×

تفاوت قرنیز ام دی اف (MDF) و قرنیز پی وی سی (PVC) چیست؟

  • کد نوشته: 41228
  • ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت قرنیز ام دی اف (MDF) و قرنیز پی وی سی (PVC) چیست؟ بسته هستند
  • چکیده : قرنیز پی وی سی و قرنیز ام دی اف دو مدل رایج قرنیز هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به تفاوت این دو قرنیز می پردازیم. انتخاب قرنیز  متناسب با شرایط جوی و طرح و رنگ ساختمان نکته ی بسیار مهمی است که افراد در هنگام انتخاب قرنیز به آن […]

    تفاوت قرنیز ام دی اف (MDF) و قرنیز پی وی سی (PVC) چیست؟

    چکیده : قرنیز پی وی سی و قرنیز ام دی اف دو مدل رایج قرنیز هستند که مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به تفاوت این دو قرنیز می پردازیم.

    انتخاب قرنیز  متناسب با شرایط جوی و طرح و رنگ ساختمان نکته ی بسیار مهمی است که افراد در هنگام انتخاب قرنیز به آن توجه می کنند. در این مقاله علاوه بر مقایسه ی قرنیز پی وی سی (pvc) و قرنیز ام دی اف (MDF) به مهمترین نکات در رابطه با نصب قرنیزها اشاره می کنیم.

    دکورد به عنوان تولید کننده با سابقه انواع قرنیز دیوار، برخی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید قرنیز و نصب آن باید مورد توجه قرار دهید را جمع آوری کرده است. در ادامه به برخی از این موارد خواهیم پرداخت.

    بررسی ابعاد قرنیز:

    یکی از موارد اساسی و مورد توجه افراد هنگام خرید قرنیز ابعاد قرنیز است. سلیقه افراد در انتخاب قرنیز متفاوت است اما برای دیوارهای کوتاه، قرنیز با ابعاد کوچک در نظر گرفته می شود.

    شاید فکر کنید استفاده از قرنیز کوتاه زیبایی لازم را برای خانه شما به ارمغان نیاورد اما استفاده از قرنیز متناسب با ارتفاع دیوار نکته ی مهم زیبایی شناسی است که باید به آن توجه کنید.

    انتخاب رنگ مناسب قرنیز:

    برای انتخاب رنگ قرنیز با تاکید بر موارد زیبایی شناسی باید به همخوانی آن با رنگ کف و دیوارها توجه کرد. در صورت استفاده از قرنیز هایی با تضاد رنگ بالا با دیوار و کف از زیبایی محیط کاسته می شود.

    شاخه های قرنیز:

    اگر به مقالات سایت دکورد مراجعه کرده باشد واحد سفارش قرنیزهای پی وی سی و ام دی اف بر اساس شاخه های آنها می باشد. طول شاخه های قرنیز پی وی سی ۳۰۰ سانتی متر است در صورتی که طول هر شاخه قرنیز ام دی اف ۳۶۰ سانتی متر است.

    نحوه برآورد متراژ قرنیز مورد نیاز: برای محاسبه متراژ قرنیز مورد نیاز برای منزل خود باید  طول دقیق هر دیوار منزل خود را اندازه گیری کنید و در انتها طول دیوارها را با یکدیگر کنید. حاصل این جمع را تقسیم بر طول یک شاخه قرنیز در نوع مدنظر خود کنید تا تعداد شاخه ها به دست آید، در انتها یک شاخه اضافی را به تعداد بدست آمده اضافه کنید و با اطمینان خاطر قرنیز مورد نیاز خود را سفارش دهید.

    توجه به کیفیت قرنیز:

     توجه به کیفیت قرنیزها مورد مهم دیگری است که  هنگام خرید و نصب قرنیز  از اهمیت زیادی برخوردار است.  اگر به این موضوع توجه نکنید ممکن است که با گذشت زمان روکش‌های قرنیز دچار مشکل شوند و مجبور به هزینه دوباره برای تعویض آن‌ها شوید. یکی از بهترین روش‌های تشخیص کیفیت قرنیز این است که تولیدکننده‌ها و شرکت‌های معتبر تهیه کنید.

    تفاوت های قرنیز پی وی سی و ام دی اف

    قرنیزها بخش مهمی از هر طراحی داخلی هستند. از آنها می توان برای افزودن ظرافت و زیبایی به هر اتاق استفاده کرد. در حالی که انواع مختلفی از قرنیز موجود است، قرنیزهای ام دی اف و پی وی سی دو مورد از محبوب ترین انتخاب ها هستند. در این مقاله تفاوت های قرنیز ام دی اف و پی وی سی را بررسی می کنیم  و همچنین نکاتی برای نصب هر دو مورد و لیست قیمت آن ها بر روی وبسایت دکورد قرار گرفته است.

    قرنیز ام دی اف و قرنیز پی وی سی هر دو گزینه های محبوبی برای افزودن رنگ تزئینی به دیوارها و سقف ها هستند. در حالی که نصب و نگهداری هر دو ماده آسان است، تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری آن ها را در نظر بگیرید.

    قرنیز ام دی اف به دلیل کیفیت بالای مواد، عموما گرانتر از قرنیز پی وی سی است. همچنین دوام بیشتری دارد و بهتر از قرنیز پی وی سی در برابر رطوبت مقاومت می کند. علاوه بر این، قرنیزهای ام دی اف نیاز به تکنیک های نصب خاصی دارند، در حالی که قرنیزهای PVC را می توان به سادگی میخ کرد یا در جای خود چسباند.

    با درک تفاوت بین قرنیزهای ام دی اف و پی وی سی، می توانید تصمیمی آگاهانه در مورد انتخاب متریال مناسب برای پروژه خود بگیرید.

    اگر بخواهیم از تفاوت این دو قرنیز جمع بندی داشته باشیم :

    قرنیز ام دی اف از تخته فیبر با چگالی متوسط ساخته شده است که دوام بیشتری نسبت به PVC دارد و طول عمر بیشتری دارد. همچنین برای نصب به مهارت بیشتری نیاز دارد و برای کسانی که می خواهند یک روکش حرفه ای داشته باشند ایده آل است. از طرف دیگر، نصب پی وی سی راحت تر است و معمولاً هزینه کمتری نسبت به ام دی اف دارد.

    فرقی نمی کند که کدام یک را انتخاب می کنید وبسایت دکورد با تنوع بی نظیر در طرح ها و ابعاد به شما کمک میکند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.