×

از ۰ تا ۱۰۰ آموزش مراحل ساخت ساختمان را ببینید + عکس

  • کد نوشته: 20898
  • ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
  • دیدگاه‌ها برای از ۰ تا ۱۰۰ آموزش مراحل ساخت ساختمان را ببینید + عکس بسته هستند
  • ۰ تا ۱۰۰ مراحل ساخت ساختمان مقاله ۰ تا ۱۰۰ مراحل ساخت ساختمان ارزش خیلی بالایی دارد حاصل سالها تجربه است پس راحت ازش نگذرید… این مقاله خیلی مقاله ناقصی بود ما این مقاله را به حدود ۱۵۰۰۰ واژه تبدیل کردیم ولی برای خواننده مقاله احتمال دادیم خسته کننده باشد و به همین دلیل این […]

    از ۰ تا ۱۰۰ آموزش مراحل ساخت ساختمان را ببینید + عکس

    ۰ تا ۱۰۰ مراحل ساخت ساختمان

    مقاله ۰ تا ۱۰۰ مراحل ساخت ساختمان ارزش خیلی بالایی دارد حاصل سالها تجربه است پس راحت ازش نگذرید… این مقاله خیلی مقاله ناقصی بود ما این مقاله را به حدود ۱۵۰۰۰ واژه تبدیل کردیم ولی برای خواننده مقاله احتمال دادیم خسته کننده باشد و به همین دلیل این مقاله را به ۵۰۰۰ هزار واژه خلاصه وار کردیم تا حدالامکان مفید و تجربی و نکات مهم ساختمانی را برای شما عزیزان در نظر گرفتیم از انتشار مقاله ۰ تا ۱۰۰ مراحل ساخت ساختمان به همکاران و دوستان جهت آگاهی به اشتراگ بگذارید. 

    دوستان و همکاران محترم جهت تکمیل مفید این مقاله نظرات خود را در بخش نظردهی ارسال بفرمایید.

    به طور کلی مراحل ساخت و ساز در کشور دارای دو جنبه است:

    • روشهای مرسوم یا سنتی
    • روشهای جدید یا صنعتی

    در بیشتر مراحل ساخت ساختمان روش‌های مرسوم یا سنتی در دو سال اول و با هدف تامین معلومات پایه اساسی برای ادامه آموزش و روشهای پیشرفته در سال‌های آخر تدریس می‌شود با این حال میان روش‌های سنتی و جدید پیوستگی و اشتراک وجود دارد و اغلب در یک ساختمان از هر دو روش استفاده می شود برای مثال نمای آجری سنتی ساختمان تجاری قاب فولادی پیش ساخته یا خانه قاب چوبی کارخانه‌ای.

    گروه کار ساختمانی

    مراحل ساخت ساختمان اصولاً تلاش گروهی است که در آن هر عضو نقش مهمی برعهده دارد ساختار سازمانی گروه کار یک پروژه ساختمانی بزرگ نشان داده شده است نقش هر یک از اعضا به صورت زیر تعریف می شود مالک ساختمان مالچه ساختمان یا کارفرما شخص یا سازمان سرمایه گذار است چه کار را سفارش داده و به شکل مستقیم تمامی دیگر کارکنان را استخدام کرده و مسئولیت ویژه تعیین ناظر برنامه ریزی معمولاً مهندس معمار و معرفی پیمانکار اصلی را بر عهده دارد.

    مهندس معمار

    مهندس معمار یا آرشیتکت توسط مالک ساختمان استخدام می شود تا به عنوان نماینده وی در کار طراحی مشاوره و حفظ پروژه در محدوده هزینه های پیش بینی نشده و تطابق آن با طرح مورد نظر انجام وظیفه کند.

    مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان

    مهندس ناظر 

    مهندس ناظر این شخص در قراردادهای بزرگ روی مورد نماینده مهندس معمار در کارگاه های ساختمانی استخدام می شوند وظیفه اصلی و ایجاد ارتباط میان مهندس معمار و پیمانکار اصلی و اطمینان یافتن از پیشرفت کار ساختمانی مطابق با طرح است وی از ارائه حق ارائه مشورت برخوردار است اما دستورات باید از طرف مهندس معمار صادر شود.

    مهندس ناظر

    مهندس ناظر

    برآورد کننده مقادیر

    وی کار هزینه یابی و آماده سازی صورت مقادیر که در ایران به این مهندس مهندسی متره برآورد هم می‌گویند بررسی پیشنهادهای مراحل آماده سازی از ارزشیابی اولیه کنترل هزینه و مشاوره با مهندس معمار در مورد تغییرات هزینه را بر عهده دارد.

    مهندسین مشاور

    این مهندسین مسئولیت مشاوره و طراحی انواع کارهای تخصصی مانند سازه تاسیسات ایمنی را برعهده دارند مهندسی مشاوره برای آماده‌سازی جمع ویژه ای از طرح در محدوده پارامترهای هزینه های فیزیکی تعیین شده از طرف مهندس معمار استخدام می‌شوند.

    پیمانکار اصلی توسط کارفرما و بر اساس توصیه مهندس معمار با انتصاب یا مناقصه رقابتی استخدام می‌شوند پیمانکار مدیریت برنامه ساختمانی را تحت سرپرستی.

    مهندس معمار برعهده دارد

    رئیس کارگاه در پروژه‌های بزرگ و رئیس کارگاه نماینده پیمانکار اصلی در کارگاه ساختمانی محسوب می‌شود و در مورد اطمینان یافتن از پیشرفته با اصل در کارهای پروژه هماهنگ با مشخصات فنی و برنامه زمانبندی مسئولیت کلی دارد وی گاهی مباشر کارگاه یا سرکارگر قرن نامیده می‌شوند اما این عنوان بیشتر برای قراردادهای کوچک و متوسط مناسب است.

    مترور

    مترو یا برآورد توسط پیمانکار اصلی استخدام می شود تا پیشرفت کار را کنترل کرده و به برآورد کننده مقادیر در آماده‌سازی ارزشیابی اولیه جهت پرداخت های مرحله‌ای و صورت حساب‌های نهایی کمک نماید همچنین وجود وی برای برای اندازه گیری کار انجام شده جهت پاداش و پرداخت به پیمانکاران و طبیعی ضرورت دارد.

    برآورد کننده

    مراحل ساخت ساختمان وی کار آماده‌سازی بهای واحد را جهت قیمت‌گذاری پیشنهادهای مناقصه و انجام بررسی‌های پیش مناقصه ای را از نظر جنبه‌های هزینه‌ای قرارداد مورد نظر بر عهده دارد و مسئول خرید گیتار سفارش و مصالح استعلام قیمت مصالح و خدمات را بر عهده دارد.

    مترور

    مترور

    حسابدار

    مراحل ساخت ساختمان حسابدار کار آماده سازی و ارائه حسابها را به کارفرما و انجام پرداخت را به عرضه کنندگان مصالح و پیمانکاران فرعی برعهده دارد وی همتی ن است یک بخش تعیین بهار نیز داشته باشد که هزینه‌های نیروی کارت و مساله هر قرارداد را جهت کمک به آماده سازی صورتحسابها تعیین کند.

    مدیر

    وی سازمان دهی کارهای اداری عمومی دفتر پیمانکار را جهت آماده‌سازی افراد قرارداد پرداخت حقوق صورتحساب پیمانکاران فرعی و عرضه کنندگان مصالح بیمه و تمامی مکاتبات لازم را برعهده دارد.

    مراحل ساخت ساختمان پیمانکار فرعی خودی وی توسط پیمانکار اصلی برای کمک به عملیات ساخت عمومی مانند خاکبرداری و آجر چینی استخدام میشود.

    پیمانکار

    پیمانکار

    کارگران

    مراحل ساخت ساختمان نیروی کار اصلی کارگاه شامل کارگران ماهر کارآموزان و کارگران ساده ترکیب گروه کار ساختمانی به ابعاد شرکت ساختمانی یا حجم قرارداد بستگی دارد در مراحل ساخت ساختمان مورد قراردادهای متوسط می توان برخی از وظایف بالا را در هم ترکیب کرد برای مثال مترو و برآورد کننده به علاوه در بسیاری از کارهای طرح و اجرا تخصص حرف‌های مهندس معمار سازنده و مشاور ای در هم ترکیب می شود هدف بهتر ارتباط و ایجاد روابط کاری بهتر جهت ارائه خدمات موثر تر و کم هزینه تر به کارفرما است.

    قانون بهداشت و ایمنی در کار

    مراحل ساخت ساختمان بر اساس این قانون کارفرما یا نماینده وی وظیفه دارد تا از طریق سیستم ایمنی کار از افراد حفاظت کند این قانون در مورد کارکنان محیط کار و دیگر افراد اعمال می‌شود که تحت تاثیر فعالیت‌های کاری قرار بگیرد این قانون برای ابزار ها و مقررات قانونی هیئت اجرایی بهداشت و ایمنی hse در تمامی مراحل ساخت ساختمان استخدام مهندس بهداشت الزامیست و بازرسان ویژه دفاتر محلی اعمال می‌شوند استانداردی فراگیر محسوب می شود هیئت بازرسی از حق دسترسی به کارگاه ساختمانی بررسی سوابق این منشأ کرد صدور تذکرات اصلاحی و بازدارنده و در صورت ضرورت پیگرد موارد تخلف برخوردار است.

    ۰۱-تهیه زمین

    مراحل ساخت ساختمان در قدم اول تهیه زمین مهم ترین بخش ساختمان سازی میباشد دقت کنید که کجا سرمایه گذاری میکنید آیا برای آینده مفید خواهد بود یا نه؟ و همیشه در انتخاب زمین به شمالی و جنوبی بودن آن دقت کنید حدالامکن سعی کنید زمین هایی قناس کمتری دارند را تهیه کنید و همیشه در خرید زمین به پهنه یا طرح تفصیلی آن دقت کنید و همیشه سند را از سازمان ثبت اسناد پیگیری کنید.

    تهیه نقشه های اجرایی در مراحل ساخت ساختمان

    ۰۲-تهیه نقشه های واقعی معماری توسط دفاتر طراحی معماری ( نقشه های واقعی اجرایی ساختمان شامل دفترچه نقشه های معماری و دفترچه نقشه تاسیسات برق ومکانیک)

    نقشه معماری

    نقشه معماری

    مراحل ساخت ساختمان شما سرمایه گذار این ملک هستید و حتما بایستی در مراحل ساخت ساختمان همراه مهندسین باشید و مثل امضای شما می ماند و مهم است که چه کسی این ساختمان را برای شما طراحی کند همیشه از آرشیتکت های مجرب استفاده کنید هزینه آرشیتکت های مجرب نسبت به آرشیتکت های معمولی خیلی بیشتر است ولی مهم تر این هست که به ساختمان شما ارزش افزوده خواهند داد و این مهترین اثر است و شما ملکی که برای مثال ۵ میلیارد ارزش داشته باشد با طراحی خوب میتواند تا ۷ میلیارد تومان هم قیمت گذاری کردد. مردم مثل قدیم نیست قیمتی بخرن الان دلی میخرن یه چیزی به دلشون بشینه پولشو میدن اینو ساده نوشتم چون که واقعیته در پونک سرمایه گذار ما ۲ تا زمین خریده بود.

    مراحل ساخت ساختمان همزمان ۲ آپارتمان در یک کوچه شروع کردیم به ساخت یکی خیلی ساده یکی شیک و مدرن اونم با کلی اسرار ضمانت دعوا و بحث جنجالی با سرمایه گذار ملکی که خیلی ساده بود سود نهایتا ۲۰ تا ۳۰ درصدی داشت بنایی که خیلی شیک و مدرن و خاص بود ۵۰ درصد سود خالی داشت بله دقیقا… در یک کوچه مردم پول دلشونو میدن پس زمان و ارزش خیلی مهمه.

    ضوابط شهرداری در طراحی معماری

    نقشه های اجرایی

    نقشه های اجرایی

    عقد قرارداد در مراحل ساخت ساختمان

    ۰۳-انعقاد قرارداد وکالت اجرای کارهای شهرداری و نظام مهندسی واخذ پروانه و عدم خلافی ها وپایانکارها با دفترفنی مهندسی.

    ۰۴-انعقاد قرارداد با دفتر مهندسی جهت تهیه نقشه های شهرداری ونظام مهندسی هم دفتر مهندسی و هم کارفرما از یک کارشناس رسمی دادگستری به عنوان کارشناس در حین قرارداد نویسی دعوت کنند و قطعا به نفع هر دو خواهد بود.

    ۰۵-تهیه نقشه های واقعی اجرایی سازه توسط دفترفنی مهندسی نقشه سازه ساختمان یکی از مهم ترین نقشه های ساختمانی بشمار میرود بایستی با دقت بالایی طراحی و اجرا گردد.

    نقشه اجرایی معماری

    نقشه اجرایی معماری

    ۰۶-تهیه نقشه سازه نگهبان توسط دفترفنی مهندسی

    ۰۷-انعقاد قرارداد وکالت اجرای کارهای اداری شامل آب وبرق وگاز ومخابرات وتامین اجتماعی ومپ با دفترفنی مهندسی.

    ۰۸-اخذ پروانه ساختمان

    درباره صدور پروانه ساختمانی چه میدانید؟ در اینجا بخوانید > صدور پروانه ساختمانی

    ۰۹-بیمه نمودن کارگاه ساختمانی لازم هست حتماً ساختمان توسط کارفرما بیمه و حتی توسط مهندس جهت احتیاط بیشتر چند کارگر بی نام با شرایط خیلی خاص حتماً با کارشناس بیمه مربوطه مشورت و بیمه کند. و حتی الامکان تمامی پیمانکاران تمامی کارکنان ساختمانی بیمه باشند.

    بیمه ساختمان

    بیمه ساختمان

    ۱۰- مراحل ساخت ساختمان تخریب ساختمان قدیمی لازم میدانم حتما این قسمت را تکمیل تر برایتان بنویسم. در حین تخریب ساختمان حتماً از نیروهای مجرب و کارکشته استفاده کنید و در حین تخریب هیچ تاسیسات مکانیکی و الکتریکی وصل نباشد و حتی امکان رعایت تمامی بهداشت ایمنی و فردی و نظارت دائم مجری در سر پروژه الزامی است خواهند دیده شده کارگر یا پیمانکار مربوطه از روی عدم مشاوره با مهندس مجری دست به کارهایی زده چه هم مهندس مجری هم کارفرما و هم خود پیمانکار به مشکل برخوردند.

    مراحل ساخت ساختمان هنگامی که محل ساختمان در اختیار سازنده قرار می‌گیرد پلان جانمایی و نقشه های جزئیات نیز برای احداث ساختمان به وی ارائه می شود در بیشتر اشکال قراردادهای ساختمانی پیاده کردن نقشه از وظایف سازنده است زمانی که زمین ساختمان تحویل می‌شود کار آماده سازی و پیاده کردن نقشه ساختمان را می‌توان آغاز شد این عملیات را می‌توان زیر سه عنوان دسته بندی کرد.

    نقشه برداری زمین

    نقشه برداری زمین

    • پاکسازی محوطه ساختمانی
    • پیاده کردن نقشه ساختمان
    • تعیین تراز مبنا
    • مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان پیاده کردن نقشه ساختمان اولین کاری که باید در این زمینه انجام داد تعیین یک خط مبنا است تا بتوان تمامی ساختمان را بر اساس آن یاد کردید موقعیتی باید به روشنی در محل ساختمان علامت گذاری شود تا بتوان در هر زمانی دلخواه و باران را پیاده کرد برای اندازه گیری در محل باید از متر فولادی استفاده کرد ۳۰ متر طول مناسبی است به اندازه مهر البته متر های پارچه ای به پوشش پلاستیکی نیز وجود دارد نقطه ضعف متروپارچه شاوران است.

    بتن نظافت

    بتن نظافت

    ۱۱- استقرار نگهبان و تجهیز کارگاه

    مراحل ساخت ساختمان معمولاً به دلیل فعالیت ها و ماهیت موقت کارگاه ساختمانی پیش بینی مسکن دائمی برای سکونت کارکردهای انبار کردن مصالح توجیه‌پذیر نیست با اینها سازنده به سلیقه خود بهترین امکانات با صرفه اقتصادی را برای هر پروژه ویژه تحمیل می‌کند با این کار علاوه بر بهبود روابط مدیریت و کارکنان از میزان اتلاف مصالح در اثر دزدی خسارت اتفاقی خرابکاری نیز کاسته می شود هرچه تحصیلات و امکانات رفاهی فراموش شده در محل ساختمان بهتر باشد خوشنودی کارکنان حاضر در محل نیز بیشتر خواهد بود و این امر در نهایت بهره وری بیشتر می‌انجامد مسکن کارگاهی معمولاً به یکی از دو صورت زیر تعریف می‌شود.

    واحدهای نیمه متحرک در مراحل ساخت ساختمان

    کاروان یا کابینهای متحرک معمولاً در ایران بیشتر پروژه ها فضای سه در سه او در سه به عنوان یک فضای نگهبانی در پروژه های متوسط و کوچک استفاده می‌شود در برخی اوقات یک اندازه ۱۲ تا ۲۰ متر مربع در پروژه های متوسط ساختمانی استفاده می گردد ولی در پروژه‌های بزرگ در ایران از کابین ها یا کانکس های بیشتر و متعددی استفاده می گردد و معمولاً در پروژه های خیلی بزرگ در حد ساخت و سازهای مسکن و شهرسازی به تعداد طبقات بالا و تعداد واحد خیلی بالا معمولاً در پروژه ها در یک فضایی به اندازه متراژ های نیازمند هر پروژه این پروژه را به صورت خیلی سریع و به صورت مصالح بنایی برای کارمندان خود اجرا می کند.

    امنیت و حفاظت حصارکشی

    در اطراف محل ساختمان و محوطه ساختمانی می تواند تا حدودی حفاظت ایجاد کرده سار دو وظیفه بر عهده دارد.

    • مشخص کردن محدوده کارگاه یا محوطه ساختمانی
    • ایجاد مانع در برابر افراد متجاوز را سال
    • مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان حصار امنیتی اطراف کارگاه یا محوطه ساختمانی باید حداقل یک متر و ۸۰ سانتیمتر ارتفاع از سطح زمین داشته باشد و دارای حداقل تعداد نقاط دسترسی لازم به شکل مانع قفل‌دار یا دروازه باشد این کار معمولاً در ایران بر اساس حصار دیوار بنایی و یا دیوارهای ورق گالوانیزه و ورق فلزی استفاده می گردد و گاه آن و برخی اوقات با اسکلت و داربست فلزی و با پوشش موهای آبی رنگ پوشش و یا حصار داده می شود.

    استاندارد انباری درکارگاه ساختمانی

    انبار
    نوع تسهیلات انباری لازم برای هر نوع مصالح ویژه و عوامل زیر بستگی دارد:

    • دوام حفاظت در برابر عوامل جوی ضرورت دارد
    • آسیب پذیری در برابر صدمات
    • آسیب پذیری در برابر سرقت
    • مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان سیمان و آهک پاکتی باید در انبار خشک فاقد جریان هوا نگهداری شود زیرا هوای مرطوب وارد شده باعث هوادیدگی یعنی چیزش مساله در هوا می‌شود این مساله را نباید به مدت طولانی در محوطه ساختمانی هم باشد بنابراین باید اقداماتی جهت استفاده چرخشی به عمل آورد تا مساله قدیمی زودتر به مصرف برساند و سنگدانه هایی همچون شن و ماسه را باید روی بستن محکم تمیزی انبار کرد تا در زمان برداشت مصالح و مواد خارجی از بستر وارد پوده مساله نشان مصالح و درجات مختلف را باید جداگانه نگهداری کرد تا مخلوط های نهایی از نظر کیفیت و بافت حالت یکنواخت داشته باشد با نظارت تکامل باید دقت کرد که از توده مساله به عنوان آشغال دانی استفاده نشود نشود و نشود چنانچه بوده مصالح انبار شده در معرض عوامل جوی قرار دارد باید مقدار رطوبت را زیر نظر داشت و در صورت افزایش امکان زهکشی آن را پس از بارش های سنگین فراهم ساخت و یا نسبت آب به سیمان مخلوط را تعدیل کرد.

    مراحل ساخت ساختمان آجر و بلوک را باید به شکل پایدار بر روی سطح تراز کاملاً زهکشی شده در مکانی هم با چت-چت جابه جایی دوباره آنها به حداقل کاهش پیدا کند ق آلات آهنی ابزارهای دستی برنجی آسیب‌پذیرترین اقدام در محوطه ساختمانی محسوب می‌شود اقدام کوچکی همچون قفل دریل های برقی و گودی های رنج را باید در گل کلبه های قفل دار نگهداری و تنها با ارائه درخواست رسمی به انبار تحویل داد همچنین تحویل داده و مصالح از محوطه ساختمانی در مقابل رنگ تحویل نیز روش خوبی است.

    ۱۲- گود برداری

    زهکشی خاک زیرین

    • برای پرهیز از مشکلات زیر زهکشی خاک زیرین ضرورت دارد.
    • انتقال رطوبت زمین به داخل ساختمان
    • آسیب دیدن کالبد ساختمان
    • مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان یک محوطه ساختمانی ایده آل به هیچگونه کار اضافی نیاز ندارد اما زمینه ها با سطح ایستایی بالا به نازکشی های زیرین نیازمند سطحی سایت را زیاد در آن جا آب به طور طبیعی در زیر زمین وجود دارد و این تراز همراه با تغییرات فصلی تغییر می دارد و هدف از زهکشی خاک زیرین پایین بردن سطح ایستایی تات رازی از شما ذرات ساختمانی بالاست مطابقت داشته باشد و بدی مخلوط شده محدوده ۰/۲m از پایین ترین کف ساختمان سود نکنند دیگر وضعیت زهکشی ها خاک زیرین تثبیت زمین کاهش رطوبت و محوطه ساختمان و بهبود خصوصیات باغبانی خاک است.

    گودبرداری و چوب بندی سنتی

    مراحل ساخت ساختمان گود برداری و چوب بندی این کار در ایران به گونه ای در حال منسوخ شدن میباشد پیش از پیروزی باید ترانشه ای با عمر و عرض لازم ۷ گردد در قراردادهای کوچکی همچون طرح توسعه خانه این کار به شش موثری به صورت دستی انجام می گیرد اما در کارهای بزرگ استفاده از ماشین خاکبرداری مکانیکی اقتصادی در خواهد بود منظور در زمین هایی که بستر خاک مناسب برای ساختمان سازی ندارند از شمع بندی استفاده می کنند.

    چوب بندی سازه نگهبان

    مراحل ساخت ساختمان چوب بندی یا سازه نگهبان چوبی این اصطلاحی ازش در مورد پوشاندن دیوارهای قد با حایل های موقت به کار می رود و گاهی تخت پوشی و مهاربندی نیز نامیده می‌شوند و دیوار برخی از گودها به دلایل زیر به حمایت نیاز دارد حفاظت از کارگران به هنگام کار در گود باز نگه داشتن قد با ایجاد این نوعی دیوار حایل برای دیوارهای ترانشه نوع و مقدار چوب بندی لازم به عمر ماهیت خاک زیرین بستگی دارد بسیاری از خاک ها در کوتاه مدت نیاز به هیچ نوع چوب بندی ندارد اما باید شرایط آب و هوایی عمق نوع خاک ها و طول مدت عملیات را در نظر داشت و هر گود را جداگانه ارزیابی کرد.

    حفر ترانشه و گودبرداری زمین

    1. حفر ترانشه و گودبرداری زیرزمین
    2. کدها را می‌توان به صورت زیر به صورت کم عمق و متوسط و امید دسته‌بندی کرد
    3. کم عمق تا عمق یک و نیم متر
    4. متوسط به عمق یک و نیم تا سه متر
    5. عمیق بیش از سه متر
    6. مراحل ساخت ساختمان

    روش گودبرداری

    1. روش گودبرداری و چوب بندی مورد استفاده در حالت ویژه عوامل زیر بستگی دارد
    2. ماهیت خاک زیرین که تعیین کننده نوع دستگاهی ابزارهای دستی لازم و مقدار شمع بندی ضروری است
    3. مورد استفاده قدرت چه تعیین کننده ارز حداقل عمق و مکان اعضای های جهت تأمین فضای کار مناسب در داخل گود است
    4. وجود آب زیر زمینی که مستلزم تخته بندی قفل و بست ای چاه ارت و پمپ مقدار زیاد آب زیرزمینی که مستلزم استفاده از روش‌های خشک سازی است.
    5. مکان پی که ممکن است محدودیت‌های را از نظر ضرورت چسب مجوز یا ارتفاع استفاده ملک کرد غیر رعایت الزامات پلیس و اداره راه در زمان حفاری در خیابان عمومی تحمیل کند که دسترس نبودن دستگاه مناسب گودبرداری و این که ممکن است به مفهوم ضرورت استفاده از روش متفاوت باشد.
    6. وجود تعداد زیادی تاسیسات زیرزمینی که ممکن است استفاده از ماشین‌آلات را تا حد غیر اقتصادی بودن محدود سازد و انتقال خاک حفر شده که می‌تواند در انتخاب دستگاه خاکبرداری محدودیت ایجاد کند زیرا ممکن است چرخه بارگیری و تخلیه خاک بابا زه ماشین همخوانی نداشته باشد.
    7. مراحل ساخت ساختمان

    ۱۳-اجرای سازه نگهبان

    1. سازه نگهبان
    2. حفر ترانشه
    3. مراحل ساخت ساختمان

     

    پی

    پی

    ۱۴-بتون مگر و قالب چینی

    مراحل ساخت ساختمان یکی از مهم ترین مراحل ساخت ساختمان پاکسازی محوطه ساختمان این عملیات شامل تخریب ساختمان‌های موجود ریشه کنی بوته هات و درختان و خاکبرداری جهت کاهش تراز زمین است تخریب عملیات تخصصی است و تنها باید توسط پیمانکار دارای تجربه تخریب انجام شود ریشه کنی درختان را می توان به صورت دستی یا مکانیکی انجام داد درآوردن درختان بزرگ را باید به پیمانکار مشخص واگذار نمود در حین نظافت و یا بعد از آماده سازی زمین قبل از اقدام به اجرای فونداسیون حتماً به زمین تسطیح شده را به متراژ زیربنا به ضخامت ۱۰ سانتی متر بتن نظافت یا بتن مگر جهت نظافت و اجرای اصولی و دقیق فونداسیون اجرا می گردد.

    بتن مگر

    بتن مگر

    ۱۵-آرماتوربندی فونداسیون

    مراحل ساخت ساختمان آرماتور بندی فونداسیون توسط آرماتور بند اجرا و توسط مهندس سازه طراحی می گردد مراحل ساخت ساختمان حتماً مهندس مجری در حین بارگیری آرماتور جهت تست سالم بودن آرماتور در سر پروژه حاضر شود و مهندس مجری و پیمانکار در حین اجرای آرماتور بندی فونداسیون دقت لازم را داشته باشد و حتماً از اسپیسر ها کمک بگیرند و هیچ وقت از آرماتورهای دارای زنگ زده استفاده نکنید و و تمامی آرماتوربندی هایی که به صورت قائم و یا زاویه حتماً از کلاهک ها یا درپوش ایمنی استفاده گردد احتمال افتادن کارگر در حین اجرای ستون به سمت پایین است و این کار و این کلاه ها و یا درپوش ها کار محافظت از رفتن میلگرد به داخل بدن کارگر جلوگیری می کند.

    ۱۶-بتون ریزی فونداسیون

    مراحل ساخت ساختمان پی پایی است ساختمان بر روی آن قرار می گیرد و وظیفه انتقال ایمن بار ساختمان به خاک مناسب زیرین است بر اساس مقررات ساختمانی با این ساختمان باید از ویژگیهای زیر برخوردار باشد و انتقال ایمنی مجموعه بارهای مرده و زنده به زمین تکیه گاه بدون نشست یا جابجایی هیچ بخشی از ساختمان یا ساختمان‌هایی طبیعت تأسیسات مجاور و برخورداری از عمق یا ساختاری که در اثر تورم جمع شدگی یا انجماد خاک زیرین دچار آسیب‌دیدگی نشود و توانایی مقاومت در برابر حمله مواد زیان بخشی هم چون سولفات های موجود در خاک زیرین خاک زیرین به خاک زیر خاک سطحی گفته می شود خاکستری در حدود ۳۰۰ میلی متر عمق دارد.

    شمع ساختمان

    شمع ساختمان

    همچنین رایج‌ترین پی های که در کلیه کشورهای جهان استفاده می کنند به شرح زیر می باشد

    • پی های نواری
    • پی های نواری به پی هایی گفته می شود که به صورت ارتباط به هم هم و پیوسته به هم اجرا می‌گردد
    • منفرد
    • پی های منفرد به صورت تکی معمولاً در بخش برخی از بناهای خیلی سبک و در حد متوسط کاربرد دارد .
    • گسترده
    • پی های گسترده گفته می‌شود که زیر بنای مشخص شده کل زیربنا با آرماتوربندی بافته می شود و قالب بندی و به صورت پیوسته بتن ریزی می گردد و بتن مسلح یا پی مسلح هم گفته می‌شود و غیره…
    • مراحل ساخت ساختمان

    مراحل ساخت ساختمان حتما در تمامی مراحل ساخت ساختمان در حین بتن ریزی حتی با مهندس شهردار هماهنگی لازم انجام گردد جهت آزمایش بتن و حتماً به نوع عیار بتن در حین به تازگی دقت کرده اند و در قبل از بتن ریزی به قالب بندی تمامی فونداسیون یا ستون یا سقف حتما توسط مهندس ناظر مجری یا پیمانکار فرعی یا اصلی بررسی گردد و در حین بتن ریزی حتماً یک فرد کارکشته و کاربلد شروع به ویبره کردن بتن انجام دهد و بعد از از چند روز قالب بندی بتن به آرامی بازگردد و حتی الامکان سعی گردد هر روز تا حدود ۳۰ روز به سقف یا ستون یا فونداسیون آب داده شود و میتوانید از خونی های سطح بافت پارچه ای در در ستونها و دیوارها و سقف ها جهت نم دار و رطوبت دار بودن استفاده شود.

    ۱۷-اجرای سازه فلزی ( جوشکاری اسکلت )

    مراحل ساخت ساختمان در این مرحله از مراحل ساخت ساختمان بعد از طراحی سازه فلزی توسط مهندس محاسب سازه و بعد از خرید متریال اسکلت فلزی کارگاه ساختمانی یا به کارگاه ساخت اسکلت فلزی و یا به کارخانه منتقل می شود و بعد از دریافت نقشه ها و شاپ طبق نقشه های شاپ اسکلت فلزی برش خورده و جوشکاری جهت آماده سازی پروژه به کارگاه فرستاده می شود و معمولاً هرازگاهی به کارخانه یا کارگاه های جوشکاری اسکلت فلزی ارسال می گردد بستگی به کیفیت پروژه و مهندس و مجری و کارفرمای پروژه دارد ولی خیلی اوقات در کارگاه ساختمانی در محوطه کارگاه در خیابان یا در خود محوطه کارگاه جوشکاری و آماده سازی و با جرثقیل بلند می‌کنند و جوشکاری و نصب می‌کنند.

    ۱۸-قالب بندی طبقات

    مراحل ساخت ساختمان بتن در قالب بندی طبقات به شنبلیه زیر طبقات دقت کافی داشته باشید در خیلی از پروژه ها به علت عدم اصول نصب شمع های زیر سقف ریزش سقف و هزینه های جنجالی آلبر مهندس مجری و ناظر بر عهده داشته است و شما عزیزان حتما در حین اجرای شمع های زیر سقف چگونه بدون تک به تک لطفاً چک بفرمایید و عرض این دهانه ها طبق مقررات ملی ساختمان باید باشد نه کمتر نه بیشتر.

    ۱۹-بتون ریزی طبقات

    مراحل ساخت ساختمان در حین بتن ریزی طبقات دکل بهترین ریزی را انجام می دهد و چندین کارگر جهت صاف و تراز نمودن سقف اقدام به کار می کنند و حتماً یک ویبراتور کاربلد کار کند.

    ۲۰-تیغه چینی

    مراحل ساخت ساختمان متاسفانه بیشتر ساخت و سازهایی در مراحل ساخت ساختمان در کشور می بینیم تحت هیچ شرایطی از وال پست یا هم وال پست های غیر استاندارد استفاده می گردد دیوار دوجداره و یا از مصالح های آکوستیکی عایق گرمایشی سرمایشی پشم سنگ و پشم شیشه و سایر استفاده نمی‌کنند و رایج ترین مصالح و ساخت و سازهایی که در کشور به کار می رود استفاده از بلوک هبلکس و لیکا یا سفال و غیره استفاده می گردد استفاده نحوه ساخت دیوار حتماً دیوار بایستی وال پست توسط نقشه بردار صورت گیرد و وال پست اجرا گردد و بعد شروع به اجرای دیوار همزمان با اجرای عایق های حرارتی و گرمایشی و سرمایشی و عایق کاری و آکوستیک توسط پشم سنگ و پشم شیشه و سایر اجرایی گردد.

    عایق دیوار

    عایق دیوار

    ۲۱-خاک گچ

    مراحل ساخت ساختمان در مراحل ساخت ساختمان خاک گچ یا گچ خاک یا گچ سیاه این اصطلاحات به کار میرود معمولاً جهت تراز و شاقول نمودن دیوار و عایق از گرد و خاک استفاده می گردد.

    ۲۲-لوله کشی آب وفاضلاب

    مراحل ساخت ساختمان معمولاً بهتر است بعد از تیغه چینی های باربر و غیر باربر و پارتیشن های داخلی لوله کشی آب و فاضلاب قبل از از گچ و خاک اجرا گردد.

    لوله کشی آب و فاضلاب

    لوله کشی آب و فاضلاب

    ۲۳-عقد قرارداد اطفاء واعلام حریق وآتش نشانی با دفاترخدمات آتش نشانی به همراه تائیدیه دفتر فنی مهندسی دحدالامکان تا میتوانید در این امور هوشمند سازی ساختمان سرمایه گذاری لازم را انجام دهید.

    ۲۴-اجرای گازکشی واحدها

    مراحل ساخت ساختمان اجرای لوله کشی گاز ساختمان معمولاً رایج ترین به دو نوع استفاده می گردد که لوله کشی رو باز و توکار لوله کشی رو گاز بعد از اتمام گچ کاری یا رویه یا پرداختی گچ سفید انجام می گیرد. مراحل ساخت ساختمان رطوبت کار در حین اجرای دیوار چینی و تیغه ها انجام می گیرد.

    لوله کشی گاز

    لوله کشی گاز

    ۲۵-برق کشی توکار

    مراحل ساخت ساختمان لطفا با یک مهندس برق در کلیه مراحل ساخت ساختمان سازی برق ساختمانی مشاوره بگیرید بی احتیاطی در این زمینه میتواند فاجعه بار باشد.

    برقکاری

    برقکاری

    ۲۶-اجرای واحد نمونه

    ۲۷-رابیتس بندی ( دو گروه – یک گروه مشاعات و یک گروه داخل واحدها ) 

    رابیتس بندی

    رابیتس بندی

    کوم به معنای چارچوب میباشد. 

    بعد مراحل ساخت ساختمان یک مقاله به زودی درباره کوم خواهیم نوشت.

    ۲۸-کوم پنجره های نما ودربهای آلومینیومی

    نصب پنجره

    نصب پنجره

    ۲۹-کوم دربهای فلزی و دربهای انباری

    ۳۰-جوشکاری خرپشته و دوربام

    ۳۱-اخذ پایان کار سفتکاری

    ۳۲-جوشکاری موقت دورراه پله وآسانسور

    مراحل ساخت ساختمان از اینکه شما از این مهندسانی هستید که مراحل ساخت ساختمان موقت را سرسری نمیگیرید باعث افتخار ماست بله حتما لطفا در این امور که موقت هست گذر نکنید میتواند فاجعه بار باشد مقاومت لازم را داشته باشد.

    ۳۳-اجرای نما ( نمای اصلی وفرعی یک گروه و سایرمشاعات یک گروه دیگر- ابتدا نمای اصلی وسپس سایر نماها اجراگردد) حتما از داربست های فلزی با مقاومت بالا و مورد تایید مهندس HSE باشد.

    ۳۴-عقد قرارداد آسانسور با تائیدیه استاندارد

    ۳۵- حفر چاه آب باران حتماً در تمامی پروژه ها یک چاه برای فاضلاب ساختمان و یک چاه جهت آب باران و محوطه ساختمان در نظر بگیرید.

    چاه آب باران

    چاه آب باران

    ۳۶-شیب بندی بام وایزوگام اولیه

    مراحل ساخت ساختمان نه تنهاشیب بندی پشت بام بلکه شیب بندی حیاط ملک و سرویس های بهداشتی خیلی دقت کنید بعدا دچار مشکل نشوید و مهم تر از این تا میتوانید در تمام مراحل ساختمانی تا جایی که میتوانید از عایق بندی استفاده کنید.

    ۳۷-ایزوگام سرویسها

    مراحل ساخت ساختمان مراحل ساخت ساختمان حتماً از ایزوگامهای استفاده کنید که به صورت ۹۰ درجه قائم بارگیری شده باشد و هیچ وقت ایزوگامهای که به صورت ۱۸۰ درجه بارگیری‌شده خم یا خط شکسته مشخص است و آن را استفاده نکنید.

    ۳۸-اخذ انشعابات آب وفاضلاب ( به تعداد واحدها و یکعدد عمومی )

    سعی کنید برای هر واحد به صورت جدا تهیه کنید و هرچقدر امتیازات و انشعابات در ساختمان زیاد باشد و جدا در فروش تاثیر مثبتی دارد.

    ۳۹-اخذ انشعابات برق (به تعداد واحدها و یک عدد عمومی مراحل ساخت ساختمان )

    ۴۰-حفر چاه ارت با تائیدیه شرکت برق

    ۴۱-کاشی کاری

    مراحل ساخت ساختمان در کاشیکاری به دوغاب پشت کاشی ها دقت کنید تا حدالامکان از سیمان ریختن با دست به دوغاب جلوگیری کنید که فرض محال هست به وجدان استاد کار مونده نه مهندسی که ۱۰۰ تا کار در ساختمان دارد و نمیتواند بالا سر یک کار به ایستد.

    ۴۲-آماده سازی کف واحدها فقظ تراز و مهم تر از آن مواظب لوله های تاسیساتی و مکانیکی حین جابه جایی مصالح باشید که دوباره کاری نشود.

    ۴۳-سرامیک کاری

    مراحل ساخت ساختمان تراز و کیفیت درجه سرامیک اگر کیفیت درجه ۳ یا ۲ بخرید هیچ وقت لبه های سرامیک باهم نمیخونند.

    ۴۴-گچ کاری (گروه ها به تعداد واحدهای هرطبقه باشد)

    ۴۵-کوم دربهای ورودی واحدها یا نصب درب ضد سرقت.

    نصب درب ضد سرقت بایستی توپر با بتن با عیار بالا باشد هیچ وقت از فیبر یا نخاله خالی و غیره مراحل ساخت ساختمان درب ها استفاده نکنید.

    ۴۶- مراحل ساخت ساختمان پنجره های نما ودربهای آلومینیومی

    نصب پنجره

    نصب پنجره

    ۴۷- مراحل ساخت ساختمان ایزوگام بام

    ۴۸-مراحل ساخت ساختمان کوپل نورگیر برای خرپشته

    ۴۹- مراحل ساخت ساختمان دربهای چوبی واحدها

    ۵۰- مراحل ساخت ساختمان کمدها واشکاف های واحدها

    ۵۱- مراحل ساخت ساختمان کابینت و دکور سعی کنید از برند معتبرتر در مراحل ساخت ساختمان استفاده کنید.

    ۵۲ – مراحل ساخت ساختمان سنگ کاری پله فقط به شمشیری و اندازه کف پله و گیردار بودن آن دقت کنید ولبه

    ۵۳- مراحل ساخت ساختمان جوشکاری نرده پله

    ۵۴- مراحل ساخت ساختمان موزائیک پیلوت وحیاط

    ۵۵-مراحل ساخت ساختمان سنگ کاری حیاط

    ۵۶-مراحل ساخت ساختمان نقاشی و کاغذ دیواری

    در حین مراحل ساخت ساختمان نقاشی ساختمان دیواره های داخلی بنا با رنگ اکریلیک یا رنگ روغنی رنگ میگردد سقف همیشه از رنگ پلاستیک استفاده میکنند و برای درب ها و آهن آلات رنگ های روغنی و برای رنگ نما اکریلیک نما – سایر.

    نقاشی خانه

    نقاشی خانه

    ۵۷-مراحل ساخت ساختمان نصب شیشه پنجره ها ودربها

    حتما قبل از نصب شیشه و پروفیل درب ها و پروفیل رو با قاب آهنی محکم کنید و دپروفیل را به وصلیه پیچ آهنی به هم متصب کنید و شیشه هارا نصب کنید.

    ۵۸-خرید و نصب شیرآلات و لوازم سرویسهای بهداشتی از نمایندگی ( حتما از لوله کش آب جداگردد)

    ۵۹-مراحل ساخت ساختمان نصبیجات برق در مراحل ساخت ساختمان

    ۶۰-خرید و نصب پکیج ورادیاتور از نمایندگی ( حتما از لوله کش آب جداگردد)

    ۶۱-مراحل ساخت ساختمان نصب آسانسور

    نصب آسانسور بعد از اتمام اسکلت کاری ساختمان توسط مجری آسانسور شروع به ساخت میکنند لطفا ضوابط آسانسور را در اینجا ذکر کرده ایم بخوانید > : آسانسور 

    ۶۲-مراحل ساخت ساختمان نصب درب حیاط وپارکینگ

    ۶۳-تهیه نقشه ازبیلت فقط توسط مهندس مجری ذیصلاح.

    مراحل ساخت بنایی

    مراحل ساخت بنایی

    درباره نقشه ازبیلت چه میدانید؟ > در اینجا بخوانیدنقشه ازبیلت

    ۶۴-آزادسازی سهمیه مهندس مجری ذیصلاح

    ۶۵-اخذ تائیدیه و انشعابات گاز

    ۶۶-اخذ تائیدیه آتش نشانی توسط دفتر فنی مهندسی

    ۶۷-پایان کار بهره برداری

    ۶۸-انعقاد قرارداد وکالت اجرای کارهای ثبت اسناد و تفکیک سند واحدها

    ۶۹-فروش واحدها

    مراحل ساخت ساختمان

    فروش واحد

    فروش واحد

    منبع : عکس

    به اشتراگ بگذارید : مراحل ساخت ساختمان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.