×

بهترین کتاب زبان کنکور چیست؟

  • کد نوشته: 37241
  • ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
  • دیدگاه‌ها برای بهترین کتاب زبان کنکور چیست؟ بسته هستند
  • بهترین کتاب زبان کنکور چیست؟ به گزارش رپورتاژ آگهی : سال‌ها است که آزمون کنکور به یکی از بزرگترین دغدغه‌های دانش آموزان و داوطلبانی تبدیل شده است که برای ورود به دانشگاه مورد نظر و تحصیل در رشته دلخواهشان به رقابت با جامعه آماری بالایی از متقاضیان می‌پردازند. آماری که در سال‌های اخیر به عددی بیش از یک […]

    بهترین کتاب زبان کنکور چیست؟

    بهترین کتاب زبان کنکور چیست؟

    به گزارش رپورتاژ آگهی : سال‌ها است که آزمون کنکور به یکی از بزرگترین دغدغه‌های دانش آموزان و داوطلبانی تبدیل شده است که برای ورود به دانشگاه مورد نظر و تحصیل در رشته دلخواهشان به رقابت با جامعه آماری بالایی از متقاضیان می‌پردازند. آماری که در سال‌های اخیر به عددی بیش از یک میلیون نفر رسیده است. در این ماراتن دفترچه‌هایی برای پاسخ به سوالات عمومی و تخصصی هر رشته ارائه می‌شود.

    درس زبان از جمله مهم‌ترین دروسی است که ردپای حضور آن را در آزمون آزمایشی همه رشته‌ها مشاهده می‌کنیم. اهمیت پاسخگویی به سوالات زبان و یادگیری قواعد و مطالب درسی آن به اندازه‌ای است که آزمونی مجزا تحت عنوان کنکور زبان برای پاسخگویی به سوالات اختصاصی و عمومی این درس در نظر گرفته شده است. به این ترتیب استقاده از بهترین کتاب زبان کنکور می‌تواند در کنکور بسیار کمک کننده باشد.

    استفاده از منابع کمک درسی تیری به سوی هدف

    کیفیت برگزاری آزمون‌های آزمایشی و طراحی سوالات کنکور به سمت و سویی می‌رود که بدون استفاده از روش‌های تحلیلی برای بررسی دقیق تست‌ها و بهره‌مندی از سرعت و تکنیک تست زنی نمی‌توان به موفقیت در این آزمون امیدوار بود. یکی از مهم‌ترین عواملی که به مطالعه صحیح و دقیق کتاب‌ها برای پاسخگویی مناسب به سوالات آزمون‌های آزمایشی کمک می‌کند استفاده از منابع کمک درسی کنکور است‌.

    نشریه‌های گوناگون که در زمینه تالیف و انتشار کتب کمک درسی فعالیت دارند، منابع کارآمدی را نیز برای آموزش زبان و شبیه سازی سوالات آن در  کنکور ارائه نموده‌اند. بدیهی است که استفاده از بهترین کتاب زبان کنکور، برای دستیابی به موفقیت و کسب امتیاز بیشتر در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

    معرفی بهترین کتاب زبان کنکور

    آنچه که در این مطلب می‌خوانید، از بهترین کتاب زبان کنکور است که می‌توانید برای کسب موفقیت در این درس از آن‌ها استفاده نمایید. همچنین شما می‌توانید برای آشنایی هرچه بیشتر با بهترین کتاب زبان کنکور اینجا کلیک کنید. در ادامه به معرفی ۵ منبع آموزشی محبوب و مناسب در زمینه آموزش زبان کنکور می‌پردازیم.

    زبان انگلیسی جامع کنکور منتشران

    انتشارات منتشران در زمینه عرضه منابع جامع کنکوری جهت آماده سازی هرچه بیشتر داوطلبان فعالیت دارد. زبان انگلیسی جامع کنکور از جمله کتب منتشر شده از جانب این نشریه است که با پوشش تمام دروس پایه‌های دهم یازدهم و دوازدهم منبعی جامع و کامل را در اختیار کنکوری‌ها قرار می‌دهد. این کتاب شامل بخش‌های درسنامه، تست و پاسخنامه است.

    ویژگی‌های درسنامه:

    ساختار آموزشی کتاب زبان جامع منتشران با محوریت آموزش مفهومی گرامر، درک مطلب و کلوز تست برای دانش آموزانی با سطح علمی مبتدی تا حرفه‌ای در نظر گرفته شده است. در این کتاب ردپایی از آموزش لغات وجود ندارد و واژگان در قالب کتابچه‌ای مجزا به خریدار ارائه می‌شود. در این کتابچه واژه‌های مطرح شده در تمرین‌های کتاب درسی نیز مشاهده می‌شود.

    در کتاب زبان انگلیسی جامع منتشران بخش درسنامه قواعد علاوه بر توضیحات تشریحی نکات تستی را نیز در بر می‌گیرد؛ با این وجود در بخش درسنامه متن خوانی مطالب به شکل نکته و تست آورده شده‌اند. از جمله نقطه ضعف‌های کتاب می‌توان به عدم استفاده از مثال‌های توضیحی در بخش واژگان اشاره کرد که جهت تقویت مهارت ترجمه واژگان از راهکار‌های مثال مستقیم استفاده نشده است. با این وجود درسنامه گرامر دارای مثال‌های کارآمد و مناسب است.

    ویژگی‌های تست‌ها

    بخش تست‌ها در کتاب جامع منتشران انگلیسی برای تسلط کافی بر روی مطالب کافی است. علاوه بر تست‌های واژگان و گرامر، سوالات ۴ گزینه‌ای مطرح شده از قسمت‌های کلوزتست و درک مطلب نیز چالش برانگیز و مناسب هستند. این سوالات هم سطح با سوالات کنکور و در قالب تست‌های مفهومی، کلیدی و ترکیبی مطرح شده‌اند.

    خصوصیات کلی کتاب:

    • طبقه بندی مرتب تست‌ها
    • پوشش تست‌های کنکور
    • به انضمام کتابچه لغات به صورت ممزا

    زبان انگلسی کنکور خط سفید

    از دیگر بهترین کتاب زبان کنکور، کتاب جامع خط سفید است که جایگاه ممتازی را در میان سایر کتاب‌ها از آن خود کرده است. این کتاب به عنوان یک منبع جامع نیاز‌های هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به استفاده از درسنامه کامل و تست‌های هر ۴ بخش گرامر، واژگان، کلوزتست و درک مطلب را پوشش می‌دهد.

    ویژگی‌های درسنامه

    در بخش نخست درسنامه کتاب، آموزش واژگان با ۴ جلسه مطالعاتی مختلف دیده می‌شود. جلسه مطالعاتی اول مربوط به واژه‌های بخش مکالمه و جلسات دوم تا چهارم به ترتیب به آموزش واژگان مرتبط با متن، گرامر و تست‌های ترکیبی جهت افزایش مهارت پاسخگویی به سوالات واژگان تقسیم می‌شود.

    ویژگی‌های تست‌ها

    از آنجایی که واژگان این کتاب به چهار جلسه مطالعاتی تقسیم می‌شوند در جلسات اول، دوم و سوم مجموعه‌ای از لغات با سطح دشواری ۱ و ۲ به خواننده ارائه شده است. در جلسه چهارم واژگان ترکیبی و چالش برانگیز با سطح دشواری۳ در انتظار پاسخگویی هستند. در پایان هر درس نیز آزمونی جامع مشابه استاندارد‌های کنکور ارائه داده شده است.

    موج آزمون زبان انگلسی کنکور نشر الگو

    کتاب موج آزمون منتشر شده از جانب انتشارات نشر الگو به منظور مرور و جمع بندی مطالب کتاب‌های زبان سه پایه در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است. این منبع آموزشی بخش‌های گرامر، واژگان و درک مطلب را در خود جای داده است. همچنین آزمون‌ها به همراه پاسخ تشریحی نیز برای تقویت تست زنی در آن قرار دارد.

    بررسی درسنامه

    حجم درسنامه این کتاب شامل قسمت فشرده‌ای از قواعد بوده و مفاهیم مرتبط با متن خوانی در آن دیده نمی‌شود. در بخش واژگان اما توضیحات جامع‌تری در اختیار خواننده قرار گرفته است.

    ویژگی تست‌ها

    در کتاب موج آزمون، دو آزمون جامع برای جمع بندی هر درس قرار داده شده است که شامل سوالاتی با سطح دشواری متوسط و بالا است. توجه به انواع تیپ‌های سوال در این کتاب امکان آمادگی هرچه بیشتر دانش موزان به تست‌های گوناگون را فراهم کرده است. در کتاب موج آزمون شاهد تست‌های چالشی با سطحی فراتر از سطح کنکور نیز هستیم.

    زبان انگلیسی کامل کنکور واژگان میکرو طلایی گاج

    در میان منابع کمک آموزشی کنکور همواره نام انتشارات گاج می‌درخشد. زبان انگلیسی کامل میکرو طلایی در آموزش و تست زنی بخش‌های مختلف دارای تکنیک‌های مناسب و کاربردی است. لحن این کتاب با وجود رسمی بودن، روان و قابل درک است و شیوه ارائه ترفند‌های آموزشی به خواننده برای درک سریع‌تر مطالب کمک می‌کند.

    بررسی درسنامه

    بخش درسنامه کتاب زبان میکرو طلایی شامل مفاهیم مدون و قابل درکی است که با وجود تست‌های آموزشی و چالشی تکمیل می‌شود. حجم تست‌ها نکات کلیدی و مثال‌های راهبردی در بخش درسنامه نسبت به سایر کتاب‌ها بیشتر است.

    محوریت آموزش مطالب زبان در این کتاب، انتقال نکات نهفته در تست‌های کنکور سراسری است. برای دانش‌آموزان با سطح علمی ضعیف مطالعه جزء به جزء درسنامه توصیه می‌شود.

    ویژگی تست‌ها

    در بخش پرسش‌های این کتاب شاهد دسته بندی مجزایی از سوالات گرامر واژگان و درک مطلب هستیم که هریک به دو سطح الف و ب تقسیم می‌شوند. برخی از تست‌های این کتاب دشوار و فراتر از سطح سوالات مطرح شده در کنکور است.

    زبان انگلیسی کنکور تستینو راه اندیشه

    کتاب تستینو زبان انگلیسی از انتشارات راه اندیشه با رویکرد شناخت بیشتر مفاهیم و مضامین کتاب‌های درسی زبان به دانش آموزان ارائه شده است. در این کتاب تعداد تست‌ها و نوع طراحی آن‌ها در تناسب کاربردی با سوالات آزمون کنکور قرار دارند. ازجمله مزایای این کتاب وجود تست‌های ترکیبی با تعداد بالا در آن است که آمادگی خواننده برای مواجهه با انواع سوال را افزایش می‌دهد.

    انواع تست‌های گرامر، لغت و کلوز در این کتاب با هدف شناخت بیشتر تکنیک‌های طلایی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرند و پاسخنامه‌ای کامل و کارآمد برای تحلیل مجموعه جواب‌ها ضمیمه سایر مطالب موجود در کتاب شده است. ازجمله اصلی‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • دارای مجموعه تست‌هایی متناسب با انواع سطوح آموزشی داوطلبان
    • دارای تست‌های ترکیبی فراوان
    • دارای پاسخنامه کامل

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.