×
×

دستگاه های تصفیه آب مخصوص آپارتمان

  • کد نوشته: 40024
  • ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
  • دیدگاه‌ها برای دستگاه های تصفیه آب مخصوص آپارتمان بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا : بدن ما نیازمند به آب تازه و سالم برای نوشیدن است. امروزه به دلیل آلودگی های آب شهری بسیاری از مناطق کشور به آب سالم و تمیز دسترسی ندارند. آشامیدن آب از شیر لوله کشی موجب بیماری های خطرناکی برای بدن انسان می شود. استفاده از دستگاه تصفیه […]

    دستگاه های تصفیه آب مخصوص آپارتمان

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا : بدن ما نیازمند به آب تازه و سالم برای نوشیدن است. امروزه به دلیل آلودگی های آب شهری بسیاری از مناطق کشور به آب سالم و تمیز دسترسی ندارند. آشامیدن آب از شیر لوله کشی موجب بیماری های خطرناکی برای بدن انسان می شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب آپارتمانی ما را از کیفیت آبی که می نوشیم مطمئن می کند. در ابتدا می خواهیم آلاینده های آب شهری را بررسی کنیم و سپس ضرورت استفاده از دستگاه های تصفیه آب و انواع آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

    آلودگی های آب شهری

    آلودگی آب یکی از بزرگترین و مهم ترین مشکلاتی است که مردم جهان با آن مواجه اند. بسیاری از این آلودگی های آب حتی در تصفیه خانه های شهری نیز از بین نمی روند و باعث بیماری های مختلفی می شوند. حال باید بداینم چه عواملی باعث آلودگی آب می شود:

    • فاضلاب کارخانه ها و صنایع: بسیاری از کارخانه ها پساب و فاضلاب خود را بدون تصفیه کردن، در کانال های آب نزدیکی خود می ریزند. این پساب ها وارد آب های زیر زمینی می شود و آب شهری را آلوده می کند.
    • کود ها و آفت کش ها: کود های شیمیایی و آفت کش هایی که در کشاورزی استفاده می شود حاوی موادی از جمله نیترات هستند و ممکن است این مواد با نفوذ به خاک و ورود آن به آب های سطحی، آب را آلوده کنند.
    • فاضلاب بیمارستان ها: زباله ها و فاضلاب بیمارستانی اگر به طور صحیح از بین نروند یکی از عوامل خطرناک آلودگی آب به شمار می روند و موجب بیماری های بسیاری برای انسان خواهد شد.
    • فلزات سنگین: فلزات سنگین مثل جیوه و سرب در آب لوله کشی شهری بسیار خطرناک می باشد. جیوه از طریق نیروگاه های حرارتی در صنایع آزاد به هوا منتقل می شود و با بارش باران و برف به آب های زیرزمینی نفوذ می کنند. سرب نیز بر اثر خوردگی لوله های فرسوده و قدیمی آب به وجود می آید. مصرف این فلزات موجود در آب تهدیدی خطرناک برای سلامت انسان است.
    • کلر موجود در آب شهری: سیستم تصفیه آب شهری از کلر به عنوان ضد عفونی کننده و گند زدای آب استفاده می کند. استفاده بیش از حد از این ماده ی سمی برای بدن بسیار خطرناک است.

    لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب

    با توجه به مطالب قبل و شناخت عوامل آلودگی آب شهری، لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب بیش از پیش آشکار شد. این عوامل آلودگی، مواد و املاح مضری را به آب منتقل می کنند مثل باکتری ها، ویروس ها، نیترات، فلزات سنگین، آلومینیوم، فلوراید، کلر و … . این مواد مضر اگر وارد بدن ما شوند بیماری ها و مشکلات فراوانی را برایمان ایجاد خواهد کرد. بنابراین آلوده تر شدن منابع آب ما را به استفاده از دستگاه تصفیه آب شهری مجاب می کند چرا که تنها با این روش می توان از شر این آلودگی ها و مواد مضر آب خلاص شد و آبی سالم و با کیفیت نوشید.

    انواع دستگاه تصفیه آب آپارتمانی

    استفاده از دستگاه تصفیه آب آپارتمانی برای بهبود کیفیت و سلامت آب کمک بسیاری می کند. آب تصفیه شده باعث کمتر شدن مشکلات گوارشی می شود و از بروز بسیاری از بیماری های ناشی از آب آلوده جلوگیری می کند. خرید دستگاه تصفیه آب ملزم به این است که ابتدا نیاز خود را مشخص کنید و این که آب را با چه کیفیتی می خواهید و آلودگی آب شهر شما تا چه اندازه است.
    دستگاه های تصفیه آب آپارتمانی دارای دو نوع هستند:
    1- دستگاه های تصفیه آب بدون پمپ و مخزن
    2- دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

    دستگاه های بدون پمپ و مخزن از روش اولترافیلتراسیون آب را تصفیه می کنند. نیاری به برق ندارند و مناسب مناطقی هستند که فشار آب آن ها بالاست. این دستگاه ها نسبت به مدل های برقی قیمت کمتری دارند. دستگاه های تصفیه بدون پمپ و مخزن نیز دو مدل دارند. یکی بدون روش اسمز معکوس و دیگری با اسمز معکوس.
    دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و اسمز معکوس مناسب مناطقی هستند که آلودگی آب میکروبی و بیولوژیکی دارند و آب آلودگی شیمیایی و املاح کمتری داشته باشد. اما دستگاه تصفیه بدون پمپ با روش اسمز معکوس نیازمند فشار آب تا 4 بار می باشد تا بتواند آب با فشار بالا به درون پوشش اسمز معکوس وارد شود و آلودگی های شیمیایی آب را از بین ببرد. این دستگاه چون برقی نیستند در هزینه برق شما صرفه جویی خواهد شد و هم چنین قیمت کمتری دارند.

    دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس بهترین دستگاه برای تصفیه آب است. دارای یک پمپ و مخزن می باشند و از برق استفاده می کنند. فیلتر ممبران فیلتر اصلی این دستگاه می باشد که کار اسمز معکوس را انجام می دهد.مراحل دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس 3 الی 8 می باشد که رایج ترین آن ها 6 الی 8 مرحله ای است و یکی از این مراحل فیلتر ممبران یا همان اسمز معکوس می باشد. این فیلتر دارای 8 الی 13 لایه است که آب را از خود عبور می دهد و تا 0001/0 میکرون قادر است تمامی آلاینده ها و میکروب ها گل ولای موجود در آب را  از بین ببرد. بنابراین اگر دستگاه شما این فیلتر را نداشته باشد ممکن است تقلبی باشد و آب شما را به خوبی تصفیه نکند. حتما در هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید. این نوع تصفیه آب در سیستم تصفیه فاضلاب شهری نیز بکار گرفته می شود.

    فیلترهای قلیایی و فرا بنفش نیز از جمله فیلتر هایی می باشد که شما بر حسب نیازتان می توانید آن ها را به دستگاه خود اضافه کنید.

    فیلتر فرابنفش یا همان UV که برای از بین بردن باکتری‌ها، میکروب‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها استفاده می‌شود و فیلتر قلیایی که خاصیت اسیدی آب را کاهش می‌دهد و آب قلیایی با خواص آنتی اکسیدانی در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه های تصفیه آب فرابنفش و دستگاه تصفیه آب قلیایی کننده آب نیز از همین روش اسمز معکوس استفاده می کنند.

    دستگاه های تصفیه آب آپارتمانی از نظر طراحی نیز به سه مدل تقسیم می شوند:

    • دستگاه های رومیزی: که طراحی بسیار شیک و مدرنی دارند و همانند دیگر وسایل آشپزخانه روی میز قرار می گیرند. اغلب به صورت دیجیتالی هستند. به دلیل نوع طراحی خاص آن ها، قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر دارند و یک کالای لوکس محسوب می شوند.
    • دستگاه های دیواری: این دستگاه ها نیز همان قابلیت دستگاه تصفیه آب را دارند ولی بر روی دیوار نصب می شوند.
    • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی: که از رایج ترین نوع دستگاه های تصفیه می باشند. دارای چندین فیلتر هستند که با شیلنگ های مختلف به هم متصلند. مخزن آب دارند و آب را به خوبی تصفیه می کنند. در زیر سینک آشپزخانه نصب می شوند و شیر برداشت اهرمی آن نیز در گوشه ی سینک قرار می گیرد.

    قبل از خرید دستگاه تصفیه آب نحوه ی کار  آن و هم چنین مدل و طراحی آن ها را با توجه به نیازتان در نظر بگیرید. هم چنین به کیفیت فیلتر ها نیز توجه کنید. هر چه فیلتر ها توان بالاتری داشته باشند کیفیت آب خروجی نیز بهتر خواهد بود.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.