×
×

تهیه بتن مصرفی با قیمت مناسب!

  • کد نوشته: 39982
  • ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
  • دیدگاه‌ها برای تهیه بتن مصرفی با قیمت مناسب! بسته هستند
  • به گزارش بازار کار ساخت ویلا : یکی از مصالح پرکاربرد ساخته دست بشر برای ساخت‌وساز بتن است. برای تهیه بتن معمولی از آب، سیمان و سنگدانه با مقدار مشخص استفاده می‌کنند‌. افزودنی‌های شیمیایی بتن شامل دیرگیر‌کننده، کاهنده آب، کاهنده جمع شدگی، رزین سنگ مصنوعی و… است که هر کدام تأثیرات متفاوتی در بتن ایجاد می‌کنند […]

    تهیه بتن مصرفی با قیمت مناسب!

    به گزارش بازار کار ساخت ویلا : یکی از مصالح پرکاربرد ساخته دست بشر برای ساخت‌وساز بتن است. برای تهیه بتن معمولی از آب، سیمان و سنگدانه با مقدار مشخص استفاده می‌کنند‌. افزودنی‌های شیمیایی بتن شامل دیرگیر‌کننده، کاهنده آب، کاهنده جمع شدگی، رزین سنگ مصنوعی و… است که هر کدام تأثیرات متفاوتی در بتن ایجاد می‌کنند و قیمت بتن با وجود هر کدام از این مواد تغییر می­کند.

    البته برای اینکه بتوانند خواص بتن را تغییر دهند، از افزودنی‌های دیگر در آن استفاده می‌کنند. ویژگی‌های خاصی مثل پایداری، مقاومت و هزینه مناسب در کنار تنوع کاربرد باعث شده بتن جز پرکاربردترین مصالح ساختمانی دنیا باشد. با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید.

    بتن آماده ۳۵۰

    در تهیه این بتن آماده، از ۳۵۰ کیلوگرم سیمان در یک متر مکعب بتن استفاده می‌شود. این عدد به­عنوان عیار بتن است و میزان مصرف سیمان در طرح اختلاط بتن را نشان می‌دهد. استفاده از این بتن در صنعت ساخت­و­ساز کاربرد زیادی دارد و در ساخت پروژه‌های کوچک و معمولی، اجرای انواع پی، ساخت دیوار پیش­آماده بتنی، ساخت جاده و… مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

    این نوع بتن­ها دارای معیار‌های مختلفی هستند اما عیار ۳۵۰ نسبت به سایر انواع آن رایج‌تر است. محل آماده شدن و محل اجرای این بتن­ها با یکدیگر متفاوت هستند. قیمت بتن ۳۵۰ بر اساس میزان کیفیت ساخت آن در کارخانه و بچینگ تعیین می‌شود. برای بررسی میزان کیفیت سیمان به نسبت آب، مقدار مواد تولیدشده، استاندارد‌ها، کارخانه تولید‌کننده و… توجه می‌کند و قیمت بتن از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد.

    بتن آماده عیار ۴۰۰

    در ترکیب بتن ۴۰۰ از سنگدانه‌های مختلف در اندازه‌های گوناگون استفاده می‌شود. این ماده ۷۵ درصد حجم کل بتن را تشکیل می‌دهد و ۲۵ درصد مابقی آن را آب آشامیدنی دربرمی‌گیرد. میزان دوام بتن ۴۰۰ تحت تأثیر شرایط محیط پیرامون است. وجود برخی از مواد افزودنی و الیاف تقویت‌کننده در بتن ۴۰۰ باعث افزایش مقاومت و دوام آن می‌شود.

    قیمت بتن در حالت کلی با بالا رفتن مقدار عیار افزایش پیدا می‌کند. قیمت بتن ۴۰۰ تحت تأثیر عواملی مثل میزان سیمان مصرف شده و نوع آن، میزان مصرف بتن بر اساس شرایط پروژه، حمل‌ونقل بتن از محل تولید تا اجرا، مواد افزودنی بتن و میزان مقاومت آن قرار دارد. در نتیجه قیمت بتن در تهران با شهر‌های دیگر تفاوت دارد.

    اختلاط بتن آماده با رزین!

    رزین سنگ مصنوعی برای پر کردن درز‌ها، ایجاد پوشش، افزایش دوام و زیبایی سنگ کاربرد دارد. رزین مصنوعی با بتن آماده و پیش­ساخته باعث شده تا بتوان در صنایع بیشتری از آن استفاده کرد. به­خصوص زمانی­که نسبت آب به سیمان در بتن کم باشد، ترکیب آن با استفاده از رزین فشرده‌تر می‌شود. درنتیجه می‌توان در شرایط عمل‌آوری بتن با بخار، در انرژی صرفه‌جویی کرد.

    بررسی قیمت بتن در ایران بتن!

    با توجه به اهمیت استفاده از بتن در ساخت­وساز پروژه‌های مختلف و سازه‌های بسیار بزرگ مثل پل‌ها، استفاده از بتن آماده نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است. وجود مواد افزودنی در بتن­های آماده مقاومت آن را افزایش داده است. قیمت بتن نیز تحت تأثیر ماده‌های افزودنی آن است.

    مقاومت فشاری بالای بتن باعث شده تا برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب باشد. مجموعه ایران بتن با چندین سال تجربه در این زمینه امکان تهیه بتن پیش ساخته را برای شما فراهم کرده است و از مواد اولیه باکیفیت در این زمینه استفاده می‌کند.

    قیمت بتن – با نگاهی بر استفاده از افزودنی های مختلف در بتن

    در مقاله قبلی به بررسی تفاوت های انواع بتن های مرسوم ساختمانی به صورت مختصر پرداخته شد و نکاتی در رابطه با تفاوت های ساخت بتن های خود تراکم و بتن پرمقاومت و بتن معمولی ارائه شد . این تفاوت ها در نهایت منجر به تفاوت قیمت بتن آماده می گردد .
    در این مقاله قصد داریم با بیان نکاتی در ارتباط با انواع افزودنی های بتنی مورد استفاده در صنعت ساختمان به بیان ویژگی های آن ها پرداخته و در نهایت نکاتی در ارتباط با تاثیر افزودنی های بتن بر قیمت بتن آماده ارائه می گردد .
    افزودنی های بتنی در صنعت ساختمان ایران عمدتا به دو نوع افزودنی های پوزولانی و افزودنی های شیمیایی تقسیم بندی می شود . پر کاربرد ترین افزودنی پوزولانی در ایران میکروسیلیس است که عمدتا به صورت پودری ، ژل و دوغاب توسط شرکت های عرضه کننده مواد شیمیایی ارائه می گردد . میکروسیلیس به سبب ویژگی هایی که در ریز ساختار بتن دارد سبب افزایش مقاومت ، دوام و مقاومت بتن می گردد و به طور معمول در سازه های صنعتی ، دیوار حائل و فونداسیون ساختمان ها و سازه های استخر مورد استفاده قرار می گیرد.
    افزودنی های شیمیایی بتن شامل افزودنی های فوق روان کننده ، افزودنی های حفظ اسلامپ بتن ،افزودنی حفظ ویسکوزیته بتن، افزودنی های زودگیر کننده ، افزودنی های دیرگیر کننده ، و الیاف بتن هستند که بنا به نیاز پروژه های بتن آرمه باید مورد استفاده قرار گیرد . این نیاز می تواند جلوگیری از آب افتادگی و جدا شدگی بتن ، افزایش روانی مورد نیاز جهت ویبره پذیری و پمپ پذیری راحت بتن ، افزایش مقاومت ، افزایش دوام بتن و افزایش مقاومت کششی بتن باشد .
    اگر بنا به شرایط پروژه ( افزایش طبقات ، شرایط آب و هوا ، افزایش نیاز به الزامات دمایی و نفوذ ناپذیری ، پمپ بتن و …) نیاز به سفارش بتن آماده با افزودنی بتن باشد کارفرما می تواند خود شخصا آن را تهیه کرده یا مسئولیت انتخاب آن را بر عهده کارخانه بتن واگذار کند.
    در صورتی که مسئولیت انتخاب افزودنی بتن با کارخانه بتن باشد .، کارخانه بتن با بررسی افزودنی های مناسب موجود در بازار و سازگار با شرایط بتن ریزی و کنترل شرایط دمایی و نیاز های بتنی پروژه اقدام به انتخاب افزودنی مناسب برای بتن می کند . سپس با تهیه آن در محل پروژه آن را به مقدار از پیش تعیین شده مورد استفاده قرار می دهد. همچنین کارخانه بتن موظف است بتن را با شرایط مورد نیاز کارفرما و با توجه به افزودنی های خواسته شده تهیه کرده و کیفیت آن را به دقت کنترل نماید .
    لذا نیاز است کارفرمایان با مشخص کردن شرایط پروژه نظیر ، ارتفاع ، نوع سازه ، نوع شرایط دمایی، فاصله حمل بتن و نوع بتن مورد استفاده و همچنین با مشورت با کارخانه تولید کننده بتن نوع افزودنی های بتنی مورد نیاز خود را انتخاب کند.
    با توجه به موارد گفته شده اگر بتن آماده با افزودنی بتن سفارش داده شود قیمت بتن نسبت به بتن معمولی می تواند بین 10 الی 30 درصد افزایش یابد که این افزایش قیمت شامل آزمایشات قبل از مصرف افزودنی بتن ، تهیه و حمل مواد به محل پروژه ، استفاده از آن به مقدار مورد نیاز و کنترل کیفیت بتن نهایی می باشد

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.