×
×

جاذبه‌های تماشایی طبیعی اطراف شیراز

  • کد نوشته: 37636
  • ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
  • دیدگاه‌ها برای جاذبه‌های تماشایی طبیعی اطراف شیراز بسته هستند
  • جاذبه‌های تماشایی طبیعی اطراف شیراز به گزارش رپورتاژ : شیراز مقصدی با جاذبه‌های متنوع برای گردشگران، با سلایق مختلف است. از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی گرفته تا مناطق بکر طبیعی. احتمالا در هر بار سفر به شیراز هنوز می‌توان یک دیدنی جدید پیدا کرد. اگر ماجراجو هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا […]

    جاذبه‌های تماشایی طبیعی اطراف شیراز

    جاذبه‌های تماشایی طبیعی اطراف شیراز

    به گزارش رپورتاژ : شیراز مقصدی با جاذبه‌های متنوع برای گردشگران، با سلایق مختلف است. از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی گرفته تا مناطق بکر طبیعی. احتمالا در هر بار سفر به شیراز هنوز می‌توان یک دیدنی جدید پیدا کرد. اگر ماجراجو هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا سه مورد از بهترین جاذبه‌های طبیعی اطراف شیراز را به شما معرفی کنیم.

    تالاب مهارلو

    تالاب مهارلو

    تالاب مهارلو

    تالاب یا دریاچه مهارلو که با عنوان دریاچه صورتی هم شناخته می‌شود در حدود ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است. رشد نوعی جلبک به نام دونالیلا سالینا در آب این دریاچه دلیل پیدایش رنگ صورتی و قرمز آن است. این دریاچه، منطقه‌ای حفاظت شده و زیستگاه پرندگان مهاجری چون فلامینگو‌ها، انواع پرندگان کنار آبزی مثل آبچلیک‌ها، حواصیل، مرغابی و هم‌چنین گونه‌های متنوعی از جانوران همچون شغال، گربه وحشی، کفتار و روباه است. دریاچه مهارلو از نظر تجاری و صنعتی نیز حائز اهمیت است و از منابع اصلی نمک خوراکی و صنعتی استان فارس است. همچنین جلبک دونالیلا سالینا در صنعت غذایی، تولید دارو و لوازم آرایشی به‌عنوان رنگ‌دانه استفاده می‌شود. قسمت عمده‌ای از مهارلو در فصل تابستان خشک شده و دوباره با بارش باران در فصول سرد آبگیری می‌شود. بنابراین بهترین زمان دیدن این دریاچه صورتی از پاییز تا اواسط اردیبهشت ماه است که این دریاچه پرآب است و هوای دلپذیر و خنکی دارد.

    روستای قلات

    این روستای ‌ییلاقی با آب و هوای خنک و دلپذیرش در فصول گرم، در ۳۶ کیلومتری شمال غرب شهر شیراز، مقصدی جذاب برای گردشگران است. روستای قلات پر از قاب‌های چشم نواز است، از خانه‌های پلکانی در دامنه کوه گرفته تا درختان کهنسال سرسبز سایه انداخته بر مسیر سنگفرش شده‌اش، از چشمه‌های زلال سرازیر شده از دل کوه‌ و دره‌های عمیق تا جاذبه‌های تاریخیش، همگی قلات را به بهترین مناطق گردشگری اطراف شیراز تبدیل کرده است. جاذبه‌های تاریخی ارزشمندی در این روستای وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خرابه‌های قلعه قزل ارسلان مربوط به دوره‌ی هخامنشیان و اشکانیان، کلیسای سنگی مربوط به جنگ جهانی اول، خانه موزه‌ای با بافت و معماری سنتی، حمام قدیمی و مسجد ۲۵۰ ساله‌ی قلات اشاره کرد. این روستا جان می‌دهد برای پیاده روی و گشت و‌گذار توی کوچه پس کوچه‌ها، عبور از بافت قدیم و تماشای رودخانه‌های جاری و آبشار‌ها. خرید سوغات و صنایع دستی و مزه کردن غذا‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ی اهالی روستا هم خالی از لطف نیست.

    تنگه‌ی دم اسب

    این تنگه در منطقه کوهمره سرخی روستای کره بس، در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است. این منطقه پر از چشم انداز‌های طبیعی است. از پوشش جنگلی درختان بلوط و انواع درختان و بوته‌های دیگر گرفته تا کوه‌های سر به فلک کشیده همه مناظر بی‌نظیر و بکری ایجاد کرده است. رودخانه‌ای به نام دم اسب با فروریختن از بلندای صخره‌های مرتفع، آبشاری را پدید می‌آورد که شبیه به دم اسب است و اینگونه شکل آبشار وجه تسمیه‌ی این منطقه شده است. سفر به تنگ دم اسب برای کسانی که مسیر پرهیجان را دوست دارند و اهل ماجراجویی‌های دسته جمعی هستند بسیار لذت بخش و وسوسه‌انگیز است. مسیر پیمایش تنگه، راه پاکوبی است که فراز و نشیب‌های زیادی دارد. عبور از شکاف‌های دره و رودخانه خروشان دم اسب که در دل دره جریان دارد و گذر از دریاچه‌‌ای که با شنا و قایق‌های بادی امکان‌پذیر است، تجربه‌هایی است که در کمتر منطقه‌ای می‌توان یافت. آب و هوای تنگه در فصل بهار و تابستان، بسیار مطبوع و دلپذیر و مناسب گشت و‌گذار گردشگران است.

    خرید بلیط هواپیما

    اگر اهل طبیعت گردی هستید و با خواندن مقاله فوق برای دیدن این جاذبه‌ها عازم استان فارس هستید، برای خرید پرواز تهران شیراز پلتفرم اسنپ‌تریپ را پیشنهاد می‌کنیم. کافی است در بخش پروازهای داخلی در وبسایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ نام مبدا و مقصد را به همراه زمان پروازتان جستجو کنید. به شما لیستی از انواع بلیط چارتر و سیستمی پیشنهاد می‌شود. با انتخاب بلیط و وارد کردن مشخصات فردی می‌توانید به صورت آنلاین بلیط خود را خریداری کنید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.