×

تاثیر پرده در دکوراسیون

  • کد نوشته: 42918
  • ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
  • دیدگاه‌ها برای تاثیر پرده در دکوراسیون بسته هستند
  • تاثیر پرده در دکوراسیون یکی از مهم‌ترین وسایل خانه در هر سبک دکوراسیونی، پرده‌ها هستند. به همین دلیل افراد هنگام خرید وسواس زیادی در انتخاب آن به خرج می‌دهند. هماهنگ بودن تم رنگی پرده با سایر اجزای دکوراسیون و انتخاب جنس با کیفیت بالا، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که هنگام انتخاب پرده باید به […]

    تاثیر پرده در دکوراسیون

    تاثیر پرده در دکوراسیون

    یکی از مهم‌ترین وسایل خانه در هر سبک دکوراسیونی، پرده‌ها هستند. به همین دلیل افراد هنگام خرید وسواس زیادی در انتخاب آن به خرج می‌دهند. هماهنگ بودن تم رنگی پرده با سایر اجزای دکوراسیون و انتخاب جنس با کیفیت بالا، از جمله مهم‌ترین نکاتی است که هنگام انتخاب پرده باید به آن توجه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم راجع به انتخاب پرده برای پنجره یو پی وی سی و تاثیر آن در دکوراسیون صحبت کنیم.

    چه رنگی برای پرده مناسب‌‌‌تر است؟

    رنگ پرده می‌تواند تا حد زیادی باعث تغییر دکوراسیون شما شود. بنابراین باید در انتخاب رنگ پرده وسواس به خرج دهید. اگر فضای منزل شما خیلی بزرگ نیست، انتخاب پرده‌هایی با رنگ روشن را توصیه می‌کنیم. در میان رنگ‌های روشن، رنگ سفید از همه بهتر می‌تواند نور را از خود عبور دهد. به همین دلیل اگر دوست دارید منزل شما نور بیشتری داشته باشد، پرده‌‌ای با رنگ سفید یا نزدیک به آن انتخاب کنید. البته عیب رنگ روشن این است که خیلی زود کثیف شده و باید مرتب آن را بشویید. اگر خانه شما آفتاب رو بوده و پنجره در معرض نور خورشید قرار دارد باید هنگام انتخاب پنجره یو پی وی سی به کیفیت پروفیل پنجره دقت کنید. زیرا هر چه کیفیت پروفیل upvc بالاتر باشد، عمر مفید پنجره نیز بالاتر خواهد رفت.

    همانطور که رنگ روشن باعث بزرگتر نشان دادن فضا می‌شود، رنگ تیره نیز باعث کوچک‌‌‌تر نشان داده شدن اتاق شما خواهد شد. با این وجود پرده‌هایی با رنگ تیره باعث می‌شود، دکوراسیون شما بسیار لوکس به نظر برسد.

    نکته دیگری که هنگام انتخاب رنگ پرده باید توجه کنید، هماهنگی رنگ آن با رنگ دیوار منزل است. توصیه می‌شود، رنگ دیوار و رنگ پرده فضا تقریبا یک الی درجه با یکدیگر متفاوت باشند.

    تاثیر جنس پرده بر دکوراسیون داخلی

    پرده‌ها در جنس‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. انتخاب پرده‌‌ای با کیفیت مناسب در کنار انتخاب پنجره یو پی وی سی با کیفیت، کمک می‌کند تا سالیان طولانی نیاز به هزینه مجدد نداشته باشید. پنجره هافمن یکی از با کیفیت‌ترین پنجره‌های یو پی وی سی در بازار بوده که می‌توانید آن را برای هر دکوراسیونی استفاده کنید. در ادامه انواع جنس پرده را نام برده و ویژگی هرکدام را بیان می‌کنیم.

    • ابریشم: این مدل پرده‌ها ضخامت بسیار کمی دارند. به همین دلیل نور به راحتی از آن‌ها عبور می‌کند. اگر دوست دارید یک دکوراسیون رسمی داشته باشید، انتخاب پرده‌‌ای از جنس ابریشم به شما توصیه می‌شود. بنابراین می‌توان گفت اگر دوست دارید فضای منزل شما بزرگتر دیده شود، انتخاب پرده ابریشم گزینه مناسبی به شمار می‌آید.
    • حریر: یکی دیگر از انواع پرده‌هایی است که بسیار نازک بوده و نور به خوبی از آن عبور می‌کند. شما می‌توانی با نصب پرده حریر، حتی به فضای بیرونی نیز دید داشته باشید. البته اگر این موضوع برای شما ناخوشایند است، استفاده از یک لایه آستر در کنار پرده حریر، می‌تواند این مشکل را حل کند. نصب آستر، پرده حریر را از تابش مستقیم نور خورشید هم محافظت کرده و در امان می‌دارد.
    • مخمل: این مدل پارچه بسیار ضخیم و البته سنگین است. معمولا پارچه مخمل را برای والان پرده مورد استفاده قرار می‌دهند. این پارچه می‌تواند فضای دکوراسیون را بسیار لاکچری جلوه دهد.
    • کتان: پارچه‌های کتان معمولا بسیار نرم بوده و از جنس پنبه هستند. در اکثر موارد پرده‌هایی با جنس پارچه کتان را برای دکوراسیون غیر رسمی استفاده می‌کنند. نکته‌‌ای که راجع به پارچه کتان باید بدانید‌‌ای است که نور به راحتی از این جنس پارچه عبور نمی‌کند.
    • دانتل: پرده‌هایی با جنس دانتل، بسیار شیک بوده و اغلب برای بخش پذیرایی منزل استفاده می‌شوند.

    نکات مهم قبل از خرید پرده

    نصب پرده برای پنجره یو پی وی سی دارای نکات مهمی است ک در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد. با دانستن این نکات می‌توانید پرده مناسب‌‌تری انتخاب کنید.

    • همانطور که ذکر کردیم انتخاب پنجره یو پی وی سی با کیفیت کمک می‌کند تا عمر مفید پنجره شما بیشتر باشد. از سویی دیگر اگر برای منزل خود پرده نصب کردید، می‌توانید از زیرپرده‌های مناسب هم استفاده کنید. زیر پرده‌ها یا همان آستری پرده کمک می‌کند تا با تابش نور مستقیم خورشید، پرده آسیب نبیند. بدین ترتیب می‌توانید در مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید. علاوه براین، زیر پرده باعث زیباتر جلوه دادن پرده نیز می‌شود.
    • اگر مستاجر بوده و به طور مرتب مجبور به نقل مکان هستید، بای از پرده‌هایی استفاده کنید که مدل ساده‌‌‌تر با دوخت ساده‌تری دارند. زیرا با این کار نیاز به تعویض مکرر پرده برای تطبیق با مد روز ندارید. حتی اگر دوست دارید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و برای مدت طولانی، پرده‌های منزل خود را عوض نکنید، اجرای این توصیه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
    • بهتر است هنگام اندازه‌گیری و نصب پرده، آن را در بالاترین ارتفاع ممکن قرار دهید. زیرا با این کار دیوار کشیده‌‌‌تر به نظر رسیده و فضای منزل شما بزرگتر نشان داده می‌شود.

    کلام آخر

    هنگام انتخاب پرده ممکن است با تنوعی از طرح و رنگ مواجه شوید. اما کدام طرح و کدام رنگ برای شما مناسب‌‌‌تر است؟ در این مقاله به طور مفصل راجع به تاثیر پرده در دکوراسیون داخلی صحبت کرده و نکات مهمی را برای انتخاب پرده ذکر کردیم. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها توصیه می‌کنیم در کنار خرید پرده مناسب به فکر نصب پنجره یو پی وی سی با کیفیت نیز باشید. اگر به دنبال خرید پنجره یو پی وی سی هستید پیشنهاد می‌کنیم، پنجره هافمن را خریداری کنید تا بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کرده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

    توجه : این مطلب آگهی ساختمان، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.