×

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ امکان خرید دلار از صرافی رمزارز وجود دارد؟

  • کد نوشته: 37757
  • ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای صرافی ارز دیجیتال چیست؟ امکان خرید دلار از صرافی رمزارز وجود دارد؟ بسته هستند
  • به گزارش رپورتاژ : برای معامله هر کالای خاص بایستی به مکان خاص خرید و فروش آن کالا بروید؛ مثلا برای خرید طلا باید به بازار طلا فروشی و برای خرید سهام به بازار بورس مراجعه کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال […]

    صرافی ارز دیجیتال چیست؟ امکان خرید دلار از صرافی رمزارز وجود دارد؟

    به گزارش رپورتاژبرای معامله هر کالای خاص بایستی به مکان خاص خرید و فروش آن کالا بروید؛ مثلا برای خرید طلا باید به بازار طلا فروشی و برای خرید سهام به بازار بورس مراجعه کنید. خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای خرید ارزهای دیجیتال مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر است. امروزه با توجه به سودهای کلانی که از این بازار نصیب تریدرها می‌شود، بسیاری از افراد به ترید در این بازار علاقه پیدا کرده‌اند. باید بدانیم که لازمه و مقدمه ورود به چنین بازاری ایجاد حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال است؛ بنابراین به دلیل اهمیت بسیار بالای این صرافی‌ها قصد داریم تا در این مطلب به بررسی دقیق صرافی‌های رمزارز بپردازیم و چنانچه برای شما هم در این باره سوالاتی پیش آمده تا انتها با ما همراه باشید تا به پاسخ پرسش‌های خود برسید.

    آشنایی بیشتر با مفاهیم ارز دیجیتال و رمزارزها

    مطمئنا شما نیز در سال‌های اخیر اصطلاحاتی همچون ارز دیجیتال و رمزارز به گوشتان خورده است. با توجه به رشد روزافزون اقتصاد دیجیتال، استفاده از ارزهای دیجیتال نیز به سرعت درحال افزایش است؛ به گونه‌ای که رفته رفته به آرامی جایگزین پول‌های فیزیکی یا به عبارت دیگر همان ارزهای فیات می‌شوند. ارز دیجیتال در واقع نوعی پول است که دارای فرم فیزیکی نبوده و تراکنش‌های مربوط به آن با استفاده از رایانه یا کیف پول الکترونیکی متصل به اینترنت صورت می‌گیرد. در مقابل ارزهای دیجیتال، ارزهای فیات قرار دارند که نمونه بارز آن همان اسکناس‌هایی است که توسط دولت‌ها چاپ می‌شود و دارای ویژگی‌های فیزیکی و ملموس است. البته ناگفته نماند که وجه اشتراک ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در کاربرد آن‌ها است که می‌توان از آن‌ها برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد.

    رمزارز (Cryptocurrency) در واقع یک سیستم پرداخت دیجیتالی بوده و برای تائید تراکنش‌ها به یک بانک متکی نیست. به عبارت دیگر رمزارزها یک سیستم همتا به همتا هستند که افراد می‌توانند در هر جایی با استفاده از آن به ارسال و دریافت ارزشی معین بپردازند. طبیعتا مهم‌ترین کاربرد این نوع جدید از ارزها، ساده‌تر و سریع‌تر کردن تبادل‌های مالی است و شما را از دردسرهای حمل پول فیزیکی می‌رهاند. اولین و مهم‌ترین رمزارز موجود در بازار بیت کوین است که حجم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. ناگفته نماند که تائید تراکنش‌های رمزارزی مانند ارزهای فیات به واسطه‌ای چون بانک نیاز ندارند و این تراکنش‌ها با کمک فناوری نوین بلاک چین تائید می‌شوند و در نتیجه به دلیل ثبت تراکنش‌ها به صورت دائم، امنیت هر مبادله به شکل چشم گیری افزایش یافته است.

    معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال

    صرافی ارز دیجیتال فضایی است که به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد و شما می‌توانید با ایجاد حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال به راحتی وارد این بازار سود ده شوید. به عبارت دیگر این صرافی‌ها یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند و شما برای انجام هرگونه معامله نیازی به حضور فیزیکی در دفتر صرافی ندارید و تمام معاملات و مبادلات شما به صورت آنلاین و مجازی صورت می‌گیرد. صرافی‌ها به دو صورت به انجام فعالیت می‌پردازند. حالت اول زمانی است که شما با خود صرافی‌ها وارد معامله می‌شوید و در واقع صرافی‌ها نقش خریدار و فروشنده را ایفا می‌کنند. حالت دوم زمانی است که خریدار یا فروشنده شخص ثالثی است و صرافی‌ها فقط نقش واسطه‌ای دارند و از انجام این معاملات کارمزد دریافت می‌کنند.

    شما می‌توانید با کمک این صرافی‌ها به راحتی ترید کنید و با انتخاب سفارش خرید (sell or buy order) یا حد ضرر (stop loss) به صرافی امکان خرید و فروش خودکار ارز را بدهید. برای درک بهتر صرافی‌های ارز دیجیتال بایستی بگوییم که این صرافی‌ها عملکردی مشابه کارگزاری‌های سنتی دارند. البته تفاوت‌های بسیاری میان این دو وجود دارد و این مثال برای تقریب مطلب به ذهن شما درباره ماهیت عملکرد این صرافی‌ها زده شد. به خاطر داشته باشید که هرچه حجم معاملات صرافی‌ها بیشتر باشد و کاربران بیشتری در این صرافی حضور دارند و این نشانه اعتماد کاربران به این صرافی است.

    تفاوت صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز

    در بازار ارزهای دیجیتال ما با دو نوع صرافی متمرکز و غیر متمرکز رو به رو هستیم. در امور مالی منظور از متمرکز بودن به معنی اعتماد افراد به شخصی برای رسیدگی به پول خود است. به عبارت دیگر متمرکز بودن به آن معنا است که در معاملات انجام شده همواره یک واسطه معتبر برای رسیدگی به دارایی‌های استفاده شده در آن معامله وجود داشته باشد. مثلا شما هنگامی که پول خود را در حساب بانکی خود قرار می‌دهید این بانک وظیفه نگهداری از پول شما را دارد. بنابراین بانک کنترل کامل این پول را بر عهده دارد. صرافی ارز دیجیتال متمرکز هم به همین نحو عمل می‌کند. از معایب صرافی‌های متمرکز می‌توان به این مورد اشاره کرد که هرچند این سازمان واسطه‌ای معتبر بر ارزهای دیجیتال شما کنترل دارد، اما این شرکت می‌تواند در هر زمان که تشخیص دهد به دلایل امنیتی و اتهامات پولشویی و حتی تحریم کشور شما می‌تواند حساب شما را مسدود و دارایی‌های شما را بلوکه نماید.

    در مقابل صرافی‌های متمرکز، صرافی‌های غیر متمرکز با این تصور که دارایی‌های دیجیتال خود غیر متمرکز هستند وارد این سیستم شدند. درواقع این نوع از صرافی‌های ارز دیجیتال با ایجاد یک محیط بسیار هوشمند، واسطه را از بین می‌برند. در این صرافی‌ها معاملات با استفاده از قراردادهای هوشمند صورت می‌گیرند تا پول از دست واسطه‌ای عبور نکند و ناگفته نماند که کنترلی بر سرمایه شما ندارند. این نوع صرافی‌های نوپا هرچند محبوبیت کمتری نسبت به صرافی‌های متمرکز دارند اما برای کشورهای تحریمی گزینه مناسبی هستند.

    صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال

    صرافی‌های بسیار زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند، اما به هنگام انتخاب صرافی ارز دیجیتال بایستی حتما به میزان امنیت این صرافی‌ها توجه کنید تا به دلیل حمله هکری متضرر نشوید. در تاریخچه معاملات ارزهای دیجیتال می‌توان موارد بسیار زیادی از حمله هکری را پیدا کرد که بارزترین آن‌ها حمله هکرها به صرافی MtGox است که موجب به سرقت رفتن تعداد قابل توجهی بیت کوین شد. همچنین به هنگام انتخاب صرافی بایستی به شرایط تحریمی کشورمان ایران نیز توجه کافی داشته باشید؛ چراکه بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال همچون صرافی آمریکایی بیترکس با تحریم ایران تمام دارایی کاربران ایرانی را مسدود و بلوکه می‌کنند. از برترین و معتبرترین صرافی‌های رمزارز موجود می‌توان به مواردی همچون بایننس، کوین بیس، کیف پول من، جمینی و گیت اشاره کرد.

    با توجه به شرایط تحریمی بهترین گزینه کاربران ایرانی برای ورود به بازار ارز دیجیتال استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی است. معتبرترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که فعالیت خود را کاملا به صورت قانونی شروع کرده و نماد اعتماد دارد، صرافی کیف پول من است. شما با کمک این صرافی می‌توانید به راحتی و بدون داشتن دغدغه بلوکه شدن دارایی‌های خود به دلیل تحریم، ترید کنید و سودهای کلان به دست آورید.

    خرید دلار از صرافی رمزارز

    همان طور که از نام صرافی‌های ارز دیجیتال مشخص است، کاربرد این صرافی‌ها خرید و فروش ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر، کاردانو و غیره یا تبدیل آن به پول رایج یک کشور است. در نتیجه امکان خرید مستقیم دلار از این صرافی‌ها امکان پذیر نیست اما شما می‌توانید با خرید ارزهای دیجیتال آن را به دلار به فروش برسانید و به جای ریال، دلار دریافت کنید اما امکان خرید و فروش مستقیم دلار، یورو و سایر ارزهای فیات در این صرافی‌ها وجود ندارد.

    مطمئن‌ترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی

    صرافی کیف پول من یک صرافی معتبر ایرانی شناخته می‌شود که با هدف کمک به کاربران ایرانی تاسیس شده است. این صرافی اولین سرویس رسمی نگهداری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که امنیت بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن ارزهای دیجیتال خود را به راحتی و به صورت کاملا رایگان نگهداری و همچنین منتقل کنید. از ویژگی‌های برجسته این صرافی ایرانی می‌توان به مواردی چون امنیت بالا در خرید و فروش، پشتیبانی و ترید ۲۴ ساعته، کاربری ساده و راحت به همراه آموزش برای افراد مبتدی، دریافت هدیه روزانه، امکان خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت و غیره اشاره کرد.

    همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره شده، صرافی ارز دیجیتال بستری برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال و تبدیل آن‌ها به پول ملی است و لازمه ورود به بازار ارزهای دیجیتال داشتن حساب کاربری در یک صرافی معتبر است. با توجه به اعمال تحریم‌های مالی گسترده علیه ایران، مطمئن‌ترین صرافی برای چنین کاری صرافی ایرانی کیف پول من است و شما به هنگام استفاده از آن دغدغه مسدودسازی دارایی به دلیل تحریم را نخواهید داشت و به راحتی و در هر زمان که بخواهید می‌توانید با پشتیبان‌ها و مشاوران این صرافی در ارتباط باشید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.