×

تفاوت ساندویچ پانل خوب و بد در چیست ؟

  • کد نوشته: 32096
  • ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت ساندویچ پانل خوب و بد در چیست ؟ بسته هستند
  • به گزارش آگهی ساختمان :  ساندویچ پانل دارای بدنه ای سبک است که شامل یک هسته است که از دو طرف به دو لایه ی فلزی یا فولادی محدود شده است. هسته ی میانی ساندویچ پانل، معمولاً عایق است. این هسته ی میانی عایق باید بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. این از اصلی‌ترین ویژگی‌های […]

    تفاوت ساندویچ پانل خوب و بد در چیست ؟

    به گزارش آگهی ساختمان :  ساندویچ پانل دارای بدنه ای سبک است که شامل یک هسته است که از دو طرف به دو لایه ی فلزی یا فولادی محدود شده است. هسته ی میانی ساندویچ پانل، معمولاً عایق است. این هسته ی میانی عایق باید بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. این از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک ساندویچ پانل است.

    ساندویچ پانل ها دارای دو دسته ی سقفی و دیواری هستند و جایگزین بسیار مناسبی برای

    دیوارها و تیغه های آجری و مصالح سنتی می باشند.

    بیشتر بخوانید : ساندویچ پانل ۵ سانتی

    ساندویچ پانل ها دارای بدنه ای با ساختار سه لایه هستند. یک هسته ی میانی، بسیار سبک که بین دو لایه پوسته نسبتاً نازک قرار گرفته است. این ساندویچ پانل، ویژگی‌های مقاوم بود در برابر ضربه، عایق بودن و جایگزین مصالح سنتی بودن را با وزنی سبک در اختیار ما قرار می دهد.

    عایق بین دو لایه پوسته که همان هسته با جنس پشم سنگ یا پلی یورتان است، نرمی و انعطاف پذیری خاصی دارد. این هسته ی میانی ساندویچ پانل، می تواند از جنس موادی مانند پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه نیز باشد. نوعی ساندویچ پانل به دلیل دو روکش آلومینیومی که دارد، با نام دیگر کامپوزیت آلومینیوم هم شناخته می شود.

    ساندویچ پانل دیواری خوب

    ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل

    ویژگی ساندویچ پانل دیواری خوب این است که از دو لایه ورق تشکیل شده است که در میان آن یک لایه فوم وجود دارد. این ساندویچ پانل برای پوشش دیوار استفاده می شود. به همین دلیل به آن ساندویچ پانل دیواری گفته می شود. بهترین متریال فوم برای ساندویچ پانل دیواری، فوم پلی اورتان است. فوم پلی یورتان، برای ساندویچ پانل دیواری، بسیار مناسب است. از کاربرد های ساندویچ پانل دیواری با فوم مناسب و ضد عایق، برای سردخانه ها، کانکس ها، ساختمان های پیش ساخته و… است. ساندویچ پانل های خوب، با عرض مفید ۱/۱۴ متر برای سهولت در طراحی فضاها کاربرد دارند.

    میزان ضخامت ساندویچ پانل های استاندارد، چیزی بین ۴ تا ۲۰ سانتیمتر است که هر کدام از این ضخامت ها برای کاربرد متفاوت در آب و هواهای متفاوت، می باشد.

    بهترین ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان است که معمولاً محصول آلمان می‌باشد و به صورت وارداتی برای ساخت ساندویچ پانل دیواری خوب به ایران وارد میشود. برای سردخانه ها و آزمایشگاه‌ها از این ساندویچ پانل ها استفاده می شود.

    بیشتر بخوانید : ساندویچ پانل ۱۰ سانتی

    ساندویچ پانل های بد و بی کیفیت

    ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل

    در بازار علاوه بر ساندویچ پانل هایی خوبی که توسط شرکت های ایران تولید میشوند، ساندویچ پانل های بد و بی کیفیت هم وجود دارند. در کنار شناختن ساندویچ پانل های خوب، باید ویژگی ساندویچ پانل های بد را نیز هم بشناسیم و با معایب آن‌ها آشنا باشیم.

    ساندویچ پانل هایی که از مواد و متریال عالی، درجه یک و با کیفیت ساخته شده باشند، در برابر رطوبت، نور خورشید، گرما، سرما ، نور خورشید و تغییرات دما مقاومت بسیار بالایی دارند. این از اصلی‌ترین ویژگی ساندویچ پانل های بی کیفیت است. چنین ویژگی‌های در ساندویچ پانل های بد وجود ندارد. ساندویچ پانل های بد، باعث کاهش طول عمر سازه و پایین آمدن مقاومت آن می شوند. سازه را دچار پوسیدگی می‌کنند و باعث خوردگی سازه می شوند. برای بازسازی چنین سازه ای که با ساندیچ پانل های بد و بی کیفیت ساخته می شود، باید ساندیچ پانل های خوب و با کیفیت جایگزین شود. این بازسازی و جایگزینی، هزینه اضافی به دنبال خواهد دارد.

    ویژگی‌های ساندویچ پانل خوب و بد

    • ساندویچ پانل های خوب نسبت به آجر سافل و کلاً مصالح صنعتی، وزن کمتری نسبت به مصالح سنتی دارند.
    • ساندویچ پانل های بد دارای وزن زیاد و هسته ی میانی نامرغوب و روکش های نامرغوب می باشند.
    • استفاده از ساندویچ پانل های خوب باعث می‌شود سازه به صورت تند و سریع، نصب و ساخته شود. ولی ساندویچ پانل های نامرغوب، باعث می‌شوند که زمان فرایند ساخت بالا رود و طول انجام پروژه زیاد شود.
    • ساندویچ پانل های خوب در برابر پوسیدگی و خوردگی مقاومت بالایی دارند و از آسیب پذیری کمی برخوردار هستند.
    • ساندویچ پانل های بد، به سرعت زنگ می‌زنند و خراب می‌شوند و نیاز به بازسازی دوباره و جایگزینی دارند.
    • ساندویچ پانل های خوب در برابر عوامل محیطی مانند زلزله ، سیل و یا طوفان دچار آسیب نمی‌شوند.
    • ساندویچ پانل های بد، به هر تغییر آب و هوایی یا حتی باران، شروع به پوسیدن و خراب شدن، می کنند.
    • ساندویچ پانل های خوب از دوام و عمر بالایی برخوردار هستند.
    • ساندویچ پانل های بد، از نظر استحکام مقاوم نیستند و نیاز به تعویض دارند و هزینه ی تمام شده بسیار بالا می رود.
    • ساندویچ پانل های خوب از مواد درجه یک ساخته شده‌اند که باعث صرفه جویی در هزینه ها می‌شود.
    • استفاده ساندویچ پانل های بد، به جز تحمیل هزینه به پروژه از نظر زمانی و مالی، کاربرد دیگری دارند.

     

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.