهرداری موظف است در اسرع وقت نماینده قانونی خود را برای بررسی پروژه درخواست شده عازم نماید. نماینده شهرداری باید تمام نکات مهم را در پرونده ثبت نماید.

    هر کدام از این نکات در پروانه صادر شده تاثیر گذار می باشد. از جمله نکاتی که مامور شهرداری موظف به توجه به آن می باشد می توان به متراژ پروژه، عرض خیابان، نوع پروژه و …… اشاره نمود. بطور مثال برای هر متراژ مشخصی مجوز ساخت تعداد طبقات محدودی صادر می شود.

    در مرحله بعد باید گزارشات ثبت شده مامور شهرداری مورد بررسی قرار گیرد. اصولا در کلان شهر ها برای ساخت پروژه های عمرانی طرح تفصیلی اجرا می شود. یعنی قوانین ساخت و ساز در مناطق مختلف متفاوت می باشد.

    اخذ دستور نقشه ساخت

    مرحله بعد برای اخذ پروانه ساخت، طرح نقشه می باشد. در این مرحله معمار مربوطه باید طبق ضوابط مد نظر شهرداری اقدام به طرح نقشه پروژه نماید. طراحی نقشه پروژه یکی از مراحل مهم در کسب پروانه ساختمان می باشد. بعد از طراحی نقشه پروژه، کاربران باید آن را به شهرداری مربوطه تحویل دهند. اگر نقشه نیاز به اصلاح نداشته باشد، می تواند تایید را دریافت نماید.

    بعد ار تایید شدن نقشه پروژه، کاربران باید اقدام به پرداخت عوارض شهرداری نمایند. عوارض شهرداری در این مرحله براساس نوع کاربری پروژه، تعداد طبقات و……. مشخص می شود.

    بعد از پرداخت عوارض شهرداری باید مالک برای تهیه مدارک پیش نویس به شهرداری یا دفاتر مربوطه مراجعه نماید. در این مرحله مالک باید نسبت به تکمیل فرم درخواست ناظر اقدام نماید. در نهایت بین مالک و ناظر قراردادی امضا می شود.

    بعد از طی کردن تمام این مراحل اخذ جواز ساخت پروژه صادر می شود.

    گرفتن جواز ساخت چقدر طول میکشه

    مدت زمان اخذ جواز ساخت به عوامل مختلفی بستگی دارد. بسیاری از کاربران مالک برای صرفه جویی در هزینه خود علاقه مند هستند خود نسبت به اخذ جواز ساخت اقدام نمایند. در بسیاری از این موارد به دلیل نداشتن تجربه کافی، این کار سبب هدر رفتن زمان می شود.

    بنابراین پیشنهاد میشود برای تسریع انجام کارهای اخذ جواز ساخت، کاربران از شرکت های معماری معتبر که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند استفاده نمایند. در مرحله نخست باید مدارک لازم برای کسب پروانه ساختمانی را به درستی آماده نمایید.

    هرگونه کاستی و ایراد در مدارک لازم باید در سریع ترین زمان برطرف شود. در مرحله بعد باید نسبت به رفع خلافی ملک اقدام نمود. اگر ملک دارای خلافی باشد سبب کند شدن دریافت جواز ساخت می شود.

    جهت اخذ جواز ساخت در تهران و کرج با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    هزینه پروانه ساخت

    هزینه پروانه ساخت ساخت یکی از نکات مهم در شروع هر پروژه عمرانی می باشد. موارد مختلفی در میزان هزینه جواز ساخت دخیل می باشد. از جمله این موارد می توان به متراژ پروژه، نوع کاربری پروژه، مساحت پروژه، تعداد طبقات پروژه و…… بستگی دارد.

    هزینه جواز ساخت می تواند در طی مراحل اخذ مجوز تغییر کند. اصولا قوانین ساخت و ساز در شهر های مختلف متفاوت می باشد. همچنین این قوانین در مناطق مختلف یک شهر هم متفاوت است. تمام این عوامل سبب می شوند هزینه جواز ساخت برای شهرهای و مناطق مختلف متفاوت باشد.

    هزینه جواز ساخت در تهران:

    تهران علاوه بر پایتخت بودن، جزو کلان شهر های ایران می باشد. بنابراین هزینه اخذ پروانه ساخت در این شهر نسبت به بسیاری از شهر های ایران متفاوت است. قبل از اقدام به هر ساخت و سازی در تهران باید کاربران نسبت به اخذ جواز ساخت به شهرداری مراجعه نمایند.

    کاربران باید اطلاعات لازم برای گرفتن مجوز را جمع آوری نمایند. بعد از تشکیل دادن پرونده توسط کاربران و ارائه آن به شهرداری، مامور فنی و مورد تایید شهرداری در اسرع وقت برای بازدید پروژه اقدام می کند. تمام اطلاعات لازم توسط مامور فنی در پرونده ثبت می شود. در نهایت این اطلاعات طی مراحلی به تایید شهردار رسیده و پروانه ساختمان صادر می شود.

    ارجاع دستور نقشه ساخت به مهندس معمار

    مالک ساختمان، دستور نقشه را به مهندس معمار می دهد تا بر مبنای آن نقشه معماری ترسیم شود.

    در این مرحله براساس شرایط و نظر مالک و مهندس تعیین می شود که اسکلت ساختمان بتنی باشد یا فلزی. در پایان مطلب، مقایسه‌ بین ساختمان بتنی و اسکلت فلزی برای شما آورده شده است. محاسبات سازه نیز در این مرحله انجام می شود و در نهایت نقشه سازه و تاسیسات کشیده می شود.

    تعیین ناظر ساختمان

    مالک برای تعیین ناظر ساختمان، باید به سازمان نظام مهندسی مراجعه کند. جواز ساخت در سطح اشغال بیشتر از ۲۵۰۰ متر در تهران، می بایست نقشه های ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی تایید شود.

     اخذ جواز ساخت

    جهت اخذ جواز ساخت پس از تایید نقشه ها و مهر و امضای آن به وسیله طراح، نقشه ها بار دیگر به دفتر خدمات ارسال شده و شهرداری، نقشه ها را براساس کاربری و تعداد طبقات بررسی کرده و فیش عوارض ساختمان را صادر می کند.

    حال باید فیش عوارض را پرداخت کرده تا شهرداری برای ملک شما، پروانه ساختمانی و برگه شروع به کار صادر کند. مراحل ساخت خانه برای شروع به کار ساخت، مالک باید با ناظر قرارداد امضا کرده و همچنین برگه شروع به کار را نیز به امضای ناظر برساند. 

    اگر ساختمان دارای مجری نیز می باشد، این برگه باید توسط مجری نیز امضا شود، در غیر این صورت مالک طبق متعهد می شود که خودش به صورت خویش فرما اجرای ساختمان را برعهده می گیرد و مسئولیت اجرا را نیز قبول می کند.

    جواز ساخت

    جواز ساخت

    بازدید از ملک توسط ناظر و مجری

    کلیه نقشه ها توسط ناظر و مجری بررسی می شود و آنها از محل ملک نیز بازدید به عمل می آورند و اگر نقشه ها با شرایط ملک مغایرت داشته باشد، باید به طراح یا شهرداری اعلام شود تا اصلاحات لازم روی نقشه ها اعمال گردد.

    جواز ساخت ناظر باید همچنین وضعیت ملک را از لحاظ ایمنی و خطر ریزش بررسی کند و تمهیدات لازم را برای پیشگیری از بروز حادثه در هنگام تخریب، عملیات گودبرداری و سایر مراحل ساخت و ساز در نظر بگیرد.

    جهت اخذ جواز ساخت در تهران و کرج با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

     انجام بیمه ساختمان و الزامات شهرداری

    یکی از مهم ترین مراحل قبل از شروع ساخت و ساز، انجام بیمه ساختمان می باشد.

    جواز ساخت شهرداری نیز الزاماتی برای شروع پروژه به مالک ابلاغ می کند. مانند متمایز کردن ملک در حال تخریب و نوسازی از دیگر ملک ها با انجام رنگ آمیزی مشخص، ایمن کردن محل عبور و مرور عابرین و خودروها، نصب تابلویی که مشخصات پروژه و شماره پرونده شهرداری و همینطور متراژ و تعداد طبقات ساختمان و نام مهندس ناظر و مجری در آن نوشته شده باشد.

    چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ با انجام این کارها، همه چیز برای آغاز عملیات ساختمانی فراهم شده است.

    نکته مهم در ساخت و ساز جواز ساخت

    جواز ساخت نکته‌ مهمی که باید در ساخت و ساز به آن توجه داشت، تفاوت بین ساختمان بتنی و ساختمان اسکلت فلزی است. هر کدام از این دو مورد مزایا و معایبی دارند. مثلا ساختمان اسکلت فلزی در برابر آتش سوزی و حرارت کمتر از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد.

    همینطور اجرای اسکلت فلزی نسبت به ساختمان بتنی از سرعت بیشتری برخوردار است و مراحل ساخت ساختمان را سریعتر جلو خواهد برد.

    زیرا ساختمان اسکلت فلزی در تمام قسمت‌ها می‌تواند به صورت همزمان اجرا شود. فولاد به کار رفته نیز در ساختمان اسکلت فلزی، هزینه‌ بالاتری  نسبت به فولاد به کار رفته در ساختمان بتنی دارد.

    باتوجه به اینکه وام مسکن در پروژه‌های ساختمانی براساس اتمام مراحل ساخت و ساز پرداخت می‌شود، جواز ساخت چگونه ساخت و ساز را شروع کنیم؟ در ساختمان‌های بتنی این امکان وجود دارد که بعد از اتمام هر طبقه، وام مربوطه را دریافت کرده و هزینه‌ ساخت طبقات دیگر را تأمین کرد.

    این در حالی است که در ساختمان‌های اسکلت فلزی، وام‌های مربوطه را تنها می‌توانید در اتمام کار کل ساختمان دریافت کنید. سازه‌های فلزی نسبت به سازه‌های بتنی از عمر بیشتری برخوردار می باشند. با توجه به مواردی که به آن اشاره شد، می توان بین این دو نوع سازه یکی را با توجه به نوع ساختمان و نوع کاربری آن انتخاب کرد.

    • مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک و ثبت مدارک درخواست تشکیل پرونده
    • بازدید از پروژه
    • اداره طرح تفصیلی و بر و کف، اگر چنانچه ساختمانی داشته باشد در این مواقع اداره نظارت فنی جهت بررسی برای اخذ گواهی بلامانع شهرسازی اقدام میکند و در صورتی که خلاف نداشته باشد مستقیما دستور نقشه صادر میگردد.
    • دستور نقشه
    • اخذ نقشه معماری و برگه تعهد مهندس معماری، واحد کنترل نقشه و بررسی نقش و صدور فیش عوارض.
    • تکمیل مدارک و نقشه های مورد نیاز، پیش نویس پروانه، رئیس طرح تفصیلی و بروکف ، رئیس صدور پروانه، معاون شهرسازی و معماری، شهردار منطقه، صدور پروانه ساختمانی.
    • دریافت مدارک از کارفرما
    • چک لیست شروع پروژه
    • دستور نقشه
    • دریافت دستمزد جهت انجام کارهای اداری مطابق با دستمزد برنامه و بودجه هماهنگ‌کننده
    • کپی سند
    • فایل نقشه برداری
    • عکس اولیه از زمین پروژه
    • عکس پروژه
    • انواع کاربری زمین
    • دایر
    • بایر
    • موات
    • نقشه هایی از قبل ترسیم شده
    • پایان کار قبلی
    • وضع موجود برای پایان کار قبلی به جهت تنوع کاربری و محاسبه عوارض جدید

    جهت اخذ جواز ساخت در تهران و کرج با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    خدمات دفاتر خدمات الکترونیک جهت صدور پروانه

    • انواع مجوز جواز ساخت و صدور پروانه ساختمانی
    • تخریب و نوسازی
    • پروانه ای که با تخریب بنای قدیمی و احداث بنای جدید بر اساس طرح تفصیلی صادر می گردد
    • تعویض مهندس
    • اضافه اشکوب
    • مجوز ساخت احداث طبقاتی بر روی طبقات موجود توسعه بنا در ارتفاع
    • تغییر نقشه
    • در صورت منقضی شدن مهلت پروانه و یا عدم شروع عملیات ساختمانی از طرف مالک اعتبار پروانه تمدید و با همان مشخصات صادر خواهد شد.
    • توسعه بنا
    • تغییرات
    • پروانه ای که به منظور انجام تعمیرات و تغییرات جزئی و کلی صادر گردد.
    • تبدیل
    • مجوز ساخت که برای تبدیل یک واحد مسکونی به دو واحد تبدیل واحد مسکونی به اداری و یا تبدیل قسمتی از مسکونی به واحد تجاری و غیره صادر می گردد.
    • تمدید پروانه
    • در صورت منقضی شدن مهلت پروانه و یا عدم شروع عملیات ساختمانی از طرف مالک اعتبار پروانه تمدید و یا همان مشخصات صادر خواهد شد.
    • ابطال پروانه
    • در صورت تقاضای مالک با اخذ اصل پروانه صادر و ابطال گردد.

    انواع گواهی ساختمانی در پروانه ساخت

    • عدم خلاف
    • صدور گواهی بعد از رسیدگی به پس از انقضای پروانه و بروز خلاف
    • بلامانع ناحیه
    • مجوز ساخت ادامه کار که از منطقه به ناحیه فرستاده می شود
    • بلامانع شهرسازی
    • رفع خلاف کشف شده بعد از درخواست صدور پروانه
    • پایان کار
    • پایان عملیات ساختمانی و عدم تخلف و ارائه گواهی صحت اجرا از جانب مهندس ناظر
    • پایان کار آپارتمانی
    • پایان کار هر یک از آپارتمانهای مجتمع به شرطی که در اختصاصیات و مشاعات تخلفی نباشد.
    • پایان کار قبل از ۴۹
    • عدم شمول ساختمان های احداثی در طرح جامع تهران و صدور پایان کار ساختمانی برای این ساختمان ها
    • تمدید پایان کار
    • با عدم وجود خلاف و تغییرات در بنا به پایان کار تمدید میشود

    گردش کار صدور انواع پروانه ساختمانی

    صدور پروانه ساختمانی جواز ساخت دارای سه مرحله می باشد که عبارتند از:

    • مرحله اول جواز ساخت تشکیل پرونده ثبت درخواست تا صدور نقشه
    • مرحله دوم  جواز ساخت ارائه نقشه های معماری توسط مالک تا صدور و پرداخت فیش عوارض
    • مرحله سوم جواز ساخت تکمیل مدارک صدور و تحویل پروانه

    مرحله اول جواز ساخت

    مدارک لازم جهت صدور پروانه ساختمانی

    • مدارک مالک و انجام امور توسط موکل با ارائه وکالتنامه نقشه ۱/۲۰۰۰ جهت مشخص نمودن حدود و اندازه زمین ارائه شماره پرونده توسط دفتر الکترونیک.
    • طرح تفصیلی بر و کف
    • طرح تفصیلی برای کرد از منطقه به پرونده الکترونیک در مراحل صدور نقشه
    • بازدید
    • مامور بازدید دفتر الکترونیک
    •  جهت تطبیق نقشه ۱/۲۰۰۰ با وضع موجود و در صورت نیاز ارجاع به کارشناس دادگستری.
    • مامور فضای سبز
    • بازدید توسط مامور فضای سبز شهرداری به جهت ثبت هرگونه درخت در سایت و تطبیق با عکس هوایی آرشیو شهرداری
    • صدور دستور نقشه

    اطلاعات دستور نقشه

    درسایت www.terhran.ir می‌توانید استعلام طرح تفصیلی تهران و جستجو از طریق شماره بلوک و شماره ملک جستجو از طریق شماره پرونده و مشاهده پرونده شهرسازی از طریق سایت فوق مشاهده نمایید. جواز ساخت

    جهت دریافت پروانه ساخت در تهران با ما در تماس باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

     

    رسید نقشه های معماری در جواز ساخت

    • نقشه های معماری ممهور به مهر و امضای مهندس معمار همراه با لوح فشرده حاوی فایل نقشه های معماری مطابق با ضوابط معماری
    • گواهی تعهد مهندس معمار همراه با تصویر پروانه اشتغال مهندس معمار
    • بررسی و کنترل نقشه های معماری در واحد کنترل نقشه
    • تطبیق نقشه های معماری را با ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان و ابعاد برکت پس از تایید نقشه ثبت برگ تعهد مهندس معمار در سیستم و صلاحیت و ظرفیت
    • کارشناس فضای سبز برای جواز ساخت
    • بررسی نقش ها در کنوانسیون فضای سبز در صورت ضرورت قطع درختان
    • ضرورت تهیه تاییدیه برای برخی از پروژه ها و ارجاع به کارشناس صدور پروانه شهرداری
    • تاییدیه آتش نشانی برای پروژه مسکونی ۶ طبقه به بالا
    • تاییدیه نوسازی مدارس برای ساختمانهای آموزشی
    • تاییدیه فضای تجاری در ساختمان مسکونی
    • تاییدیه در بافت تاریخی از سازمان میراث فرهنگی
    • تاییدیه رئیس صدور پروانه
    • تاییدیه رئیس طرح تفصیلی
    • تایید معاونت معماری و شهرسازی منطقه
    • اعلام عوارض
    • محاسبه فیش عوارض و ارسال آن به بخش درآمد شهرداری

    شرایط نقشه صدور پروانه برای پروانه ساخت

    • مدارک لازم ۴ سری نقشه معماری تایید شده با امضای و مهر مهندس معمار
    • ۴ سری نقشه محاسباتی با امضا و مهر مهندس محاسب به همراه فایل اسکن شده و لوح فشرده و برج تعهد تهیه نقشه های محاسباتی توسط مالک و مهندس
    • چک لیست زلزله با امضاء مهر مهندس محاسب ناظر
    • چک لیست مبحث ۱۹ صرفه جویی در انرژی با امضا و مهر مهندس معمار و ناظر به همراه فایل اسکن شده و لوح فشرده
    • ۴ سری نقشه تاسیسات برق با امضا و مهر مهندس بر به همراه برج تعهد تهیه نقشه های برگ توسط مالک و مهندس
    • ۴ سری نقشه تاسیسات مکانیکی با امضای مبل مهندس مکانیک به همراه فایل اسکن شده و لوح فشرده همراه با برج تعهد تهیه نقشه های مکانیکی توسط مالک و مهندس
    • فرم تعهد مهندس مجری بابت ساختمان های بیش از ۳ هزار متر مربع و با ساختمان‌های پنج طبقه روی پیلوت و بیشتر با گواهی امضای مالک و مهندس
    • تعهد نظارت که توسط مالک و مهندس
    • دو جلد گزارش مکانیک خاک بابت ساختمان های بیشتر از ۵ طبقه به همراه فایل اسکن شده و لوح فشرده آن.
    • سه سری جزئیات و نقشه های سازه نگهبان با مهر و امضای مهندسین محاسب و ناظر
    • اخذ مجوز ساخت از امور مهندسین ناظر برای املاک با متراژ بالای ۵۰۰۰ متر مربع و با ۱۰ طبقه به بالا
    • مالک و مهندس ناظر در مرحله صدور فیش اعلام عوارض می بایست در یکی از دفاتر اسناد رسمی حاضر شده و فرم تعهد پروانه ساختمانی و نکات لازم جهت اجرای ساختمان را گواهی امضا نموده و در مرحله پیش نویس تحویل دفتر خدمات الکترونیک شهر نماید.
    • ارجاع نقشه ها به نظام مهندسی
    • پروژه‌های دارای بیشتر از ۶ متر سقف با بالای ۲۰۰۰ متر مربع زیربنای مسکونی
    • همکاری نظام مهندسی با برخی از مشاوران پایه یک و معتبر تهران
    • انتخاب برخی از پروژه ها به صورت اتفاقی در هر چهار رشته
    • پروژه های تجاری بالای ۴۰۰۰ متر مربع نیازمند نقشه فاز ۲
    • سازه پروژه های مسکونی بالای ۲۰ واحد مسکونی بررسی سازه و دفترچه محاسبات تاسیسات الکتریکی تاسیسات مکانیکی

    جهت دریافت پروانه ساخت در تهران و کرج با ما در ارتباط باشید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    پروانه ساختمان

    پروانه ساختمان

    کمیسیون نما پروانه ساخت

    • پروژه های بالای ۲۰۰۰ متر مربع با دسترسی به گذر های اصلی
    •  بررسی شرایط اخذ صدور پروانه برای جواز ساخت
    • بررسی انطباق نقشه های معماری با نقشه های سازه و تاسیسات
    • تایید صلاحیت و ظرفیت مهندس ناظر محاسب برق و مکانیک بررسی و محاسبه مجدد میزان عوارض مبنای محاسبه عوارض و سازمان های ذینفع شامل مترو آموزش و پرورش بیمه و غیره
    • تایید پیش نویس و تاییدیه شهرداری منطقه و چاپ پروانه بعد از یک هفته از ارائه کپی پروانه و پروانه ساختمانی
    • ارسال به کارتابل مهندس ناظر و امضا برگ شروع عملیات ساختمانی و پرداخت ۴ مرحله ای حق الزحمه ناظر پروژه توسط نظام مهندسی و امضای برگ شروع عملیات ساختمانی با رویت فیش قطع گاز و قطع آب اتمام اسکلت و نازک کاری و پایان عملیات ساختمانی
    • فضای برق شروع عملیات ساختمان توسط مجری
    • تحویل به مالک در جواز ساخت
    • امکان شروع عملیات ساختمانی با داشتن کپی پروانه
    • عملیات گودبرداری با حضور مجری و طراح و ناظر و مالک در روز گودبرداری جهت مطالعه بیشتر به نشریه ۵۵ مراجعه شود.
    • ناظر ارسال گزارشات تخلف و مسئولیت بالای ناظر در پروژه های بدون مجری
    • مجری مسئولیت بسیار سنگینی و معرفی مجری در پروژه های بالای ۲۰۰۰ متر و حضور دائمی مجری در سر پروژه ها الزامی است
    • شهرداری ناحیه بازرسی های روزانه کارگاه در صورت گزارش تخلف از سوی ناظره پروژه

    مراحل صدور پروانه ساخت در تهران و کرج را به اشتراک بگذارید. ۰۹۱۲۲۲۳۶۹۷۴

    منبع : جزوه مهندس غفاری

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.