×

طراحی ورودی ویلا + طراحی سردرب ویلا

  • کد نوشته: 13248
  • ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
  • دیدگاه‌ها برای طراحی ورودی ویلا + طراحی سردرب ویلا بسته هستند
  • طراحی ورودی ویلا به گزارش ساخت ویلا : طراحی ورودی ویلا، طراحی سردرب ویلا اولین چیزی که هنگام بازدید از هر خانه ای متوجه می شوید چیست؟ طراحی ویلا این ورودی در خارج از خانه است که اولین برداشت را از خانه ایجاد می کند و نشان دهنده سلیقه و شخصیت صاحبان خانه است. ورودی ورودی با […]

    طراحی ورودی ویلا + طراحی سردرب ویلا

    به گزارش ساخت ویلا : طراحی ورودی ویلا، طراحی سردرب ویلا اولین چیزی که هنگام بازدید از هر خانه ای متوجه می شوید چیست؟ طراحی ویلا این ورودی در خارج از خانه است که اولین برداشت را از خانه ایجاد می کند و نشان دهنده سلیقه و شخصیت صاحبان خانه است. ورودی ورودی با تزئین مجلل ، هر زمان که به خانه برگردید ، احساس استقبال بازدیدکنندگان شما را ایجاد می کند و روحیه شما را بالا می برد. تزئینات نفسگیر برای ورود به اقامتگاه عجیب آماده می شوند. روش های زیادی برای تزئین ورودی وجود دارد و انتخاب دکوراسیون بسته به سبک بیرونی ویلا متفاوت خواهد بود. طراحان اویم شاهانه نکاتی را در مورد تزئین لوکس ورودی ویلا به شما ارائه می دهند.

    طراحی ورودی ویلا به دلیل قابل مشاهده ترین موضوع در حین دیدن ویلا بسیار مهم است، به همین دلیل باید به این موضوع و نوع طراحی آن توجه ویژه ای را مبذول نمود. در هر کدام از انواع ویلا ها مواد و وسایل استفاده شده متفاوت خواهد بود در این مقاله برای چند نوع از ویلاها پلان های ورودی را بیان می کنیم تا خوانندگان در زمان استفاده بتوانند بهترین تصمیم را در زمینه دکوراسیون ورودی ویلا اتخاذ کنند.

    طراحی ورودی ویلا چیست؟

    اگر شما در تهران و یا شهر های شمالی ایران ویلا دارید مشاهده خواهید کرد که شیک و لاکچری بودن یک ویلا را ابتدا در دیدن نما و ورودی آن ویلا میتوان تایید نمود. در نتیجه میتوانیم بگوییم ورودی ویلا یا همان دکوراسیون و طراحی باغ و حیاط و حتی نمای ساختمان که توسط مهندسین مجرب ساخته می شوند طراحی ورودی ویلا نامیده میشود. این طراحی همانطور که حدس زده اید بسته به سلیقه و توانایی های طراحی خواهد داشت که شما آن را انتخاب نموده اید.

    برای طراحی ورودی ویلا به چه پلان هایی نیاز داریم؟

    بیشتر ویلاهای موجود دارای نماهای یونانی و یا سنگی هستند و کمتر نماهای آجری را در آن ها مشاهده می کنیم، در نتیجه باید پلان ها را با توجه به نمای اصلی و دکوراسیون داخلی ویلا طراحی نمایید تا با دارا بودن هماهنگی و همخوانی با آن اصول طراحی ورودی ویلا را رعایت کرده باشید. برای طراحی ورودی ویلا میتوانید از پلان های زیر استفاده نمایید:

    • آلاچیق
    • سایه بان یا پارکینگ مخصوص اتومبیل
    • سنگ فرش یا استفاده از شن های درشت برای تعیین راه برای رسیدن به درب ورودی ویلا
    • ایجاد فضای سبز اعم از باغ و باغچه و حتی کاشت انواع درخت ها
    • ساخت و طراحی حوض و استخر در زمان طراحی ورودی ویلا
    • طراحی آبنما داخل حوض
    • طراحی درب ها و پنجره های موجود در نمای ساختمان
    • ستون ها و سر ستون های ابتدایی درب ورودی
    • جایگذاری تاب در طراحی ورودی ویلا میتواند زیبایی خیره کننده ای را ایجاد نماید.
    • در زمان طراحی ورودی ویلا باید به چه مواردی توجه کنیم؟
    • ابزار و مصالح استفاده شده باید دارای کیفیت باشند.
    • پلان های تهیه شده با طراحی ورودی درب ویلا و نمای اصلی همخوانی داشته باشد.
    • ویلا دوبلکس کوچک

     

    تزئین با جزئیات معماری

    طراحی ورودی ویلا براکت ها ، قالب ها ، ستون ها و تزئینات تزئینی به ویلای سبک کلاسیک شما شکوه می بخشد.

    بازسازی ساختمان

    این جزئیات کوچکی است که باعث جذابیت و جذابیت کلی آن می شود. تزئین ورودی اصلی با طاق ها و لوسترهای بزرگ یا فانوس های آویز شده روی درب ورودی ورودی شما را بسیار پیچیده و بسیار ظریف می کند. با انتخاب یک ماده روکش لوکس مانند سنگ های طبیعی با تزئینات جزئیات برنجی، جلوه را بهتر کنید. دکوراسیون ورودی ویلا مدرن کم است و از عناصر بیرونی برجسته می شود.

     درب ویلا

    درب ویلا

    طراحی درب تزئینات

    ممکن است درب را به عنوان نقطه کانونی اصلی تزئینات ورودی انتخاب کنید.

     ممکن است این درب ساخته شده از چوب جامد سفارشی ساخته شده باشد که تا سقف بالا رفته یا درب آن از شیشه بازتابنده با پوشش فلزی ساخته شده باشد. هر کدام از طرح ها ، رنگ ها یا مواد را انتخاب کنید ، درب تنها عنصری است که باید مطابق با طراحی داخلی باشد همانطور که از داخل دیده می شود. طراحی ورودی ویلا سایبان بر روی ورودی که به عنوان امتداد ساختمان طراحی شده کاربردی است و بسیار باشکوه به نظر می رسد.

    طراحی ورودی ویلا

    طراحی ورودی ویلا

    مسیر خوب حفظ شده را پاک کنید

    یک مسیر پیاده روی سفارشی از دروازه تا درب که با الگوهای منحصر به فرد لایه بندی شده است ،حس ثروت را می دهد. نورپردازی نقش مهمی در ایمنی دارد ، اما همچنین به عنصر تزئینی که از زیبایی روزانه برخوردار است فرصت می دهد.

    طراحی ورودی ویلا

    طراحی ورودی ویلا

    از ویژگی های آب استفاده کنید

    هیچ چیز لوکس تر از اضافه کردن ویژگی های آب توسط ورودی به ویلا شما فریاد نمی زند ممکن است این چشمه در وسط ورودی باشد ، یا حوضچه آب از دو طرف به پله ها منتهی شود.

     درب ورودی ویلا

    درب ورودی ویلا

    طراحی پله ورودی 

    هر ویلا از سطح زمین مرتفع شده و پله ها بخشی جدایی ناپذیر از ورودی هستند ، طراحی ورودی ویلا تزئین مجلل ورودی درب ویلا بنابراین می توانید با تزئین آنها با کاشی های تزئینی و نورپردازی مفهومی ، از آن برای برجسته جلوه دادن عظمت خانه خود استفاده کنید.

     درب ورودی ویلا

    درب ورودی ویلا

    سبزی و عناصر منظره

    طراحی ورودی ویلا گلدان های گل با گیاهان و نخل های عجیب و غریب باعث ایجاد نشاط در ورودی می شوند و باید با سبک معماری ویلا مطابقت داشته باشند. برای ایجاد تضاد هماهنگ با دیوارهای بیرونی خانه و درب ورودی ، رنگ گل ها را انتخاب کنید.

     هنگام طراحی ورودی از این نکات برای تأکید بر زیبایی ویلا استفاده کنید و یک هویت مسکونی قوی از یک خانه مجلل ایجاد کنید. طراحی ورودی ویلا به یاد داشته باشید که لوکس ترین راه برای تزئین ورودی ویلا انتخاب منحصر به فرد سفارشی برای رویکرد طراحی سلیقه شخصی شماست.

    طراحی سردرب ویلا

    در این متن قرار است به ملزومات و نکات طراحی سردرب ویلا بپردازیم. اما پیش از شروع، آیا به این موضوع فکر کرده اید که چرا این رکن تا این اندازه مهم است و چرا طراحان این المان را به عنوان یک گزینه مجزا و مهم در نظر می گیرند؟

    گاهی برخی از افراد بر این باورند که گام اصلی برای ایجاد بالاترین سطح کیفی و جلوه بصری در یک ساختمان نمای داخلی و دیزاین درونی است اما در واقعیت اینطور نیست. شاید بارها برای ما پیش آمده باشد که در صورت مشاهده نمای بیرونی یک ساختمان، دکوراسیون داخلی را تصور کرده باشیم. اما این نمای بیرونی است که می تواند شما را برای مشاهده نمای داخلی ترغیب کند.

    با این تفاسیر این طور می توان گفت که نمای بیرونی و طراحی سردر ورودی ویلا ویترین دکوراسیون داخلی محسوب می شود و معرف ویلای شما خواهد بود. پس لازم است برای داشتن نمای بیرونی با ظاهری جذاب یک سری نکات را رعایت کنیم که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

    • طراحی سردرب ویلا

      طراحی سردرب ویلا

      اصل اول طراحی سردرب ویلا ، امنیت مقدم بر زیبایی :

    هر چند که هدف نهایی هر طراح و یا دیزاینری، زیبایی و منحصر به فرد بودن سردرب است اما هرگز نباید امنیت و اطمینان را فدای آن کرد. پس می بایست با توجه به چگونگی عملکرد درب آن را طراحی نمود. بدین منظور مشخص نمایید که قرار است چه افرادی از آن مکان عبور و مرور داشته باشند. مخصوصا هنگامی که ویلای شما نگهبان ندارد نیازمند امنیت بیشتری خواهد بود.

    طراحی سردرب ویلا

    طراحی سردرب ویلا

    • اصل دوم، متمایز نمودن درب ورودی از سایر اجزا :

    یکی از اصلی ترین کارهایی که می بایست ضمن طراحی سردرب ویلا انجام شود تفکیک کردن درب ورود از بخش های دیگر است. به عبارتی این کار باید به گونه ای انجام گیرد که سردرب به عنوان یک المان شاخص دیده شود( البته هماهنگی و تناسب با بخش های دیگر نباید فراموش گردد)

    طراحی سردرب ویلا

    طراحی سردرب ویلا

    • اصل سوم، توجه به نماهای پیرامون :

    در هنگام طراحی سردر نباید تنها به ساختمان خود توجه کرد بلکه می بایست تمامی سازه های اطراف را مورد نظر قرار داد چرا که  از لحاظ بصری بهتر است سردری طراحی گردد که با ساختمان‌های اطراف سنخیت داشته باشد و به گونه ای نباشد که که نمای آن محیط را نازیبا کند.

    طراحی سردرب ویلا

    طراحی سردرب ویلا

    • اصل چهارم طراحی سردرب ویلا ، توجه به متریال های استفاده شده در سازه :

    یکی از مزایای بهره گیری از یک تیم با تجربه و خبره در این زمینه این است که با توجه به تجربه بالا می توانند دربی متناسب با ساختمان شما طراحی نمایند.

    یک طراح با تجربه به این مسئله واقف است که ضمن رعایت تضاد و کنتراست ها می بایست سردرب به گونه ای طراحی گردد که بخشی از همان ساختمان تلقی گردد نه یک جزء اضافی و ناموزون برای توجه به این قضیه می بایست سردرب ها با توجه به جنس ترکیبات و متریال استفاده در ساختمان انتخاب شوند

    ویلا دوبلکس کوچک به طور مثال هنگامی که نمای اصلی ساختمان از جنس سنگ می باشد بهتر است سردری از همین جنس انتخاب شود.

    طراحی سردرب ویلا

    طراحی سردرب ویلا

    • اصل پنجم، متراژ ویلا :

    یکی دیگر از فاکتورهای مهم در باب طراحی سردرب ویلا به شکل بی نقص این است که معمار حتماً متراژ ویلا را در نظر داشته باشد. گاهی ممکن است طراحی انجام شده کاملاً بی عیب باشد اما برای سازه فعلی مناسب نباشد و در واقع به نوعی با متراژ ساختمان هارمونی نداشته باشد پس لازم است تا طراحی، اندازه و سایز سردرب با متراژ و حتی دیواره های بیرونی به شکل متناسب طراحی شود.

    طراحی سردرب ویلا

    طراحی سردرب ویلا

    • اصل ششم، اجرایی بودن طراحی :

    شاید سر درب ورودی ویلا شما زیبا و و چشم نواز طراحی شده باشد اما قابلیت اجرا نداشته باشد پس دیگر امکان نصب آن نیز وجود نخواهد داشت. بسیار مهم است تا زمان طراحی با در نظر گرفتن متریال و نوع سازه اصلی سر دری متناسب با آن به شکل کاربردی و مفید طراحی گردد.

    سایر جزئیات ضروری ضمن طراحی سردرب ویلا :

    • گاهی نیاز نیست تا سردرب بخش متصل به سازه باشد و حتی در برخی موارد، تفکیک کردن سردرب از سازه اصلی سبب ایجاد جلوه بیشتر به ساختمان می شود
    • بهره گیری از نکات طراحی مثل استفاده از قوس و یا تعبیه ستون
    • توجه به استفاده از اجناس مرغوب و مقاوم
    • رعایت نورپردازی
    • طراحی مزون

    انواع سردرب های ویلا

    • سردرب های فرو رفته در نمای اصلی
    • سردرب های ستون دار
    • بیرون آمده از نما
    • اشرافی و تجملی
    • قوس دار
    • سردرب های صفحه ای
    • همراه با المان ها یا حجم های انتزاعی
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.