×

دیاگرام معماری + درک دیاگرام معماری

  • کد نوشته: 18380
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای دیاگرام معماری + درک دیاگرام معماری بسته هستند
  • درک دیاگرام معماری به گزارش هزینه بازسازی ساختمان : درک دیاگرام معماری نمودارهای معماری. بیش از حد سبک بودن برای نقشه، بیش از حد نادرست بودن برای طرح ها، و خیلی مسطح برای مدل بودن است خوب دقیقاً چه هستند؟ این مقاله توضیح خواهد داد که نمودارهای معماری چیست ، چرا ساخته می شوند و چگونه مورد استفاده […]

    دیاگرام معماری + درک دیاگرام معماری

    درک دیاگرام معماری

    به گزارش هزینه بازسازی ساختمان درک دیاگرام معماری نمودارهای معماری. بیش از حد سبک بودن برای نقشه، بیش از حد نادرست بودن برای طرح ها، و خیلی مسطح برای مدل بودن است خوب دقیقاً چه هستند؟

    این مقاله توضیح خواهد داد که نمودارهای معماری چیست ، چرا ساخته می شوند و چگونه مورد استفاده و دسته بندی قرار می گیرند. همچنین نحوه چیدمان نمودارهای معماری و انواع اشتباهاتی را که باید هنگام ایجاد آن اجتناب کنید ، شرح خواهد داد. در این مقاله می توانید نمونه هایی از نمودارهای معماری را بیابید.

    نمودار چیست؟

    نمودارها ایده ها را به صورت تصویری نشان می دهند. آنها دو بعدی هستند (اگرچه می توانند اشیا three سه بعدی را نشان دهند) و ممکن است حاوی متن ، اشکال و خطوط باشند. واژه نمودار در لغت به معنای “مشخص شده توسط خطوط” در یونانی است. آنها هزاران سال وجود داشته اند ، هرچند که با گذشت زمان پیچیده تر شده اند.

    امروز ما از سه نوع نمودار اصلی استفاده می کنیم. نمودارهای کمی (مانند نمودارهای میله ای و نمودارهای دایره ای) مجموعه داده ها را نشان می دهد ، و معمولاً اولین مواردی است که در مدرسه با آنها روبرو می شویم. نمودارهای مفهومی درک دیاگرام معماری (مانند نمودارهای فلو و نمودارهای ون) روابط بین موارد را نشان می دهند ، در حالی که نمودارهای شماتیک (مانند نمودارهای منفجر شده و نقشه های مترو) به بهترین شکل به صورت تصاویر ساده و انتزاعی توصیف می شوند.

    نمودارهای معماری معمولاً مفهومی یا شماتیک هستند.

    نمودار معماری چیست؟

    نمودارهای معماری کمک می کند تا یک طراحی ساختمان ، روابط بین عناصر یک ساختمان یا فرایند متصل به یک ساختمان روشن شود. آنها هیچ ظاهر واحدی ندارند اما مفاهیم غیر قابل تحمل و قابل فهم را به تصاویر گسسته و قابل درک تقسیم می کنند.

    آنها این کار را با نمادهای بصری انجام می دهند ، که می تواند یک باره در نظر گرفته شود ، برخلاف زبان که باید به صورت خطی پردازش شود. رابرت سومول ، نظریه پرداز معماری پیشنهاد کرده است که نمودارها ” دقیقاً بین فرم و کلمه عمل می کنند ” – شاید به همین دلیل است که آنها برای انتقال ایده ها به مشتری در طی مراحل طراحی ساختمان بسیار مفید هستند.

    منظور از نمودارهای معماری چیست؟

    می توان گفت نمودارهای معماری بسته به زمان و نحوه استفاده از آنها عملکردهای مختلفی دارند. در مراحل اولیه فرایند طراحی ، اغلب از آنها برای کمک به تفکر و کمک به معماران در حل مشکلات استفاده می شود.

    با پیشرفت یک پروژه ، ممکن است از آنها برای روشن کردن موارد مورد نیاز و به عنوان منبع مرجع برای طرف های مختلف استفاده شود. در طی مراحل طراحی و پس از آن ، از نمودارهای معماری برای برقراری ارتباط ایده ها – به همکاران ، مشتریان و اعضای عمومی استفاده می شود.

    Fraser Shields پیشنهاد می کند که ماهیت “باز و مولد” نمودارها “فرآیند طراحی را برای مدتی بیشتر از ملاحظات رسمی آزاد می کند”. به عبارت دیگر ، نمودارها می توانند به عنوان نشانگرهای موقتی در هنگام کار عمل کنند ، درک دیاگرام معماری که محدودیت و زمان بیشتری نسبت به ساختن نقشه ها و نقشه های رسمی دارد.

    نمودارها همچنین این مزیت را دارند که می توانند انواع مختلف اطلاعات را در یک تصویر نشان دهند.

    انواع نمودار معماری

    در معماری نمودارها ، اندرو چاپلین پیشنهاد می کند که ۱۸ نوع نمودار در معماری وجود دارد. آن ها هستند:

    ۱. برنامه سنجی

    همانطور که از نامش پیداست ، نمودارهای پلان متری نقشه ها را نشان می دهند ، یعنی نماهای ساختمان ها یا عناصر ساختمان که از بالا دیده می شود. با این حال ، آنها با برنامه های واقعی متفاوت از این نظر هستند که فقط نمایشی هستند ، بدون مقیاس یا ابعاد دقیق.

    نمودار زیر مناطق مختلف طبقه یک طرح مسکن در پاریس را نشان می دهد.

     

    دیاگرام ارتباطی

    دیاگرام ارتباطی

    مسکن اجتماعی کالج پاریس توسط ECDM – منبع

    ۲. دیاگرام مقطعی

    نمودارهای مقطعی جزئیات داخلی ساختمان را با “برش دادن” از آن به صورت عمودی نشان می دهد. باز هم ، این نمودارها به سادگی نمایانگر ساختمان هستند. از آنها نمی توان به عنوان دستورالعمل استفاده کرد.

    نمودار زیر House Anh توسط S + Na. – معماران Sanuki + Nishizawa نحوه تعامل عناصر طبیعی مانند نور ، درک دیاگرام معماری باد و پوشش گیاهی با ساختمان را نشان می دهد.

    دیاگرام ارتباطی

    دیاگرام ارتباطی

    گراخانه آنه / S + Na. – معماران Sanuki + Nishizawa – منبع

    ۳. دیاگرام آکسونومتری

    این نوع نمودار یک نمای بیرونی را در پیش بینی موازی ، به عبارت دیگر دو طرف یک ساختمان نشان می دهد. از نمودارهای آکسونومتری که در اینجا برای نشان دادن پیشنهادات طراحی جایگزین استفاده می شود ، برای نشان دادن مفاهیم طراحی به طور کلی و توصیف روند پشت سر آنها استفاده می شود.

    آنها را می توان به قطعات جداگانه تقسیم کرد ، منفجر کرد ، در حال حاضر طرح های به پایان رسیده است.

    دیاگرام آکسونومتری

    دیاگرام آکسونومتری

    ۴. دیاگرام برنامه ای

    نمودار برنامه ای چیدمان ساختمان و نحوه استفاده واقعی مردم از آن را نشان می دهد. درک دیاگرام معماری نمودارهای زیر برای خانه کتاب و کتابخانه مرکزی سیاتل ، نقشه ساختمان و تیراژ بخش را در قالبی بصری و جذاب توصیف می کند.

    دیاگرام  برنامه ای

    دیاگرام برنامه ای

    خانه کتاب توسط استودیوی Tandem و کتابخانه مرکزی سیاتل / OMA + LMN – منبع

    ۵. دیاگرام متنی

    نمودارهای متنی می توانند تا حدودی انتزاعی به نظر برسند ، درک دیاگرام معماری زیرا عملکرد آنها نشان دادن چگونگی ارتباط یک ساختمان فراتر از خودش با منظره وسیع تر است. این نمودارها که ایده های انتزاعی یک مفهوم کلی را نشان می دهند ، اغلب جزئیات کمتری نسبت به بقیه دارند ، اما با این وجود ابزاری مهم در توصیف محیط های فوری و جهانی یک پروژه هستند.

    دیاگرام متنی

    دیاگرام متنی

    ۶. دیاگرام گردش خون

    نمودارهای گردش خون حرکت کاربران را در اطراف یک فضا نشان می دهد. مسلماً، آنها زیرمجموعه ای از نمودارهای برنامه ای (در بالا) هستند ، که روش های استفاده مردم از یک ساختمان یا منطقه را نشان می دهد.

    دیاگرام گردش خون

    دیاگرام گردش خون

    ۷. دیاگرام ساختاری

    این نوع نمودار از طریق نمودارهای پلانومتریک ، مقطعی و / یا آکسونومتری نشان داده می شود ، درک دیاگرام معماری یا ساختار فیزیکی ساختمان را نشان می دهد ، یا اینکه چگونه نیروهای نامرئی مانند کشش و فشرده سازی بر ساختار ساختمان تأثیر می گذارند.

    دیاگرام ساختاری

    دیاگرام ساختاری

    ۸. مقیاس بندی شده

    هدف از نمودارهای مقیاسدار فراهم آوردن زمینه و کمک به ارتباط یک ساختمان با ساختمان دیگر است ، درک دیاگرام معماری این را می توان با استفاده از مقیاس فعالیت روزمره انسان و / یا هر مرجع معمول دیگری که شناخته می شود ، انجام داد.

    دیاگرام معماری

    دیاگرام معماری

    خانه ای در ناکامگورو توسط معماران سطح – منبع

    ۹. ترتیبی

    نمودارهای متوالی توالی ها را نشان می دهد. معنای این از لحاظ معماری این است که این نمودارها دارای چندین قسمت هستند ، درک دیاگرام معماری که پس زمینه ثابت را حفظ می کنند اما هر مرحله از یک فرآیند را نشان می دهند (به عنوان مثال برنامه های افزودنی برنامه ریزی شده برای چندین سال در محوطه یک مدرسه).

    دیاگرام معماری

    دیاگرام معماری

    ۱۰. مولد

    نمودارهای تولیدی آزمایشی هستند. برخلاف نقشه های تولید شده در مرحله طراحی مفهوم یک پروژه ساختمانی ، درک دیاگرام معماری برای کمک به معمار در مورد ایده کار کرده و دوباره کار شده است.

    دیاگرام توپوگرافی

    دیاگرام توپوگرافی

    ۱۱. توپولوژیک

    این نوع نمودار روابط بین عناصر یک ساختمان یا فضا را نشان می دهد ، و می تواند یک تصویر واضح از نحوه کار هر فضا با هم و قرار گرفتن در برنامه کلی ارائه دهد.

    توپولوژیک

    توپولوژیک

    Taller 301 توسط گریشا زوتوف – منبع

    نمودار اقلیدسی

    نمودار اقلیدسی مانند یک شبکه است. این ساختمانها یا عناصر ساختمانها را به گونه ای تنظیم می کند که بدون تأثیر عناصر مجاور هیچ کدام از آنها قابل جابجایی نیستند.

    نمودار اقلیدسی

    نمودار اقلیدسی

    ۱۳. زمینه بصری

    نمودارهای میدان دید ، خطوط و پیکان ها را درون “مخروط” قرار می دهد تا بینشی از درک کاربران از یک ساختمان یا فضا ایجاد کند.

    بصری

    بصری

    طراحی برای ورود توسط HERBERT BAYER – منبع ، رسم اطلاعات غیر رسمی استودیوی معماری توسط STUDIO-MISHIN – منبع

    ۱۴. احساس

    از میان انتزاعی ترین انواع ، نمودارهای احساسی قصد دارند تا حدودی اثرات نامشهود را در یک ساختمان یا فضا مانند نور ، بافت و احساس منتقل کنند. با هدف نشان دادن چگونگی تعامل و احساس حواس انسان.

    احساس معماری

    احساس معماری

    موزه در خط دوم دفاع از جورومنها توسط الکساندر ویسنته – منبع

    ۱۵. ساختمانهای نمودار

    این نمودارها که با استفاده از فرم های ساده ساخته شده اند ، ساختمان را آنگونه که باید هنگام ساخت به نظر می رسد ، درک دیاگرام معماری نشان می دهند ، اما بدون مشخصات.

    ساختمانهای نمودار

    ساختمانهای نمودار

    Vitra Haus توسط Herzog & De Meuron ، ORDOS 100 # 43 توسط تاتیانا بیلبائو – منبع

    ۱۶. احزاب

    نمودارهای Parti پاسخ اولیه معمار به سایت یا مختصر را ضبط می کند. از آنجا که آنها مفاهیم اولیه را نشان می دهند ، معمولاً با دست ترسیم می شوند. نمودارهای Parti شاید از همه نمودارهای معماری خلاصه ترین نمودارها باشد و همچنین ممکن است مولد در نظر گرفته شود (در بالا).

    احزاب معماری

    احزاب معماری

    برج استفاده مختلط در مادرید توسط پائولو ونتورلا – منبع ، منزل تفریق شده توسط Seinfeld Arquitectos – منبع

    ۱۷. تجهیزات و اثرات

    این نمودارها عناصری از ساختمان را نشان می دهد که جدا از ساختار اصلی هستند ، اما هنوز هم به طرز قابل توجهی با آن تعامل دارند.

    درک دیاگرام معماری

    درک دیاگرام معماری

    موزه گل – منبع

    ۱۸- پست فکتو

    نمودارهای post-facto مناظر ، ساختمانها یا عناصر ساختمانها را پس از ساخت نشان می دهد. درک دیاگرام معماری یکی از نمونه های متداول نقشه سه بعدی فرار از آتش است که در اتاق های هتل نمایش داده می شود.

    درک دیاگرام معماری

    درک دیاگرام معماری

    ساختمان اکولوژیکی SINO-ITALIAN توسط MARIO CUCINELLA ARCHITECTS – منبع ، Albion Street Residences توسط کنرلی معماری و برنامه ریزی – منبع ، استوارت: رنگ برای یک مزرعه سبز توسط Catrina – منبع ،

    چگونه از نمودارهای معماری استفاده می شود؟

    کاربرد اصلی نمودارهای معماری کمک به ما در تحلیل آنچه برای ایجاد یک ساختمان یا فضای موثر باید انجام دهیم ، است. به عنوان مثال ، معماران برای آزمایش رابطه بین فضاهای مختلف در یک ساختمان ، ممکن است مجموعه ای از “نمودارهای حباب” (که بعداً می تواند به عنوان پلان متریک ، زمینه ای ، مولد توصیف شود) ایجاد کنند.

    یا ممکن است خطوط دید را ترسیم کنند تا آزمایش کنند که از کجا قابل مشاهده است. درک دیاگرام معماری این بسیار بصری تر است – و لذت بخش تر! – فرایند برای بیشتر افراد نسبت به محاسبه و محاسبه مجدد عددی است.

    استفاده دیگر از نمودارهای معماری ، همانطور که در بالا ذکر شد ، این است که آنها می توانند به عنوان نشانگرهای مکان موقتی عمل کنند که به پروژه اجازه می دهد به جلو حرکت کند. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که جزئیات دقیق هنوز مشخص یا ضروری نیستند ، اما نمودار اجازه می دهد تا کار با افزودن اطلاعات بعدا ادامه یابد.

    با پیشرفت پروژه ممکن است نمودار به صورت یک نقشه معماری رسمی کار شود.

    و یک استفاده نهایی ، شاید بدیهی از نمودارهای معماری ، انتقال تفکر ما به مشتری یا افراد عمومی است. گاهی اوقات ، یک عکس واقعاً هزار کلمه است.

    نحوه ترسیم نمودار معماری

    هنگام تهیه نمودار معماری ، موارد زیر را بخاطر بسپارید.

    از شکل و خط به طور مداوم استفاده کنید

    هیچ قانون ثابتی در مورد اشکال و خطوطی که باید در نمودارهای معماری استفاده شود وجود ندارد ، اما سازگاری ضروری است. همیشه معنی هر عنصر را در نمودار خود توضیح دهید ، از یک جعبه اساسی تا یک لبه نقطه دار.

    از یک کلید استفاده کنید

    هرکسی از نمودار شما استفاده می کند باید بتواند آن را با یک نگاه درک کند. این بدان معنی است که یک کلید در نمودار وجود دارد – نه برعکس ، نه پیوست شده ، بلکه در کنار نقشه اصلی.

    تعداد رنگها را محدود کنید

    معماران طراح هستند ، بنابراین این باید واضح باشد! از کمترین تعداد رنگ های مختلف مورد نیاز استفاده کنید و به طور مداوم از آنها استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید توجه را جلب کنید – به عنوان مثال در یک پوستر ایمنی – یک پالت خاموش نیز به طور کلی ترجیح داده می شود.

    از ایجاد چندین نمودار نترسید

    نمودار شما هرچه بیشتر بهم ریخته شود ، درک آن دشوارتر است. اگر این کار خواندن آنها را آسان تر می کند ، جدا کردن عناصر مختلف به نمودارهای مختلف خوب است – اما به یاد داشته باشید که با شکل ، رنگ و خط در همه آنها سازگار باشد.

    … و از ترکیب نمودارها نترسید!

    اگر بیش از یک نمودار دارید که همان قسمت از ساختمان یا یک روند مشابه را نشان می دهد ، ادغام آنها در یک طرح نیز خوب است (تا زمانی که بتوانید وضوح را حفظ کنید).

    استفاده از نرم افزارهای تخصصی را در نظر بگیرید تا به شما کمک کنند

    وسیعی از بسته های نرم افزاری در دسترس است به شما کمک کند نمودار های معماری (و دیگر) ایجاد کنید.

    اشتباهاتی که باید در نمودارهای معماری اجتناب شود

    به همین ترتیب ، هنگام تهیه نمودار معماری ، سعی کنید از اشتباهات رایج زیر جلوگیری کنید.

    ناقص بودن

    اگر موردی وجود داشته باشد که نسبت به نمودار شما گیج کننده یا گنگ باشد ، آماده نیست. درک دیاگرام معماری قبل از ارائه به مشتری ، یا تلاش برای استفاده از آن به عنوان یک راهنما برای یک تیم ، باید خودتان همه چیز را درک کنید.

    عدم تعریف

    هرگز تصور نکنید آنچه برای شما روشن است برای خواننده روشن خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که هر مورد در کلید شما توضیح داده شده است و به اختصار و اختصارات توجه ویژه داشته باشید.

    اضافه بار اطلاعات

    نمودارهای شلوغ بلافاصله چشم ها را خسته می کند (با توجه به طراحان نقشه مترو توکیو ، که یک چالش قدرتمندانه بر روی دست خود دارند ، آن را با نقشه مترو لندن مقایسه کنید). مال خود را تا جایی که می توانید ساده نگه دارید.

    اطلاعات کم بار

    با این اوصاف ، اطمینان حاصل کنید که نمودار شما شامل تمام اطلاعاتی است که برای درک مطلب لازم است. اگر خیلی ابتدایی پیش بروید ، مشتریان بلافاصله با س withال به شما مراجعه می کنند. عناصر گمشده ، ناقص یا غیر قابل توضیح را دوباره بررسی و بررسی کنید.

    منابع مفید برای الهام گرفتن

    نمودارهای معماری در Pinterest

    نتیجه گیری

    نمودارهای معماری یا درک دیاگرام معماری ، به اشکال مختلف و متنوع ، گاهی به نظر می رسد از تقسیم بندی سرپیچی می کنند – اما آنها ابزاری بسیار ارزشمند در روند طراحی هستند. نمودارها ابزاری موثر در برقراری ارتباط ایده ها با مشتری و مردم هستند. آنها مقدار زیادی از اطلاعات متنوع را به قسمتهای کوچک متراکم می کنند. و غیررسمی بودن و انعطاف پذیری آنها به ما امکان می دهد که وقتی هنوز همه اطلاعات در دسترس ما نیست ، با یک پروژه پیش برویم.

    اگر قوانین طلایی را بخاطر بسپارید – نه زیاد ، نه خیلی کم ، درک دیاگرام معماری قوام و کلیدی که به اندازه کافی همه عناصر را توضیح می دهد – باید دریابید که نمودارهای معماری شما باعث صرفه جویی در وقت و دردسر می شود و در نهایت عبور از یک پروژه را هموار می کند.

     

    مقالات پیشنهادی برای مطالعه :

    ضوابط پارکینگ غیر مسقف

    طراحی باغ تفریحی

    وال پست تیغه داخلی

    آموزش نقاشی پرسپکتیو یک نقطه ای

    عکس پتینه روی چوب

    طراحی و ساخت ویلا دماوند

    آموزش خط اسکیس

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.