×
×

با تجهیزات کامپیوتری ساده، یک استریمر حرفه‌ای شوید

  • کد نوشته: 37275
  • ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
  • دیدگاه‌ها برای با تجهیزات کامپیوتری ساده، یک استریمر حرفه‌ای شوید بسته هستند
  • با تجهیزات کامپیوتری ساده، یک استریمر حرفه‌ای شوید به گزارش رپورتاژ : پخش زنده ویدیو در سال‌های اخیر برای بسیاری از مشاغل و اصطلاحا استریمرها ضروری شده است. امروزه ضرورت پخش ویدیو برای ارتباط با مشتریان، پخش رویدادها به صورت مجازی یا برقراری ارتباط با کارمندان در حین کار از راه دور، تولید محتوای ویدیویی […]

    با تجهیزات کامپیوتری ساده، یک استریمر حرفه‌ای شوید

    با تجهیزات کامپیوتری ساده، یک استریمر حرفه‌ای شوید

    به گزارش رپورتاژ : پخش زنده ویدیو در سال‌های اخیر برای بسیاری از مشاغل و اصطلاحا استریمرها ضروری شده است. امروزه ضرورت پخش ویدیو برای ارتباط با مشتریان، پخش رویدادها به صورت مجازی یا برقراری ارتباط با کارمندان در حین کار از راه دور، تولید محتوای ویدیویی به صورت زنده یا حتی از پیش ضبط شده را به امری ضروری تبدیل کرده است. از این رو موضوع سرعت نیز مهم است. سریع‌ترین راه برای شروع ایجاد محتوای زنده استفاده از تجهیزاتی است که از قبل دارید، مانند تلفن همراه و صدای داخلی آن. اما در کنار این تجهیزات، لوازم دیگری نیز لازم است. اگر به تازگی وارد دنیای استریمرها شده‌اید و دوست دارید بدانید که این لوازم شامل چه تجهیزاتی است نگران نباشید. ما در اینجا برخی از لوازم و تجهیزات ابتدایی و البته ضروری را برای شما آورده‌ایم.

    کامپیوتر و گوشی هوشمند

    کامپیوتر و گوشی هوشمند جز اولین و مهمترین تجهیزاتی است که برای استریمرها ضروری است. فرقی نمی‌کند کامپیوتر یا گوشی هوشمند شما دارای چه سیستم عاملی است و یا اینکه کامپیوترتان از نوع pc، است یا لپ تاپ. آنچه که مهم است این است که این دستگاه‌ها امکانات اولیه را داشته باشند. امکانات اولیه شامل پورت USB، حداقل 8 گیگابایت حافظه و درایو SSD است. البته انتخاب دستگاه مورد نظر به اهداف و محتواهای استریم‌های شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال کسی که می‌خواهد جدیدترین بازی‌های AAA را استریم کند، باید تجهیزات پیشرفته‌تری داشته باشد.

    برای کیفیت رزولوشن، کیفیت FULL HD کافی است. علاوه بر این، توجه به کارت گرافیک نیز ضروری است. بسیاری از کارشناسان، به استریمرها، کارت گرافیک انویدیا را پیشنهاد می‌کنند. برای CPU نیز پردازنده‌‌های اینتل و AMD مناسب هستند. پردازنده Core i5 با 8GB رم مناسب هستند. هر چند برای کیفیت بالاتر می‌توانید از پردازنده‌های بالاتر نیز استفاده کنید. اما در این صورت باید پول بیشتری برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود هزینه کنید. اگر هم با توجه به اهداف خود، استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ پیشرفته را لازم می‌دانید بهتر است از خرید قسطی کامپیوتر اپل استفاده کنید.

    در صورتی هم که بخواهید بدون کامپیوتر و یا لپ تاپ استریم کنید، می‌توانید از پلتفرم‌های پلی استیشن فور و ایکس باکس وان استفاده کنید. این دو دستگاه نیز می‌توانند همان عملکرد کامپیوتر یا لپ تاپ را داشته باشند. برای خرید این دستگاه‌ها نیز می‌توانید از گزینه خرید قسطی پلی استیشن 4 پرو استفاده کنید.

    دوربین‌های فیلمبرداری

    از دیگر تجهیزات مورد نیاز و ضروری  برای پخش زنده حرفه‌ای یا استریم کردن، دوربین فیلمبرداری است. هزاران دوربین مختلف برای پخش زنده وجود دارد. دوربین‌های فیلمبرداری سطح ابتدایی معمولا ارزان‌تر و سبک وزن هستند. کیفیت ویدیو می‌تواند خوب باشد، اما تنها در صورتی که شرایط نور ایده آل باشد. دوربین‌های ویدیویی برخی از گوشی‌های هوشمند عالی هستند، اما آنها نیز فاقد کنترل‌های دستی لازم هستند و فقط اتصال اولیه را شامل می‌شوند.

    دوربین های ویدئویی Prosumer گزینه میان رده هستند. کیفیت تصویر در این دوربین‌ها مناسب است و تصویر را عالی می‌کند. اتصال مناسب است اما در حد حرفه‌ای نیست. اما HDMI  یک گزینه استاندارد است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر روی کیفیت فیلم سرمایه گذاری کنید، دوربین DSLR انتخاب خوبی است. دوربین های اکشن این دوربین‌های ویدئویی کوچک و در عین حال بسیار قدرتمند برای فیلم‌برداری صحنه‌های اکشن طراحی شده‌اند. دوربین‌های اکشن در ضبط ورزش‌ها یا هر ویدیوی فراگیر دیگر عالی هستند.

    در میان تجهیزات ویدئویی، وب کم‌ها نیز جز ابزارهای لازم هستند. وب‌کم‌ها مستقیماً به رایانه شما متصل می‌شوند، میکروفون‌های داخلی دارند و برای چت‌های زنده، پخش جریانی بازی، پرسش و پاسخ و بسیاری از انواع محتوا عالی هستند. وب کم‌های مدرن وضوح تصویر 1080p را ارائه می‌دهند و اغلب معقول‌ترین گزینه برای پخش زنده هستند.

    میکروفون

    محبوب ترین انتخاب برای پخش زنده یک میکروفون USB است، زیرا مستقیماً به رایانه شما متصل می شود و صدای عالی تولید می کند. میکروفون USB نیز ارزان است و نیازی به داشتن دستگاه اضافی ندارد. با این حال، یک میکروفون XLR برای کار کردن به یک میکسر صوتی نیاز دارد.

    میکسر صدا

    یکی دیگر از ابزارهای مهم در راه‌اندازی پخش زنده شما، میکسر صدا است. جدا از کمک به شما در استفاده از چندین میکروفون و منابع صوتی در جریان، به شما کمک می‌کند تا سطوح صدا، فشرده‌سازی و افزایش صدا را تنظیم کنید و همچنین به شما درک خوبی از خروجی صوتی خود می‌دهد. اگرچه میکس کردن تنظیمات صوتی پخش زنده اختیاری است، اما اگر به پخش جریانی چند دوربینه علاقه دارید یا اگر می‌خواهید صدای ویدیوهای زنده خود را کامل کنید اما توانایی پرداخت تجهیزات لوکس استودیو را ندارید، نمی‌توانید میکسر صدا را نادیده بگیرید.

    لوازم جانبی یا اکسسوری‌ها

    مهم نیست که از ابتدا قصد راه‌اندازی پخش زنده را دارید یا می‌خواهید تجهیزات موجود را ارتقا دهید، آنچه که مهم است این است که برای افزودن ارزش به استریم خود به لوازم جانبی نیاز دارید. از یک وب‌کم قابل اعتماد و یک مونوپاد گرفته تا یک سه‌پایه مخصوص گوشی‌های هوشمند، تا باتری‌ها و چراغ‌های LED . اگر به دنبال کیفیت پخش ویدیوی درجه یک هستید، به همه این‌ها و حتی بیشتر از اینها نیاز دارید. بنابراین اینها را به لیست بهترین ابزارهای پخش زنده که برای دستیابی به کار خود نیاز دارید اضافه کنید.

    پلتفرم‌ها

    در کنار تجهیزات و لوازمی فیزیکی که اشاره شد، وجود برخی از پلتفرم‌ها نیز ضروری است. علاوه بر تعیین سیستم عامل که با توجه به اهداف شما در استریم کردن تعیین می‌شود، پلتفرم‌هایی همچون Switcher Studio، Stream Yard، OBS Studio، Switchboard Live، Zoom از جمله مهمترین پلتفرم‌ها هستند.

    سخن نهایی

    پخش ویدیو دیگر یک مد یا کلاس نیست، بلکه به یک هدف و شغل جدید تبدیل شده است. چنانچه طبق آمارها زمان تماشای جهانی محتوای زنده نسبت به سال گذشته 250 درصد افزایش یافته است. پس باید با درک اهمیت اهمیت این موضوع و تعیین اهداف خود، به سراغ استریم کردن بروید. این کار چندان سخت نیست و نیاز به تجهیزات چندان مجهز و مدرنی ندارد، بلکه با تجهیزات ابتدایی نیز می‌توانید یک استریمر حرفه‌ای باشید.

    توجه : این مطلب آگهی تبلیغات، یک تبلیغ رپورتاژ بوده و اویم شاهانه در محتوا و محصولات آن هیچگونه نظری و مسئولیتی ندارد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.