×

راهنمای اجرای سقف سبک با قوطی پروفیل

  • کد نوشته: 45278
  • ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
  • دیدگاه‌ها برای راهنمای اجرای سقف سبک با قوطی پروفیل بسته هستند
  • یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که همیشه در ساخت و ساز اهمیت داشته، سبک بودن در عین مقاوم بودن سازه است. این موضوع باعث شده تا از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروز فعالان حوزه ساختمان‌سازی به فکر ارائه و ساخت متریالی با مقاومت بالا و وزن سبک باشند. خوشبختانه امروزه این متریال یعنی قوطی پروفیل […]

    راهنمای اجرای سقف سبک با قوطی پروفیل

    یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی که همیشه در ساخت و ساز اهمیت داشته، سبک بودن در عین مقاوم بودن سازه است. این موضوع باعث شده تا از زمان‌های بسیار قدیم تا به امروز فعالان حوزه ساختمان‌سازی به فکر ارائه و ساخت متریالی با مقاومت بالا و وزن سبک باشند. خوشبختانه امروزه این متریال یعنی قوطی پروفیل به وفور به راحتی در دسترس است و در بخش‌های مختلف یک سازه خصوصا سقف، به‌کار گرفته می‌شود.

    اگر مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر در این باره هستید، در ادامه این نوشته با راهنمای اجرای سقف سبک با قوطی پروفیل با ما همراه باشید.

    سقف قوطی پروفیل چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

    قوطی پروفیل در واقع یک مقطع فولادی از جنس آهن است که معمولا برای افزایش استحکام سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاطع در دو نوع ساختمانی و صنعتی به تولید می‌رسند و تفاوت اصلی این دو نوع نیز در سایزبندی و قیمت آنها است. به عنوان مثال، ابعاد و قیمت قوطی آهن ۱۴ که یک نوع قوطی پروفیل صنعتی است کاملا با قوطی‌های پروفیل ساختمانی متفاوت است.

    با توجه به مزایای قوطی فولادی، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین مقاطع فولادی برای استفاده در سقف سازه‌های ساختمانی دانست. اجرای قوطی‌های فلزی به قدری ساده و سریع است که به بهترین گزینه برای اجرای سازه‌های موقت تبدیل شده و البته که در سازه‌های دائمی نیز به وفور استفاده می‌شود. برخی از مزایای اجرای سقف سبک با پروفیل قوطی عبارت‌اند از:

    • نصب سریع
    • عمر مفید طولانی
    • مقاومت بسیار بالا
    • مقرون به صرفه بودن

    مراحل اجرای سقف سبک با پروفیل قوطی

    همانطور که پیشتر گفته شد، اجرای سقف سبک با پروفیل قوطی فلزی کار ساده‌ای است اما با این وجود دقت بالایی لازم داشته و باید به برخی جزئیات توجه کنید. این فرایند در چند مرحله صورت می‌گیرد که مراحل کلی آن عبارت‌اند از:

    تامین مواد و ابزار مورد نیاز

    برای اجرای سقف سبک با پروفیل فلزی باید یک‌سری تجهیزات و مواد اولیه را تهیه کنید که مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

    • پیچ و اتصالات به میزان لازم
    • تیرچه‌های سقفی (معمولا از جنس فولاد)
    • ابزار نصب مانند گیره‌ها و دستگاه‌های نصب
    • قوطی‌های پروفیل فلزی (از جنس فولاد گالوانیزه)

    توجه داشته باشید که ابزار مصرفی مانند قوطی‌های پروفیل و اتصالات باید از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار باشند تا عمر مفید سقف سازه بالاتر برد.

    طراحی و محاسبه

    مانند هر فرایند مهندسی دیگری، اجرای سقف سبک با قوطی نیازمند محاسبه و برآورد‌های مختلف است که باید توسط نیروی متخصص صورت گیرد. قبل از شروع نصب باید سقف را با جزئیات و ابعاد کامل طراحی کنید و محاسبات لازم را انجام دهید.

    دقت در این مرحله علاوه بر اینکه دقت محاسبه جزئیات فنی کار را بالا می‌برد، با توجه به قیمت قوطی ۱۰*۱۰ سنگین و یا سایر انواع قوطی مصرفی دیگر در پروژه، می‌تواند یک قیمت نسبتا دقیق از فرایند اجرای سقف سبک با قوطی ارائه دهد.

    نصب تیرچه‌ها

    بعد از انجام محاسبات لازمه، نیاز است تا دست به آچار شوید و تیرچه‌ها را نصب کنید. برای این کار باید کاملا طبق نقشه پیش رفته و تیرچه‌هایی‌که از قبل با بهره‌گیری از ابزار آلات دقیق برش داده‌اید را به دیواره ساختمان بچسبانید. مهم‌ترین موضوع در این مرحله این است که مطمئن شوید تمام تیرچه‌ها کاملا تراز و بدون انحراف هستند.

    نصب قوطی‌های پروفیلی

    است در مرحله بعدی از اجرای سقف سبک با قوطی، لازم است که قوطی‌های پروفیلی را با استفاده از ابزار نصب و اتصالات مناسب به تیرچه‌ها مشخص کنید. در این مرحله معمولا از پیچ و گیره استفاده می‌شود اما در برخی شرایط هم می‌توانید از جوش استفاده کنید.

    تنظیم و راست کردن قوطی‌ها

    بعد از نصب قوطی‌ها باید آنها را تنظیم و راست کنید. در این مرحله باید از سطح‌بندی مناسب استفاده کرده و قوطی‌ها را در صفحات عمودی و افقی تنظیم کنید. توجه داشته باشید در صورتی‌که اگر برای اتصال از جوش استفاده می‌کنید، پیش از جوشکاری باید این فرایند را انجام دهید.

    پوشاندن درز‌ها

    در این مرحله که آخرین مرحله از اجرای سقف سبک با قوطی است، باید درز‌های کار را با استفاده از روکش، انواع رنگ و سایر متریال‌های مشابه بپوشانید.

    نکات مهم در اجرای سقف سبک با قوطی

    مراحلی که پیشتر برای اجرای سقف پروفیل بررسی شدند، مراحلی بسیار کلی بودند و از جزئیات آنها چشم‌پوشی شد؛ در صورتی‌که برای بهره‌مندی از یک سقف مناسب و با دوام باید به جزئیات توجه ویژه‌ای کنید. از این رو توصیه می‌شود تا حتما کار طراحی و اجرای این نوع سقف را به نیروی متخصص در این زمینه بسپارید.

    خرید انواع پروفیل قوطی از آیرومارت

    پروفیل قوطی محصولی بسیار رایج در کشور است و خوشبختانه با قیمت مناسب در بازار یافت می‌شود. در این بین تنها عاملی که می‌تواند باعث افزایش بی‌دلیل قیمت شود، فعالیت شدید واسطه‌ها است. اگر با این مشکل مواجه هستید، خبر خوش برای شما اینکه بازرگانی فولاد آیرومارت با حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از تولید‌کننده، مسیر خرید را برای شما همواره کرده است. در آیرومارت، محصولات معتبر‌ترین تولیدکنندگان صنعت آهن آلات و فولاد در کشور به صورت مستقیم از کارخانه خریداری شده و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. برای بهره‌مندی از مشاوره رایگان متخصصین ما، خرید و بررسی قیمت روز پروفیل ، تنها کافی است که به سایت آیرومارت به آدرس www.iromart.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۰۶ تماس بگیرید.

    کلام آخر

    اگر به دنبال یک سقف سبک، با دوام و مقرون به صرفه هستید که در مدت زمان کمی اجرا شده و برای مدت زمانی طولانی به خوبی باقی بماند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما سقف پروفیل قوطی است. این سقف یکی از محبوب‌ترین انواع سقف در حال حاضر است که می‌توان آن را برای سازه‌های مختلف، از سازه‌های موقت گرفته تا سوله‌ها و هر نوع ساختمان دیگری، بسته به شرایط اجرا کرد.

    اجرای این نوع سقف برای نیروی کار متخصص خیلی سختی نیست و تنها باید یک‌سری مراحل کلی و برخی جزئیات در نظر گرفته شوند که ما در این نوشته کوشیدیم این جزئیات را بیشتر بررسی کنیم.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.