×
×

قیمت وال پست گالوانیزه چگونه محاسبه می گردد؟+ نحوه اجرای وال پست

  • کد نوشته: 34023
  • ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای قیمت وال پست گالوانیزه چگونه محاسبه می گردد؟+ نحوه اجرای وال پست بسته هستند
  • قیمت وال پست گالوانیزه چگونه محاسبه می گردد؟+ نحوه اجرای وال پست به گزارش آگهی ساختمان : یکی از اجزای بسیار مهم ساختمان که امروزه استفاده از آن یک نیاز اساسی برای سازه ها به شمار می آید، وال پست است. همان گونه که می دانید کشور عزیزمان ایران یکی از لرزه خیز ترین مناطق دنیا است و بر […]

    قیمت وال پست گالوانیزه چگونه محاسبه می گردد؟+ نحوه اجرای وال پست

    قیمت وال پست گالوانیزه چگونه محاسبه می گردد؟+ نحوه اجرای وال پست

    به گزارش آگهی ساختمانیکی از اجزای بسیار مهم ساختمان که امروزه استفاده از آن یک نیاز اساسی برای سازه ها به شمار می آید، وال پست است. همان گونه که می دانید کشور عزیزمان ایران یکی از لرزه خیز ترین مناطق دنیا است و بر روی کمربند زلزله قرار دارد. به همین دلیل استفاده از سیستم های خاص برای جلوگیری از ریزش ساختمان در برابر زلزله بسیار مهم است.

     وال پست های برند رادپست نیز عضوهایی از سازه به حساب می آیند که می تواند رفتار دیوارهای ساختمان را در برابر بارهای جانبی کنترل کرده و مانع از ریزش آن ها می شود. لازم به ذکر می باشد که وال پست ساختمانی انواع مختلفی دارد و شرکت رادیاب این مطلب را برای شما خوانندگان عزیز فراهم کرده است تا بتوانید درباره  قیمت وال پست برند رادپست اطلاعاتی را به دست آورید. با رادیاب همراه باشید.

    قیمت وال پست گالوانیزه

    قیمت وال پست گالوانیزه

    وال پست چیست؟

    وال پست ها یکی از اجزای به کار رفته در ساخت بناها و ساختمان های گوناگون می باشند که از دسته ای از کلاف ها تشگیل شده اند که ماهیت سازه ای نداشته و جز قسمت های میانی یک ساختمان به شمار می روند. کاربرد این کلاف ها در ساختمان ها این است که دیوار های ساختمان را نگاه داشته و از آن ها حفاظت کنند. وال پست همچنین باعث متصل شدن تیغه های خارجی به چارچوب و تنه ساختمان می شود و به این ترتیب باعث می شود تا دیوار به صورت یک دست و یکسان عمل کند.

    اتصالی که وال پست های برند رادپست با بدنه ساختمان برقرار می کنند منجر به انتقال نیروهای وارده به ساختمان از خارج به سمت اسکلت ساختمان می شود که این نیرو ها می توانند حاصل از نیروی زمین لرزه، باد های شدید، طوفان ها و سایر عوامل خارجی باشند. در این صورت خود تیغه ها نیز صدمه نخواهند دید و روی هم رفته مقاومت دیوار ها افزایش پیدا خواهد کرد.

    در ساختمان ها عموما تیغه هایی تعبیه می شود. برای این که بتوان عملکرد این تیغه ها را در قسمت های مختلف به صورت یکسان در آورد می باشد از کلاف های وال پست در ساخت آن ها استفاده نمود. کلاف های وال پست ممکن است که خود به تنهایی از دوام بالایی برای حفاظت از تیغه ها برخوردار نباشند، اما اما می توانند مصالح به کار رفته در بنای مورد نظر را در بر گرفته و آن را به فاصله مناسب از اسکلت ساختمان نصب نمایند.

    در این صورت است که دیوار ها می توانند از دوام و مقاومت خوبی در برابر فشار ها و عوامل خارجی برخوردار باشند. وال پست ها می توانند نیاز ساختمان سازان به مصالح زیاد و سنگین را برطرف کرده و به عنوان یک نگه دارنده بسیار عالی برای دیوار های حائل به شمار روند.

    وال پست گالوانیزه

    وال پست گالوانیزه

    وال پست و رفتار آن در سازه:‌

    وال پست های دیوار به صورت کلاف های عمودی و افقی می باشند و می توانند رفتار دیوار را کنترل نمایند، به همین دلیل در صورت استفاده از این سیستم، مقاومت دیوارها افزایش می‌ یابد. اگر بخواهیم از نظر مهندسان سازه المان های سازه ای بسیار مهم که نیاز به طراحی های پیچیده دارند را نام ببریم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

    • ستون ها
    • سقف ها
    • تیرها
    • دیوارهای برشی
    • بادبندها یا مهاربندها
    • فونداسیون

    حال باید بیان شود که زلزله ‌های اخیر در کشور باعث شده تا مهندسان سازه در ساخت ساختمان ها و سازه ‌ها به فکر پایداری بیشتر سازه ها باشند و بدین ترتیب از آسیب های احتمالی که به افراد و ساختمان ها وارد می شود، جلوگیری به عمل آورند. در واقع می توان اذعان داشت که ضرورت استفاده از سیستم های نوین مانند وال پست در این قسمت مخص می گردد.

    به دلیل آن که در صورت وقوع حوادث غیر طبیعی، در صورت سالم ماندن المان ‌های اصلی و  آسیب رسیدن به المان‌ های سازه ای مانند دیوارها، جان و مال مردم به خطر می افتد و به علاوه هزینه ساخت قسمت های تخریب شده از سازه نیز ممکن است برای افراد بسیار گران تمام شود. بنابراین مهندسان در پی آن هستند که با استفاده از روش های نوین به مقاوم سازی با frp ساختمان ها بپردازند.

    انواع وال پست کدام است؟!

    تا کنون به ضرورت استفاده از وال پست پی برده اید و نوبت آن رسیده که درباره انواع وال پست اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. باید اشاره شود که وال پست ها به صورت کلی به دو نوع مختلف تقسیم بندی می شوند که به صورت زیر به آن ها اشاره شده است:

    • وال پست قائم
    • وال پست افقی

    شایان به ذکر است که وال پست ها المان هایی به حساب می آیند که برای عضوهای عمودی مورد استفاده قرار می گیرند اما خود به دو شکل افقی و عمودی قابل ساخت یا اجرا هستند. انواع وال پست وظایف یکسانی را بر عهده دارند و استفاده از هر کدام آن ها به نظر مهندس ساختمان بررسی های رفتار سازه در برابر بارهای لرزه ای بستگی خواهد داشت.

    قیمت وال پست

    برای تهیه و نصب وال پست ها در ساختمان در مقایسه با سایر اجزا و قسمت های سازه هزینه زیادی را شامل نمی شود و با یک قیمت مناسب و معقول می توان این اجزا را به اسانی در ساختمان اجرا کرد. با این حال برای این که بتوان وال پست ها را به شکل صحیح نصب نمود تا از عملکرد مناسبی در سازه برخوردار باشند، می بایست جزئیات مربوط به نصب آن ها  را حتما رعایت نمود تا نتیجه کار یک سازه مقاوم و مستحکم به دست آید.

    استفاده از وال پست ها باعث می شود تا امنیت سازه ها به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یابد و به دنبال آن نیز خطر بروز آسیب ها و متحمل شدن خسارت های جانی و مالی ناشی از این اسیب ها نیز به حداقل میزان خود خواهد رسید؛ از این رو با اجرای صحیح وال پست با یک قیمت بسیار مناسب در سازه ها می توان به میزان زیادی از تحمیل هزینه های اضافی در آینده جلوگیری نمود. همین عامل نیز یک نکته مثبت برای وال پست ها تلقی می شود و باعث شده که سازندگان و مشتریان زیادی به تهیه و اجرای این وال پست ها در ساختمان های خود روی بیاورند.

    وال پست افقی چیست؟

    همان گ.نه که از نام این وال پست مشخص است، به صورت افقی به سازه یا اسکلت ساختمان متصل خواهد شد. لازم به ذکر می باشد که برای درگیر شدن دیوار با اسکلت سازه از وال پست افقی استفاده می کنند. بهره گیری از وال پست افقی مزایایی را به همراه دارد که مهم ترین مزیت آن درگیری دیوار با سازه و بیشتر شدن مقاومت دیوارها می باشد.

    وال پست قائم چیست؟

    دومین وال پست، وال پست عمودی می باشد. می توان بیان کرد که اگر قسمت های مختلفی از دهانه سازه بسیار بزرگ باشد، وال پست از طبقه زیرین به طبقه بالایی به ‌صورت قائم، جوش داده می شود و به نوعی این کار سبب می گردد تا دیوارها در هر طبقه یک پارچه شوند.. وال پست های عمودی زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که بارهای خمشی وارده به دیوار به دیگر بارها غلبه کند.

    سوال بسیار مهمی که ممکن است برای شما به وجود بیاید این است که وال پست ها چگونه اجرا می شوند؟

    برای پاسخی مناسب به این سوال می توان بیان کرد که از لحاظ نحوه اجرا، انواع وال پست ها به شکل‌ های مختلفی اجرا خواهند شد. از جمله روش‌ های اجرای مرسوم وال پست ها، می توان به موارد زیر اشاره داشت:‌

    • اجرا وال پست ها با انکر بولت و نبشی کشی
    • اجرا وال پست ها با تسمه دور ستون
    • اجرا وال پست ها با کمک میلگرد در داخل کف و ستون‌های مجاور
    وال پست

    وال پست

    اشتباهات رایج در اجرای وال پست چیست؟

    • در برخی از موارد، اجرای وال پست توسط پیمانکار، دچار تغییراتی می شود. از دلایل مهم این تغییرات می توان به کاهش هزینه های ساخت و ساز را نام برد.
    • استفاده از میلگرد به جای نبشی، یکی از اشتباهات در اجرای کلاف های افقی می باشد. عدم اجرای پشت به پشت نبشی های افق و قائم از دیگر اشتباهات است. این موارد سبب می شود که دیوار در یک سمت و در داخل نبشی، اجرا شود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رادیاب مراجعه فرمایید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۴۴۷۳ تماس بگیرید کارشناسان ما شما را درباره وال پست برند راد پست  راهنمایی می کنند.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.