×

تفاوت بالکن و تراس و ایوان چیست؟

  • کد نوشته: 11685
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای تفاوت بالکن و تراس و ایوان چیست؟ بسته هستند
  • تفاوت بالکن و تراس و ایوان به گزارش ساخت بیمارستان : تفاوت بالکن و تراس و ایوان برای اینکه تفاوت های بین چند چیز مختلف را بدانیم،  اول بهتر است با آن ها آشنا شویم. طراحی تراس ویلا پس بیاید در ابتدای این مقاله با بالکن، تراس و ایوان آشنا شویم. بالکن چیست؟ بالکن چیست؟ بالکن (از […]

    تفاوت بالکن و تراس و ایوان چیست؟

    تفاوت بالکن و تراس و ایوان

    به گزارش ساخت بیمارستانتفاوت بالکن و تراس و ایوان برای اینکه تفاوت های بین چند چیز مختلف را بدانیم،  اول بهتر است با آن ها آشنا شویم. طراحی تراس ویلا پس بیاید در ابتدای این مقاله با بالکن، تراس و ایوان آشنا شویم.

    بالکن چیست؟

    بالکن چیست؟ بالکن (از ایتالیایی : balcone، آلمانی balcho و احتمالا هم ریشه فارسی این کلمه بالکانه bālkāneh یا در زمان قدیمی تر پالکانه pālkāneh بوده است. در زمان قدیم بالکن یک پلت فرم طرح از دیوار یک ساختمان بوده است ویلا سازان که توسط ستون ها یا براکت های کنسول پشتیبانی می شده و با یک نرده، معمولاً بالای طبقه همکف محصور می شده است. اما امروزه بالکن ها در فاضی معماری به ایوان کوچک یا ایوانک گفته می شود که برای استراحت و قرار گرفتن در فضای باز از آن استفاده می شود.

    تفاوت بالکن و تراس و ایوان

    تفاوت بالکن و تراس و ایوان

    انواع بالکن در معماری

    بالکن سنتی: که به آن مالت نیز گفته می شود، یک بالکن بسته چوبی است که از یک دیوار بیرون زده است.

    در مقابل، یک ” بالکن ژولیت ” از ساختمان بیرون نمی زند. این معمولاً قسمتی از یک طبقه فوقانی است که فقط در جلوی آن نرده است. بالکن های مدرن ژولیت اغلب شامل یک سد فلزی هستند که در مقابل پنجره ای بلند قرار گرفته و قابل باز شدن است. طراحی ایوان ویلا امروزه نیز بالکن ها فضاهایی سقف دار هستند که حداقل از یک طرف به فضای بیرونی مشرف هستند و از طرف دیگر رو به دیوار است.

    • باکن ژولیت: تفاوت بالکن و تراس و ایوان

    بالکن های ژولیت به نام ژولیت شکسپیر نامگذاری شده اند که در صحنه های نمایشی سنتی نمایش رومئو و ژولیت، هنگامی که روی بالکن خود است، مورد توجه رومئو قرار می گیرد. اگرچه در نمایشنامه همانطور که نوشته شده، اشاره ای به بالکن نشده است،  بلکه فقط از پنجره ای که ژولیت در آن ظاهر می شود گفته شده است. بالکن جولیان نسخه کمی بزرگتری از جلیت بالکن معروف است که برخلاف بالکن کوچکتر ژولیت کمی از دیوار بیرون زده و حداقل دو پنجره بیش از یک پنجره را پوشانده است.

    در واقع می توان گفت که بالکن ها بخشی از شکل مجسمه سازی ساختمان هستند تفاوت بالکن، تراس و ایوان که امکان ایجاد نمای های نامنظم را بدون هزینه ساختارهای نامنظم داخلی فراهم می کنند.

    • بالکن های مشهور تفاوت بالکن و تراس و ایوان

    یکی از مشهورترین کاربردهای بالکن در صحنه های سنتی صحنه است که در تراژدی ویلیام شکسپیر، رومئو و ژولیت به “صحنه بالکن” معروف شده است (اگرچه در این صحنه اشاره ای به بالکن نشده است، فقط از پنجره ای که در آن ژولیت ظاهر می شود).

    بالکن های مدرن

    در واقع بالکن های امروزه به روز و مدرن شده بالکن های قدیمی هستند  که علاوه بر اینکه به فضای بیرونی راه دارند و از خانه کمی جلوتر هستند، دیواره کوتاه یا نرده ای برای حفظ حریم شخصی و ایمنی نیز جلوی آن ها وجود دارد.

    بالکن

    بالکن

    طراحی تراس ویلا

    طراحی تراس ویلا تراس خارجی یک منطقه مسطح است که دارای دو چشم انداز از جلو و کناره های ساختمان است و معمولا از ساختمان بیرون زده است. تراس به منطقه ای ساختمان گفته می شود که جز مشاعات ساختمان به حساب می آید تفاوت بالکن، تراس و ایوان و ربطی به خود ساختمان ندارد ساخت ویلای لوکس و در متراژ ساختمان به حساب نمی آید. طراحی تراس ویلا صرفا بیرون زده از خانه نیستند و گاهی ممکن است در راستای خود خانه یک تراس را طراحی کنند. همچنین تراس ها غیر مسقف هستند.

    طراحی تراس ویلا

    طراحی تراس ویلا

    تراس در درجه اول برای فعالیت های اوقات فراغت مانند نشستن، طراحی تراس ویلا قدم زدن یا استراحت استفاده می شود. قیمت طراحی تالار عروسی این اصطلاح غالباً به یک منطقه مرتفع در مقابل ساختمان یا بنای یادبودی اطلاق می شود که معمولاً با یک راه پله بزرگ به آن می رسد و با یک نرده محصور می شود. یک تراس ممکن است توسط یک خاکریز یا پایه محکم، طبیعی یا ساخته شده توسط بشر پشتیبانی شود. طراحی ایوان ویلا تراس ها همچنین ممکن است سکوهایی باشند که توسط ستون پشتیبانی می شوند اما فضای خالی آن پر نشده است،  اما تراس ها همیشه به آسمان باز هستند و ممکن است آسفالت شوند یا نشوند.

    • تاریخچه و نمونه تراسها

    تراس های کشاورزی را می توان به دوران ماقبل تاریخ بازگرداند، اما تراس های معماری به همان اندازه قدمت دارند. طراحی تراس ویلا تفاوت بالکن و تراس و ایوان نمونه هایی از تراس معماری اولیه در خاورمیانه در نهال اورن (یک مکان فرهنگی ناتوفیایی اشغال شده بین سالهای ۱۳۰۰۰ تا ۹۸۳۴ قبل از میلاد )، تفاوت بالکن، تراس و ایوان در تل یارموت (۲۷۰۰ تا ۲۲۰۰ قبل از میلاد) و تل الامیر (۶۰۰ قبل از میلاد) یافت شده است. تراس معماری در سطح جهانی گسترده بوده است. به عنوان مثال، تراس های معماری  در جزیره بابلداوب در پالائو مدرن در اقیانوس آرام نیز ساخته شده است.

    در طول تاریخ تراس ها در سراسر جهان یافت می شوند. از تراسها در معماری عمومی و خصوصی در سراسر یونان بسیار استفاده می شد و تراسهای پشت بام را می توان از اوایل سال ۱۷۰۰ قبل از میلاد در Knossos یافت . ساخت تالار گفتگو همچنین تراسها در امپراتوری روم به طور گسترده ساخته شده اند، تراسهایی که در مقابل بناهای باستانی (مانند معابد) در طول تاریخ شاهنشاهی مشترک بوده اند.

    • کاربرد تراس

    طراحی تراس ویلا اغلب برای اقامتگاه های خصوصی استفاده می شوند. در خانه های سنتی تایلند، خانه در اطراف یک تراس مرکزی یا شانه ساخته شده است . تفاوت بالکن و تراس و ایوان یک یا چند “کابین خانه” (اتاق های کوچک و محصور) در اطراف لبه تراس قرار گرفته و حدود ۴۰ سانتی متر (۱۶ اینچ) بالاتر از تراس تنظیم شده است تا صندلی های نیمکت نشین ساخته شود. تراس اغلب توسط یک درخت در وسط سوراخ می شود، طراحی ایوان ویلا که همراه با سقف و دیوارهای کابین خانه سایه ایجاد می کند و ممکن است با کاسه های سرامیکی مسطح بزرگ ماهی و نیلوفرهای آبی یا گیاهان گلدانی تزئین شود.

    تراس

    تراس

    • تراس در گذشته و اکنون

    نظریه های معماری برای استفاده و طراحی تراس از نظر جغرافیایی و تاریخی بسیار متفاوت است. در اوایل قرن ۲۰، معماران هنری و تئودور هوبارد استدلال کردند که عملکرد اساسی یک تراس به عنوان پایه جالب توجه یک ساختمان حتی جالب تر است. قیمت ساخت ویلا از صفر تا صد از آنجا که تراس نقطه کانونی سازه نبود، طراحی آن باید ساده باشد و باید جلوه دهنده منظره باشد. طراحی تراس ویلا اخیراً، کاترین دی معمار متذکر شده است که تراس معمولاً برای اتصال ساختار به چشم انداز و به عنوان یک فضا برای گسترش فضای زندگی استفاده می شود. طراحی ایوان ویلا طبق گفته معمار سوفیا پسارا، تراس یکی از معماری های معمولی است که در قرن ۲۱ به همراه سالن های ورودی، پله ها و راهروها مورد استفاده قرار می گیرد.

    • تراس پشت بام

    تراس ها همیشه نباید از یک ساختمان بیرون بزنند. یک منطقه با سقف مسطح (که ممکن است توسط نرده محصور شده باشد یا نباشد) که برای فعالیت های اجتماعی استفاده می شود به عنوان تراس نیز شناخته می شود. به عنوان مثال، در ونیز، ایتالیا، تراس پشت بام (یا آلتانا ) رایج ترین شکل تراس است. تفاوت بالکن و تراس و ایوان در حدود ۱۵۰۰ سال میلادی توسعه یافته و تغییرات کمی داشته و از یک سکو چوبی تشکیل شده است که فضای کمی بین تخته و کف دارد. طراحی ایوان ویلا آلتانا در اصل یک محل است که در آن لباس های شسته شده را می توان برای خشک کردن در آن آویزان کرد.

    طراحی ایوان ویلا

    طراحی ایوان ویلا در هنگام ساخت و طراحی یک خانه و ویلا در حال گسترش از سازه اصلی، ایوان پناهگاهی سرپوشیده است که به قسمت جلوی ورودی یک خانه یا ساختمان متصل شده است. یک ایوان را می توان گسترش داد تا در اطراف ساختمان پیچیده شود و در واقع می توان گفت که ایوان به حیاط یک خانه گفته می شود که از در ورودی تا دور تا دور ساختمان را فرا گرفته است. تفاوت بالکن، تراس و ایوان این سازه خارج از دیوارهای ساختمان است طراحی تراس ویلا اما ممکن است با ستون ها ارتباط داشته باشد. طراحی ایوان ویلا نکته جالب در مورد ایوان ها همسایگی آنها است. محله های قدیمی دارای خانه هایی با ایوان هستند. تفاوت بالکن و تراس و ایوان همسایه ها همیشه در این عصرهای طولانی تابستان موج می زنند و با یکدیگر صحبت می کنند.

    ایوان

    ایوان

    ۳ ایده رنگ ایوان جلو

    ۳ ایده رنگ آمیزی ایوان یافتن سبک مناسب برای ایوان جلوی خود مهمتر از آن است که فکر می کنید. به هر حال ، طراحی داخلی این اولین چیزی است که مردم هنگام بازدید از خانه شما می بینند! طراحی ایوان ویلا برداشت های اول به کنار ، این مکان همچنین مکانی است که ترافیک پا زیادی را به خود جلب می کند ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که سطح در برابر فرسودگی زیاد مقاومت می کند. هنگامی که تصمیم می گیرید بهترین ظاهر برای خانه شما باشد ، این انتخابی است که باید هم از نظر سبک و هم از نظر عملی در نظر گرفته شود.

    رنگ آمیزی نرده ایوان

    رنگ آمیزی پله های ایوان جلوی خود راهی عالی برای افزودن شخصیت به جلوی خانه شماست. طراحی ایوان ویلا با پله های منتهی به خانه خود ، می دانید که آنها هوای زیادی را تجربه خواهند کرد. با استفاده از یک تخته چوب ، در حالی که قسمت داخلی پله را به رنگی درآورده اید ، بالای چوب پله ها را با یک لکه خوب ترک کنید. این ظاهر الهام گرفته از خانه کشاورزی راهی سرگرم کننده برای افزودن شخصیت به پله هایتان است تفاوت بالکن و تراس و ایوان اگر در حال رنگ آمیزی پله های ایوان خود هستید ، قطعاً می خواهید نرده را با رنگ پله ها مطابقت دهید. ۳ ایده رنگ آمیزی ایوان افزودن این عنصر ، ظاهر را به هم گره می زند و راهی عالی برای استفاده از رنگ باقی مانده است!

    نقاشی نرده ایوان

    نقاشی نرده ایوان

    رنگ آمیزی کف ایوان

    چه در جلوی خانه خود یک ایوان جلو ، ایوان پرده دار یا اتاق آفتاب گیر داشته باشید ، بازسازی ساختمان وقتی نوبت به تازه سازی فضا می رسد بهترین مکان برای شروع کار کفپوش است. هنگام انتخاب رنگ ، طراحی تراس ویلا تن هایی را متناسب با رنگ های مختلف در نظر بگیرید تا بتوانید در طول سال مبلمان خود را در صورت لزوم تغییر دهید. تفاوت بالکن و تراس و ایوان ۳ ایده رنگ آمیزی ایوان رنگ های خاکستری ملایم ، سفید و آبی برای یک پالت رنگی در فضای باز کاربردی است. رنگ های خنثی تیز به نظر می رسند و با داشتن محصول مناسب سال ها تازه می مانند.

    رنگ آمیزی ایوان

    رنگ آمیزی ایوان

    رنگ آمیزی کف ایوان های جلو نیز راهی عالی برای اطمینان از سالها و سالها دوام آنها است. طراحی تراس ویلا مراقبت و رنگ مناسب از ایجاد قالب جلوگیری می کند و بسیاری از رنگهای ایوان نیز در برابر خاک مقاوم هستند. هنگام انتخاب رنگ خود ، حتماً رنگی را انتخاب کنید که برای استفاده در کف ایوان طراحی شده باشد. ( تفاوت بالکن و تراس و ایوان به این معنی ، یک رنگ در فضای باز که برای مقاومت در برابر ترافیک پا طراحی شده است.)

    رنگ آمیزی ستون ایوان

    وقتی نوبت به رنگ آمیزی ستون می رسد ، چند گزینه پیش رو دارید! برای کلاسیک نگه داشتن وسایل ، طراحی ایوان ویلا آنها را به همان رنگ نرده ها و تزئینات خانه خود نگه دارید. این باعث ایجاد یک ظاهر یکپارچه می شود و امکان جابجایی رنگ در مکان های دیگر مانند مبلمان و سایر لهجه های تزئینی آسان تر است. طراحی نما رومی برای چیزی که کمی روستایی تر است ، ستون های ایوان خود را با رنگ چوب طبیعی خود نگه دارید ، ۳ ایده رنگ آمیزی ایوان در حالی که از دیگر لهجه های خنثی و چوب طبیعی در پله ها و کف ایوان ها استفاده می کنید. ( تفاوت بالکن و تراس و ایوان این به خصوص با لهجه های سنگی یا آجری زیبا به نظر می رسد.)

    رنگ آمیزی کف ایوان

    رنگ آمیزی کف ایوانگ

    برای داشتن ظاهری مدرن تر ، ستون ها رنگ دیگری انتخاب کنید. بهترین کار این است که به اطراف در اطراف خنثی ها بچسبید ،  اما تضاد ظریف قطعاً آن حال و هوای معاصر را خواهد داد.

    فرق بالکن و تراس

    • تراس یک فضای باز است که می تواند به یک ساختمان متصل یا جدا شود. در مقابل، بالکن ها سکوهای مرتفع و کوچکی هستند که در یک اتاق مشخص در خانه چسبانده شده اند و همچنان در مقابل آن ها ایوان وجود دارد که در فضای خارجی خانه و جلوی ورودی قرار گرفته است.
    • یک تراس می تواند چندین نقطه دسترسی داشته باشد، بالکن معمولاً فقط از طریق اتاق قابل دسترسی است. در اکثر هتل ها بالکن هایی وجود دارد که به میهمانان اجازه می دهد پا به بیرون اتاق بگذارند تا هوای تازه بکشند و نیز همه ایوان ها هم از داخل خانه و هم از خارج خانه دسترسی دارند.
    • تراس ها بدون سقف هستند و همانطور که گفتیم می تواند از خانه بیرون زده باشد یا خیر، طراحی تراس ویلا اما بالکن هاحتما مسقف هستند و از خانه به صورت بیرون زده دیده می شود. ایوان ها نیز به طور کل در فضای باز خانه که به آن حیاط نیز گفته می شود است و گاها ممکن است زیر قسمتی از سقف ساختمان و خانه قرار بگیرد.
    بالکن

    بالکن

    جمع بندی:

    برای اینکه تفاوت ایوان و بالکن و تراس را بیشتر متوجه شوید بهتر است ادامه این مقاله را مطالعه کنید. طراحی ایوان ویلا

    بالکن معمولاً یک سکوی کوچک در خارج از ساختمان است که توسط دیوارها یا نرده ها محصور شده است و گاهی توسط ستونها یا براکت های کنسول پشتیبانی می شود. سکو از دیوار ساختمان بیرون زده و معمولاً بالای طبقه همکف است. بالکن ایوان کوچک طبقه دوم است. طراحی تراس ویلا تفاوت بالکن و تراس و ایوان اما ایون به داخل خانه محدود نمی شود و اصلا جزئی از خانه نیست، بلکه یک قسمت از ساختمان است که از در ورودی شروع شده و کل دور تا دور ساختمان را فرا می گیرد. طراحی ایوان ویلا حال اینکه تراس یک بخش از خانه است و به صورت بیرون زده یا مسطح با ساختمان ساخته می شود اما تفاوتی که بالکن دارد این است که تراس ها سقف ندارند.

     

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.