×
×

ساخت انواع سایبان ها به ویژه سایبان خودرو وابسته به چه عواملی می باشد؟

  • کد نوشته: 32918
  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
  • دیدگاه‌ها برای ساخت انواع سایبان ها به ویژه سایبان خودرو وابسته به چه عواملی می باشد؟ بسته هستند
  • ساخت انواع سایبان ها به ویژه سایبان خودرو وابسته به چه عواملی می باشد؟ به گزارش آگهی ساختمان : در این مقاله سایبان قصد داریم تا با نحوه ی ساخت انواع سایبان ها و کاربرد گوناگون آن، انتخاب متریال مناسب برای سایبان ها به ویژه سایبان خودرو ها و سایبان پارکینگ آشنا شویم. سایبان امروزه با پیشرفت […]

    ساخت انواع سایبان ها به ویژه سایبان خودرو وابسته به چه عواملی می باشد؟

    ساخت انواع سایبان ها به ویژه سایبان خودرو وابسته به چه عواملی می باشد؟

    به گزارش آگهی ساختماندر این مقاله سایبان قصد داریم تا با نحوه ی ساخت انواع سایبان ها و کاربرد گوناگون آن، انتخاب متریال مناسب برای سایبان ها به ویژه سایبان خودرو ها و سایبان پارکینگ آشنا شویم.

    سایبان

    سایبان

    سایبان

    امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سایبان ها به صورت چند منظوره طراحی می شوند. کیفیت و نحوه ی ساخت و اجرای سایبان ها همواره رو به بهبود می باشد و از گذشته تا به امروز دچار تغییراتی وسیعی شده است. سایبان های امروزی فضای بلااستفاده را به محیطی دنج و کاربردی تبدیل می کنند. از انواع سایبان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  سایبان  چتری
    • سایبان یک طرفه و دوطرفه
    • سایبان چوبی
    • سایبان پیش ساخته
    • سایبان خورشیدی و….

    سایبان خودرو

    سایبان خودرو به نوعی از سایبان گفته می شود که به منظور محل پارک خودرو در محوطه نصب می شود که ممکن است این محوطه حیاط منزل شما باشد یا محیط اداری و محل کار.
    سایبان خودرو یا همان سایبان پارکینگ به منظور حفاظت و نگهداری از خودرو در برابر عواملی چون بارش برف، باران، تگرگ، تابش نور مستقیم خورشید و….  طراحی و ساخته می شود. کاربرد سایبان خودرو

    امروزه سایبان پارکینگ یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین نوع سایبان می باشد. در ادامه به بررسی کاربرد سایبان خودرو می پردازیم:

    برای بسیاری از افراد سالم ماندن بدنه خودرو و رنگ آن اهمیت بسیار ویژه ای دارد. سایبان خودرو به صورت یک محافظ عمل می کند و از خودرو شما در برابر آسیب هایی  مانند باران های اسیدی، اشعه های نور خورشید، بارش شدید تگرگ، فضولات پرندگان و… محافظت می کند.

    مزایای استفاده از سایبان خودرو

    پیش از خرید سایبان خودرو بهتر است با مزایای استفاده از آن آشنا شوید این مزایا عبارتند از:
    • حفظ سلامت خودرو در برابر عوامل مختلف
    • جلوگیری از بالا رفتن دمای داخل خودرو در فصول گرم سال
    • حفظ پاکیزگی خودرو در برابر عوامل محیطی

    سایبان خودرو

    سایبان خودرو

    قیمت سایبان خودرو

    با توجه به موارد گفته شده می دانیم که سایبان خودرو دارای انواع مختلفی می باشد که همین امر در قیمت سایبان خودرو نیز موثر می باشد. قیمت سایبان خودرو با توجه به ابعاد سایبان و کیفیت متریال استفاده شده متغیر است.

    سایبان پارکینگ خودرو بر اساس نحوه عملکرد شان به دو دسته ثابت و متحرک تقسیم می شوند.:

    سایبان ثابت

    سایبان های ثابت یکی از انواع سایبان های پارکینگ خودرو هستند که قابلیت جا به جایی ندارند. این سایبان ها در مکان های شخصی و اداری مورد استقبال مردم قرار گرفته اند. سایبان های ثابت تغییر حالت نمی دهند و به دلیل نحوه ساخت و اجرای آن ها در مقابل عوامل مختلف نسبت به سایر سایبان ها مقاومت بیشتری دارند.

    سایبان متحرک

    سایبان های متحرک با نام سایبان جمع شونده نیز شناخته می شوند. سایبان های متحرک به صورت برقی یا دستی اجرا می شوند و قابل باز و بسته شدن دارند. می توان این سایبان ها را توسط ریموت نیز کنترل کرد.

    محل نصب سایبان پارکینگ

    سایبان ها در محل های مختلفی می توانند نصب شوند. بیشترین کاربرد سایبان پارکینگ خودرو مربوط به بخش های  اداری، کارخانجات، منازل مسکونی و دانشگاه ها می باشند زیرا در هر یک از فضاهای نام برده خودرو در ساعات طولانی در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرد.

    هنگام نصب سایبان پارکینگ به چه نکاتی توجه کنیم:

    ۱. استحکام و مقاومت اسکلت سایبان

    در مرحله اول پیش از نصب سایبان پارکینگ بهتر است از مقاومت سازه سایبان اطمینان لازم را کسب کنید. معمولا جنس سازه سایبان  آهنی، فولادی و یا آلومینیومی می باشد.

    ۲. مساحت و متراژ برای فضای سایبان

    یکی دیگر از نکات مهم پیش از نصب سایبان پارکینگ متراژ آزاد برای سایبان می باشد. سایبان ها با توجه به نحوه ی ساخت میزان فضای متفاوتی را اشغال میکنند برای مثال سایبان ها جمع شونده برای محیط های کوچک مناسب می باشند زیرا فضای کمتری را اشغال می کنند. توصیه می شود در صورت داشتن فضای باز بیشتر از سایبان های ثابت و یا سایبان های پیش ساخته استفاده شود.

    ۳. شرایط آب و هوای منطقه

    هر محیط با توجه به اقلیم منطقه دارای شرایط آب و هوایی متفاوتی می باشد. کشور ایران دارای اقلیم های متفاوتی می باشد که در انتخاب نوع سازه و پوشش سایبان بهتر است این نکته مد نظر قرار بگیرد. هر یک از پوشش های مورد استفاده سایبان دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد.

    ساخت سایبان

    ساخت سایبان

    متریال ساخت سایبان

    متریال و مصالح به کار برده شده در طراحی سایبان به دو بخش پوشش و سازه تقسیم می شود. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع متریال های پیشرفته در زمینه ی پوشش و سازه سایبان خودرو بپردازیم.

    سازه سایبان

    برای اجرای اسکلت یا سازه سایبان های خورو یا سایبان پارکینگ از متریال های مقاوم مانند پروفیل ها یا ورق های آهنی استفاده می شود.  ورق های فلزی با ابعاد طراحی شده برش داده می شود و با انجام عملیات جوشکاری در محل مناسب نصب می شود.  پروفیل ها مطابق با نقشه ی طراحی سایبان ها نورد می شوند و به پایه ها و ستون های سایبان نصب می شوند. سازه سایبان ها به صورت پروفیل از زیبایی بیشتری برخوردار هستند.

    پوشش سایبان

    انتخاب نوع پوشش مناسب برای سایبان پارکینگ به محل زندگی و آب و هوای منطقه بستگی دارد. بهتر است هنگام سفارش این محصول به ویژگی هر یک از پوشش های انتخاب شده توجه شود.

    برای ساخت پوشش سایبان ها از پوشش هایی از قبیل موارد زیر استفاده می شود:

    • ورق  یو پی وی سی
    • ورق گالوانیزه
    • ورق پلی کربنات
    • پوشش  پی وی سی
    • پارچه های برزنتی
    • پارچه های پلی استر و…..

    در ادامه به بررسی با کیفیت ترین و رایج ترین پوشش ها خواهیم پرداخت.

    پوشش یو پی وی سی

    یکی از محبوب ترین و رایج ترین پوشش ها برای سایبان خودرو، ورق های یو پی وی سی هستند. این ورق ها برای اقلیم های متفاوت مناسب هستند و ویژگی هایی  از قبیل موارد زیر موجب شده است تا سایبان ها با پوشش یو پی وی سی محبوب تر واقع شوند.

    1. مقاومت بسیار بالا در برابر عواملی چون نور شدید، وزش باد، بارش برف و باران و…..
    2. انعطاف پذیری و خم پذیری بالا
    3. عدم جذب آب باران و برف و خاصیت عایق بودن در برابر آب
    4. مقاومت در برابر رنگ پریدگی و پوسیدگی
    5. وزن سبک
    6. قابلیت بازیافت و برگشت آن به محیط زیست

    موارد فوق از ویژگی های بارز این محصول هستند که مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. لازم به ذکر است که سایبان خودرو ها با پوشش یو پی وی سی سایه خنک تری دارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند.

    پوشش گالوانیزه:
    پوشش های گالوانیزه در مقابل سایبان ها با پوشش پارچه ای مقاومت بیشتری دارند و بار بیشتری را تحمل می کنند. این ورق ها دارای یک لایه محافظ می باشند که موجب می شود دچار زنگ زدگی نشوند اما نمی توان از معایب این ورق ها چشم پوشی کرد. ورق های گالوانیزه وزن زیادی دارند. گرما را به محیط اطراف خود انتقال می دهند  و در برابر بارش ها آلودگی صوتی زیادی تولید می کنند. این ورق ها برای فضاهای صنعتی مناسب تر هستند.

    پوشش پلی کربنات:
    یکی دیگر از پوشش های مورد استفاده برای سایبان خودرو، پلی کربنات ها هستند. این پوشش ها برای انواع سقف ها مانند سقف تراس، سقف پارکینگ، سقف آلاچیق، سقف حیاط خلوت و سقف پاسیو ها مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های پلی کربنات وزن سبکی دارند و منعطف هستند.
    این پوشش ها دارای ظاهری شفاف هستند و این امر سبب می شود تا نور خورشید از آن عبور کند و برای ایجاد سایه مناسب نباشد. تنوع رنگ این پوشش بسیار زیاد است و در ضخامت های متفاوت ساخته می شوند.

    پوشش پی وی سی:

    پوشش های پی وی سی با خواص متفاوت ساخته می شوند و در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. ورق های پی وی سی دارای انعطاف پذیری بالا و وزن سبک هستند. پوشش پی وی سی در برابر اشتعال می باشد و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم و ضد ضربه است.
    این پوشش هادر کنار مزایایی که به آن اشاره شد، معایبی از جمله رنگ پریدگی در برابر تابش نور خورشید نیز دارند. پوشش های پی وی سی در مقابل ورق های یو پی وی سی، در برابر دما تحمل کمتری دارند.

    سایبان پارکینگ

    سایبان پارکینگ

    طراحی زیبا و  معمارانه پارکینگ خودرو

    امروزه طراحی سایبان پارکینگ با استفاده از نرم افزار ها صورت می گیرد و با بهره گیری از نرم افزار های مناسب توسط افراد متخصص می توان از ایستایی و مقاومت سایبان اطمینان لازم را کسب کرد. طراحی سایبان پارکینگ در مرحله اول به صورت دستی ترسیم می شود.
    فرم و شکل معمارانه ی سایبان توسط اتود های دستی ایجاد می شود و سپس توسط نرم افزار های سه بعدی به طرح اصلی سایبان تبدیل می شود.در مرحله استفاده از نرم افزار های سه بعدی عوامی مانند شبیه سازی سازه، مدل سایبان، میزان بار های وارده، بار های ناشی از زمین لرزه و… محاسبه می شود.
    یکی از مراحل بسیار مهم در طراحی سایبان انتخاب متریال می باشد زیرا مقاومت سایبان پارکینگ وابسته به نوع متریال به کار رفته در سایبان است. مصالحی که برای ساخت سایبان انتخاب می شود باید ویژگی های از قبیل انعطاف پذیری لازم، قابلیت خم شدن، نیاز های کششی و برشی و… داشته باشد.

    یکی از تولید کنندگان و اجرا کنندگان سایبان های مدرن، شرکت سایه سازان کوروش می باشد که اقدام به ساخت انواع سایبان با متریال با کیفیت کرده است. با مراجعه به سایت مجموعه می توانید نمونه های اجرا شده سایبان ها را در نقاط مختلف کشور برای ارگان های دولتی و شخصی معتبر مشاهده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توان با شماره زیر تماس گرفت.

    شماره تماس: ۰۹۱۲۳۷۹۳۱۲۰

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.