×

در اصفهان از کدام مراکز نهال گردو بخریم

  • کد نوشته: 47802
  • ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای در اصفهان از کدام مراکز نهال گردو بخریم بسته هستند
  • از جمله سرمایه‌گذاری‌های مهم در حوزه باغداری خرید نهال گردو در اصفهان و کشت و پرورش آن در این اقلیم کوهپایه‌ای با آب و هوای معتدل است. در مراجعه به مراکز نهال گردو برای خرید حتماً باید منطقه کاشت معرفی شده و نسبت به شرایط زیست محیطی آن رقم مناسب دریافت شود. استان اصفهان از […]

    در اصفهان از کدام مراکز نهال گردو بخریم

    از جمله سرمایه‌گذاری‌های مهم در حوزه باغداری خرید نهال گردو در اصفهان و کشت و پرورش آن در این اقلیم کوهپایه‌ای با آب و هوای معتدل است. در مراجعه به مراکز نهال گردو برای خرید حتماً باید منطقه کاشت معرفی شده و نسبت به شرایط زیست محیطی آن رقم مناسب دریافت شود. استان اصفهان از نظر مساحت باغات زیر سطح کشت گردو دارای ۵۳۲۰ هکتار باغستان گردو است که عمده شهرهای تولید کننده گردو مناطق کوهپایه‌ای مانند سمیرم، خوانسار، تیران، لنجان، نطنز و کرون هستند.

    کیفیت نهال‌های تولیدی شده در نهالستان‌ها می‌تواند هم در سودآوری نهال و هم در حفظ سرمایه باغدار بسیار دخیل باشد. در نهالستان گردوی مجهز و با سابقه‌ برتر نهال علی رغم تولید و تکثیر نهال‌ها با بهترین روش‌های پرورشی، هزینه‌ها و پروسه‌های متعددی برای کسب تاییدیه سلامت و مرغوبیت آن از سازمان جهاد کشاورزی صرف شده است. لذا با در اختیار داشتن چنین ارقام مطمئن و مرغوبی می‌توان به باغداری سالم، پرمحصول و با کیفیت اذعان داشت.

    موقعیت اقلیمی اصفهان برای کاشت نهال گردو

    اگرچه طی چند سال اخیر معضل خشکسالی و کمبود بارش‌ها باعث خشک شدن زاینده رود و کمبود آب در این خطه شده است، اما موقعیت اقلیمی اصفهان به گونه‌ای است که کاشت نهال گردو در کنار دیگر میوه‌ها وضعیت بسیار خوبی در این منطقه دارد. شهر اصفهان در ارتفاع ۱۵۷۰ متری از سطح آب‌های آزاد، از قسمت جنوبی و غربی در دامنه‌های سلسله جبال زاگرس، کرکس و زردکوه بختیاری قرار گرفته و آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی دارد.

    اما قسمت‌های شمالی و شمال شرقی آن به دلیل نزدیکی به مناطق کویری آب و هوای گرم و نیمه خشک دارد. متعاقباً شرایط آب و هوایی در هر قسمت آن به دلیل نزدیکی یا دوری از ارتفاعات، پراکنش بارندگی‌ها و نوسانات دمایی متفاوت است. در کل نواحی غربی و جنوب غربی به دلیل آب و هوای کوهستانی نهال‌های ژنوتیپ پالیز، فرنور خوشه‌ای و فرانکت و در مناطق دشتی و کویری استفاده از رقم‌های تویسرکان، چندلر، ژنوتیپ، اسرائیلی و پکان، دماوند پدرو توصیه می‌شود.

    شناخت انواع نهال گردو در اصفهان

    شهر اصفهان در مرکز ایران تحت تاثیر شرایط جوی کوهستانی و کویری، اقلیمی متنوع با شرایط زیست محیطی متفاوت است. انواع نهال گردو در اصفهان تولید و تکثیر می‌شود و می‌تواند بسته به سلیقه، هدف تجاری و اقلیم کاشت از سوی باغداران مورد انتخاب قرار بگیرد. در خرید نهال گردو در اصفهان اگر خواهان باغاتی مدرن و زودبازده هستید حتماً نهال‌های اصلاح نژاد شده، پیوندی، سازگار با اقلیم، پربار و پایه کوتاه را انتخاب کنید.

    چنین ارقامی در کنار مقاومت بالا، باردهی را از سال‌های اولیه کاش شروع کرده، کم ارتفاع بوده، رسیدگی کم زحمت و کمتر هزینه‌ای دارد. در نتیجه در صورت مهیاسازی منطقه کاشت از نظر منابع آبی و خاکی و همچنین کاشت رقم مناسب و رسیدگی‌های به موقع و اصولی می‌توان شاهد باغستان‌های با شاخه‌های خمیده از گوی‌های سبز و ثمره‌های با کیفیت و پرمغز بود.

    • نهال ژنوتیپ پالیز
    • گردوی فرانکت
    • گردوی چندلر
    • گردوی فرنور
    • گردوی پدرو
    • گردوی لارا
    • گردوی دماوند
    • گردوی تخم مرغی
    • گردوی اسرائیلی
    • گردوی کانادایی
    • گردوی محلی

    فروش نهال گردو اصلاح شده در اصفهان

    در نهالستان‌های معدودی می‌توان فروش نهال گردوی اصلاح شده در اصفهان را مشاهده کرد. خرید نهال گردو در اصفهان همواره به دلیل عدم اطلاعات کافی در مورد بذرها و نهال‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشاورزان مطرح می‌شود. معمولاً اکثر باغداران خواستار نهال‌هایی با باردهی بالا، مقاومت بی‌نظیر در برابر عوامل محیطی و آفات و نماتدها هستند. نهال اصلاح شده نهالی است که از پیوند دو گیاه با خصوصیات باردهی و مقاومتی بی‌نظیر با حذف ژنوم‌های منفی هر دو گیاه به وجود می‌آید.

    نهال اصلاحی رقمی با مقاومت بالا، بازدهی زود هنگام، باردهی حداکثری و کیفیت محصول بی‌نظیر خواهد بود. پر واضح است که به دلیل مزایای نهال‌های اصلاحی مانند مقاومت بالا به گرما و سرما، مقاومت به انواع آفات، دیرگل بودن، میوه‌هایی درشت تر، مغزی چرب‌تر و روشن‌تر و همچنین باردهی دو برابرتر باغداران از خرید چنین ارقامی رضایت خاطر بیشتری داشته باشند. از جمله ارقام اصلاحی مورد کشت در اصفهان رقم‌های زیر هستند.

    • گردوی چندلر: رقمی اصلاحی و پیوندی است که خاستگاه آن کشور آمریکا بوده، مقاومت خوبی به گرمای ۴۰ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه دارد. دیرگل بوده باردهی ۶ الی ۷ تن در هکتار داشته، میوه آن بسیار با کیفیت درشت و مغزی سفید دارد.
    • گردویژنوتیپ پالیز: رقمی مقاوم به گرمای ۴۵ درجه، آفات و سرمای زیر ۳۰ درجه، اصلاحی و پیوندی، کم ارتفاع، دیرگل باردهی ۱۰ الی ۱۶ تن در هکتار، زود بازده از سال اول کاشت و مناسب برای تمامی ارتفاعات
    • گردوی فرنور: از دیگر رقم‌های اصلاحی پایه کوتاه با گلدهی دیر موقع است که برای مناطق کوهستانی و ارتفاعات به دلیل تحمل سرمای منفی ۳۰ درجه بسیار مناسب است. باردهی آن ۷ الی ۸ تن در هکتار بوده و از ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری قابلیت کاشت دارد.

    بهترین نهالستان گردو در اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

    مسلماً تعامل با بهترین نهالستان گردو برای خرید نهال در اصفهان خواسته‌ای است که کلیه باغداران به دنبال آن هستند. خدمات پس از فروش، کیفیت نهال‌های تولیدی، مورد تایید بودن از نظر جهاد کشاورزی و میزان رضایت باغداران می‌تواند از جمله دلایلی باشد که یک مرکز تولید به عنوان بهترین نهالستان شناخته شود. اما برای بسیاری سوال پیش می‌آید که در بهترین نهالستان نهال با چه خدمات و ویژگی‌های عرضه می‌شود؟

    • در چنین نهالستان‌هایی کلیه نهال‌ها دارای گواهی سلامت، کارت قرنطینه، کیفیت و مرغوبیت تایید شده از سوی جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات بذر و گیاه و کمیته فنی نهال استان هستند.
    • متنوع بودن نهال‌های تولیدی این بخش باعث مرتفع‌سازی تمامی سلایق باغداران می‌شود.
    • متبحر و مجرب بودن کادر آن باعث راحتی خریداران در انتخاب رقم مناسب می‌شود.
    • نهال‌های این مجموعه بر اساس آنالیزهای دوره‌ای پرورش یافته، لذا بدون آفات با ریشه‌های ضدعفونی شده، تنه یک دست و ریشه‌های پرتراکم و طبیعی با بهترین قیمت عرضه می‌شود.
    • نهال‌ها دارای ضمانت برگشت بوده تا در صورت مشکل‌دار بودن وجه پرداختی به باغدار عودت داده شود.

    نحوه خرید نهال گردو در اصفهان

    با توجه به اهمیت کیفیت خرید نهال از مراکز معتبر و تاثیرگذار بودن مقاومت و مرغوبیت نهال تولیدی بر باردهی آینده آن بسیاری برای خرید نهال گردو در اصفهان به دنبال مراکز مجوزدار حتی خارج از استان هستند. نهالستان بزرگ برتر نهال مفتخر است که اعلام کند با داشتن سایت تجاری کامل و جامع دارای شعباتی اینترنتی در شهر اصفهان بوده و با در اختیار داشتن نهال‌های زودبازده، اصلاح شده، پیوندی، سردسیری، معتدله و گرمسیری با باردهی بالا همراه با ضمانت کیفیت و سلامت می‌تواند پاسخگوی نیازهای طیف وسیعی از باغداران و بهره‌برداران این شهر توریستی و سرسبز باشد.

    کافیست از طریق سایت با انواع نهال گردو و خصوصیات باردهی آن آشنا شده و با اطمینان از مناسب‌ترین قیمت نهال آن را در کمتر از ۴۸ ساعت با فاکتور فروش معتبر، ریشه‌های پرالیناژ شده، ضمانت دو ساله و گواهی عاری از آفات دریافت کنید.

    جمع‌بندی

    با توجه به اراضی ۵۳۳۰ هکتاری باغستان‌های گردو در شهر شیراز با خرید نهال در اصفهان می‌توان در کلیه مناطق علی الخصوص مناطق کوهستانی جنوبی و جنوب غربی آن با داشتن رقم‌های سازگار و پربار بیشترین بهره‌برداری را از منابع طبیعی و پتانسیل‌های این بخش برداشت کرد.

    جهت خرید نهال تماس بگیرید:

    ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

    ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

    ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

    ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

    ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

    منبع: bartarnahal.ir

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.