×

تزیین راه پله و پاگرد با ایده‌های جذاب و خلاقانه

  • کد نوشته: 50540
  • ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • دیدگاه‌ها برای تزیین راه پله و پاگرد با ایده‌های جذاب و خلاقانه بسته هستند
  • فضای راه پله و پاگرد محیطی بلااستفاده است که می‌توان با استفاده از ایده‌های جذاب و خلاقانه، این فضای خالی را به محیطی دلنشین تبدیل کرد. برای چیدمان فضای راه پله و پاگرد باید در انتخاب سایز فرش کناره و میز کنسول متناسب با اندازه راه پله‌تان دقت کنید. بعضی از پاگردها به قدری بزرگ هستند که بدون دیزاین، خالی به نظر می‌رسند؛ از طرفی بعضی از پاگردها به قدری کوچک هستند که انتخاب شما را برای چیدمان پاگرد محدود می‌کنند. در این مقاله ایده‌هایی جذاب برای تزیین راه پله و پاگردهای کوچک و بزرگ خانه را به ش...
    تزیین راه پله و پاگرد با ایده‌های جذاب و خلاقانه

    به گزارش گروه معماری: فضای راه پله و پاگرد محیطی بلااستفاده است که می‌توان با استفاده از ایده‌های جذاب و خلاقانه، این فضای خالی را به محیطی دلنشین تبدیل کرد. برای چیدمان فضای راه پله و پاگرد باید در انتخاب سایز فرش کناره و میز کنسول متناسب با اندازه راه پله‌تان دقت کنید. بعضی از پاگردها به قدری بزرگ هستند که بدون دیزاین، خالی به نظر می‌رسند؛ از طرفی بعضی از پاگردها به قدری کوچک هستند که انتخاب شما را برای چیدمان پاگرد محدود می‌کنند. در این مقاله ایده‌هایی جذاب برای تزیین راه پله و پاگردهای کوچک و بزرگ خانه را به شما معرفی کرده‌ایم.

    تزیین پاگرد راه پله با فرش کناره؛ ایجاد فضای بصری جذاب

    به فرش‌هایی که عرض کمی دارند، فرش کناره می‌گویند؛ یکی از کاربردهای فرش کناره دیزاین کردن فضاهای کم عرضی مانند راه پله است. فرش‌های کناره تنوع و مدل‌های مختلفی دارند؛ ازاین‌رو براساس سبک دیزاین منزل‌تان، می‌توانید از فرش‌های کناره‌ای با طرح وینتیج، کلاسیک یا فانتزی استفاده کنید. از آن‌جا‌که راه پله و پاگرد فضایی پرتردد است، هنگام خرید فرش کناره و پادری به کیفیت الیاف آن توجه کنید. همچنین سایز فرش کناره را متناسب با سایز پاگرد انتخاب کنید.

    فرش‌های کناره فضای پاگرد خانه را دنج و دلنشین می‌کند. به‌علاوه، با به‌کارگیری فرش کناره در پاگرد، راحتی و ایمنی را برای اعضای خانواده خود به ارمغان بیاورید؛ استفاده از فرش در پاگرد از لغزندگی جلوگیری کرده و به گرم شدن کف پاگرد کمک می‌کند. به همین علت توصیه می‌شود خانواده‌هایی که فرزند کوچک یا فرد سالمند در خانه دارند از فرش کناره یا پادری استفاده کنند. همچنین دقت داشته باشید فرش کناره را باید به درستی در جای خود فیکس کنید؛ زیرا در غیر این‌ صورت امکان لغزندگی و سر‌خوردن وجود دارد.

    تزیین دیوار راه پله دوبلکس با تابلوها

    یکی از ایده‌های جذاب برای تزیین دیوار راه پله دوبلکس، استفاده از تابلوها و عکس‌های خانوادگی است. با استفاده از چینش‌های متفاوت برای دیزاین قاب عکس‌ها و تابلوها، گالری دیواری جذابی در راه پله ایجاد کنید. به‌عنوان مثال برای تزیین راه پله های قدیمی از تابلوهای پتینه کاری شده و برای تزیین راه پله‌های مدرن با سبک مینیمال، از تابلوهایی با طرح ساده و مینیمال استفاده کنید.

    ست کردن رنگ قاب عکس‌های دیواری با فرش راه پله  از ایده‌های جذاب دیگر است؛ برای ایجاد ترکیب رنگی جذاب بین قاب عکس‌ها و فرش راه پله، از رنگ‌های مکمل هم استفاده کنید. همچنین با چاپ کردن و قاب کردن عکس‌های موردعلاقه‌تان، محوطه‌ای منحصربه‌فرد و خلاقانه در دیوار راه پله بسازید. به‌علاوه، برای تزیین راه پله دیوار دوبلکس، از مدل‌های مختلف کاغذ دیواری که متناسب با سبک چیدمان راه پله خانه یا محیط کارتان است استفاده کنید.

    تزیین پاگرد با میز کنسول؛ ایده‌ای برای به‌کارگیری فضای بلااستفاده

    میز کنسول از جمله وسایل دکوراتیوی است که از آن برای دیزاین کردن فضاهای مختلف منزل از جمله پاگرد استفاده می‌شود. برای دیزاین میز کنسول پاگرد می‌توانید گل‌ و گیاهان طبیعی و مصنوعی، قاب عکس‌های خانوادگی، آینه و شمعدان را روی میز کنسول قرار دهید. همچنین قرار دادن آباژور کوچک روی میز کنسول، ایده‌ای هوشمندانه برای تزیین میز است؛ زیرا هنگام تاریکی فضای راه پله را روشن می‌کند.

    میز کنسول پاگرد شما باید متناسب با سبک دیزاین منزل‌تان باشد؛ به‌عنوان مثال برای خانه‌هایی با سبک مینیمال میز کنسولی با طرح ساده و مینیمال و برای خانه‌هایی با سبک کلاسیک میز کنسولی با طرح و نقش شلوغ‌تر و کلاسیک انتخاب کنید. برای تزیین پاگرد راه پله با میز کنسول حتما به سایز و مدل میز کنسول توجه کنید؛ میز کنسول شما باید سایزی متناسب با اندازه پاگرد داشته باشد. برای تزیین پاگرد راه پله های بزرگ در اطراف میز کنسول می‌توانید از انواع پادری با مدل‌های جذاب و منحصربه‌فرد استفاده کنید.

    با استفاده از گل و گیاهان طبیعی در دکور پاگرد، طبیعت را به راه پله بیاورید

    برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش در چیدمان راه پله، از گل‌ و گیاهان طبیعی استفاده کنید. استفاده از گل‌های طبیعی در تزیین راه پله دوبلکس، فضای روح‌بخش و دلنشینی در خانه ایجاد می‌کند. همچنین برای تزیین پاگرد راه پله می‌توانید از مجسمه‌های دست‌ساز و منحصربه‌فرد در کنار گلدان‌های خود استفاده کنید. به‌کاربردن مجسمه‌های متناسب با سبک گلدان‌تان، هارمونی بی‌نظیری را در راه پله دوبلکس ایجاد می‌کند.

    چشمگیر کردن راه پله با کفپوش؛ ایده‌ای لوکس برای دیزاین راه پله

    تزیین راه پله با کفپوش یکی از جذاب‌ترین راهکارها برای دکوراسیون راه پله است؛ زیرا راه پله را از حالت بی‌روح خارج کرده و جلوه‌ای بی‌نظیر و چشمگیر در محیط خانه یا محل کار شما ایجاد می‌کند. همچنین برای تزیین راه پله خانه دوبلکس، استفاده از کفپوش‌هایی با مقاومت بالا مانند لمینت توصیه می‌شود. به‌علاوه کفپوش‌های پی وی سی به دلیل طرح و رنگ‌های خاص و متفاوتی که دارند، از محبوبیت بالایی برخوردارند. همچنین برای بزرگ‌تر دیده شدن راه پله پیشنهاد می‌کنیم از کفپوش‌هایی با رنگ روشن‌ استفاده کنید.

    بررسی نکات مهم برای تزیین پاگرد

    عموما پاگردها فضای آنچنان بزرگی ندارند؛ بنابراین شلوغ کردن بیش از حد راه پله و پاگرد با وسایل دکوراتیو باعث کوچک‌تر دیده شدن فضای پاگرد می‌شود. برای جلوگیری از کوچک دیده شدن پاگرد به نکته های زیر توجه کنید:

    • فرش کناره، گلدان‌ها، تابلوهای دکوراتیو و میز کنسولی انتخاب کنید که سایز متناسبی با راه پله و پاگرد داشته باشد.
    • از لامپ‌های دکوراتیو برای نورپردازی راه پله و پاگرد استفاده کنید.
    • آینه های دکوراتیو را برای تزیین راه پله خانه دوبلکس به‌ کار ببرید.

    همچنین بهتر است از کاغذ دیواری‌های با طرح ساده و رنگ روشن برای تزیین فضای پاگرد استفاده کنید. به‌علاوه وسایل دکوراتیو با نقش‌ها و طرح‌های زیاد فضای راه پله شما را کوچک نشان می‌دهد.

    با در نظر گرفتن سبک دیزاین منزل، بهترین ایده برای تزیین راه پله را انتخاب کنید

    برای دیزاین راه پله و پاگرد می‌توانید از فرش کناره، میز کنسول، کفپوش‌ها، گل و گیاهان و تابلوهای متناسب با سبک چیدمان خانه‌تان استفاده کنید. به‌علاوه میز کنسول و تابلوهایی که برای دیزاین راه پله استفاده می‌کنید باید سایزی متناسب با متراژ راه پله‌تان داشته باشد. اگر فضای پاگرد شما بی‌روح است از فرش‌های اصیل ایرانی با رنگ‌ها و نقش‌های خاص در این فضا استفاده کنید. لازم است در تهیه فرش کناره و فرش‌های پادری به الیاف به‌کار برده شده، کیفیت و اصالت فرش توجه کافی داشته باشید. همچنین برای تهیه فرش کناره به فروشگاه‌هایی که برای کیفیت فرش خود ضمانت‌نامه دارند مانند فرش کوروش، مراجعه کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.