×

جاهای دیدنی تایلند که در سفرتان باید ببینید

  • کد نوشته: 50499
  • ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای جاهای دیدنی تایلند که در سفرتان باید ببینید بسته هستند
  • در شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. جاهای دیدنی تایلند از آن دسته جاذبه‌های گردشگری […]

    جاهای دیدنی تایلند که در سفرتان باید ببینید

    در شرق آسیا، تایلند، کشور هزاران معبد و هزاران لبخند، به یکی از پرطرفداران‌ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. کشوری که با طبیعت بی‌نظیر، بکر و استوایی، سواحل سفید شنی، معابد بودایی متنوع و متعدد و مردمانی خونگرم، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. جاهای دیدنی تایلند از آن دسته جاذبه‌های گردشگری هستند که نظیرشان در دیگر کشورها کمتر دیده می‌شود و نمایانگر فرهنگ غنی و آداب‌ورسوم خاص کشورهای شرق آسیا هستند. با ما همراه باشید تا درباره بهترین جاهای تایلند که حتماً باید در سفرتان از آنها دیدن کنید، بیشتر بدانید.

    منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در تایلند

     

    یکی از بهترین جاهای دیدنی در تور تایلند که به خوبی تنوع زیستی بی‌نظیر این کشور را نشان می‌دهد، منطقه حفاظت شده تونگ یای نارسوان در استان کانچابوری تایلند است. این منطقه به دلیل تنوع گیاهی بی‌نظیر در جنگل‌های انبوه استوایی و تنوع جانوری خاص، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این منطقه، گونه‌های بسیاری همچون گاومیش وحشی، پلنگ، طاووس، مرغ جنگلی و… به چشم می‌خورد که برخی از این گونه‌ها در حال انقراض هستند.

    منطقه حفاظت شده هوآی کا کائنگ تایلند

    این منطقه حفاظت‌شده که در استان‌های یوتای تانی، کانچابوری و تاک در تایلند قرار دارد، یکی دیگر از مناطق حفاظت‌شده تایلند است که بخش‌های مهمی از جنگل‌های استوایی جنوب شرق آسیا را پوشش می‌دهد. منطقه هوآی کا کائنگ در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و زیستگاه جمعیت بزرگی از ببرهای منطقه شرق آسیا، پرندگان گوناگون، فیل و بنتنگ است. برای بازدید از این منطقه باید با جنگل‌بانان همراه شوید و از مسیرهای ازپیش‌تعبیه شده عبور کنید.

    پارک تاریخی آیوتایا در تایلند

    پارک تاریخی آیوتایا در بانکوک، درواقع بقایای به جا مانده از شهر قدیمی آیوتایا است که قدمت آن به قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. بناهای موجود در این شهر در قرن بیستم، به تدریج مرمت شدند و این شهر قدیمی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تا چند قرن، محل فرمانروایی امپراتورهای مختلف بوده و در محوطه آن می‌توان بیش از ۴۰۰ معبد بودایی با معماری خاص و منحصربه‌فرد را مشاهده کرد. به‌علاوه در این پارک، سه رودخانه جریان دارد که در کنار درختان انبوه، فضای جذابی را به وجود آورده است.

    میدان سیام؛ از شلوغ ترین جاهای دیدنی تایلند

    یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین میادین شهر بانکوک، میدان سیام آن است. میدان سیام جایی است که مهم‌ترین، بزرگترین و بیشترین مراکز خرید بانکوک را در خود جای داده و هرچه بخواهید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در فروشگاه‌ها و مرکزهای خرید آن پیدا می‌شود. بنابراین اگر قصد خرید دارید یا اگر می‌خواهید در تور تایلند یکی از سرزنده‌ترین نقاط بانکوک را ببینید به این میدان سر بزنید.

    ساحل کاتا؛ از زیباترین سواحل تایلند

    ساحل کاتا یکی از جاهای دیدنی تایلند در پوکت است که از دو ساحل بزرگ و کوچک تشکیل شده و این دو ساحل را یک دماغه از یکدیگر جدا می‌کند. این ساحل اگرچه معمولاً شلوغ است، اما جذابیت‌ها و زیبایی‌های خاصی دارد. آفتاب درخشان و ماسه‌های سفید همراه با دریای آرام و تمیز، جلوه خاصی به این ساحل داده‌اند. انواع اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات مختلف ورزش‌های آبی در این ساحل وجود دارد.

    معبد فو یا معبد بودای خوابیده در تایلند

    معبد فو یا معبد وات فو یا معبد بودای خوابیده، مقدس‌ترین معبد بودایی تایلند است که در قسمت تاریخی شهر بانکوک قرار دارد و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید. این معبد که قدمت آن به قرن ۱۸ برمی گردد، درواقع از مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف در محوطه کاخ بزرگ (گرند پالاس) تشکیل شده است که به دلیل وجود مجسمه‌ای غول‌پیکر از بودا که به شکل خوابیده و با طول ۴۶ متر و ارتفاع ۱۵ متر در آن قرار دارد، شهرت دارد.

    خلیج ریلی از محبوب ترین جاهای دیدنی تایلند

    خلیج ریلی در حقیقت شبه‌جزیره‌ای کوچک و دارای چهار ساحل است. ساحل ریلی، یکی از پربازدید‌ترین جاهای دیدنی تایلند محسوب می‌شود. این ساحل در جنوب ساحل آئو نانگ و برروی دماغه‌ای سنگی قرار دارد که تنها با قایق می‌توان به آنجا رفت. صخره‌های بلند پوشیده از درختان همیشه‌سبز، ماسه‌های طلایی نرم، آب‌های فیروزه‌ای و وجود هتل‌های لوکس با امکانات رفاهی عالی، این منطقه را به یکی از انتخاب‌های اصلی گردشگران تبدیل کرده است.

    بازار واکینگ استریت یکشنبه‌ ها در تایلند

    واکینگ استریت یکی از هزاران جذابیت پاتایا، از شهرهای دیدنی تایلند به شمار می‌آید. بازار واکینگ استریت که بین مردم محلی به بازار لاردایی یا تالاد یایی معروف است، از سال ۲۰۱۳ به صورت هفتگی در خیابان تالانگ برپا می‌شود. در این بازار دیدنی، شما هرچه بخواهید می‌توانید پیدا کنید؛ از انواع صنایع دستی، پارچه‌ها، سوغات تایلند گرفته تا انواع غذاهای محلی تایلند. در بازار واکینگ استریت در تور پاتایا انواع ابزار و وسایل، تجهیزات ورزشی، لباس‌های سنتی، داروهای طب سنتی به فروش می‌رسند و انواع غذاهای خاص را در این بازار می‌توانید بچشید.

    بازارهای شناور بانکوک تایلند

     

    بازارهای شناور، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی تایلند هستند که گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. بازارهای شناور بانکوک شامل چندین بازار شناور مختلف، از قبیل بازار دامنوئن سادواک، بازار آمفاوا و بازار شناور بانگ خو ویانگ می‌شود که در هر یک از این بازارها می‌توانید از مغازه‌های کوچکی که بر روی قایق‌ها بنا شده‌اند، خرید کنید. در بازارهای شناور، انواع مواد خوراکی و کشاورزی تازه، سوغاتی‌های رنگارنگ، سوغاتی‌های محلی را تهیه کنید.

    بازار فی فی در جزیره فی فی تایلند

    در مرکز روستای تونسای در جزیره فی فی، یکی از زیباترین جزایر تایلند، بازار فی فی قرار دارد. بازاری که شما را با فرهنگ مردم این جزیره، سنت‌ها و محصولاتشان به‌خوبی آشنا می‌کند. در بازار فی فی می‌توانید انواع میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای دریایی را خریداری کنید و از طعم نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی تایلند نیز بچشید.

    جزیره بون، از جاهای دیدنی پوکت تایلند

    جزیره بون در شهر دیدنی پوکت، یکی از بهترین جاهای دیدنی تایلند است. این جزیره صخره‌ای کوچک، در جنوب غربی پوکت قرار گرفته و طبیعت بکر و فوق‌العاده، سواحل بسیار تمیز با ماسه‌های سفیدرنگ و امکان غواصی در آب‌های زلال، آن را به یکی از جاهای دیدنی پوکت تبدیل کرده است. در این جزیره، یک رستوران با منوی محلی و بین‌المللی وجود دارد که با فضایی جذاب، آلاچیق‌های متعدد و صندلی‌های ساحلی، در میان درختان نارگیل، بر جذابیت گردش در این جزیره می‌افزاید.

    دنیای زیر آب پاتایا در تایلند

    آکواریوم دنیای زیر آب پاتایا یکی از مشهورترین و بزرگترین آکواریوم‌های جهان با ظرفیت نزدیک به ۴ میلیون لیتر آب است که درواقع زیستگاه گونه‌های بسیار متنوع آبزیان به حساب می‌آید. در این آکواریوم، شما پا به تونلی شیشه‌ای می‌گذارید و به‌راحتی و از نزدیک می‌توانید با آبزیان مختلف، گیاهان دریایی، صخره‌های مختلف و… آشنا شوید و حتی به برخی از جانوران نیز غذا دهید. به‌علاوه در این آکواریوم، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف، بخش عکاسی و صندلی‌های ویژه استراحت وجود دارد.

    آبشار تی لا سو؛ یک طبیعت‌گردی جذاب در تایلند

    آبشار تی لا سو در منطقه امن حیات وحش آمپانگ قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. آبشار تی لاسو به طول حدوداً ۴۰۰ متر در میان صخره‌های آهکی شیب‌دار و ناهموار و جنگل‌های انبوه قرار گرفته و مسیر رسیدن به قله آن، یک طبیعت‌گردی جذاب است. در مسیر رسیدن به نوک قله باید از چند رودخانه، تپه‌های سبز و آبشار‌های کوچک عبور کنید و پس از حدود دو ساعت به مقصد خود می‌رسید.

    کوه فو چی فا؛ از کوه های زیبای تایلند

    کوه فو چی فا یکی از کوه‌های دیدنی تایلند است که در فاصله ۲ تا ۵/۲ ساعتی شهر چیانگ رای، در میان یک منطقه حفاظت شده جنگلی قرار دارد. قله این کوه نزدیک به ۱۵۰۰ متر ارتفاع دارد و البته بخش زیادی از مسیر آن را می‌توان با وسایل نقلیه طی کرد. این کوه به دلیل چشم‌انداز خاص خود که یک نمای بی‌نظیر از مزارع، شالیزارها، دشت‌ها و تپه‌های پوشیده از درخت است، شهرت دارد.

    معبد آرون؛ از بهترین معابد بانکوک تایلند

     

    معبد وات آرون در غرب رودخانه چائو پرایا در بانکوک، یکی از زیباترین معابد بانکوک است که به شکل قلعه‌ای استوار و باشکوه بر کرانه رودخانه خودنمایی می‌کند. این معبد را به دلیل زیبایی خاص آن در گرگ‌ومیش سپیده‌دم، معبد سپیده‌دم نیز می‌نامند. این بنا یک برج بلند مرکزی به ارتفاع حدود ۸۰ متر و ۴ برج کوچک‌تر حاشیه‌ای دارد. پله‌های متعددی در اطراف برج مرکزی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از آنها به سطوح مختلف برج مرکزی برسید و نمای بسیار زیبایی از رودخانه، معبد وات فو و کاخ بزرگ را زیرپای خود می‌بینید.

    دریاچه زمرد سبز در جزیره کوکو تایلند

    این دریاچه که به دریاچه طلایی هم شهرت دارد، در خلیج مایا، در جزیره کو کو قرار گرفته است. این دریاچه که به دلیل سبز رنگ بودن آب، به دریاچه زمردین شهرت دارد، درواقع در منطقه حافظت‌شده آم پانگ واقع شده و به دلیل رنگ خاص آب و صخره‌های بلند و سرسبز که دورتادور آن را احاطه کرده است مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

    جزیره پوکت؛ از شهرهای زیبای تایلند

    جزیره پوکت واقع در جنوب غرب تایلند، یکی از شهرهای دیدنی تایلند و از جمله منحصربه‌فردترین مناطق توریستی برای گردشگران به شمار می‌رود. معروف‌ترین سواحل تایلند به همراه تفریحات آبی و دریایی بی‌شمار و همچنین جاذبه های طبیعی همچون جنگل‌های سرسبز گرمسیری، جنگل‌های نارگیل، شالیزارهای وسیع سواحل شنی و رویایی در این شهر رویایی قرار دارند. در تور پوکت می‌توانید از جاذبه‌های متعددی همچون باغ وحش دریایی، موزه ملی پوکت، معبد چالونگ و مجسمه عظیم بودا دیدن کنید.

    جزیره کوسامویی؛ از خاص ترین جاهای دیدنی تایلند

    جزیره کوسامویی، دومین جزیره بزرگ تایلند در شرق این کشور است. این جزیره رؤیایی به دلیل برخورداری از سواحل پوشیده از درختان نخل و نارگیل، جنگل‌های متراکم بارانی و هتل‌های لوکس بین گردشگران، بسیار محبوب است. در کوسامویی می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون پارک ملی تانگ تونگ (متشکل از ۴۲ جزیره خارق‌العاده)، مجسمه بودای بزرگ، باغ مخفی بودا، آبشار ناموآنگ و معبد گوان یو دیدن کرده و از غواصی در آب‌های شفاف و زلال این جزیره لذت ببرید.

    خیابان خائوسان؛ معروف ترین خیابان بانکوک تایلند

    خیابان خائوسان که آن را مهم‌ترین خیابان بانکوک می‌دانند، خیابانی است به طول ۴۰۰ متر که در قلب شهر بانکوک قرار گرفته و در سال ۱۸۹۲ به دستور پادشاه رامای یکم ساخته شده است. خائوسان یکی از خیابان‌هایی است که به علت وجود مغازه‌ها و کسب‌وکارهای متعدد و همچنین هتل‌های ارزان قیمت، محلی ایده‌آل برای آشنا شدن با فرهنگ مردم تایلند، زندگی سنتی و محلی مردم بانکوک است. در خیابان خائوسان، انواع سوغاتی‌های تایلندی را می‌توانید خریداری کرده و از غذاهای محلی تایلند میل کنید.

    سفر به کشور معبدها و لبخندها با آژانس الفبای سفر

    اگرچه چند سالی بیشتر نیست که کشور تایلند به عنوان یک مقصد گردشگری دوست‌داشتنی، خود را به جهانیان معرفی کرده است؛ اما جاهای دیدنی تایلند نه‌تنها متعدد و متنوع، بلکه باستانی و تاریخی‌اند و نشان از فرهنگ اصیل و گذشته غنی این کشور دارند. در تایلند، شما می‌توانید از جاهای دیدنی متنوعی همچون جزایر جذاب و بکر، پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده متنوع، بازارهای سنتی، معابد بودایی شگفت‌انگیز، کاخ‌های مجلل و آبشارها و دریاچه‌های متعدد دیدن کنید. اما حواستان باشد که یک آژانس هواپیمایی معتبر، سفرتان را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.
    اگر به دنبال آژانس مسافرتی معتبری برای خرید تور تایلند هستید، آژانس هواپیمایی الفبای سفر بهترین انتخاب برای شما است و آفرهای گوناگونی برای تورهای خارجی دارد. برای مشاهده‌ قیمت انواع تور همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف، به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

    نویسنده: رضا امیری
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.