×
×

بورس چمن مصنوعی کجاست؟

  • کد نوشته: 38600
  • ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
  • دیدگاه‌ها برای بورس چمن مصنوعی کجاست؟ بسته هستند
  • بورس چمن مصنوعی کجاست؟ به گزارش بازسازی ساختمان : تقریبا همه خانه پدربزرگ خود را به یاد دارند، خانه‌ای با حیاطی پرُ دار و درخت و باغچه‌ای زیبا. با افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی، خانه‌های بزرگ تبدیل به ساختمان‌های چند طبقه شدند. رفته رفته جای خانه‌های پدربزرگ‌ها را، آپارتمان‌ها گرفتند. در زندگی شهری مدرن، جایی برای […]

    بورس چمن مصنوعی کجاست؟

    بورس چمن مصنوعی کجاست؟

    به گزارش بازسازی ساختمانتقریبا همه خانه پدربزرگ خود را به یاد دارند، خانه‌ای با حیاطی پرُ دار و درخت و باغچه‌ای زیبا. با افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی، خانه‌های بزرگ تبدیل به ساختمان‌های چند طبقه شدند. رفته رفته جای خانه‌های پدربزرگ‌ها را، آپارتمان‌ها گرفتند. در زندگی شهری مدرن، جایی برای فضای سبز در آپارتمان‌های کوچک وجود ندارد. شاید عده‌ای با داشتن چند گلدان بخواهند یاد و خاطره خانه‌های قدیمی را زنده کنند؛ اما باز با یک گل بهار نمی‌شود. بر اساس تحقیقات، زندگی در فضایی سرسبز می‌تواند در درمان افسردگی‌ها و دیگر بیماری‌های روحی تأثیر چشمگیری داشته‌باشد.

    به تازگی، با ورود چمن مصنوعی به بازار تزئینات خانگی، این محصول توانسته بار دیگر آپارتمان‌های نقلی را به فضایی دلنشین تبدیل کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع چمن مصنوعی و بازار اصلی خرید و فروش چمن مصنوعی آشنا کنیم.

    چمن مصنوعی چیست؟

    چمن مصنوعی محصولی از جنس نایلون، پلی‌اتیلن یا پلی‌پروپیلن است که به لحاظ ظاهری کاملا شبیه چمن طبیعی است. از این محصول در مکان‌هایی استفاده می‌شود که امکان کاشت چمن به صورت طبیعی وجود نداشته‌باشد. در گذشته از چمن مصنوعی برای زمین‌های ورزشی مانند فوتبال، گلف و … استفاده می‌شد؛ اما امروزه مصارف شهری نیز پیدا کرده‌است. علاوه بر این‌که شهرداری‌ها از این محصول در زمین بازی کودکان استفاده می‌کنند، مردم نیز از چمن مصنوعی برای افزایش زیبایی آپارتمان و خانه خود استفاده می‌کنند. پس از ذکر مزایای استفاده از چمن مصنوعی، قصد داریم توضیح مختصری درباره استفاده‌های آن در آپارتمان‌ها و خانه‌های شهری ارائه دهیم.

    مزایای چمن مصنوعی

    • اولین مزیت و شاید مهمترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی هزینه کم آن است. فرض کنید، می‌خواهید از چمن طبیعی برای حیاط خانه خود استفاده نمایید. اولین نکته‌ای که می‌تواند شما را از کارتان پشیمان کند، هزینه بالای رسیدگی و کاشت بذرهای آن است؛ تازه اگر حیاط خانه شما شرایط کاشت چمن را داشته‌باشد. هزینه هرس‌کردن و استفاده از آفت‌کش‌ها را هم به هزینه‌های داشتن چمن طبیعی اضافه کنید. در حالی‌که چمن مصنوعی چنین مشکلاتی را ندارد. شما فقط یکبار هزینه خرید و نصب آن را می‌پردازید و تقریبا تا آخر عمر از آن لذت می‌برید.
    • دومین مزیت، سطح یکدست چمن مصنوعی‌ست. چمن‌های طبیعی ممکن است در نقطه‌ای تراکم بالا و در نقطه‌ای کم‌تراکم باشند؛ در حالی‌که، در چمن‌های مصنوعی فاصله‌ها منظم و دقیق می‌شود و از تراکم یکدستی برخوردار است.
    • مزیت سوم، عدم نیاز به آبیاری‌ست. در کشوری مانند ایران که به لحاظ منابع آبی با مشکلات جدی‌ای دست و پنجه نرم می‌کند؛ استفاده از چمن طبیعی کار عاقلانه‌ای نیست؛ چرا که نیاز به آبیاری مداوم دارد.
    • مقاومت چمن مصنوعی در برابر تغییرات آب‌وهوایی، سرما و گرمای شدید. در حالی‌که چمن طبیعی با تغییرات آب و هوایی از بین می‌رود.
    • برای نصب چمن مصنوعی کافی‌ست یکبار هزینه کنید؛ اما کاشت چمن طبیعی مرحله‌ای‌ست و هر کدام هزینه‌ای روی دستتان می‌گذارد.
    • تنوع بالای چمن مصنوعی.

    مصارف چمن مصنوعی

    همان‌طور که گفته شد، معمولا از چمن مصنوعی در محیط‌های ورزشی استفاده می‌شود؛ اما امروزه مصارف خانگی نیز پیداکرده‌است. در واقع، بشر از دیرباز علاقه وافری به زندگی در طبیعت داشته و حالا با استفاده از چمن مصنوعی می‌تواند در آپارتمان و خانه خود با کمترین هزینه، فضایی شبیه به طبیعت را خلق نماید. یکی از مصارف خانگی این محصول را می‌توان استفاده از چمن مصنوعی بالکن عنوان کرد. در ادامه نکاتی درباره چمن مصنوعی برای بالکن خواهیم گفت.

    برای استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، حتما به نرمی و لطافت آن توجه کنید؛ چرا که نباید برای رفت و آمد در بالکن نیاز به پاپوش داشته‌باشید. در هنگام خرید، حتما به فروشنده درباره مکانی که می‌خواهید از این محصول استفاده کنید، بگویید. هم‌چنین حواستان باشد؛ هر چه دیتکس نخ بالاتر باشد، چمن شما زبرتر خواهد بود و در صورتی که هنگام راه رفتن روی آن از پاپوش استفاده نکنید؛ حساسیت‌های پوستی به دنبال خواهد داشت. نکته دیگر اینکه نرمی چمن مصنوعی ارتباطی به کوتاهی و بلندی آن ندارد.

    از طرف دیگر، هنگام خرید چمن مصنوعی برای بالکن خود به تأییدیه‌های بهداشتی آن دقت کنید. چمن‌هایی که استاندارد ROSH را داشته‌باشند، محصول مناسبی هستند؛ چرا که به شما اطمینان می‌دهند در تولید این محصول از ترکیبات شیمیایی استفاده نشده‌است. دومین مکانی که می‌توان از چمن مصنوعی در آن استفاده کرد، روف گاردن است. روف گاردن به بامی که با چمن، چه مصنوعی و چه طبیعی، و گل و گیاه پوشیده شده‌باشد، می‌گویند. در میان مصارف چمن مصنوعی، روف گاردن متداول‌ترین نوع آن محسوب می‌شود.

    از مزایای وجود روف گاردن می‌توان به متعادل‌کردن دمای ساختمان اشاره کرد. هم‌چنین، وجود روف گاردن نوعی عایق صوتی ایجاد می‌کند و باعث مقاومت بیشتر سقف می‌شود. از طرف دیگر، وجود روف گاردن سبب افزایش قیمت ملک شما نیز می‌شود. حال، فرض را بر این می‌گیریم که شما می‌خواهید برای ساخت روف گاردن خود از چمن‌های مصنوعی استفاده نمایید، به همین خاطر شاید بد نباشد کمی درباره انواع چمن‌های مناسب روف گاردن، کیفیت و هزینه آن توضیحی بدهیم.

    اولین نکته‌ای که باید در خرید چمن مصنوعی برای روف گاردن به آن دقت کنید؛ میزان رفت و آمد در این محل است. اگر شما صاحب رستوران هستید و روزانه تعداد زیادی مشتری دارید، توصیه می‌کنیم از بهترین کیفیت چمن مصنوعی استفاده کنید. بهتر است از چمن‌های مصنوعی‌ای استفاده نمایید که از الیافی با سطح مقطع c و آوندی باشند. البته توصیه بهتر این است که از چمن مصنوعی با سطح مقطع V استفاده نمایید؛ این نوع چمن‌ها، در صورت لگد شدن دوباره به حالت قبل خود باز می‌گردند. اما اگر چمن را برای منزل خود می‌خواهید، چمن‌های مصنوعی با کیفیت متوسط و رو به بالا کفایت می‌کنند. به بحث شیرین قیمت چمن مصنوعی روف گاردن می‌رسیم. بسته به نوع چمن، نوع طراحی روف گاردن و برند چمن، قیمت‌ها متفاوت است. در ضمن، به خاطر اینکه در ایران قیمت‌ها ثابت نیستند، هر لحظه قیمت چمن مصنوعی روف گاردن متناسب با بازار دچار نوسان می‌شود.

    از زمان زیگورات های باستانی بین النحرین( ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد) پرورش و نگهداری از گیاهان در بام خانه رایج بوده است. کشف یک باغ بام در اطراف ساختمان قیصریه نیز حکایت از علاقه رومی های باستان به ایجاد باغ های سبز در بام دارد. نمونه های به جا مانده از تاریخ باستان شواهد بسیاری مبنی بر وجود باغ در بام ساختمان ها دارد که نشان می دهد پدیده روف گاردن، موضوع جدید و تازه ای نیست. البته چمن مصنوعی روف گاردن در آن زمان ها وجود نداشت و همیشه از گیاهان طبیعی برای احداث باغ بام استفاده می شد.

    چمن مصنوعی دیواری

    اما استفاده از چمن مصنوعی به سطوح کف و بام منتهی نمی‌شود. به تازگی در برخی از مکان‌ها برای زیبایی بیشتر، دیوارها را با چمن مصنوعی می‌پوشانند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، تفاوت چمن مصنوعی دیواری و گرین وال است. چمن مصنوعی دیواری همانند دیگر چمن‌های مصنوعی شبیه هم‌نوع طبیعی خود هستند؛ در حالی‌که گرین وال به پوشش‌های سبزی گفته‌می‌شود که می‌تواند به شکل برگ درختان و گیاهان مختلف وجود داشته‌باشد. چمن‌های مصنوعی دیواری سه نوع هستند که به ترتیب عبارتند از چمن موکتی، الیاف متوسط و الیاف بلند. از مزایای این نوع چمن می‌توان به عمر طولانی، نگهداری آسان، ایجاد فضایی شیک و مدرن و عدم نفوذ حشرات اشاره کرد. چمن مصنوعی دیواری هم برای دیوارهای داخل و هم برای دیوار خارجی قابل استفاده است.

    بدون تردید استفاده از چمن مصنوعی تزئینی در داخل ساختمان، یک اقدام جسورانه است. به خصوص وقتی بخواهید یک دیوار کامل را با این محصول پوشش دهید، ریسک کار بالاتر هم می رود. اگر از ایده های جدید و خلاقانه استقبال می کند فضای سبز را به داخل خانه دعوت کنید. از چمن مصنوعی برای پوشش دیوار پشت تلویزیون، جداسازی فضاهای بزرگتر، دکوراسیون اتاق پذیرایی و …. می توان استفاده کرد.

    برای نصب چمن مصنوعی دیواری اقداماتی از قبل انجام می شود. درست شبیه به کاری که در موقع اجرای چمن مصنوعی زمین فوتبال انجام می شود باید به نوعی این محصول دکوراتیو را روی دیوار فیکس کرد. تنها تفاوت در نحوه زهکشی چمن مصنوعی است. برای نصب چمن روی دیوار پذیرایی یا دیوار کاذب نیازی به انجام عملیات زهکشی برای عبور آب نیست. دو نوع چسب مخصوص  که عایق رطوبت و ضد یخ زدگی هستند در همه سازه های چمن مصنوعی دیواری استفاده می شود.

    بورس چمن مصنوعی کجاست

    در ایران، بیشتر چمن‌های مصنوعی را در پایتخت می‌توان پیدا کرد. منطقه پل‌چوبی و زعفرانیه بازار اصلی این محصول به حساب می‌آیند. البته با توجه به وجود جنس‌های چینی بی‌کیفیت، حتما قبل از اقدام به خرید، با افراد متخصص مشورت نمایید و از تجربه دوستان و آشنایان خود استفاده کنید.

    نتیجه‌گیری

    در روزگاری که زندگی شهرنشینی و دوری انسان از طبیعت باعث بروز بیماری‌هایی هم‌چون افسردگی شده‌است، وجود منزلی که رنگ و بوی طبیعت داشته‌باشد غنیمت است. از همین رو، استفاده از چمن مصنوعی برای تزئین منزل می‌تواند در روحیه فرد پس از یک روز کاری تأثیر به‌سزایی داشته‌باشد.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.